Banetreffet idag

Forum for diskusjon av racing, banetreff, challenge o.l.

Moderators: inge, NoBrain

User avatar
Anders Gullstein
Posts: 616
Joined: 14 Apr 2005 15:49
Location: Tønsberg

Banetreffet idag

Post by Anders Gullstein »

En kan si at det ble en begivenhetsfull dag på Rudskogen i dag. Masse oppmøtte, masse pene biler, og trivelige folk som alltid. For tre av oss ble det litt mer action enn det vi hadde forventa og håpet på. Jeg tror nok vi som ikke hadde hellet på vår side denne dagen kom fra det bedre enn forventet. Spesielt heldig i uhellet var da den svarte Lotus Espriten som endte opp i betongveggen etter slakter'n. Ble minimale skader i forhold til det en hadde sett for seg :roll:
Min MR2 vet jeg ikke skadeomfanget på ennå. Skal ta en liten ferie nå, så bilen blir stående i en garasje i Fredrikstad inntil videre. Skal ta den med På Toyota for en skikkelig inspeksjon og overhaling så snart jeg har tid og kommer hjem fra ferien. Mulig den blir klar til det siste treffet for året.
Det som hendte var at jeg hadde full fjøl i på enden av langsiden da jeg plutseilg merket at motoren døde ut, så umiddelbrt i speilet og det jeg så var en stor sky av hvit røyk. Kjølevæsken kokte skikkelig i det jeg kom meg ut av bilen. Etter nærmere observasjoner fra undersiden av bilen har det runnet det som ser ut til å være kjølevæske på fremsiden av blokken under eksosmanifoilen. Frykter at det er noe mer alvorlig, men etter nærmere ettertanke, så hørte jeg ingen stygge mekaniske lyder under havariet.

Jaja, hva kan man si, dette har da ikke skremt meg bort fra banetreffene ihvertfall. Ingen grunn til å gråte over sølt melk. Bilen skal være klar og bedre enn noen gang neste gang vi møtes :)
Livet er for kort for kjedelige biler!

86 Toyota MR2 til å ta alle kronglette omveier.....

04 Subaru Impreza 2,0 GX til daglig og moro på vinter

06 Toyota Avensis 1,6 stv til fruen
User avatar
944 aass
Posts: 170
Joined: 23 Sep 2003 23:56
Location: Drammen

Post by 944 aass »

Spørs vel om det "bare" er topp-pakningen som takket for seg.
Og det er vel egentlig ikke så ille!

Selv må jeg sjekke clutchen, for pedalen måtte dras ut med foten halveis, så nå har jeg gnagesår oppå foten :lol:

I det store og det hele, så syntes jeg at det ble en fin dag på bane!

Regneværet som ble meldt på kvelden så jeg ikke før vi var i Drammen kl. 23.
:P

Og enig med deg at det var mye "gromt" å se på! :D

Takk for i dag alle sammen! :D
MVH
E. A.
"Driving a slow car quikly can be more fun than driving a fast car slowly!"
NSK 2852
eirikoo
Posts: 90
Joined: 27 Mar 2003 12:11
Location: Oslo

Post by eirikoo »

Takker så mye for igår ja.

Bra oppførsel fra deltagere og arrangører, og fint at dere har skjerpet inn arrangementet litt.
Greit med kvittering fra førermøte, og mere fokus på å kjøre hensynsfullt og slippe folk forbi.

En fin dag, med mye fin kjøring!
-MY11 Volvo XC60 D5 AWD
-0,5 MY98 ITR Racing/Rally


X-MY97STi, X-03S2K, X-E39M5, X-88UrQ, X-MY02Sti, X-MY11 Impreza Diesel.
Og mye annet snask..
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Post by webmaster »

Takk for hyggelige tilbakemeldinger! Vi var litt redd for at folk syntes det ble lenge å vente (og det er sikkert en del som synes det) når det kom så inn i he..... mye folk. Men hyggelig var det, selv om jeg synes synd på Anders med MR2'en, han med Esprit'en og ikke minst Henning som måtte parkere Seven'en i en garasje i Rakkestad med ødelagt spindel (?) på venstre forhjul.

Men innskjerpingen av krav til førermøte og utstrakt bruk av svartflagg synes jeg fungerte bra, selv om enkelte syntes de var overkvalifisert og derfor ikke trengte førermøte. Men det måtte de ha åkkesom...:-)
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
eirikoo
Posts: 90
Joined: 27 Mar 2003 12:11
Location: Oslo

Post by eirikoo »

webmaster wrote:selv om enkelte syntes de var overkvalifisert og derfor ikke trengte førermøte. Men det måtte de ha åkkesom...:-)
Jepp, la merke til det. :lol:
Bra dere står på krava.
-MY11 Volvo XC60 D5 AWD
-0,5 MY98 ITR Racing/Rally


X-MY97STi, X-03S2K, X-E39M5, X-88UrQ, X-MY02Sti, X-MY11 Impreza Diesel.
Og mye annet snask..
User avatar
bk
Posts: 24
Joined: 20 Oct 2003 09:28
Location: Sarpsborg
Contact:

Post by bk »

Hatten av til racinggruppa : knallarrangement! Storkoste meg, bare hyggelige folk å se overalt. Profesjonelt!

