Banetreffet idag

Forum for diskusjon av racing, banetreff, challenge o.l.

Moderators: inge, NoBrain

User avatar
rayb
Posts: 994
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Post by rayb »

torlodbe wrote:Hvis ikke godkjenning er så nøye så ville jeg selvsagt vurderte 4AGZE, dvs. kompressor :-)
A-hum, en 4A-GZE ombygging er ikke for nybegynnere ettersom man i samme slemngen må bygge om store deler av bilens elektriske anlegg, drivverk etc. (standard girkasse/drivaksleinger etc passer ikke) og godkjenning vil ikke være det største problemet ditt.....
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
User avatar
rayb
Posts: 994
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Post by rayb »

Jan-Terje wrote:Så vidt jeg vet går det i alle fall en Mk.1 MR2 med original kompressor på norske skilter, så det burde finnes håp. Og hvis jeg ikke husker helt feil så fantes det TÜV papirer til denne bilen.
Jepp, det fantes.

TüV kunne også lage nye, for en pris....

Problemet er snarere å få tak i en original bil. Å få tak i en i god stand er enda verre...... I sin tid lette jeg en stund etter slike og fant noe sånt som 3 stykker. Den jeg nå har, en i Tyskland med havarert motor og en kollisjonsskadd i Danmark. (begynner å bli en stund siden nå)

Problemet består i at denne bilen er bygget i ~4000 eks. (med venstrestyring that is) og solgt i et land hvor biler generelt blir behandlet dårligere enn her hjemme.....

Hmmm... Tror jeg må innom disse forumene oftere enn en gang i året........ :oops:
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Post by webmaster »

Litt oftere hadde ikke skadet, nei! :-)
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
User avatar
Anders Gullstein
Posts: 616
Joined: 14 Apr 2005 15:49
Location: Tønsberg

Post by Anders Gullstein »

Om en kompressor ombygging hadde vært aktuelt, så hadde alt baki der måtte ha blitt skifta ut lell.
Men som du sier, det kan bli et enormt mas, så lurer på om jeg ikke går for en vanlig utgave. Men har kunne tenkt meg å bytte ut til en "red top", da den er noe forbedret på slitesiden. Noen som vet om det er noe problem med å sette en 87+ motor i en 86 bil med 86 girkasse. Tror det er en annen kløtsj på de nyere utgavene, om det skal ha noe å si.

Noen som kjenner til noen gode, seriøse plasser en kan få tak i en bra motor?
Livet er for kort for kjedelige biler!

86 Toyota MR2 til å ta alle kronglette omveier.....

04 Subaru Impreza 2,0 GX til daglig og moro på vinter

06 Toyota Avensis 1,6 stv til fruen
User avatar
johannes
Posts: 29
Joined: 09 Feb 2005 16:18
Location: Rogaland

Post by johannes »

uffff..... hvem tror du så møttet opp på onsdagen og var klar for banekjøring på rudskogen....... fant det ut klokken 16.40 at dere kjørte på tirsdag og ikke onsdag..... for en nedtur...... hadde sett frem til dette.....men jeg fikk kjørt alikavel på ruskogen. fikke også kjørt på Gelleråsen i Sverige... har nett kommet hjem etter 2500 km ... og greide å slite ut bremsene mine.... det ene hjulet har ikke noe bremseklosse igjen... kun metall mot metall :(((..... så nå må den stå i garasjen til jeg fått bestilt nytt (hadde planlagt å bytte skiver og klosser uansett :) )......

var synd at jeg gikk glipp av NSK treffet... sån går det når du er litt "svimete"... ja ja.. får se en om jeg får tatt det igjen en annen gang......


Så foresten en sølv Elise rundt Veitvedt i dag ca kl 12.00 i dag... noen her?? moro å se lotus på vegen :)
Last edited by johannes on 11 Jul 2005 23:33, edited 1 time in total.
User avatar
rayb
Posts: 994
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Post by rayb »

Anders Gullstein wrote:Om en kompressor ombygging hadde vært aktuelt, så hadde alt baki der måtte ha blitt skifta ut lell.
Men som du sier, det kan bli et enormt mas, så lurer på om jeg ikke går for en vanlig utgave. Men har kunne tenkt meg å bytte ut til en "red top", da den er noe forbedret på slitesiden. Noen som vet om det er noe problem med å sette en 87+ motor i en 86 bil med 86 girkasse. Tror det er en annen kløtsj på de nyere utgavene, om det skal ha noe å si.

Noen som kjenner til noen gode, seriøse plasser en kan få tak i en bra motor?
http://fensport.com/ ser ut til å ha noe som kan passe ditt behov, hvis ikke blir det hoggere rundt omkring... Har aldri handlet med Fensport, men har hørt mye pent om dem.
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
User avatar
Anders Gullstein
Posts: 616
Joined: 14 Apr 2005 15:49
Location: Tønsberg

Post by Anders Gullstein »

Skal ta å høre med dem. Kjekt å kunne ha fåt tak i en med lav km stand. De har noe annet snacks til den også som jeg kunne ha tenkt meg. Trimkammer blant annet, det skal da gi den litt mer sprut. Samt en TRD topp pakning.
Livet er for kort for kjedelige biler!

86 Toyota MR2 til å ta alle kronglette omveier.....

04 Subaru Impreza 2,0 GX til daglig og moro på vinter

06 Toyota Avensis 1,6 stv til fruen
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Post by webmaster »

johannes wrote:uffff..... hvem tror du så møttet opp på onsdagen og var klar for banekjøring på rudskogen....... fant det ut klokken 16.40 at dere kjørte på tirsdag og ikke onsdag..... for en nedtur
Synd, men du må komme 3. september! Da er det _mye_ som skjer på Rudskogen, også banekjøring!
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Post by webmaster »

Anders Gullstein wrote:Noen som kjenner til noen gode, seriøse plasser en kan få tak i en bra motor?
Snakket du med Motor & Gear i Oppegård? Aner ikke om de kan ha noe, men ring og hør.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
User avatar
Anders Gullstein
Posts: 616
Joined: 14 Apr 2005 15:49
Location: Tønsberg

Post by Anders Gullstein »

Husket ikke hva de het, men jeg hadde dem i baktankene ja. skal ta en telefon til dem og høre.
Livet er for kort for kjedelige biler!

86 Toyota MR2 til å ta alle kronglette omveier.....

04 Subaru Impreza 2,0 GX til daglig og moro på vinter

06 Toyota Avensis 1,6 stv til fruen
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Post by webmaster »

Si fra om det blir napp, da!
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Post Reply