CSM 2011

Hvis du har funnet morsomme/interessante bilder eller videoklipp kan du fortelle om det her, og gjerne legge opp linker!

Moderators: inge, NoBrain

User avatar
hagenisse
Posts: 1009
Joined: 04 May 2008 20:44
Location: HEIA DRAMMEN!
Contact:

Post by hagenisse »

Er fantastisk moro synes jeg. Digger den lille banen.
User avatar
ElViz
Posts: 895
Joined: 01 Aug 2008 13:25
Location: Åros,Røyken
Contact:

Post by ElViz »

Den er gøyal, men liten. Og jeg må bruke både 2 og 3.
http://www.youtube.com/watch?v=pWGj8V7Q ... url]player[/url]
Odd Goderstad
Image

x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
User avatar
SpitSurfer
Posts: 28
Joined: 07 Aug 2007 19:00

Post by SpitSurfer »

Harrys lap timer - den har jeg også: Har du bare filmet med telefonen så har all info lagt seg på skjermen?

Har du også lagt inn banen i basen til HLT slik at den kan lastes ned?

Trenger litt opplæring i det (og å bruke solide nok hjulbolter...)

Veldig heftig å kunne legge ut fart, bane etc på skjermen.

Hva slags holder bruker du?
User avatar
hagenisse
Posts: 1009
Joined: 04 May 2008 20:44
Location: HEIA DRAMMEN!
Contact:

Post by hagenisse »

ElViz wrote:Den er gøyal, men liten. Og jeg må bruke både 2 og 3.
http://www.youtube.com/watch?v=pWGj8V7Q ... url]player[/url]
Det kan jeg gjøre også, men det gikk ikke fortere. MR2'en gjør vel dog rundt 115 på 2. giret?

Du burde forresten holde deg mer til venstre etter du har gått over bakketoppen, sånn at du får gitt mer på bortover den lille "strekka".
User avatar
ElViz
Posts: 895
Joined: 01 Aug 2008 13:25
Location: Åros,Røyken
Contact:

Post by ElViz »

2. giret går tom ned bakken hvis jeg prøver å holde det, jeg girer på toppen, men det gjør at jeg må ta det litt rolig i svingen over toppen.
Helt enig, jeg var for langt til høyre etter toppen på den runden...
Litt morro å se hvordan MR2'en spiser seg innpå WRX'en i langsvingene. :D

Fuktighet på bakken er bare morro etter at jeg fikk PZero Nero :)
Odd Goderstad
Image

x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
User avatar
hmhaga
Posts: 948
Joined: 14 May 2003 23:25
Location: Hallingby

Post by hmhaga »

hagenisse wrote:Du burde forresten holde deg mer til venstre etter du har gått over bakketoppen, sånn at du får gitt mer på bortover den lille "strekka".
...og helt til høyre etter langsvingen, så man kan kutte rett over og gi gass mye tidligere (bare å se på Hagenisse sin film hvor mye han tjener på dette i utgangen) :wink:
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
User avatar
ElViz
Posts: 895
Joined: 01 Aug 2008 13:25
Location: Åros,Røyken
Contact:

Post by ElViz »

SpitSurfer wrote:Harrys lap timer - den har jeg også: Har du bare filmet med telefonen så har all info lagt seg på skjermen?

Har du også lagt inn banen i basen til HLT slik at den kan lastes ned?

Trenger litt opplæring i det (og å bruke solide nok hjulbolter...)

Veldig heftig å kunne legge ut fart, bane etc på skjermen.

Hva slags holder bruker du?
Du må ha PRO versjonen for å lage video. Da er det en knapp det står video på, trykk, og den tar opp video annen hver runde (må lagre)
Når man har tid, så ser man på runde lista på de rundene med video, trykk en knapp nederst som det står overlay på, og det blir fin video :D

Prøvde å bruke våler addonen , men det ble bare tull, så lagde egne start/stop.
Har et tomtom feste, men hva som helst bør funke. :D
Odd Goderstad
Image

x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
User avatar
ElViz
Posts: 895
Joined: 01 Aug 2008 13:25
Location: Åros,Røyken
Contact:

