Foto av marius aasheim

Hvis du har funnet morsomme/interessante bilder eller videoklipp kan du fortelle om det her, og gjerne legge opp linker!

Moderators: inge, NoBrain

Post Reply
mar1us
Posts: 249
Joined: 24 Apr 2010 12:19

Post by mar1us »

Takker!

Image
mar1us
Posts: 249
Joined: 24 Apr 2010 12:19

Post by mar1us »

Image
mar1us
Posts: 249
Joined: 24 Apr 2010 12:19

Post by mar1us »

Har kjøpt meg en BMW for første gang i mitt liv.. 2.8 z3 coupe. Strøken sak som egentlig skulle være bruksbil, men jeg kjenner på meg at det er en fare for at den skal få overvintre i garasjen mens en annen bil skal få ta all saltlaken og dritten så lenge.

Tidligere eier er en eldre herre i fra nordpå ett sted, som har byttet ut denne med en M3.

Image
User avatar
hagenisse
Posts: 1009
Joined: 04 May 2008 20:44
Location: HEIA DRAMMEN!
Contact:

Post by hagenisse »

Velkommen i den tøffeste klubben!
User avatar
Morten H
Posts: 965
Joined: 26 Jul 2005 23:41
Location: Skedsmokorset

Post by Morten H »

mar1us wrote:Har kjøpt meg en BMW for første gang i mitt liv.. 2.8 z3 coupe. Strøken sak som egentlig skulle være bruksbil, men jeg kjenner på meg at det er en fare for at den skal få overvintre i garasjen mens en annen bil skal få ta all saltlaken og dritten så lenge.
Grattis med et godt valg av en bil som du kommer til å trives med :wink:
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.

Medlem:3325
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Post by webmaster »

Gratulerer med fin bil!
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
mar1us
Posts: 249
Joined: 24 Apr 2010 12:19

Post by mar1us »

Takker alle sammen. Til sommeren igjen så skal det monteres KW eller noe i den duren, så jeg får den høyden og stuket jeg vil ha (nå så er den lavere foran enn bak og det er jeg virkelig ikke noen tilhenger av) og så er andre felger under vurdering. Utover det så er det bare vedlikehold & kos som er planlagt :)

Noen som forresten ved om det går å fjerne de "M" merkene på "ventilene" på skjermene forann uten at det blir hull eller noe? Tidligere eier har byttet ut de orginale mot M utgavene, og de er helt klart finere - men jeg liker ikke M logoen der når dette ikke er en M.
Last edited by mar1us on 21 Aug 2011 21:05, edited 1 time in total.
User avatar
inge
Posts: 1433
Joined: 01 Mar 2003 10:23
Location: Son

Post by inge »

Gratulerer med grom vogn 8)
'87 Toyota MR2
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia

'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
User avatar
hagenisse
Posts: 1009
Joined: 04 May 2008 20:44
Location: HEIA DRAMMEN!
Contact:

Post by hagenisse »

mar1us wrote:Til sommeren igjen så skal det monteres KW eller noe i den duren, så jeg får den høyden og stuket jeg vil ha (nå så er den lavere foran enn bak og det er jeg virkelig ikke noen tilhenger av)
De MÅ være lavere foran enn bak ellers ser det utrolig dumt ut. De setter seg nemlig veldig bakpå når de kjører, så det er mulig du får den fin når den står stille, men så ser den tilsvarende dust ut i fart.
Noen som forresten ved om det går å fjerne de "M" merkene på "ventilene" på skjermene forann uten at det blir hull eller noe? Tidligere eier har byttet ut de orginale mot M utgavene, og de er helt klart finere - men jeg liker ikke M logoen der når dette ikke er en M.
Det blir ikke hull, men M-en er nedsunket, så den blir liksom der uansett. Må sparkle hvis du skal ha det slik du ønsker.
mar1us
Posts: 249
Joined: 24 Apr 2010 12:19

Post by mar1us »

Takk Inge! Og takk Hagenisse: da må jeg innfinne meg med litt rart stuk :? Men den skal i vert fall bli lavere, for nå så er det plass til en hel familie med dverger i hjulbuen bak, og kanskje en veldig slank dverg som holder inne magen foran. Så det blir vel KW uansett..

Synd M merket er nedsunket :( Bytter ikke tilbake til orginal ventilene, for M utgavene er nice!! Får heller sjekke hva det koster å få en 3.2 liter montert :lol:

Og bilen blir kosebil... Etter bare noen dager med den nå så innser jeg fult ut at jeg har ikke hjerte til å utsette denne for saltlake & dritt. Var sur nok i dag, bare fordi veien ikke var tørr når jeg (av nødvendighet) brukte den til jobb. Og satt hjemme i hele går fordi det regna... Blir godt å få tilbake yarisen fra verksted, så kan jeg dra ut i dritt vær med god samvittighet :mrgreen:
User avatar
hagenisse
Posts: 1009
Joined: 04 May 2008 20:44
Location: HEIA DRAMMEN!
Contact:

Post by hagenisse »

Blir den å se ute på banen da? 8)

Er forøvrig KW på min, fungerer greit det. Hadde handlet V1 på en gatebil.
mar1us
Posts: 249
Joined: 24 Apr 2010 12:19

Post by mar1us »

Det nærmeste bmw'n kommer til en bane er parkeringa vedsiden av banen når jeg drar for å ta bilder eller ser på ;) Flott hvis KW lager variant 1, for det holder lenge for meg.

Fant ut at det fulgte med ett orginalt bmw sølv trekk til å ha rundt hele bilen også. Porr 8)
elling
Posts: 48
Joined: 23 Jun 2009 10:14

Post by elling »

mar1us wrote:Det nærmeste bmw'n kommer til en bane er parkeringa vedsiden av banen når jeg drar for å ta bilder eller ser på ;) Flott hvis KW lager variant 1, for det holder lenge for meg.

Fant ut at det fulgte med ett orginalt bmw sølv trekk til å ha rundt hele bilen også. Porr 8)
fint det orginale trekket, men du bør sørge for at det er vasket.. er det skittent på innsiden riper det fort litt i klarlakken/polishen :) snakker av erfaring :-(
Bruksbil: '15 Mazda 3 2.2d
Leketøy: '93 Caterham Seven HPC-ish
henning
Posts: 3543
Joined: 28 Feb 2003 16:03
Location: Hosle

Post by henning »

Gratulerer med tøff bil!
La M merket være.
Hvis folk kommenterer si at det er initialet ditt. Marius edition :D
'11 sDrive 35is
---------------------
mar1us
Posts: 249
Joined: 24 Apr 2010 12:19

Post by mar1us »

Takk, kan jo være en ide :)

KW coilovere, variant 1 bestilt i dag. Prøver å få pris på RH "x-rad" felger (http://www.rh-alurad.de/felgen.aspx?des ... gid=5&fp=1) i 8,5x18 + 9,5x18 og dekk fra dekkshop.no, men ikke svarer de på mail og ikke tar de telefon :roll: Har sendt mail til automote.no om pris på schmidt "space" felger (http://www.german-wheels.com/produkte/d ... 4&sdi=true) i 8,5x18 + 10x18 også, men ikke noe svar å få der heller. Rart det skal være så vanskelig å gi folk penger..
Post Reply