Seks småsinte ...
Seks småsinte ...
... sylindre. Fra motorrommet på en original Lancia Stratos.
Rally Legends 2010 017 by ecv1, on Flickr
Nemlig denne:
Rally Legends 2010 016 by ecv1, on Flickr
Rally Legends 2010 017 by ecv1, on Flickr
Nemlig denne:
Rally Legends 2010 016 by ecv1, on Flickr
- Svein Erling
- Posts: 466
- Joined: 04 Mar 2003 23:58
- Location: Trondhjæm
- Contact:
Å herregud. Jeg burde nok ha lagt meg slik jeg hadde tenkt. La dette være en advarsel til andre forumnisser Vet ikke hvor det kortslutta, men Rally Legends har i alle fall en Stratos på stallen, avbildet på samme Flickr-side.
Vel vel. Neste gang skal jeg poste bilde av en Volvo og si at det er en Passat. Følg med!
Vel vel. Neste gang skal jeg poste bilde av en Volvo og si at det er en Passat. Følg med!
En elg er ikke en traktor.Luigi wrote:Å herregud. Jeg burde nok ha lagt meg slik jeg hadde tenkt. La dette være en advarsel til andre forumnisser Vet ikke hvor det kortslutta, men Rally Legends har i alle fall en Stratos på stallen, avbildet på samme Flickr-side.
Vel vel. Neste gang skal jeg poste bilde av en Volvo og si at det er en Passat. Følg med!
- '73 Escort Mexico
- '65 Amazon 122s 4 sale
- '09 Cooper Clubman
- '65 Amazon 122s 4 sale
- '09 Cooper Clubman
Oioioi, de gamle helter er ikke som de var, kryss i taket og nå står ikke væla tel påske: Luigi dreit på draget! Woho!
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Jeg studerte bildet å tenkte,hmmm,merkelig,det ser jo ut som¨
det er 4 dobble gassere her,hvordan får dem det til på
en 6 sylindret da..hmm...Så så jeg Ferrari merket bak,men
så ikke før jeg leste det att det var en 308.Stolte for mye på Luigi tydeligvis;)
det er 4 dobble gassere her,hvordan får dem det til på
en 6 sylindret da..hmm...Så så jeg Ferrari merket bak,men
så ikke før jeg leste det att det var en 308.Stolte for mye på Luigi tydeligvis;)
Nissan 300ZX GT675RS 1991
Nissan GTR SPE750 2009
X-Ford Escort Cosworth
X-BMW M3 EvoII
X-Toyota MR2
X-Ford Sierra Cosworth
X-Nissan 200SX
X-Golf Gti-16v
X-Fiat Ritmo Abarth 130TC
X-Opel Kadett GSI
Nissan GTR SPE750 2009
X-Ford Escort Cosworth
X-BMW M3 EvoII
X-Toyota MR2
X-Ford Sierra Cosworth
X-Nissan 200SX
X-Golf Gti-16v
X-Fiat Ritmo Abarth 130TC
X-Opel Kadett GSI
-
- Posts: 34
- Joined: 12 Apr 2010 19:21
- Svein Erling
- Posts: 466
- Joined: 04 Mar 2003 23:58
- Location: Trondhjæm
- Contact:
Jo, 2,4-literen i Stratos HF var en Dino-motor. Produksjonen av disse motorene ble faktisk holdt i live for å opprettholde Stratos-produksjonen til det var bygd de nødvendige 500 biler. Senere tellinger har dog avslørt at det "kun" ble montert 492 Stratoser hos Bertone/Lancia.Weezer wrote:Kom ikke Stratosmotoren fra Ferrari Dino da?
Også Fiat brukte Dino-motoren i 60-tallets Fiat Dino, men V6-eren i 70-tallets Fiat 130 var visstnok en egen konstruksjon.
Ferrari satte førøvrig aldri Ferrari-emblemer på noen Dinoer, Dino var et eget merke med egne Dino-emblemer. De ble solgt som Dino, ikke som Ferrari Dino.
Den siste bilen som ble solgt som Dino var 308/208 GT4, kileformbilen fra Bertone med V8-er. Da samme motor fikk ytterkledning fra Pininfarina så ble den solgt som Ferrari 308/208.
Bilmerket Dino var oppkalt etter Enzo Ferraris yngste sønn Alfredo, som ble kalt Alfredino (lille Alfredo) eller bare Dino. Alfredo døde av sykdom i 1956, bare 24 år gammel, noen måneder før ferdiggjøringen av den lille 1,5-liters V6-motoren han hadde foreslått at Ferrari skulle bruke i F1.
Rettelse: F2
Last edited by Svein Erling on 09 Nov 2011 12:29, edited 1 time in total.