Post by ElViz »

hmhaga wrote:
hagenisse wrote:Du burde forresten holde deg mer til venstre etter du har gått over bakketoppen, sånn at du får gitt mer på bortover den lille "strekka".
...og helt til høyre etter langsvingen, så man kan kutte rett over og gi gass mye tidligere (bare å se på Hagenisse sin film hvor mye han tjener på dette i utgangen) :wink:
Takk for tipset, alltid mere å lære, det er en stor del av morroa :)

Nu... iRacing....
Odd Goderstad
Image

x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
Veglia Borletti.
Posts: 10
Joined: 13 Apr 2003 22:04

Re: CSM 2011

Post by Veglia Borletti. »

Luigi wrote:Dette er et forsøk på en samletråd for biler og film fra CSM 2011. Av forskjellige årsaker er jeg ikke der oppe i år, men man kan jo alltids oppleve det gjennom andre ;)

Her er en snutt fra treningen på fredag. Vi er inboard i en Engstler GTV fra Gundersen Motorsport. Kjører i Corsa Italiana. Sjåføren (Ola Esbjug) er noe ukjent med bilen, men det går da radig unna allikevel! Etter hva jeg vet er det en noe frisert Alfa 3.0 V6 i denne. En velkjent spaghettistrikk for min del ;)

http://www.youtube.com/watch?v=_LysZ6q2ewc

Legg merke til at det IKKE REGNER PÅ VÅLERBANEN! :shock:
Hehe! Huff.. Jeg kjører litt pinglete i den filmen. Men til mitt forsvar må jeg si at det var første gang jeg kjørte bilen skikkelig (hadde et par runder i vår, men da med blåst toppakning), og første gang med nye dekk og klosser. Da er det bedre å bremse litt for tidlig enn litt for sent. ;)

1.04 skal kunne gå an å få til på R dekk med denne bilen. Som forøvrig har en helt orginal og noe sliten 3,2. Til våren blir det mer pulver!

Kvaliktiden på 1.05 ble gjort i trafikk og med en delvis glatt bane.


Takk for et flott stevne! CSM er magisk for oss corsagutta som er vant til å kjøre for tomme tribuner. Vi blir jo litt satt ut av at noen faktisk gidder og se på oss.. :D 8)
elling
Posts: 48
Joined: 23 Jun 2009 10:14

Post by elling »

Jeg har vært litt treig med å få ut bilder, men nå begynner en del å bli klare.. For å gjøre det enkelt har jeg og Gry lagt bildene i samme album.

Alle bildene er på http://php.as/gallery/index.php/Biltreff/NSK-CSM-2011, og er tilgjengelig i skikkelig oppløsning på forespørsel.

Noen smakebiter:

Image

Image

Image


Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Bruksbil: '15 Mazda 3 2.2d
Leketøy: '93 Caterham Seven HPC-ish
User avatar
hagenisse
Posts: 1009
Joined: 04 May 2008 20:44
Location: HEIA DRAMMEN!
Contact:

Post by hagenisse »

User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Post by webmaster »

elling wrote:Jeg har vært litt treig med å få ut bilder, men nå begynner en del å bli klare.. For å gjøre det enkelt har jeg og Gry lagt bildene i samme album.
Knallbra bilder!
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
anders951
Posts: 202
Joined: 27 Aug 2007 21:45

Post by anders951 »

Elling sine bilder er så bra fordi det er mitt gamle kamera! ;) eller hva elling?
944 med v8, gl420 med v8, 1969 camaro RS med kompressormata bigblock.
elling
Posts: 48
Joined: 23 Jun 2009 10:14

Post by elling »

anders951 wrote:Elling sine bilder er så bra fordi det er mitt gamle kamera! ;) eller hva elling?
Men heldighvis ikke din gamle linse.. eller deg bak kamera :P
Bruksbil: '15 Mazda 3 2.2d
Leketøy: '93 Caterham Seven HPC-ish
elling
Posts: 48
Joined: 23 Jun 2009 10:14

Post by elling »

Og vi fortsetter å pøse ut bilder.. samme url som før. Flere smakebiter:


Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Bruksbil: '15 Mazda 3 2.2d
Leketøy: '93 Caterham Seven HPC-ish
Post Reply