Lotus

Hvis du har funnet morsomme/interessante bilder eller videoklipp kan du fortelle om det her, og gjerne legge opp linker!

Moderators: inge, NoBrain

Post Reply
User avatar
Iceman
Posts: 1243
Joined: 02 Jan 2006 09:28

Lotus

Post by Iceman »

http://www.youtube.com/watch?v=bfm31TvFI0M

Lotus er kansje Engelsk, men de har måttet hente hjelp hos Ferrari og Porsche, (ikke rart jeg liker Evora´en.)
Gleder meg til å se hva som kommer ut av Lotus de kommende årene, nå som italienerne og tyskerne styrer skuta.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
User avatar
NoBrain
Posts: 687
Joined: 18 Sep 2003 14:43

Re: Lotus

Post by NoBrain »

Den nye 2012 Lotus Exige S burde også appelere til deg. Se http://www.lotuscars.com/gb/our-cars/cu ... ge/exige-s og klikk på "Play Video"-linken.
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
User avatar
Iceman
Posts: 1243
Joined: 02 Jan 2006 09:28

Re: Lotus

Post by Iceman »

http://www.lotuscars.com/se/our-cars/future-range/elan
http://www.lotuscars.com/se/our-cars/fu ... nge/esprit

Kan tydelig se at Italienene fra Ferrari, :twisted: har vært med på å designe de nye Lotusene.
To nydelige biler som jeg gjerne skulle hatt stående i garasjen, men de kommer nok til å koste skjorta. :roll:

Selv den Nye http://www.lotuscars.com/se/our-cars/fu ... elise-2015 ser bra ut i forhold til den gamle Elisen.

Blir artig å følge Lotus i årene som kommer.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
User avatar
alfheim
Posts: 637
Joined: 05 Mar 2003 17:07
Location: Oslo

Re: Lotus

Post by alfheim »

Spesielt hvis de overlever :)
Erling Alfheim
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
User avatar
Iceman
Posts: 1243
Joined: 02 Jan 2006 09:28

Re: Lotus

Post by Iceman »

alfheim wrote:Spesielt hvis de overlever :)
Tror du ikke at de kommer til å overleve? Trodde Lotus gjorde det ganske bra jeg.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Linder
Posts: 147
Joined: 09 Sep 2008 10:37
Location: Mo i Rana

Re: Lotus

Post by Linder »

Hadde vært skøy om lotus begynte å lage gode biler
Nissan S13 Racing til salgs
Honda ITR DC5 Type-R
Andrè Linder
User avatar
Iceman
Posts: 1243
Joined: 02 Jan 2006 09:28

Re: Lotus

Post by Iceman »

Linder wrote:Hadde vært skøy om lotus begynte å lage gode biler
De må jo være ganske så bra, da det er ganske så mange her inne som har en Lotus.
Framtiden til Lotus ser lys ut, nå som Italienene fra Ferrari har tatt over.

Mange spennende modeller på gang fra Lotus, så får vi se om de klarer å selge eller går dunken.
http://www.lotuscars.com/se/our-cars/fu ... nge/esprit (Nydelig).
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
User avatar
Luigi
Posts: 1707
Joined: 03 Oct 2005 10:41
Location: Bærum

Re: Lotus

Post by Luigi »

Iceman wrote:Framtiden til Lotus ser lys ut, nå som Italienene fra Ferrari har tatt over.
At "Ferrari har tatt over Lotus" er både litt upresist og å ta litt hardt i. Ja, det er en god del mennesker i ledelsen hos Lotus som har fortid forskjellige steder i Fiat-systemet, men jeg har litt vanskelig for å se at dette er et kvalitetsstempel i seg selv. Jeg mener, de jobber jo ikke for hverken Ferrari (Bahar selv, Coco og Rosato) eller Alfa Romeo (Kalbfell) lengre.

Det Bahar er jækla god til er markedsføring. Han har jo personlig stått bak pimpingen/horingen av både Ferrari og Red Bull, uten at produktene i seg selv er blitt noe annerledes. Tror ikke det var det overprisede koffeinsukkervannet som gjorde Sebastian Vettel til verdensmester (i hvert fall ikke direkte), og det er ikke t-skjortene du får kjøpt på Ferrarishopen på Linate, i Milano og i Venezia som gjør Ferrari legendarisk. Bahar er en ekte blåruss, uten at det nødvendigvis er noe negativt for Lotus. Jeg tror det kan bli bra, men det skyldes i så fall ikke "Ferrari-folkene" alene. Det er vel heller ikke noe poeng i å forvandle Lotus til noe annet enn det er og kaste 60 år med spektakulær historie på dynga.

