Rudskogen 26.08.2016
Rudskogen 26.08.2016
Litt video med mange biler på banen:
Raskeste (siste) runde:
Til deg med Seven - takk for 'fighten', det var moro!
Kim har lagt ut bilder på Facebook: https://www.facebook.com/media/set/?set ... 340&type=3
Takk for flotte bilder!
Raskeste (siste) runde:
Til deg med Seven - takk for 'fighten', det var moro!
Kim har lagt ut bilder på Facebook: https://www.facebook.com/media/set/?set ... 340&type=3
Takk for flotte bilder!
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Rudskogen 26.08.2016
Du verden - flott kjøring av dere begge!
Kattemykt og svært effektivt - samtidig hensynsfulle til de av oss som kjører saktere.
Var mange biler med slik at de av oss som kjørte tregere hadde hendene fulle med å titte i speilen og slippe forbi.
Sikkert litt dumt for dere raske, men slik må det jo bli - dette er vel til og med et problem i F1 kvalifiseringene
Kattemykt og svært effektivt - samtidig hensynsfulle til de av oss som kjører saktere.
Var mange biler med slik at de av oss som kjørte tregere hadde hendene fulle med å titte i speilen og slippe forbi.
Sikkert litt dumt for dere raske, men slik må det jo bli - dette er vel til og med et problem i F1 kvalifiseringene
___________________
Come to the dark side - we have cookies!
Come to the dark side - we have cookies!
Re: Rudskogen 26.08.2016
Lite bevegelser i bilen ved svingkjøring, så her må det være mer å gå på? Synes fortsatt du kjører på for høyt turtall og girerer ned for mange hakk før sving
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Re: Rudskogen 26.08.2016
Han må jo gire ned for å være klar til å kjøre forbi oss sinkene Umulig å forutsi hvor vi dukker opp !
___________________
Come to the dark side - we have cookies!
Come to the dark side - we have cookies!
Re: Rudskogen 26.08.2016
Var det en spøk jeg ikke skjønte her..? Så bare de korte jeg, men der er det 3. eller 4. (2. i slakteren) og slik er det vel på de fleste biler?hmhaga wrote:Synes fortsatt du kjører på for høyt turtall og girerer ned for mange hakk før sving
Re: Rudskogen 26.08.2016
Så meg blind på turtellerenhagenisse wrote:Var det en spøk jeg ikke skjønte her..? Så bare de korte jeg, men der er det 3. eller 4. (2. i slakteren) og slik er det vel på de fleste biler?
Så egentlig for meg at en motor med kompressor ville ha mest moment fra lavere turtall, men ser på dynoplot at den bør holdes over 6000 rpm for å ikke havne ned i konebil-modus.
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Re: Rudskogen 26.08.2016
Husk at effekt = moment x turtall. Så selv om momentet hadde vært noe høyere på lavere turtall er normalt effekten høyere ved høyt turtall.
E-type 1968
MX-5 1991
MX-5 1991
Re: Rudskogen 26.08.2016
6200 rpm faktiskhmhaga wrote:Så meg blind på turtellerenhagenisse wrote:Var det en spøk jeg ikke skjønte her..? Så bare de korte jeg, men der er det 3. eller 4. (2. i slakteren) og slik er det vel på de fleste biler?
Så egentlig for meg at en motor med kompressor ville ha mest moment fra lavere turtall, men ser på dynoplot at den bør holdes over 6000 rpm for å ikke havne ned i konebil-modus.
Jepp, absolutt mer å gå på, men som kjent har jeg lett for å snurre, så det sitter litt langt innehmhaga wrote:Lite bevegelser i bilen ved svingkjøring, så her må det være mer å gå på? Synes fortsatt du kjører på for høyt turtall og girerer ned for mange hakk før sving
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Rudskogen 26.08.2016
Da kan det jo være lurt å gå inn i svingene på ett høyere gear, vil døyve motor responsen litt og gjøre svingkjøringa litt lettere å kontrollere til en har lært seg bilen å kjenne godt.webmaster wrote:Jepp, absolutt mer å gå på, men som kjent har jeg lett for å snurre, så det sitter litt langt innehmhaga wrote:Lite bevegelser i bilen ved svingkjøring, så her må det være mer å gå på? Synes fortsatt du kjører på for høyt turtall og girerer ned for mange hakk før sving
Leie ut en C7? Så gal har man vært
Re: Rudskogen 26.08.2016
Now where's the fun in that?
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Rudskogen 26.08.2016
Learning by doing kalles det, mye mere moro en ukontrollerte sideveise bevegelserwebmaster wrote:Now where's the fun in that?
Leie ut en C7? Så gal har man vært