Samtidig er bremsing kjedelig, og det blir det mer av med mye motor. Konklusjonen er at den riktige mengden vekt/effekt er det jeg til enhver tid kjører.pIMp wrote:Hvis større motor betyr kortere tid mellom de morsomme tingene må da stor motor være mer gøy en liten motor. Altså mer gøy pr tidsenhet!
Porsche Vs GT-r
Hvis bremsing er kjedelig,bremser du for tidlig
Min bremsing ned mot "Angsten" var til tider veldig spennende,litt for spennende en gang også....trodde det sku bli langt utenfor banen da gitt,
men fikk med nød å neppe snudd snuten oppover før det gikk galt
Holdt plattan i mattan litt for lenge over kulen da gitt.....kunne ønsket meg carbon bremser i slike tilfeller:)
Min bremsing ned mot "Angsten" var til tider veldig spennende,litt for spennende en gang også....trodde det sku bli langt utenfor banen da gitt,
men fikk med nød å neppe snudd snuten oppover før det gikk galt
Holdt plattan i mattan litt for lenge over kulen da gitt.....kunne ønsket meg carbon bremser i slike tilfeller:)
Nissan 300ZX GT675RS 1991
Nissan GTR SPE750 2009
X-Ford Escort Cosworth
X-BMW M3 EvoII
X-Toyota MR2
X-Ford Sierra Cosworth
X-Nissan 200SX
X-Golf Gti-16v
X-Fiat Ritmo Abarth 130TC
X-Opel Kadett GSI
Nissan GTR SPE750 2009
X-Ford Escort Cosworth
X-BMW M3 EvoII
X-Toyota MR2
X-Ford Sierra Cosworth
X-Nissan 200SX
X-Golf Gti-16v
X-Fiat Ritmo Abarth 130TC
X-Opel Kadett GSI
Greia er vel at jeg ikke synes skummelt er gøy. Samtidig er jeg vel en av de som som regel bremser sist, men det har jo stort sett bare med at jeg har langt lavere fart i slutten av strekka enn mange andre. Ned mot angsten er bremsepunktet egentlig sånn ca rett før 50m-merket. De raske bilene har gjerne startet over 100 meter før det..
Yup....greit å bremse tidlig nok,jeg har nok noe å tjene på senere innbremsinger selv,men noen ganger er horna større enn forstanden;)
Nissan 300ZX GT675RS 1991
Nissan GTR SPE750 2009
X-Ford Escort Cosworth
X-BMW M3 EvoII
X-Toyota MR2
X-Ford Sierra Cosworth
X-Nissan 200SX
X-Golf Gti-16v
X-Fiat Ritmo Abarth 130TC
X-Opel Kadett GSI
Nissan GTR SPE750 2009
X-Ford Escort Cosworth
X-BMW M3 EvoII
X-Toyota MR2
X-Ford Sierra Cosworth
X-Nissan 200SX
X-Golf Gti-16v
X-Fiat Ritmo Abarth 130TC
X-Opel Kadett GSI
Når horna er store så blir det som regel endel for sene innbremsinger, ikke tidlige.cv1515 wrote:Yup....greit å bremse tidlig nok,jeg har nok noe å tjene på senere innbremsinger selv,men noen ganger er horna større enn forstanden;)
Tidlige innbremsinger kommer av for små baller, det ble vi jo enige om tidligere i en annen tråd ?
Må til Icemans forsvar nevne at han har tidligere eid et antall påkostede Subaruer som ikke er laget i Stuttgart. Inkludert en ekte engelskbygd impreza rallybil forøvrig(!)rayb wrote:...og ovenifra-og-ned holdning til folk som ikke betingelsesløst tilber biler laget i StuttgartIceman wrote:Du må jo gå på høykarbo diett, som spiser så mye popcorn.
Ellers er det jo litt morro at folk forsvarer sine standpunkt og favorittbiler så det blir litt diskusjon. Tar gjerne frem litt popkorn selv jeg
(Gjentagne innlegg om en eller annen biltypes overlegenhet kan dog bli litt monont i lengden, føler at GTR-temaet er grundig gjennomgått nå. Forslag til nytt punkt, den upene og noe gammeldagse Corvette som likevel er raskere enn nesten alt av moderne superbiler? Good or bad?)
