St.Hans-helga på Ringen
St.Hans-helga på Ringen
St.Hans-helga er en av de få periodene med banen åpen for publikumskjøring hele dagen, flere dager på rad (denne helga er det fre-lør-søn + man etter lunsj).
Jeg og kona planlegger å komme ned tordag kveld og reise nordover tirsdag morgen, og en kamerat blir med i en annen TT. Ingen av oss har kjørt på Ringen før, så vi er innstilt på å begynne meget pent og forsiktig, i egen bil, på gatedekk. Kanskje det er flere debutanter som vil benytte anledningen til å "komme ut"? Og dersom en veteran eller to skulle slå følge, skal vi love å ikke mase, bare spandere øl.
Vi har rom på Pension Zimmer, og jeg har nettopp fått bekreftet at det er flere rom ledig, både enkle og doble.
Jeg og kona planlegger å komme ned tordag kveld og reise nordover tirsdag morgen, og en kamerat blir med i en annen TT. Ingen av oss har kjørt på Ringen før, så vi er innstilt på å begynne meget pent og forsiktig, i egen bil, på gatedekk. Kanskje det er flere debutanter som vil benytte anledningen til å "komme ut"? Og dersom en veteran eller to skulle slå følge, skal vi love å ikke mase, bare spandere øl.
Vi har rom på Pension Zimmer, og jeg har nettopp fått bekreftet at det er flere rom ledig, både enkle og doble.
Marius B
(med den røde TT'en)
(med den røde TT'en)
Da drar vi
Det blir vel litt vått på turen ned, men det tørker sikkert opp til helga. Ønsk oss god tur!
Marius B
(med den røde TT'en)
(med den røde TT'en)
Skulle selv reist med Kiel-fergen på torsdag.
Dessverre måtte jeg kansellere i går pga. jobbsituasjon
Tre andre NSKere reiser derimot ned og skal bo i Nürburg en uke.
Ønsker dere god tur.
Husk å lese reglene før dere kjører utpå.
Følg godt med i speilene.
Blink og legg dere til høyr når dere skal slippe forbi biler.
Mange kjører veldig fort, og noen tar dessverre lite hensyn.
Lykke til.
Dessverre måtte jeg kansellere i går pga. jobbsituasjon
Tre andre NSKere reiser derimot ned og skal bo i Nürburg en uke.
Ønsker dere god tur.
Husk å lese reglene før dere kjører utpå.
Følg godt med i speilene.
Blink og legg dere til høyr når dere skal slippe forbi biler.
Mange kjører veldig fort, og noen tar dessverre lite hensyn.
Lykke til.
'11 sDrive 35is
---------------------
---------------------
Inge, Nicolay og jeg drar nedover, dessverre uten Henning, på torsdag - så da sees vi nok der nede!
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Tilbake i god behold
Så er vi tilbake, og siden det sikkert er andre her som lurer på å ta det store spranget, vil jeg rapportere de viktigste erfaringene:
Det går enda mer opp og ned (egentlig ned og opp) enn jeg hadde forestilt meg, og det gjør det mye morsommere.
De "skjulte" vanskelighetene (sving etter krøn, eller skjult utgang) er ikke verre enn at man kommer seg trygt rundt banen i god turistfart, det er først når man begynner å øke tempoet at det blir viktig å huske hva som kommer, og det er enormt mange svinger man skal prøve å huske!
Det er dessverre en god del som kjører langsomt uten å legge seg ut til høyre, men det er heldigvis få som hiver seg forbi uten at man har blinket ut selv.
Veidekket er i meget god stand, og banen har rikelig bredde til vår bruk.
På hjemmesidene til Ringen (http://www.nuerburgring.de/) finner man, mange måneder i forveien, eksakte tider for når banen er åpen for publikumskjøring. Det varierer mye.
Når banen ikke er åpen, brukes den stort sett til profesjonell testkjøring. Det betyr at du gratis kan stille deg opp ved de mest interessante svingkombinasjonene og se hvordan proffene kjører standardbiler på gatedekk.
