nye rudskogen ferdig juli 2011

Hvis du har funnet morsomme/interessante bilder eller videoklipp kan du fortelle om det her, og gjerne legge opp linker!

Moderators: inge, NoBrain

arildh
Posts: 278
Joined: 27 Apr 2005 07:57
Location: Oslo

Post by arildh »

Oi oi. Dette ser bra ut. Den ser ut til å favorisere motorsterke biler. 2 sletter og 2 klatreetapper. Drifterne bør jo juble også. En ekstra breislædd sving og et nytt parti med svinger opp mot gamle kort strekket på baksiden.
Håper som nevnt at leiepriser ikke tar helt av.
- 06 MX-5
arildh
Posts: 278
Joined: 27 Apr 2005 07:57
Location: Oslo

Post by arildh »

Jeg la til et omriss av hva jeg tipper er dagens bane. Litt vanskelig og se i og med at de har laget ny vei igjennom "øya" hvor tårnet står.
Jeg ser jo også at de har lagt opp til å dele banen opp i to deler forran depot. Dette åpner jo for mer spennende treff med feks drifting på en sløyfe og spor på den andre. Overlegent.

Image
- 06 MX-5
User avatar
ElViz
Posts: 895
Joined: 01 Aug 2008 13:25
Location: Åros,Røyken
Contact:

Post by ElViz »

Rudskogen har lagt ut flere tegninger. Her ser man fint forskjellen mellom gammel og ny layout. Synes spesiellt svingen etter langsiden nedover blir interessant. Herman Tilke har allerede døpt den "Die Angstkurve" :shock:

Gleder meg til å kjøre der.

De skal også ha "begravelse" av den gamle banen 22. Januar, med kjøring.
Kunne være en fin måte å starte Trackdaysesongen på :D
Image
Odd Goderstad
Image

x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
User avatar
hagenisse
Posts: 1009
Joined: 04 May 2008 20:44
Location: HEIA DRAMMEN!
Contact:

Post by hagenisse »

Jepp, men høyre fordekk for iallefall ikke mindre juling på denne banen!

Men jeg gleder meg!
anders951
Posts: 202
Joined: 27 Aug 2007 21:45

Post by anders951 »

jeg er klar! :) v8 power på raka, nesten så man kan vurdere litt lystgass også, for å klare å komme forbi hagenisse før svingene så man kan sperre... ;)
944 med v8, gl420 med v8, 1969 camaro RS med kompressormata bigblock.
User avatar
hagenisse
Posts: 1009
Joined: 04 May 2008 20:44
Location: HEIA DRAMMEN!
Contact:

Post by hagenisse »

Hvis målet er å komme forbi meg har du jammen lave ambisjoner! :lol:
User avatar
ThomasB
Posts: 751
Joined: 29 Jul 2007 17:20
Location: Oslo

Post by ThomasB »

anders951 wrote:jeg er klar! :) v8 power på raka, nesten så man kan vurdere litt lystgass også, for å klare å komme forbi hagenisse før svingene så man kan sperre... ;)
Før det blir noe kjøring må den vel bli ferdig....

Har vel vært mer demontering enn montering siste året....
- '73 Escort Mexico
- '65 Amazon 122s 4 sale
- '09 Cooper Clubman
User avatar
hmhaga
Posts: 948
Joined: 14 May 2003 23:25
Location: Hallingby

Post by hmhaga »

Tenk å slippe Gatebil-gutta med 500++ hk løs på denne banen? :shock:
Antar at det må opp sjikaner, egentlig ser jeg for meg at det kan bli det tryggeste på vanlig banekjøring også? Blir jo rimelig høy fart for biler uten bur...

-Selvsagt litt farget av en viss hendelse i enden av langsida på ACR :wink:
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
anders951
Posts: 202
Joined: 27 Aug 2007 21:45

Post by anders951 »

hmhaga wrote:Tenk å slippe Gatebil-gutta med 500++ hk løs på denne banen? :shock:
Antar at det må opp sjikaner, egentlig ser jeg for meg at det kan bli det tryggeste på vanlig banekjøring også? Blir jo rimelig høy fart for biler uten bur...

-Selvsagt litt farget av en viss hendelse i enden av langsida på ACR :wink:
de skal heldigvis sladde i svinger, og kan generelt ikke kjøre, så klarer vel fortsatt ikke 200 ;)
944 med v8, gl420 med v8, 1969 camaro RS med kompressormata bigblock.
User avatar
HF-mx5turbo
Posts: 309
Joined: 29 Nov 2003 22:55

Post by HF-mx5turbo »

jeg krysser fingra og håper vi får lov å kjøre litt der uten sjikaner osv..

Anders, ta sikte på å passere meg på raka istedenfor hagenisse :D
07' 325d coupe
92' MX5
anders951
Posts: 202
Joined: 27 Aug 2007 21:45

Post by anders951 »

HF-mx5turbo wrote:jeg krysser fingra og håper vi får lov å kjøre litt der uten sjikaner osv..

Anders, ta sikte på å passere meg på raka istedenfor hagenisse :D
harald, du er teit, du har sånn 1.95liter med sportsluftfilter, alle vet det er juks.
944 med v8, gl420 med v8, 1969 camaro RS med kompressormata bigblock.
User avatar
Iceman
Posts: 1243
Joined: 02 Jan 2006 09:28

Post by Iceman »

hmhaga wrote:Tenk å slippe Gatebil-gutta med 500++ hk løs på denne banen? :shock:
Antar at det må opp sjikaner, egentlig ser jeg for meg at det kan bli det tryggeste på vanlig banekjøring også? Blir jo rimelig høy fart for biler uten bur...

-Selvsagt litt farget av en viss hendelse i enden av langsida på ACR :wink:
Slipper Gatebil-gjengen ut på en bane uten veldig store avkjøringssoner, så slipper du å kjøre med dem dagen etter. :lol:
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
User avatar
HF-mx5turbo
Posts: 309
Joined: 29 Nov 2003 22:55

Post by HF-mx5turbo »

hadde håpet å få kjøre den uten sjikaner jeg da hmhaga.
07' 325d coupe
92' MX5
User avatar
hmhaga
Posts: 948
Joined: 14 May 2003 23:25
Location: Hallingby

Post by hmhaga »

Iceman wrote:Slipper Gatebil-gjengen ut på en bane uten veldig store avkjøringssoner, så slipper du å kjøre med dem dagen etter. :lol:
Genialt. Når Nye Rudskogen er ferdig er det bare å stille på Gatebil på Søndag - og ha banen for seg selv :mrgreen:
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
User avatar
hmhaga
Posts: 948
Joined: 14 May 2003 23:25
Location: Hallingby

Post by hmhaga »

HF-mx5turbo wrote:hadde håpet å få kjøre den uten sjikaner jeg da hmhaga.
Blir spennende å se hva fart man får med en vanlig gatebil. Selv føler jeg meg ikke særlig komfortabel når hastigheten kommer over ~170 km/t.
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Post Reply