2001 Impreza "pure racing edition" (racingbilen)
2012 Bmw 330xD m-sport
x 2005 Smart roadster coupe (sportsbilen) solgt
http://altibildeler.no
2012 Bmw 330xD m-sport
x 2005 Smart roadster coupe (sportsbilen) solgt
http://altibildeler.no
Jada,mine baller på banen er både store og små....etter hvor lange horna er.Er jeg alene bremser jeg nok litt tidlig,ligger du foran eller bak bremser jeg ikke før du blir frakjørt;)PeR4 wrote:Når horna er store så blir det som regel endel for sene innbremsinger, ikke tidlige.cv1515 wrote:Yup....greit å bremse tidlig nok,jeg har nok noe å tjene på senere innbremsinger selv,men noen ganger er horna større enn forstanden;)
Tidlige innbremsinger kommer av for små baller, det ble vi jo enige om tidligere i en annen tråd ?
Nissan 300ZX GT675RS 1991
Nissan GTR SPE750 2009
X-Ford Escort Cosworth
X-BMW M3 EvoII
X-Toyota MR2
X-Ford Sierra Cosworth
X-Nissan 200SX
X-Golf Gti-16v
X-Fiat Ritmo Abarth 130TC
X-Opel Kadett GSI
Nissan GTR SPE750 2009
X-Ford Escort Cosworth
X-BMW M3 EvoII
X-Toyota MR2
X-Ford Sierra Cosworth
X-Nissan 200SX
X-Golf Gti-16v
X-Fiat Ritmo Abarth 130TC
X-Opel Kadett GSI
Må til Icemans forsvar nevne at han har tidligere eid et antall påkostede Subaruer som ikke er laget i Stuttgart. Inkludert en ekte engelskbygd impreza rallybil forøvrig(!)vids wrote:rayb wrote:...og ovenifra-og-ned holdning til folk som ikke betingelsesløst tilber biler laget i StuttgartIceman wrote:Du må jo gå på høykarbo diett, som spiser så mye popcorn.
Ellers er det jo litt morro at folk forsvarer sine standpunkt og favorittbiler så det blir litt diskusjon. Tar gjerne frem litt popkorn selv jeg
(Gjentagne innlegg om en eller annen biltypes overlegenhet kan dog bli litt monont i lengden, føler at GTR-temaet er grundig gjennomgått nå. Forslag til nytt punkt, den upene og noe gammeldagse Corvette som likevel er raskere enn nesten alt av moderne superbiler? Good or bad?)[/quote
Corvette ZR1 er konge,gammeldags...men RÅ.
Nissan 300ZX GT675RS 1991
Nissan GTR SPE750 2009
X-Ford Escort Cosworth
X-BMW M3 EvoII
X-Toyota MR2
X-Ford Sierra Cosworth
X-Nissan 200SX
X-Golf Gti-16v
X-Fiat Ritmo Abarth 130TC
X-Opel Kadett GSI
Nissan GTR SPE750 2009
X-Ford Escort Cosworth
X-BMW M3 EvoII
X-Toyota MR2
X-Ford Sierra Cosworth
X-Nissan 200SX
X-Golf Gti-16v
X-Fiat Ritmo Abarth 130TC
X-Opel Kadett GSI
Nå snakker vi
Ja, nå snakker vi, Corvette er grombil
Liker GT-R R35 svært godt jeg også, men nå har vel til og jeg fått en overdose her.
Jeg ser meg om etter ny bil for neste sesong, men både GT-R R35, Porcshe GT3 RS er utenfor mitt budsjett på norske skilt (en 996 GT3 kunne gått, men syns den vil bli litt gammel 2001 -2002)
Jeg vurdere bil ut i fra å kunne kjøre runde på runde på Nürburgring, og banekjøring ellers. Da er det to nye kompromiss som duker opp, komfort på vei eller ren "banebil". Skal jeg kjøre med bilen hele veien ned er vel f. eks en Exige litt ukomfortabelt og svært upraktisk. R35 ellr GT3 stående i Sverige..en mulighet.
Hvis en GT-R R35 2012 mod. trackspec, eller en GT3RS 2012 eller en Corvette Z06 / eventuelt ZR1 hadde vært like i pris... hva da? Har fundert litt på dette....
En ting vet jeg; Porscha kan du kjøre runde etter runde og den holder. Vet ikke om den er så ille å kjøre langt med heller.
GT-R går vel kanskje marginalt bedre i hendene på en proff fører... jeg har fått haiket med begge rundt Nurburgring og begge er helt hinsides BRA !!
