CSM 2011
CSM 2011
Dette er et forsøk på en samletråd for biler og film fra CSM 2011. Av forskjellige årsaker er jeg ikke der oppe i år, men man kan jo alltids oppleve det gjennom andre
Her er en snutt fra treningen på fredag. Vi er inboard i en Engstler GTV fra Gundersen Motorsport. Kjører i Corsa Italiana. Sjåføren (Ola Esbjug) er noe ukjent med bilen, men det går da radig unna allikevel! Etter hva jeg vet er det en noe frisert Alfa 3.0 V6 i denne. En velkjent spaghettistrikk for min del
http://www.youtube.com/watch?v=_LysZ6q2ewc
Legg merke til at det IKKE REGNER PÅ VÅLERBANEN!
Her er en snutt fra treningen på fredag. Vi er inboard i en Engstler GTV fra Gundersen Motorsport. Kjører i Corsa Italiana. Sjåføren (Ola Esbjug) er noe ukjent med bilen, men det går da radig unna allikevel! Etter hva jeg vet er det en noe frisert Alfa 3.0 V6 i denne. En velkjent spaghettistrikk for min del
http://www.youtube.com/watch?v=_LysZ6q2ewc
Legg merke til at det IKKE REGNER PÅ VÅLERBANEN!
Ja, i Corsa Italiana-sammenheng hadde GTV-en pene tider på kvaliken på tørr asfalt: 1:05.7 og tredje startspor. Pole var en Delta Integrale (1:05.3 - ny corsarekord på Våler) og andrespor var den etterhvert legendariske Thema stasjonsvogna (1:05.7).hagenisse wrote:GTV-en ser ut til å gå veldig bra, skal man dømme etter bremsepunktene.
E30 M3-en til Karl-Magnus sto i fjerde spor på finale 1 med et kobbel Ferrarier i hælene, men det var i bunn og grunn litt slapp deltagelse fra BMWCCN. Den eneste andre BMW-en DNF-et i andre runde. Håper BMWCCN-racinga tar seg opp til neste år, for selv ikke Karl-Magnus klarer å kjøre en racingserie helt alene
Blir spennende å se resultatene etter løpet i morgen. Virker som Integralen er håpløs å gjøre noe med både på tørt og vått.
Du har sannsynligvis mere banetid enn de aller, aller fleste i denne serien, og det er stort sett lettede standard italienere vi snakker om her. Uansett er rundetider bare en pekepinn, for i racing er det om å komme først til mål ... med alt det innebærer. Det er det jo ikke på trackday Tror det er ganske stressende å få startnummeret på brøstet ...hagenisse wrote:Var vel neppe ideelle forhold der i dag? Bilen min har jo gjort 1.06 blank, og de der skal virkelig fly fra den.
Jepp! Ville vært helt fortreffelig å få en stor klubbserie til med "avlagte" standardbiler her på bjerget, særlig nå når Rudskogen er blitt så bra. Vil tro det er plenty med race-objekter der ute i würst-land. Få dem på banen!hagenisse wrote:Må satse på flere BMW-er, men da er de iallefall i gang!
Hva er så annerledes med trening og en trackday? Hagenisse sin bil er veldig mye nærmere original enn corsa bilene. Av en eller annen grunn kommer dere italofile alltid med unnskyldning om at dette er nesten original biler. Det er i virkeligheten veldig langt fra sannheten. For 3-4 år siden hadde jeg raskere tid på rudskogen enn corsa bilene med en E30 som hadde 286hk, oppgraderte foringer, r-dekk og senkefjærer.Luigi wrote:Du har sannsynligvis mere banetid enn de aller, aller fleste i denne serien, og det er stort sett lettede standard italienere vi snakker om her. Uansett er rundetider bare en pekepinn, for i racing er det om å komme først til mål ... med alt det innebærer. Det er det jo ikke på trackday Tror det er ganske stressende å få startnummeret på brøstet ...hagenisse wrote:Var vel neppe ideelle forhold der i dag? Bilen min har jo gjort 1.06 blank, og de der skal virkelig fly fra den.
Jepp! Ville vært helt fortreffelig å få en stor klubbserie til med "avlagte" standardbiler her på bjerget, særlig nå når Rudskogen er blitt så bra. Vil tro det er plenty med race-objekter der ute i würst-land. Få dem på banen!hagenisse wrote:Må satse på flere BMW-er, men da er de iallefall i gang!