Samtidig får du se plenty med kommende modeller i mer eller mindre omfattende forkledning, enten de bare skjuler noen face-lift-detaljer eller dekker hele bilen i vattert lekedress. En BMW 1-serie kabriolet var lett forkledd, men den nye midtmotor-Audi'en kjørte rundt helt uten kamuflasje!
Vi kombinerte egen kjøring på nordsløyfen med å være tilskuere til den årlige tredagers Oldtimer-festivalen som foregikk på Grand Prix-banen. Det var enormt og inkluderte mange biler som deltok i selve åpningsløpet på Ringen i '27. Tribunebillettene inkluderte aksess til paddock-området.
Vi kan anbefale Pension Zimmer i Nürburg uten forbehold. Perfekt plassert, høy standard, billig. Det påfallende navnet er ikke noe Google-triks, grunnleggeren het Zimmer!
Det går enda mer opp og ned (egentlig ned og opp) enn jeg hadde forestilt meg, og det gjør det mye morsommere.
De "skjulte" vanskelighetene (sving etter krøn, eller skjult utgang) er ikke verre enn at man kommer seg trygt rundt banen i god turistfart, det er først når man begynner å øke tempoet at det blir viktig å huske hva som kommer, og det er enormt mange svinger man skal prøve å huske!
Det er dessverre en god del som kjører langsomt uten å legge seg ut til høyre, men det er heldigvis få som hiver seg forbi uten at man har blinket ut selv.
Veidekket er i meget god stand, og banen har rikelig bredde til vår bruk.
På hjemmesidene til Ringen (http://www.nuerburgring.de/) finner man, mange måneder i forveien, eksakte tider for når banen er åpen for publikumskjøring. Det varierer mye.
Når banen ikke er åpen, brukes den stort sett til profesjonell testkjøring. Det betyr at du gratis kan stille deg opp ved de mest interessante svingkombinasjonene og se hvordan proffene kjører standardbiler på gatedekk.
Samtidig får du se plenty med kommende modeller i mer eller mindre omfattende forkledning, enten de bare skjuler noen face-lift-detaljer eller dekker hele bilen i vattert lekedress. En BMW 1-serie kabriolet var lett forkledd, men den nye midtmotor-Audi'en kjørte rundt helt uten kamuflasje!
Vi kombinerte egen kjøring på nordsløyfen med å være tilskuere til den årlige tredagers Oldtimer-festivalen som foregikk på Grand Prix-banen. Det var enormt og inkluderte mange biler som deltok i selve åpningsløpet på Ringen i '27. Tribunebillettene inkluderte aksess til paddock-området.
Vi kan anbefale Pension Zimmer i Nürburg uten forbehold. Perfekt plassert, høy standard, billig. Det påfallende navnet er ikke noe Google-triks, grunnleggeren het Zimmer!
Last edited by Marius B on 07 Jul 2006 22:11, edited 1 time in total.
Marius B
(med den røde TT'en)
(med den røde TT'en)
Høres ut som en hygg tur og en erfaring rikere. Som du skrev, så er det godt å se at nybegynnere også kan kjøre rundt banen uten større problermer, så lenge man kjører med hodet å ikke høyre foten.
Jeg får henge meg på neste gang en gjeng skal ned.
Jeg får henge meg på neste gang en gjeng skal ned.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Bilder og videoer kommer, av all slags biler, men med klar overvekt av Elise, Ferrari 355 og M3 cab. Men jeg synes jeg så en rød TT også...
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
- BølerBjørn
- Posts: 29
- Joined: 07 Sep 2005 00:41
- Location: Oslo
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
- BølerBjørn
- Posts: 29
- Joined: 07 Sep 2005 00:41
- Location: Oslo
Merkelig kvalifikasjonskrav de har for testkjørere i VolvoBølerBjørn wrote:Ja hun er Svensk,fabrikkjører for Volvo tror jeg...
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3