CSM 2011

Hvis du har funnet morsomme/interessante bilder eller videoklipp kan du fortelle om det her, og gjerne legge opp linker!

Moderators: inge, NoBrain

User avatar
Luigi
Posts: 1707
Joined: 03 Oct 2005 10:41
Location: Bærum

CSM 2011

Post by Luigi »

Dette er et forsøk på en samletråd for biler og film fra CSM 2011. Av forskjellige årsaker er jeg ikke der oppe i år, men man kan jo alltids oppleve det gjennom andre ;)

Her er en snutt fra treningen på fredag. Vi er inboard i en Engstler GTV fra Gundersen Motorsport. Kjører i Corsa Italiana. Sjåføren (Ola Esbjug) er noe ukjent med bilen, men det går da radig unna allikevel! Etter hva jeg vet er det en noe frisert Alfa 3.0 V6 i denne. En velkjent spaghettistrikk for min del ;)

http://www.youtube.com/watch?v=_LysZ6q2ewc

Legg merke til at det IKKE REGNER PÅ VÅLERBANEN! :shock:
User avatar
hagenisse
Posts: 1009
Joined: 04 May 2008 20:44
Location: HEIA DRAMMEN!
Contact:

Post by hagenisse »

Men det regner vel i dag? CSM ville jo ikke vært det samme uten at det bøtter ned.. :lol:

GTV-en ser ut til å gå veldig bra, skal man dømme etter bremsepunktene. :)
User avatar
pedern
Posts: 394
Joined: 12 Jan 2004 20:44
Location: Borgen
Contact:

Post by pedern »

Utrolig morro at Livetidene fungerer så bra som de skal.
Spenning rett inn i stuen! :D
-72 Volvo 142-110
-91 Ducati 906 Paso
-13 Volkswagen Polo GT
-14 Volvo V60 R-Design AWD
User avatar
Luigi
Posts: 1707
Joined: 03 Oct 2005 10:41
Location: Bærum

Post by Luigi »

hagenisse wrote:GTV-en ser ut til å gå veldig bra, skal man dømme etter bremsepunktene. :)
Ja, i Corsa Italiana-sammenheng hadde GTV-en pene tider på kvaliken på tørr asfalt: 1:05.7 og tredje startspor. Pole var en Delta Integrale (1:05.3 - ny corsarekord på Våler) og andrespor var den etterhvert legendariske Thema stasjonsvogna (1:05.7).

E30 M3-en til Karl-Magnus sto i fjerde spor på finale 1 med et kobbel Ferrarier i hælene, men det var i bunn og grunn litt slapp deltagelse fra BMWCCN. Den eneste andre BMW-en DNF-et i andre runde. Håper BMWCCN-racinga tar seg opp til neste år, for selv ikke Karl-Magnus klarer å kjøre en racingserie helt alene :shock:

Blir spennende å se resultatene etter løpet i morgen. Virker som Integralen er håpløs å gjøre noe med både på tørt og vått.
User avatar
hagenisse
Posts: 1009
Joined: 04 May 2008 20:44
Location: HEIA DRAMMEN!
Contact:

Post by hagenisse »

Var vel neppe ideelle forhold der i dag? Bilen min har jo gjort 1.06 blank, og de der skal virkelig fly fra den.

Må satse på flere BMW-er, men da er de iallefall i gang!
User avatar
Luigi
Posts: 1707
Joined: 03 Oct 2005 10:41
Location: Bærum

Post by Luigi »

hagenisse wrote:Var vel neppe ideelle forhold der i dag? Bilen min har jo gjort 1.06 blank, og de der skal virkelig fly fra den.
Du har sannsynligvis mere banetid enn de aller, aller fleste i denne serien, og det er stort sett lettede standard italienere vi snakker om her. Uansett er rundetider bare en pekepinn, for i racing er det om å komme først til mål ... med alt det innebærer. Det er det jo ikke på trackday ;) Tror det er ganske stressende å få startnummeret på brøstet ...
hagenisse wrote:Må satse på flere BMW-er, men da er de iallefall i gang!
Jepp! Ville vært helt fortreffelig å få en stor klubbserie til med "avlagte" standardbiler her på bjerget, særlig nå når Rudskogen er blitt så bra. Vil tro det er plenty med race-objekter der ute i würst-land. Få dem på banen! ;)
pIMp
Posts: 154
Joined: 03 Mar 2006 11:35
Location: Tønsberg

Post by pIMp »

