En runde på Ringen med GTR;Gumpert og 911 turbo Manthey R.

Hvis du har funnet morsomme/interessante bilder eller videoklipp kan du fortelle om det her, og gjerne legge opp linker!

Moderators: NoBrain, inge

cv1515
Posts: 353
Joined: 16 Feb 2010 05:58

Post by cv1515 » 06 Nov 2011 19:05

ThomasB wrote:Å vinne en diskusjon på internett er det samme som å vinne i paralymics, du er fremdeles tilbakestående!

God søndag videre.
Litt av en kommentar,får bakoversveis her. :shock:
Nissan 300ZX GT675RS 1991
Nissan GTR SPE750 2009

X-Ford Escort Cosworth
X-BMW M3 EvoII
X-Toyota MR2
X-Ford Sierra Cosworth
X-Nissan 200SX
X-Golf Gti-16v
X-Fiat Ritmo Abarth 130TC
X-Opel Kadett GSI

cv1515
Posts: 353
Joined: 16 Feb 2010 05:58

Post by cv1515 » 06 Nov 2011 19:13

Jeg er jo på samme måte som deg Chante,elsker alle sportsbiler....bortsett fra litt gammelt Engelsk/Italiensk.

Litt forkjærlighet for Japansk har det blitt,før hadde jeg bare tysk,kjørt mye opp igjennom tiden.Porscher,M-modeller,S-modeller,RS-modeller Cosworther..osv...

Kanskje litt følsom når det gjelder GTR,men her inne føles det som man blir tråkket på så fort man nevner bilen og da tenner jeg litt...;)

Men det er nå bra totalt sett att folk engasjerer seg,ellers hadde forumene
vært lite verdt.

Jeg og en kompis skal arrangere banetreff på Våler til våren,samme som ifjor når alle på Sportsvogn.no (bortsett fra en med Ariel Atom) skulle spise pølser hos Autostrada.Håper vi kan unngå å treffe akkurat denne dagen dere er opptatt med et i år og flere kan komme å kjøre på bane.
Det hadde vært gøy;)
Nissan 300ZX GT675RS 1991
Nissan GTR SPE750 2009

X-Ford Escort Cosworth
X-BMW M3 EvoII
X-Toyota MR2
X-Ford Sierra Cosworth
X-Nissan 200SX
X-Golf Gti-16v
X-Fiat Ritmo Abarth 130TC
X-Opel Kadett GSI

User avatar
rayb
Posts: 949
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Post by rayb » 06 Nov 2011 22:45

ThomasB wrote:Å vinne en diskusjon på internett er det samme som å vinne i paralymics, du er fremdeles tilbakestående!

God søndag videre.
Denne virker etterhvert ganske passende:

Image
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....

cv1515
Posts: 353
Joined: 16 Feb 2010 05:58

Post by cv1515 » 06 Nov 2011 22:51

:wink: Humoren er det ikkeno i veien med ihvertfall.
Nissan 300ZX GT675RS 1991
Nissan GTR SPE750 2009

X-Ford Escort Cosworth
X-BMW M3 EvoII
X-Toyota MR2
X-Ford Sierra Cosworth
X-Nissan 200SX
X-Golf Gti-16v
X-Fiat Ritmo Abarth 130TC
X-Opel Kadett GSI

User avatar
eirikoo
Posts: 90
Joined: 27 Mar 2003 12:11
Location: Oslo

Post by eirikoo » 06 Nov 2011 23:30

Synes selv at GT-R er en veldig fet bil, og at den er kjapp er det ikke noe tvil om. Men makan til glorifisering i tråd etter tråd.. Er ikke rart noen blir litt lei!
GT-R er fremdeles på topp5 over ønskebiler da, og der står det også noe fra Porsche. :D
Poenget er vel at nagging blir utrolig eneverende etterhvert.. Samme fra hvilket ståsted det kommer!
-MY11 Volvo XC60 D5 AWD
-0,5 MY98 ITR Racing/Rally


X-MY97STi, X-03S2K, X-E39M5, X-88UrQ, X-MY02Sti, X-MY11 Impreza Diesel.
Og mye annet snask..

