Sykt fine biler,(og bilder)

Hvis du har funnet morsomme/interessante bilder eller videoklipp kan du fortelle om det her, og gjerne legge opp linker!

Moderators: inge, NoBrain

Post Reply
User avatar
ElViz
Posts: 895
Joined: 01 Aug 2008 13:25
Location: Åros,Røyken
Contact:

Sykt fine biler,(og bilder)

Post by ElViz »

Odd Goderstad
Image

x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
User avatar
inge
Posts: 1433
Joined: 01 Mar 2003 10:23
Location: Son

Re: Sykt fine biler,(og bilder)

Post by inge »

Mye fint der, men også minst en fake... Det vil si en bil som utgir seg for å være noe den ikke er :wink:
'87 Toyota MR2
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia

'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
User avatar
ElViz
Posts: 895
Joined: 01 Aug 2008 13:25
Location: Åros,Røyken
Contact:

Re: Sykt fine biler,(og bilder)

Post by ElViz »

inge wrote:
Mye fint der, men også minst en fake... Det vil si en bil som utgir seg for å være noe den ikke er :wink:
Pokkern. Er det noe jeg ikke ser? Eller er det batmobilen du tenker på? :?
Odd Goderstad
Image

x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
User avatar
inge
Posts: 1433
Joined: 01 Mar 2003 10:23
Location: Son

Re: Sykt fine biler,(og bilder)

Post by inge »

ElViz wrote:
inge wrote:
Mye fint der, men også minst en fake... Det vil si en bil som utgir seg for å være noe den ikke er :wink:
Pokkern. Er det noe jeg ikke ser? Eller er det batmobilen du tenker på? :?
nei, det er ikke den....... let videre 8)
'87 Toyota MR2
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia

'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
henning
Posts: 3543
Joined: 28 Feb 2003 16:03
Location: Hosle

Re: Sykt fine biler,(og bilder)

Post by henning »

inge wrote:
ElViz wrote:
inge wrote: Mye fint der, men også minst en fake... Det vil si en bil som utgir seg for å være noe den ikke er :wink:
Pokkern. Er det noe jeg ikke ser? Eller er det batmobilen du tenker på? :?
nei, det er ikke den....... let videre 8)
Kanskje en eldre Ferrari ?
Må innrømme jeg ikke fikk sett gjennom alle bildene.
'11 sDrive 35is
---------------------
User avatar
inge
Posts: 1433
Joined: 01 Mar 2003 10:23
Location: Son

Re: Sykt fine biler,(og bilder)

Post by inge »

henning wrote:
inge wrote:
ElViz wrote: Pokkern. Er det noe jeg ikke ser? Eller er det batmobilen du tenker på? :?
nei, det er ikke den....... let videre 8)
Kanskje en eldre Ferrari ?
Må innrømme jeg ikke fikk sett gjennom alle bildene.
jepp, det er en som utgir seg for å være en 250 GTO (62-64), men proposjoner, hjulstilling og motor stemmer ikkke. Motoren ser forøvrig ut til å være en 12 sylindret BMW :!:

Vi så en slik (orginal Ferrari 250 GTO) på Nürburgring forrige helg. Den kjørte løp..... Det er laget 39 slike biler fra ca 1962 til ca 1964. Det ble omsatt en slik i sommer, og den satte så vidt jeg husker ny rekord i kategorien "Dyre gammle biler" :shock:
'87 Toyota MR2
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia

'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
henning
Posts: 3543
Joined: 28 Feb 2003 16:03
Location: Hosle

Re: Sykt fine biler,(og bilder)

Post by henning »

inge wrote:
henning wrote:
inge wrote: nei, det er ikke den....... let videre 8)
Kanskje en eldre Ferrari ?
Må innrømme jeg ikke fikk sett gjennom alle bildene.
jepp, det er en som utgir seg for å være en 250 GTO (62-64), men proposjoner, hjulstilling og motor stemmer ikkke. Motoren ser forøvrig ut til å være en 12 sylindret BMW :!:

Vi så en slik (orginal Ferrari 250 GTO) på Nürburgring forrige helg. Den kjørte løp..... Det er laget 39 slike biler fra ca 1962 til ca 1964. Det ble omsatt en slik i sommer, og den satte så vidt jeg husker ny rekord i kategorien "Dyre gammle biler" :shock:
Tror det holder med dyrest uansett alder :D
Den ble visst omsatt for ca 20 millioner euro.
Med gårsdagens eurokurs blir det ikke mer enn 168 millioner kroner :shock:
'11 sDrive 35is
---------------------
User avatar
Luigi
Posts: 1707
Joined: 03 Oct 2005 10:41
Location: Bærum

Post by Luigi »

Den GTO-en er en nokså kjent replica/kit car bygget på en Nissan 280Z med en BMW V12 fra en 8-serie et eller annet. Det er faktisk to damer som har bygget den, og på pur F konverterte de den til høyrestyring mens de allikevel hadde vinkelsliperen fremme. Tror ikke det er en eneste Ferrari-del i den.

Den ruller ikke rundt og later som den er en ekte GTO heller. Fåglarna vet hva den gjorde på det biltreffet, men den er jo kul nok som det den er ... ;)

250 GTO var forøvrig resultatet av at Carlo Chiti ikke klarte å bygge en rask nok SWB til GT-klassen. Etter at Bizzarini fikk jobben med å lage GT-ræser gikk det bedre, og da Carlo Chiti begynte i Alfa Romeo kom han etterhvert med denne her (en Alfa Romeo TZ2):

Image

GTO satte virkelig standarden for hvordan det skule konkurreres i GT-klassen :lol:
User avatar
ElViz
Posts: 895
Joined: 01 Aug 2008 13:25
Location: Åros,Røyken
Contact:

Post by ElViz »

Den så ekte ut for meg :oops:
Men jeg burdte sett det av motorbildet ihvertfall...
Gammle Ferrarier er ikke min spesialitet. (Det er min unnskyldning, og jeg holder meg til den!)
Odd Goderstad
Image

x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
Post Reply