Corvetta har jeg til gode å få prøvd ut.. GT-R er utvilsomt den mest praktiske, siden den faktisk har brukbart bagasjeromog plass bak forsetene, i tracksepc utgave er den vel som en GT3 RS ellers, bur, uten bakseter og er temmelig ukomfortabel skulle jeg tro over lengre distanser. GT-R er sannsynlig den beste av de tre på våt føre pga den avanserte 4 hjulsdriften på'n.
Corvetten er vel den som er raskest på Autobahn, står ikke noe tilbake for de to første i min mening og er den fineste å se på, legende på 4 hjul.... vokste opp med den som min drømmebil... helt til jeg så en Aston Martin Vantage 86-89 mod.
Hva med svenske skilt ? Både GT-R R35 og Vetten er billigere en Porscha hvor driftsikkerheten er iallafall bankers. GT-R R35 er en machobil som gir meg frysninger pga det rå "manga"utseendet. Porscha er klassisk i linjene, og Vetten er nydelig.... Tror GT-R er den dyreste å eie og med mye elektronikk som venter på å ryke...
Konklusjon: eie en av hver eller ingen.. haha... og kjøpe meg en Exige Cup eller Caterham..... eller ... grrmf... synke i det og kjøpe noe franskt FWD, som du kan kjøre fra nesten rubb og stubb med i Touristenfahrten, billig å kjøpe og eie (R26R) !
Liker GT-R R35 svært godt jeg også, men nå har vel til og jeg fått en overdose her.
Jeg ser meg om etter ny bil for neste sesong, men både GT-R R35, Porcshe GT3 RS er utenfor mitt budsjett på norske skilt (en 996 GT3 kunne gått, men syns den vil bli litt gammel 2001 -2002)
Jeg vurdere bil ut i fra å kunne kjøre runde på runde på Nürburgring, og banekjøring ellers. Da er det to nye kompromiss som duker opp, komfort på vei eller ren "banebil". Skal jeg kjøre med bilen hele veien ned er vel f. eks en Exige litt ukomfortabelt og svært upraktisk. R35 ellr GT3 stående i Sverige..en mulighet.
Hvis en GT-R R35 2012 mod. trackspec, eller en GT3RS 2012 eller en Corvette Z06 / eventuelt ZR1 hadde vært like i pris... hva da? Har fundert litt på dette....
En ting vet jeg; Porscha kan du kjøre runde etter runde og den holder. Vet ikke om den er så ille å kjøre langt med heller.
GT-R går vel kanskje marginalt bedre i hendene på en proff fører... jeg har fått haiket med begge rundt Nurburgring og begge er helt hinsides BRA !!
Corvetta har jeg til gode å få prøvd ut.. GT-R er utvilsomt den mest praktiske, siden den faktisk har brukbart bagasjeromog plass bak forsetene, i tracksepc utgave er den vel som en GT3 RS ellers, bur, uten bakseter og er temmelig ukomfortabel skulle jeg tro over lengre distanser. GT-R er sannsynlig den beste av de tre på våt føre pga den avanserte 4 hjulsdriften på'n.
Corvetten er vel den som er raskest på Autobahn, står ikke noe tilbake for de to første i min mening og er den fineste å se på, legende på 4 hjul.... vokste opp med den som min drømmebil... helt til jeg så en Aston Martin Vantage 86-89 mod.
Hva med svenske skilt ? Både GT-R R35 og Vetten er billigere en Porscha hvor driftsikkerheten er iallafall bankers. GT-R R35 er en machobil som gir meg frysninger pga det rå "manga"utseendet. Porscha er klassisk i linjene, og Vetten er nydelig.... Tror GT-R er den dyreste å eie og med mye elektronikk som venter på å ryke...
Konklusjon: eie en av hver eller ingen.. haha... og kjøpe meg en Exige Cup eller Caterham..... eller ... grrmf... synke i det og kjøpe noe franskt FWD, som du kan kjøre fra nesten rubb og stubb med i Touristenfahrten, billig å kjøpe og eie (R26R) !
Alfa Romeo S.W. 159 Ti 2.0 JTDm 2011
Nissan 200SX Racing E 1999 *SOLGT*
Vrak : Ford Granada / Ford Consul / Karolisleden MB 280 SE '79
Nissan 200SX Racing E 1999 *SOLGT*
Vrak : Ford Granada / Ford Consul / Karolisleden MB 280 SE '79
- BAre Racing
- Posts: 79
- Joined: 15 Sep 2011 14:49
- Location: Bergen
Kjør forsiktig da.