User avatar
Iceman
Posts: 1242
Joined: 02 Jan 2006 09:28

Post by Iceman » 09 Nov 2011 03:57

Er det så kjedelig å være på Nissan GT-R forum, at dere må bruke så mye tid her på å glorifisere en teknisk kjørecomputer som GT-Ren er.
Jeg har faktisk kjørt en GT-R 2010 modell, men den ga meg så lite som fører :shock: at det var som å kjøre gran turismo inne i stua med Playstation.

Jeg vil heller ha en bil med sjel, enn et teknisk vidunder hvor det bare er å gi gass.

Ta Nissan GT-R propagandaen et annet sted, Takk

Har 250+ runder rundt Ringen og en god del på andre baner, men jeg har enda ikke blitt frakjørt av en Nissan kjørecomputer ved navn GT-R.
Der jo nærmest bare å gi gass, så jeg finner dette litt rart.
Kansje de GTRene jeg har kjørt mot har hatt Datavirus, uff ikke lett å gi gass om tempen er høy.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

cv1515
Posts: 353
Joined: 16 Feb 2010 05:58

Post by cv1515 » 09 Nov 2011 06:27

Mulig du ikke fatter,men uten VDC på så er den uten "tekniske" hjelpemidler og da er du "on your own" ute på banen.
Dvs ingen elektronikk som hjelper deg,og det er slik innstillt alle som
kan kjøre kjører den raskest.

Tviler ikke på du "kan" ringen Iceman,og all ære til deg for det,
må være helt rått å kjøre der "live".Jeg har kjørt en del på Våler/rudskogen,men det blir jo litt tamt iforhold til Ringen.
Men jeg kan GTR og kan ikke si meg enig i att den er så "lett" å kjøre,
før grensa er den nok "lettkjørt",men den har også fysiske "lover" selv om den er kjent for å oppheve de;)
Kanskje lettkjørt i forhold til en gammel Widowmaker,men det er vel ett fåtall som ønsker seg att bilen skal være så dårlig på veien som de;)

Kanskje vi sees på en Norsk bane til våren,så får vi se om Porschen henger av GTR`n min;)Jeg og en kompis skal arrangere banedag på Våler til våren,velkommen dit:)Jeg har aldri blitt frakjørt på bane med GTRèn,men en gang skal vel bli den første,og da er det helt greit om det er en RT12 :wink:
Nissan 300ZX GT675RS 1991
Nissan GTR SPE750 2009

X-Ford Escort Cosworth
X-BMW M3 EvoII
X-Toyota MR2
X-Ford Sierra Cosworth
X-Nissan 200SX
X-Golf Gti-16v
X-Fiat Ritmo Abarth 130TC
X-Opel Kadett GSI

User avatar
ThomasB
Posts: 751
Joined: 29 Jul 2007 17:20
Location: Oslo

Post by ThomasB » 09 Nov 2011 08:39

Image
- '73 Escort Mexico
- '65 Amazon 122s 4 sale
- '09 Cooper Clubman

cv1515
Posts: 353
Joined: 16 Feb 2010 05:58

Post by cv1515 » 09 Nov 2011 08:49

:wink:
Nissan 300ZX GT675RS 1991
Nissan GTR SPE750 2009

X-Ford Escort Cosworth
X-BMW M3 EvoII
X-Toyota MR2
X-Ford Sierra Cosworth
X-Nissan 200SX
X-Golf Gti-16v
X-Fiat Ritmo Abarth 130TC
X-Opel Kadett GSI

User avatar
BAre Racing
Posts: 79
Joined: 15 Sep 2011 14:49
Location: Bergen

Post by BAre Racing » 09 Nov 2011 09:08

cv1515 wrote:
Kanskje vi sees på en Norsk bane til våren,så får vi se om Porschen henger av GTR`n min;)Jeg og en kompis skal arrangere banedag på Våler til våren,velkommen dit:)Jeg har aldri blitt frakjørt på bane med GTRèn,men en gang skal vel bli den første,og da er det helt greit om det er en RT12 :wink:
Hvor fort kjører du på Våler (gamle sløyfen) da? Jeg vet det er å banne i kirken her inne å snakke om rundetider...men er jo en grei måte å se nivået på. Er liksom lite hold i at "ingen kjørte fra meg" :wink: Kunne jo hende du kjørte mens de raskeste hadde pause eller kjølte seg ned.