Ut over dette blir vel Lotus' nye modeller som morsomme fotnoter å regne i dette landet der plastkvaliteten i dashbordet, mengden knirking i setene og hva naboen kjører er viktigere enn allverdens kjøreegenskaper, moro bak rattet og pasjon. Men men. Noe skal man jo bry seg om mellom dette og det neste apatiske bilkjøpet.

Jeg driver forresten og sparer til ny saltlakebil. Den jeg har blinket meg har det vært masse Ferrari-folk involvert i, og dessuten er den designet av Giugiaro. Det ligger ca. 30 stk. på finn.no, og de koster fra 5.000 og oppover. Namedropping er moro, men ikke så meningsfylt.
henning
Posts: 3543
Joined: 28 Feb 2003 16:03
Location: Hosle

Re: Lotus

Post by henning »

Fiat Punto ? Igjen.. :wink:
'11 sDrive 35is
---------------------
User avatar
Luigi
Posts: 1707
Joined: 03 Oct 2005 10:41
Location: Bærum

Re: Lotus

Post by Luigi »

Jepp. Er litt i tvil om det blir 1242 ccm big block eller den mer normale 1108 ccm-varianten med single point injection. Decisions, decisions ... :lol:
User avatar
NoBrain
Posts: 687
Joined: 18 Sep 2003 14:43

Re: Lotus

Post by NoBrain »

Jeg forstår godt at man ikke ønsker å bruke sin Lotus (on topic) vinterhalvåret, men en Giulietta bør da vel fungere på vinteren :?:
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
User avatar
Luigi
Posts: 1707
Joined: 03 Oct 2005 10:41
Location: Bærum

Re: Lotus

Post by Luigi »

Blir litt off topic dette her, men jeg skal være kjapp ;)
Giulietta'n fungerer aldeles utmerket på vinteren, er lett å holde ren og bruker lite bensin og alt det er, men jeg pendler over 30 mil i uka og bilen er jevnlig tur/retur København. Slitasjen på bilen er helt hinsides i saltlaka i den til tider hysteriske Oslotrafikken, og full kasko med 36.000 km kjørelengde koster en smule. En Punto bruker enda mindre bensin enn Giuliettaen, og med kun ansvarsforsikring og en innkjøpspris på ca. 10-15.000 går regnestykket opp til min fordel.

Dessuten er Punto jævli tøft for oss som er over middels utstyrt fra før :lol:
User avatar
Dag-Henning Nielsen
Posts: 896
Joined: 24 Apr 2003 14:44
Location: Oslo

Re: Lotus

Post by Dag-Henning Nielsen »

Luigi wrote:
Iceman wrote:Framtiden til Lotus ser lys ut, nå som Italienene fra Ferrari har tatt over.
At "Ferrari har tatt over Lotus" er både litt upresist og å ta litt hardt i. Ja, det er en god del mennesker i ledelsen hos Lotus som har fortid forskjellige steder i Fiat-systemet, men jeg har litt vanskelig for å se at dette er et kvalitetsstempel i seg selv. Jeg mener, de jobber jo ikke for hverken Ferrari (Bahar selv, Coco og Rosato) eller Alfa Romeo (Kalbfell) lengre.

Det Bahar er jækla god til er markedsføring. Han har jo personlig stått bak pimpingen/horingen av både Ferrari og Red Bull, uten at produktene i seg selv er blitt noe annerledes. Tror ikke det var det overprisede koffeinsukkervannet som gjorde Sebastian Vettel til verdensmester (i hvert fall ikke direkte), og det er ikke t-skjortene du får kjøpt på Ferrarishopen på Linate, i Milano og i Venezia som gjør Ferrari legendarisk. Bahar er en ekte blåruss, uten at det nødvendigvis er noe negativt for Lotus. Jeg tror det kan bli bra, men det skyldes i så fall ikke "Ferrari-folkene" alene. Det er vel heller ikke noe poeng i å forvandle Lotus til noe annet enn det er og kaste 60 år med spektakulær historie på dynga.

Ut over dette blir vel Lotus' nye modeller som morsomme fotnoter å regne i dette landet der plastkvaliteten i dashbordet, mengden knirking i setene og hva naboen kjører er viktigere enn allverdens kjøreegenskaper, moro bak rattet og pasjon. Men men. Noe skal man jo bry seg om mellom dette og det neste apatiske bilkjøpet.

Jeg driver forresten og sparer til ny saltlakebil. Den jeg har blinket meg har det vært masse Ferrari-folk involvert i, og dessuten er den designet av Giugiaro. Det ligger ca. 30 stk. på finn.no, og de koster fra 5.000 og oppover. Namedropping er moro, men ikke så meningsfylt.

Hehe...... :D Skulle vært diplomat du Luigi....Ligger mye mellom linjene her... :D
Ford Escort TwinCam - 69, Ducati 750 Paso "Calzone", Ducati 906 Paso , Porsche 930 -83
Post Reply