Her er en R26R jeg og en kompis kom opp bak................
http://www.youtube.com/watch?v=NtX4GKTAqYE
Her er en R26R jeg og en kompis kom opp bak................
http://www.youtube.com/watch?v=NtX4GKTAqYE
Nürburgring 8.36
Rudskogen 1.40.0
Vålerbanen 1.07.8
Frøya 1.03.9
Lånkebanen 00.58.10
Gotland Ring 1.37.7
Rudskogen 1.40.0
Vålerbanen 1.07.8
Frøya 1.03.9
Lånkebanen 00.58.10
Gotland Ring 1.37.7
Vil dette si at lille lotusen min er bedre enn 997 turbo/gt-r (480hk) bare fordi den er litt raskere opp til 200?
På det siste klippet så var det ikke no Turbo S det var snakk om, den har centerbolt locking, men den på videoen din hadde 5 bolt's...
De andre klippene var det Turbo S'es i..
Mye mulig jeg tar feil. (Porsche er ikke min sterkeste side)
Syns begge bilene er gromme jeg, og jeg ser fram til en ny sessong om litt over ett halvt år..
På det siste klippet så var det ikke no Turbo S det var snakk om, den har centerbolt locking, men den på videoen din hadde 5 bolt's...
De andre klippene var det Turbo S'es i..
Mye mulig jeg tar feil. (Porsche er ikke min sterkeste side)
Syns begge bilene er gromme jeg, og jeg ser fram til en ny sessong om litt over ett halvt år..
Helt vanlig NSK medlem.
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
Re: Nå snakker vi
Har hørt at Exige Cup har veldig godt veigrep som slipper veldig brått og sånt sett kan være litt skummel på en bane som nurburgring. Kanskje mer velegnet til rudskogen for eksempel.Tiger wrote:Ja, nå snakker vi, Corvette er grombil
Liker GT-R R35 svært godt jeg også, men nå har vel til og jeg fått en overdose her.
Jeg ser meg om etter ny bil for neste sesong, men både GT-R R35, Porcshe GT3 RS er utenfor mitt budsjett på norske skilt (en 996 GT3 kunne gått, men syns den vil bli litt gammel 2001 -2002)
Jeg vurdere bil ut i fra å kunne kjøre runde på runde på Nürburgring, og banekjøring ellers. Da er det to nye kompromiss som duker opp, komfort på vei eller ren "banebil". Skal jeg kjøre med bilen hele veien ned er vel f. eks en Exige litt ukomfortabelt og svært upraktisk. R35 ellr GT3 stående i Sverige..en mulighet.
Hvis en GT-R R35 2012 mod. trackspec, eller en GT3RS 2012 eller en Corvette Z06 / eventuelt ZR1 hadde vært like i pris... hva da? Har fundert litt på dette....
En ting vet jeg; Porscha kan du kjøre runde etter runde og den holder. Vet ikke om den er så ille å kjøre langt med heller.
GT-R går vel kanskje marginalt bedre i hendene på en proff fører... jeg har fått haiket med begge rundt Nurburgring og begge er helt hinsides BRA !!
Corvetta har jeg til gode å få prøvd ut.. GT-R er utvilsomt den mest praktiske, siden den faktisk har brukbart bagasjeromog plass bak forsetene, i tracksepc utgave er den vel som en GT3 RS ellers, bur, uten bakseter og er temmelig ukomfortabel skulle jeg tro over lengre distanser. GT-R er sannsynlig den beste av de tre på våt føre pga den avanserte 4 hjulsdriften på'n.
Corvetten er vel den som er raskest på Autobahn, står ikke noe tilbake for de to første i min mening og er den fineste å se på, legende på 4 hjul.... vokste opp med den som min drømmebil... helt til jeg så en Aston Martin Vantage 86-89 mod.
Hva med svenske skilt ? Både GT-R R35 og Vetten er billigere en Porscha hvor driftsikkerheten er iallafall bankers. GT-R R35 er en machobil som gir meg frysninger pga det rå "manga"utseendet. Porscha er klassisk i linjene, og Vetten er nydelig.... Tror GT-R er den dyreste å eie og med mye elektronikk som venter på å ryke...
Konklusjon: eie en av hver eller ingen.. haha... og kjøpe meg en Exige Cup eller Caterham..... eller ... grrmf... synke i det og kjøpe noe franskt FWD, som du kan kjøre fra nesten rubb og stubb med i Touristenfahrten, billig å kjøpe og eie (R26R) !