Jeg regner med du kjører 1.01 runder eller lavere, for da er det lite som henger med selv blandt de som kjører ekstremt mye.
Nürburgring 8.36
Rudskogen 1.40.0
Vålerbanen 1.07.8
Frøya 1.03.9
Lånkebanen 00.58.10
Gotland Ring 1.37.7

cv1515
Posts: 353
Joined: 16 Feb 2010 05:58

Post by cv1515 » 09 Nov 2011 09:47

Kommer jo ann på hvem som har vært med på banekjøring når jeg
har kjørt det,dette var ikke ment som noe skryt,for jeg er ikke noe
dreven banekjører enda.Men Ariel Atom måtte bite i gresset mot GTR
min ihvertfall,det er vel det beste jeg har målt meg mot.
Uten att jeg visste det så var det en som tok tiden på en runde
når han så jeg kjørte på Våler,da kjørte jeg på 1:04,men da var det ikke
full attack hele runden og i trafikk(hadde jeg visst han tok tiden skulle jeg prøvd på en tid seff,var en tilskuer).Så ned mot minuttet burde være mulig med full
satsing og litt mer kjøretrening vel:)

Når det er sagt så fikk vi ikke bruke tidtagerutstyret til Våler når
vi leier banen,for veitrafikkloven gjelder.En annen sjåfør så kan man sikkert komme ned på veldig gode tider med bilen ihvertfall:)

Nå er min GTR en sommerbil,ingen trackday racer,men gjør nå godt ifra
seg på bane syntes jeg.
Nissan 300ZX GT675RS 1991
Nissan GTR SPE750 2009

X-Ford Escort Cosworth
X-BMW M3 EvoII
X-Toyota MR2
X-Ford Sierra Cosworth
X-Nissan 200SX
X-Golf Gti-16v
X-Fiat Ritmo Abarth 130TC
X-Opel Kadett GSI

User avatar
hagenisse
Posts: 1006
Joined: 04 May 2008 20:44
Location: HEIA DRAMMEN!
Contact:

Post by hagenisse » 09 Nov 2011 10:05

BAre Racing wrote:Kunne jo hende du kjørte mens de raskeste hadde pause eller kjølte seg ned.
Så lenge man har et visst tempo så tar det jo uansett lang tid før noen tar deg igjen. Min bil gjør vålerbanen på 1.06.0 og da blir den sjelden tatt igjen - selv med mange langt raskere på banen..

User avatar
Iceman
Posts: 1242
Joined: 02 Jan 2006 09:28

Post by Iceman » 09 Nov 2011 12:46

cv1515 wrote:Kommer jo ann på hvem som har vært med på banekjøring når jeg
har kjørt det,dette var ikke ment som noe skryt,for jeg er ikke noe
dreven banekjører enda.Men Ariel Atom måtte bite i gresset mot GTR
min ihvertfall,det er vel det beste jeg har målt meg mot.
Uten att jeg visste det så var det en som tok tiden på en runde
når han så jeg kjørte på Våler,da kjørte jeg på 1:04,men da var det ikke
full attack hele runden og i trafikk(hadde jeg visst han tok tiden skulle jeg prøvd på en tid seff,var en tilskuer).Så ned mot minuttet burde være mulig med full
satsing og litt mer kjøretrening vel:)

Når det er sagt så fikk vi ikke bruke tidtagerutstyret til Våler når
vi leier banen,for veitrafikkloven gjelder.En annen sjåfør så kan man sikkert komme ned på veldig gode tider med bilen ihvertfall:)

Nå er min GTR en sommerbil,ingen trackday racer,men gjør nå godt ifra
seg på bane syntes jeg.
Hvorfor kjører du da ikke i GT 1-2 i NM, da den gjengen kjører de samme tidene med slicks.
GT 2 bilene ligger rett under minuttet på sliks, og her kommer du i en "standard" GT-R å kjører like raskt.
Du må jo bare starte å kjøre Racing, da bilen din allerede er blandt toppen i NM-Racing.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

User avatar
inge
Posts: 1433
Joined: 01 Mar 2003 10:23
Location: Son

Post by inge » 09 Nov 2011 12:54

1:04 er ekstremt raskt med gatebil på Vålerbanen...... Ble den tiden tatt for hånd eller med GPS/annent automatisk utstyr?

