Forhåpentligvis ikke en av våre

Hvis du har funnet morsomme/interessante bilder eller videoklipp kan du fortelle om det her, og gjerne legge opp linker!

Moderators: inge, NoBrain

User avatar
Iceman
Posts: 1243
Joined: 02 Jan 2006 09:28

Re: Forhåpentligvis ikke en av våre

Post by Iceman »

http://www.opplysningskontoret.org/2010 ... t-veinett/

Syklist oppdager hittil ukjent veinett

By Johnny Gravem • September 8, 2010

Syklist Einar Bruun-Ashol (32) gjorde en uventet oppdagelse på vei til jobben i dag: Et hittil ukjent alternativt, trygt veinett spesielt tilpasset ikke-motorisert ferdsel.

Foto: Richardmasoner/CC.

Bruun-Ashol forteller OK om den artige oppdagelsen: – Jeg lå som vanlig trygt plassert midt i Slemdalsveien med rundt 20 følgebiler i ryggen. Jeg skulle akkurat til å gjøre et avgjørende rykk fra hovedfeltet da jeg plutselig ble oppmerksom på at det lå en helt tom, asfaltert svart stripe til høyre for selve veibanen.

- Jeg blei jo nysgjerrig på hva dette var, så jeg ringte Statens Vegvesen for å høre om de visste noe, fortsetter den ivrige syklisten.

Svaret han fikk var svært uventet: – De sa det er noe som heter “sykkelstier”. Og det finnes ikke bare på Slemdal, men over hele landet!
Tenk, det finnes et helt eget veisystem for syklister som ingen av oss har visst om!

Sykkelstiene ser ut som vanlige veier, bare noe smalere.
De er som oftest asfaltert og biler har ikke tillatelse til å kjøre på dem.
Enkelte argumenterer derfor for at det er tryggere for syklister, som ofte mangler elementær kunnskap om trafikkregler, å holde seg til dette atskilte veinettet.

Bruun-Ashol avviser imidlertid at det kan være aktuelt for ham å legge deler av syklingen til sykkelsti. – Personlig synes jeg det virker litt femi, sier han. –
Tror du Thor hadde vært “oksen fra Grimstad” om han hadde holdt seg til sykkelstier?
Pøh, jeg tenker vi sier “kyllingen fra Grimstad”, avslutter sykkelentusiasten, før han kaster seg inn i trafikken på jakt etter nye spurtpoeng i Majorstukrysset.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Post Reply