Den "unnskyldningen" er veldig lett å komme med rett og slett fordi regelverket krever det. Modifiserer og trimmer man for mye blir man relativt hardt straffet, og det er akkurat det som er poenget med serien.pIMp wrote:Hva er så annerledes med trening og en trackday? Hagenisse sin bil er veldig mye nærmere original enn corsa bilene. Av en eller annen grunn kommer dere italofile alltid med unnskyldning om at dette er nesten original biler. Det er i virkeligheten veldig langt fra sannheten. For 3-4 år siden hadde jeg raskere tid på rudskogen enn corsa bilene med en E30 som hadde 286hk, oppgraderte foringer, r-dekk og senkefjærer.
For 3-4 år siden var det heller ingen biler i Corsa Italiana som var i nærheten av å ha 286 hk (kanskje med unntak av Larres 308), og de fleste var nokså rustne race-piloter.
Men hvorfor kjører du ikke i BMW Racing? Virker som du har noe der å gjøre ...? Står du litt i ramma kan det jo hende du tørker gliset av både den ene og den andre siden det blir felles-arr med corsaen til neste år. Vil tro rundetidene endelig blir akseptable for deg når du får kjøre dem selv
Han kjører ikke bmw racing siden han nå har superkul påsje!
Jeg begynner få burgunder balja ferdig luigi, og du må jo også ha holdt på så lenge med din at den snart er klar? vi får møtes alle sammen litt mere på banen i 2012 istedenfor å skru så mye, bilen min er jo snart veteran nå, så begynner bli på tide at den lufter seg
Megabuasen på nsk treffet innrømmer jeg var litt juks, men med bil som veier ca 2x og bare har 100hk mere bør det bli morsommere/jevne banedager igjen, klart jeg vil slite mot harald sitt sportsluftfilter.
Jeg begynner få burgunder balja ferdig luigi, og du må jo også ha holdt på så lenge med din at den snart er klar? vi får møtes alle sammen litt mere på banen i 2012 istedenfor å skru så mye, bilen min er jo snart veteran nå, så begynner bli på tide at den lufter seg
Megabuasen på nsk treffet innrømmer jeg var litt juks, men med bil som veier ca 2x og bare har 100hk mere bør det bli morsommere/jevne banedager igjen, klart jeg vil slite mot harald sitt sportsluftfilter.
944 med v8, gl420 med v8, 1969 camaro RS med kompressormata bigblock.
Og her er litt fra meg. Det regnet bare litt på lørdag
http://s859.photobucket.com/albums/ab15 ... 5/csm2011/
Hagenisse: Jeg tror du må sette inn racingutstyr i klovneskoen din
http://s859.photobucket.com/albums/ab15 ... 5/csm2011/
Hagenisse: Jeg tror du må sette inn racingutstyr i klovneskoen din
Odd Goderstad
x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
Om du ikke hadde vært så redd for å få italia-lus oppe i annen etage hadde du sett at prosjektet er terminert. Den eies ikke lengre av meg. Den Røde Vind står nå i en velfylt garasje utenfor Arendal et sted og venter på restaurerings-turanders951 wrote:[...]og du må jo også ha holdt på så lenge med din at den snart er klar?
Hva skjedde med lamboen?
Rimelig stor forskjell på corsa for noen år siden og i dag. Et par av dem går jo faktisk veldig bra, og svært få av de normale trackday-folka henger på dem. Forøvrig bekreftet av meg selv; ikke det grepet det var tidligere i sommer på våler i dag. Jeg kjørte 1.06.7 som best og hadde nok da bedre forhold enn noen av corsa-folka hadde.
Rimelig stor forskjell på corsa for noen år siden og i dag. Et par av dem går jo faktisk veldig bra, og svært få av de normale trackday-folka henger på dem. Forøvrig bekreftet av meg selv; ikke det grepet det var tidligere i sommer på våler i dag. Jeg kjørte 1.06.7 som best og hadde nok da bedre forhold enn noen av corsa-folka hadde.
hakke peiling.. så den bare på veien hjem.. var nok ikke på banen den nei..
"What is power without control?"
www.jvgfoto.net
www.jvgfoto.net