Jeg har 1:03,5x tider med GPS logger på min Ariel. Det er nok en del å gå på for å få ned tiden, om man får trent litt mere ;-) Problemet med den bilen er nedbremsingen på langsiden. Uten ABS og med veldig lite vekt på framakselen er det altfor lett å få "lockup" :oops: 911'n er bare ett halvt sekund treigere, men så sliter ikke den med låsing av hjul under oppbremsing :D
'87 Toyota MR2
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia

'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)

cv1515
Posts: 353
Joined: 16 Feb 2010 05:58

Post by cv1515 » 09 Nov 2011 15:02

Iceman wrote:
cv1515 wrote:Kommer jo ann på hvem som har vært med på banekjøring når jeg
har kjørt det,dette var ikke ment som noe skryt,for jeg er ikke noe
dreven banekjører enda.Men Ariel Atom måtte bite i gresset mot GTR
min ihvertfall,det er vel det beste jeg har målt meg mot.
Uten att jeg visste det så var det en som tok tiden på en runde
når han så jeg kjørte på Våler,da kjørte jeg på 1:04,men da var det ikke
full attack hele runden og i trafikk(hadde jeg visst han tok tiden skulle jeg prøvd på en tid seff,var en tilskuer).Så ned mot minuttet burde være mulig med full
satsing og litt mer kjøretrening vel:)

Når det er sagt så fikk vi ikke bruke tidtagerutstyret til Våler når
vi leier banen,for veitrafikkloven gjelder.En annen sjåfør så kan man sikkert komme ned på veldig gode tider med bilen ihvertfall:)

Nå er min GTR en sommerbil,ingen trackday racer,men gjør nå godt ifra
seg på bane syntes jeg.
Hvorfor kjører du da ikke i GT 1-2 i NM, da den gjengen kjører de samme tidene med slicks.
GT 2 bilene ligger rett under minuttet på sliks, og her kommer du i en "standard" GT-R å kjører like raskt.
Du må jo bare starte å kjøre Racing, da bilen din allerede er blandt toppen i NM-Racing.

Min GTR er ikke standard verken i understell eller i motor,men tiden ble nå målt der på banen,mer vet ikke jeg.Mer å gå på.... :wink:
Målinga er jo litt uoffisiell,bare fra jeg passerte til neste gang jeg passerte.Men skal ikke skille så mye fra sannheten:)

Kjetil Bolneset kom bort til meg etter kjøring og lurte på hvor mye gamp
det var i GTR,for detta gikk unna sa han,detta gikk styggelig fort unna gjenntok han,og det er veldig gøy å høre.Når jeg sa det var 800hk og 1025nm i motor så skjønte han tegninga:)Det er målt i benk.

Iceman,vet ikke hvor du fikk like raskt ifra,1:04 er langt fra under minuttet,jeg skrev att med full satsing rundt banen og litt mer trening er nok bilen god for ned mot 1:00 runder,og det står jeg på.

Ariel Atom ble ganske bra passert på en runde,når han lå å småslapp med
alle fire hjula så lå jeg bak å kunne presset mer,ut på langstrekket ble han parkert...så noe raskere enn den går det nå rundt Våler.
Egentlig var både sjåfør av Ariel og jeg litt overrassket over hvordan
jeg dro ifra han på rettstrekket,trodde jeg skulle slite noe mer med å komme forbi rett fram,men det gikk veldig greit.

Inge,du kjører 1:04 med tammere gatebil enn meg så er vel ikke rart om
GTR min kommer rundt på under 1:04 også? :wink:

Ariel Atom jeg kjørte mot har 250hk og 500kg.
Nissan 300ZX GT675RS 1991
Nissan GTR SPE750 2009

X-Ford Escort Cosworth
X-BMW M3 EvoII
X-Toyota MR2
X-Ford Sierra Cosworth
X-Nissan 200SX
X-Golf Gti-16v
X-Fiat Ritmo Abarth 130TC
X-Opel Kadett GSI

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest