nye rudskogen ferdig juli 2011

Hvis du har funnet morsomme/interessante bilder eller videoklipp kan du fortelle om det her, og gjerne legge opp linker!

Moderators: inge, NoBrain

User avatar
hagenisse
Posts: 1009
Joined: 04 May 2008 20:44
Location: HEIA DRAMMEN!
Contact:

Post by hagenisse »

hmhaga wrote:Selv føler jeg meg ikke særlig komfortabel når hastigheten kommer over ~170 km/t.
Trikset er jo bare å kjøre treg nok bil! Men jeg er helt enig, trives heller ikke i høy fart.
Linder
Posts: 147
Joined: 09 Sep 2008 10:37
Location: Mo i Rana

Post by Linder »

hmhaga wrote:
HF-mx5turbo wrote:hadde håpet å få kjøre den uten sjikaner jeg da hmhaga.
Blir spennende å se hva fart man får med en vanlig gatebil. Selv føler jeg meg ikke særlig komfortabel når hastigheten kommer over ~170 km/t.
Hastighet har da ikke alt å si. Merkelig å automatisk føle seg usikker i 170+, når man har mindre fart på farligere plasser andre steder på en bane..
Nissan S13 Racing til salgs
Honda ITR DC5 Type-R
Andrè Linder
User avatar
mazdafun
Posts: 200
Joined: 10 May 2006 13:56

Post by mazdafun »

Linder wrote:
hmhaga wrote:
HF-mx5turbo wrote:hadde håpet å få kjøre den uten sjikaner jeg da hmhaga.
Blir spennende å se hva fart man får med en vanlig gatebil. Selv føler jeg meg ikke særlig komfortabel når hastigheten kommer over ~170 km/t.
Hastighet har da ikke alt å si. Merkelig å automatisk føle seg usikker i 170+, når man har mindre fart på farligere plasser andre steder på en bane..
Hei.

Synes ikke det er så rart egentlig..

Man kjenner godt hvor mye mer energi det er i bilen ved høye hastigheter, og hvor mye mindre som skal til før det går "åt skogen" med dertil større konsekvenser.

Skal jeg over 200 på bane så vil jeg sitte i bur. 8)

God Jul
User avatar
Morten H
Posts: 965
Joined: 26 Jul 2005 23:41
Location: Skedsmokorset

Post by Morten H »

Ikke ha for høye forventinger om at vi får bruke (ha råd til leie) hele Banen.
Må regne minst dobbel leie av hva vi betalte tidligere for hele sløyfa :cry:
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.

Medlem:3325
henning
Posts: 3543
Joined: 28 Feb 2003 16:03
Location: Hosle

Post by henning »

Morten H wrote:Ikke ha for høye forventinger om at vi får bruke (ha råd til leie) hele Banen.
Må regne minst dobbel leie av hva vi betalte tidligere for hele sløyfa :cry:
Vi (NSK) tar sikte på å leie hele banen et par ganger i 2011.
Kommer tilbake med datoer.
'11 sDrive 35is
---------------------
User avatar
Morten H
Posts: 965
Joined: 26 Jul 2005 23:41
Location: Skedsmokorset

Post by Morten H »

henning wrote:
Morten H wrote:Ikke ha for høye forventinger om at vi får bruke (ha råd til leie) hele Banen.
Må regne minst dobbel leie av hva vi betalte tidligere for hele sløyfa :cry:
Vi (NSK) tar sikte på å leie hele banen et par ganger i 2011.
Kommer tilbake med datoer.
Nice 8)
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.

Medlem:3325
Linder
Posts: 147
Joined: 09 Sep 2008 10:37
Location: Mo i Rana

Post by Linder »

Noen som vet hvordan makshastigheten blir på nybanen kontra acr?
Nissan S13 Racing til salgs
Honda ITR DC5 Type-R
Andrè Linder
User avatar
ElViz
Posts: 895
Joined: 01 Aug 2008 13:25
Location: Åros,Røyken
Contact:

Post by ElViz »

Utifra tegningen så ser det ut som om Herr Tilke har regnet seg frem til at en Porsche GT skal gjøre 247 på raka mot Angstkurven :shock:

Hagenisse: hvor mye hadde du på raka på Knutstorp? Tror det blir omtrent som der, kanskje litt til...
Odd Goderstad
Image

x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
Knuts
Posts: 309
Joined: 03 Aug 2004 07:34

Post by Knuts »

Blir nok en del høyere slutthastighet på nye Rudskogen enn på Knutstorp. Knutstorp har bare toppen 10 km høyere sluttfart enn gamle Rudskogen.
Her tenker jeg nok du får en ihvertfall 20 km høyere toppfart enn nå.
Jeg er ikke bekymret for langsiden men heller på det nye partiet bak åsen. Der går det vel nesten like fort og avkjøringsonene ser små ut.
Blir det like vilt i Gt i år kan det bli spennende.