Luigi wrote:
hagenisse wrote:Var vel neppe ideelle forhold der i dag? Bilen min har jo gjort 1.06 blank, og de der skal virkelig fly fra den.
Du har sannsynligvis mere banetid enn de aller, aller fleste i denne serien, og det er stort sett lettede standard italienere vi snakker om her. Uansett er rundetider bare en pekepinn, for i racing er det om å komme først til mål ... med alt det innebærer. Det er det jo ikke på trackday ;) Tror det er ganske stressende å få startnummeret på brøstet ...
hagenisse wrote:Må satse på flere BMW-er, men da er de iallefall i gang!
Jepp! Ville vært helt fortreffelig å få en stor klubbserie til med "avlagte" standardbiler her på bjerget, særlig nå når Rudskogen er blitt så bra. Vil tro det er plenty med race-objekter der ute i würst-land. Få dem på banen! ;)
Hva er så annerledes med trening og en trackday? Hagenisse sin bil er veldig mye nærmere original enn corsa bilene. Av en eller annen grunn kommer dere italofile alltid med unnskyldning om at dette er nesten original biler. Det er i virkeligheten veldig langt fra sannheten. For 3-4 år siden hadde jeg raskere tid på rudskogen enn corsa bilene med en E30 som hadde 286hk, oppgraderte foringer, r-dekk og senkefjærer.
User avatar
Luigi
Posts: 1707
Joined: 03 Oct 2005 10:41
Location: Bærum

Post by Luigi »

pIMp wrote:Hva er så annerledes med trening og en trackday? Hagenisse sin bil er veldig mye nærmere original enn corsa bilene. Av en eller annen grunn kommer dere italofile alltid med unnskyldning om at dette er nesten original biler. Det er i virkeligheten veldig langt fra sannheten. For 3-4 år siden hadde jeg raskere tid på rudskogen enn corsa bilene med en E30 som hadde 286hk, oppgraderte foringer, r-dekk og senkefjærer.
Den "unnskyldningen" er veldig lett å komme med rett og slett fordi regelverket krever det. Modifiserer og trimmer man for mye blir man relativt hardt straffet, og det er akkurat det som er poenget med serien.

For 3-4 år siden var det heller ingen biler i Corsa Italiana som var i nærheten av å ha 286 hk (kanskje med unntak av Larres 308), og de fleste var nokså rustne race-piloter.

Men hvorfor kjører du ikke i BMW Racing? Virker som du har noe der å gjøre ...? Står du litt i ramma kan det jo hende du tørker gliset av både den ene og den andre siden det blir felles-arr med corsaen til neste år. Vil tro rundetidene endelig blir akseptable for deg når du får kjøre dem selv ;)
anders951
Posts: 202
Joined: 27 Aug 2007 21:45

Post by anders951 »

Han kjører ikke bmw racing siden han nå har superkul påsje! ;)

Jeg begynner få burgunder balja ferdig luigi, og du må jo også ha holdt på så lenge med din at den snart er klar? vi får møtes alle sammen litt mere på banen i 2012 istedenfor å skru så mye, bilen min er jo snart veteran nå, så begynner bli på tide at den lufter seg :)

Megabuasen på nsk treffet innrømmer jeg var litt juks, men med bil som veier ca 2x og bare har 100hk mere bør det bli morsommere/jevne banedager igjen, klart jeg vil slite mot harald sitt sportsluftfilter.
944 med v8, gl420 med v8, 1969 camaro RS med kompressormata bigblock.
User avatar
ElViz
Posts: 895
Joined: 01 Aug 2008 13:25
Location: Åros,Røyken
Contact:

Post by ElViz »

Og her er litt fra meg. Det regnet bare litt på lørdag :)
http://s859.photobucket.com/albums/ab15 ... 5/csm2011/

Hagenisse: Jeg tror du må sette inn racingutstyr i klovneskoen din 8)
Odd Goderstad
Image

x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
User avatar
Luigi
Posts: 1707
Joined: 03 Oct 2005 10:41
Location: Bærum

Post by Luigi »

anders951 wrote:[...]og du må jo også ha holdt på så lenge med din at den snart er klar?
Om du ikke hadde vært så redd for å få italia-lus oppe i annen etage hadde du sett at prosjektet er terminert. Den eies ikke lengre av meg. Den Røde Vind står nå i en velfylt garasje utenfor Arendal et sted og venter på restaurerings-tur ;)
Smurfen
Posts: 4
Joined: 26 Jul 2011 09:01
Location: Røyken

Post by Smurfen »

noen bilder fra trackdayen

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
"What is power without control?"
www.jvgfoto.net
User avatar
hagenisse
Posts: 1009
Joined: 04 May 2008 20:44
Location: HEIA DRAMMEN!
Contact:

Post by hagenisse »

Hva skjedde med lamboen?

Rimelig stor forskjell på corsa for noen år siden og i dag. Et par av dem går jo faktisk veldig bra, og svært få av de normale trackday-folka henger på dem. Forøvrig bekreftet av meg selv; ikke det grepet det var tidligere i sommer på våler i dag. Jeg kjørte 1.06.7 som best og hadde nok da bedre forhold enn noen av corsa-folka hadde.
Smurfen
Posts: 4
Joined: 26 Jul 2011 09:01
Location: Røyken

Post by Smurfen »

hakke peiling.. så den bare på veien hjem.. var nok ikke på banen den nei..
"What is power without control?"
www.jvgfoto.net
User avatar
hagenisse
Posts: 1009
Joined: 04 May 2008 20:44
Location: HEIA DRAMMEN!
Contact:

Post by hagenisse »

Aha. Mine bilder er HER. Stort sett fra trackdayen på søndag, og stort sett av en rød porsche. :lol:

Image
Post Reply