:D :D :D :D
Birger Knutsen
1965 Morris Cooper S
User avatar
inge
Posts: 1433
Joined: 01 Mar 2003 10:23
Location: Son

Post by inge »

bk wrote:Hatten av til racinggruppa : knallarrangement! Storkoste meg, bare hyggelige folk å se overalt. Profesjonelt!

:D :D :D :D
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding :-) Vi synes også selv at vi begynner å få taket på disse arrangementene. Det er morro å arrangere når en ser så mange smilende mennesker :-)
'87 Toyota MR2
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia

'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
User avatar
vegar
Posts: 34
Joined: 06 Jul 2005 10:57

Post by vegar »

Kjempekveld!! Første gangen jeg har vært med NSK på "tur" og jeg håper ikke det blir den siste :D Har i grunnen ikke noe negativt å si, bare positiv og artig kveld 8)
sstokken
Posts: 6
Joined: 06 Jul 2005 11:40

En stor takk til alle som ga meg moralsk støtte

Post by sstokken »

Etter at jeg "kysset" veggen med Esprit'n :oops: Var jeg ikke så veldig høy i hatten.
Det var utrolig mange som var veldig hjelpsomme og ga gode råd
og hjelp. Noe som gjorde at det ble en bra kveld på tross av uhellet.
Stor takk til racinggruppa og banemannskapet som gjør disse kveldene mulig og som sørger for at det går kontrollert og sikkert for seg.

For ferskinger som meg selv er det slike kvelder og slike mennesker som gjør det morro å ha en gammel sportsbil. :D Nå er det ut for å kjøpe glassfiber og polyester og lete etter nye dekk.
Noen som har noen gode forslag til bra dekk for banekjøring og gatekjøring i dimensjon 215,70,14?? Eller evnt noen som vet om noen som kan produsere spacere eller felger etter mål?

Vi ses 3 september.

Mvh
Sverre Støkken
Shadow_iX
Posts: 1005
Joined: 27 Mar 2003 18:19

Post by Shadow_iX »

Var en knallbra kveld til tross for at jeg var pasient, eneste tiden jeg tilbrakte utepå banen var som flaggvakt, ikke gæli bare det eller..

Men nå går det mot bedre tider, og bilen blir bare friskere og friskere.

Skal ut å bytte "dempere" i 17-tida (siden jeg selv ikke eier værktøy, så må jeg vente på folk som eier det.. hehe)

Uansett, bra med obigatorisk førermøte, sånt liker jeg.

Stå på, jeg skal iellefall gjøre mitt for klubbens beste. (syns det er morro jeg da..)
Helt vanlig NSK medlem.
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Post by webmaster »

Riktig innstilling der, Kenneth! :-)
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
User avatar
Anders Gullstein
Posts: 616
Joined: 14 Apr 2005 15:49
Location: Tønsberg

Post by Anders Gullstein »

Har vært på runde rundt å hørt meg om på Toyota for å høre hva de sier til det som skjedde. De sier ihvertfall at jeg bør bytte toppen, noe de absolutt har rett i, men igjen så sa de at det ble omtrent like dyrt som å bytte hele motoren. Så skal finne frem kalkulatoren på dette. Frister å bare bytte ut hele greia mot noe overhalt nytt noe. Så skal bruke sommeren på å finne noe nytt. Hvis det blir motorbytte, så skifter jeg både kløtsj og svinghjulet (lettvekts svinghjul).

Så får man krysse fingre på at det lar seg gjøre før siste banetreffet i år :wink:
Livet er for kort for kjedelige biler!

86 Toyota MR2 til å ta alle kronglette omveier.....

04 Subaru Impreza 2,0 GX til daglig og moro på vinter

06 Toyota Avensis 1,6 stv til fruen
User avatar
torlodbe
Posts: 434
Joined: 11 Aug 2003 12:18

Post by torlodbe »

Få undersøkt blokken også, veldig vanlig at de rett og slett slites ut på MR2'er av den årgangen.
<-TL-> 
[X] 1 stk. Barchetta, 2 stk. Coupé Fiat, 2 stk. MR2 mk1
User avatar
Anders Gullstein
Posts: 616
Joined: 14 Apr 2005 15:49
Location: Tønsberg

Post by Anders Gullstein »

torlodbe wrote:Få undersøkt blokken også, veldig vanlig at de rett og slett slites ut på MR2'er av den årgangen.
Ja sant....har mest lyst til å bytte hele motoren også. Er nok det som blir mest aktuelt.
Livet er for kort for kjedelige biler!

86 Toyota MR2 til å ta alle kronglette omveier.....

04 Subaru Impreza 2,0 GX til daglig og moro på vinter

06 Toyota Avensis 1,6 stv til fruen
User avatar
torlodbe
Posts: 434
Joined: 11 Aug 2003 12:18

Post by torlodbe »

En nyere type 4AGE er kanskje aktuell? 140 hk og sannsynligvis bedre kvalitet. Vet det er minst en bil her i landet med en slik motor, og da får man kanskje ikke så mange problemer ifht godkjenning ettersom betegnelsen er den samme? Hvis ikke godkjenning er så nøye så ville jeg selvsagt vurderte 4AGZE, dvs. kompressor :-) Se liste her:

http://www.motorimport.dk/menu/gear/toyota.htm
<-TL-> 
[X] 1 stk. Barchetta, 2 stk. Coupé Fiat, 2 stk. MR2 mk1
Post Reply