Mvh

Knut S
User avatar
HF-mx5turbo
Posts: 309
Joined: 29 Nov 2003 22:55

Post by HF-mx5turbo »

Morten H wrote:Ikke ha for høye forventinger om at vi får bruke (ha råd til leie) hele Banen.
Må regne minst dobbel leie av hva vi betalte tidligere for hele sløyfa :cry:
er dette jeg frykter ja, at man på de fleste muligheter for å kjøre der, vil få en mindre, og kjipere bane enn tidligere, pga det blir for dyrt å bruke hele...

vil ikke si jeg føler meg utrygg over 170 , bra er det iogmed at mx5en går minst 175kmt, selv på gamle raka.
07' 325d coupe
92' MX5
User avatar
hagenisse
Posts: 1009
Joined: 04 May 2008 20:44
Location: HEIA DRAMMEN!
Contact:

Post by hagenisse »

Knut treffer bra; jeg hadde ca 10km høyere på Knutstorp enn på Rudskogen. På mantorp hadde jeg derimot 175km/t på gatedekk - og de raskere bilene var over 200. Så på rejsa at Porsche GT2 og slike ting nådde 240.

Pratet med flere på det treffet som ikke var så høye i hatten under nedbremsingene. :)
henning
Posts: 3543
Joined: 28 Feb 2003 16:03
Location: Hosle

Post by henning »

HF-mx5turbo wrote:
Morten H wrote:Ikke ha for høye forventinger om at vi får bruke (ha råd til leie) hele Banen.
Må regne minst dobbel leie av hva vi betalte tidligere for hele sløyfa :cry:
er dette jeg frykter ja, at man på de fleste muligheter for å kjøre der, vil få en mindre, og kjipere bane enn tidligere, pga det blir for dyrt å bruke hele...

vil ikke si jeg føler meg utrygg over 170 , bra er det iogmed at mx5en går minst 175kmt, selv på gamle raka.
Som jeg svarte Morten skal vi leie hele den nye banen i 2011.
Fikk i går bekreftelse på bestilling av følgende dager:
Søndag 24. juli kl 13:00 - 19:00
Mandag 8. august kl 17:00 - 21:00
Torsdag 15. september kl 16:00 - 20:00 (blir tidlig mørkt)
'11 sDrive 35is
---------------------
User avatar
ElViz
Posts: 895
Joined: 01 Aug 2008 13:25
Location: Åros,Røyken
Contact:

Post by ElViz »

Og da er det lagt inn i kalenderen min. Fint, så har jeg noe å justere ferien etter. Ser ut som det blir tidlig ferie i år.

Så var det prisen da...
Odd Goderstad
Image

x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
spooz
Posts: 167
Joined: 17 Aug 2005 09:25

Post by spooz »

Ferdinand Motor har leid hele banen hele lørdag 8.oktober. Alle tidligere helger er visst booket nå.
andreas
Posts: 116
Joined: 15 Dec 2009 16:08

Post by andreas »

henning wrote:
HF-mx5turbo wrote:
Morten H wrote:Ikke ha for høye forventinger om at vi får bruke (ha råd til leie) hele Banen.
Må regne minst dobbel leie av hva vi betalte tidligere for hele sløyfa :cry:
er dette jeg frykter ja, at man på de fleste muligheter for å kjøre der, vil få en mindre, og kjipere bane enn tidligere, pga det blir for dyrt å bruke hele...

vil ikke si jeg føler meg utrygg over 170 , bra er det iogmed at mx5en går minst 175kmt, selv på gamle raka.
Som jeg svarte Morten skal vi leie hele den nye banen i 2011.
Fikk i går bekreftelse på bestilling av følgende dager:
Søndag 24. juli kl 13:00 - 19:00
Mandag 8. august kl 17:00 - 21:00
Torsdag 15. september kl 16:00 - 20:00 (blir tidlig mørkt)
Dette er imponerende. Jeg gleder meg masse!! Dagene markeres i kalendern som høytid!
Post Reply