Men den vanlige Exige er både komfortabel og fin å kjøre, og har ikke så veldig brå slippgrense heller. Kanskje med touring-pack eller noe slikt for ekstra langturkomfort... Da har du råd til å ha den på skilter i norge også, og kjøre ned til tyskland for egen maskin?
Om formålet kun er å kjøre på ringen må jo det beste være å ha bil i tyskland og bare fly ned?
Corvette Z06 ZR1 er for meg imagemessig ikke helt perfekt, men jeg en pragmatiker og ser det slik: En stor ukomplisert motor, lett tilgjengelig for mekking i et stort motorrom og montert på et stivt chassi må være relativt godt verktøy for glade stunder på racerbane? Den motoren er relativt billig å erstatte (sammenlignet med konkurrentene) om den skulle gå i stykker også...
2001 Impreza "pure racing edition" (racingbilen)
2012 Bmw 330xD m-sport
x 2005 Smart roadster coupe (sportsbilen) solgt
http://altibildeler.no
2012 Bmw 330xD m-sport
x 2005 Smart roadster coupe (sportsbilen) solgt
http://altibildeler.no
Tiger : Har kjørt en Porsche GT3 MK2 med RS understell og halvbur til MO i Rana, det slo og ristet noe helt jævelig.
Kjørte den samme bilen til Ringen, noe som fungerte utrolig bra.
Det er veistandarden i Norge som er helt utrolig dårlig, så kjøp den sportsbilen du drømmer om, men kjør sørover om du skal kjøre på bane.
Kjøper du deg en R26R, så må du ligge på grensa for å kjøre "fra rubb og stubb",
Kjøper du deg derimot en Corvette, BMW, Lotus, Noble, osv trenger du ikke å presse like hardt for å kjøre fort.
uff liker ikke å se folk krasje på Ringen.
Kjørte den samme bilen til Ringen, noe som fungerte utrolig bra.
Det er veistandarden i Norge som er helt utrolig dårlig, så kjøp den sportsbilen du drømmer om, men kjør sørover om du skal kjøre på bane.
Kjøper du deg en R26R, så må du ligge på grensa for å kjøre "fra rubb og stubb",
Kjøper du deg derimot en Corvette, BMW, Lotus, Noble, osv trenger du ikke å presse like hardt for å kjøre fort.
uff liker ikke å se folk krasje på Ringen.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Til prisen uten avgift vil jeg tro en GTR gir deg mest kjöreglede og prestasjoner for penga,men desverre så orker den ikke runde på runde på bane uten nedkjöling.
Jeg klarer meg med 10-15min om gangen på banekjöring för jeg kjöler ned min GTR,så for meg er det greit nok att den må få litt ro innimellom,til gjengjeld kjörer du ring rundt det meste på banen og trenger nedkjöling selv også;)
Skal du absolutt kjöre leeenge om gangen må du koste på girkassekjöler og oppgradert motoroljekjöler,men da skal det holde lenge også med GTR.Dette vil nok koste deg 10-15 lapper.
Ellers er vel en Porsche 911 eller Corvette det beste,särlig om du vil väre uten bekymring med tanke på runde på runde uten kjöleproblemer.
Thats my five cent`s
Jeg klarer meg med 10-15min om gangen på banekjöring för jeg kjöler ned min GTR,så for meg er det greit nok att den må få litt ro innimellom,til gjengjeld kjörer du ring rundt det meste på banen og trenger nedkjöling selv også;)
Skal du absolutt kjöre leeenge om gangen må du koste på girkassekjöler og oppgradert motoroljekjöler,men da skal det holde lenge også med GTR.Dette vil nok koste deg 10-15 lapper.
Ellers er vel en Porsche 911 eller Corvette det beste,särlig om du vil väre uten bekymring med tanke på runde på runde uten kjöleproblemer.
Thats my five cent`s
Nissan 300ZX GT675RS 1991
Nissan GTR SPE750 2009
X-Ford Escort Cosworth
X-BMW M3 EvoII
X-Toyota MR2
X-Ford Sierra Cosworth
X-Nissan 200SX
X-Golf Gti-16v
X-Fiat Ritmo Abarth 130TC
X-Opel Kadett GSI
Nissan GTR SPE750 2009
X-Ford Escort Cosworth
X-BMW M3 EvoII
X-Toyota MR2
X-Ford Sierra Cosworth
X-Nissan 200SX
X-Golf Gti-16v
X-Fiat Ritmo Abarth 130TC
X-Opel Kadett GSI
- BAre Racing
- Posts: 79
- Joined: 15 Sep 2011 14:49
- Location: Bergen