A-hum, en 4A-GZE ombygging er ikke for nybegynnere ettersom man i samme slemngen må bygge om store deler av bilens elektriske anlegg, drivverk etc. (standard girkasse/drivaksleinger etc passer ikke) og godkjenning vil ikke være det største problemet ditt.....torlodbe wrote:Hvis ikke godkjenning er så nøye så ville jeg selvsagt vurderte 4AGZE, dvs. kompressor
Banetreffet idag
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Jepp, det fantes.Jan-Terje wrote:Så vidt jeg vet går det i alle fall en Mk.1 MR2 med original kompressor på norske skilter, så det burde finnes håp. Og hvis jeg ikke husker helt feil så fantes det TÜV papirer til denne bilen.
TüV kunne også lage nye, for en pris....
Problemet er snarere å få tak i en original bil. Å få tak i en i god stand er enda verre...... I sin tid lette jeg en stund etter slike og fant noe sånt som 3 stykker. Den jeg nå har, en i Tyskland med havarert motor og en kollisjonsskadd i Danmark. (begynner å bli en stund siden nå)
Problemet består i at denne bilen er bygget i ~4000 eks. (med venstrestyring that is) og solgt i et land hvor biler generelt blir behandlet dårligere enn her hjemme.....
Hmmm... Tror jeg må innom disse forumene oftere enn en gang i året........
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Litt oftere hadde ikke skadet, nei!
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
- Anders Gullstein
- Posts: 616
- Joined: 14 Apr 2005 15:49
- Location: Tønsberg
Om en kompressor ombygging hadde vært aktuelt, så hadde alt baki der måtte ha blitt skifta ut lell.
Men som du sier, det kan bli et enormt mas, så lurer på om jeg ikke går for en vanlig utgave. Men har kunne tenkt meg å bytte ut til en "red top", da den er noe forbedret på slitesiden. Noen som vet om det er noe problem med å sette en 87+ motor i en 86 bil med 86 girkasse. Tror det er en annen kløtsj på de nyere utgavene, om det skal ha noe å si.
Noen som kjenner til noen gode, seriøse plasser en kan få tak i en bra motor?
Men som du sier, det kan bli et enormt mas, så lurer på om jeg ikke går for en vanlig utgave. Men har kunne tenkt meg å bytte ut til en "red top", da den er noe forbedret på slitesiden. Noen som vet om det er noe problem med å sette en 87+ motor i en 86 bil med 86 girkasse. Tror det er en annen kløtsj på de nyere utgavene, om det skal ha noe å si.
Noen som kjenner til noen gode, seriøse plasser en kan få tak i en bra motor?
Livet er for kort for kjedelige biler!
86 Toyota MR2 til å ta alle kronglette omveier.....
04 Subaru Impreza 2,0 GX til daglig og moro på vinter
06 Toyota Avensis 1,6 stv til fruen
86 Toyota MR2 til å ta alle kronglette omveier.....
04 Subaru Impreza 2,0 GX til daglig og moro på vinter
06 Toyota Avensis 1,6 stv til fruen
uffff..... hvem tror du så møttet opp på onsdagen og var klar for banekjøring på rudskogen....... fant det ut klokken 16.40 at dere kjørte på tirsdag og ikke onsdag..... for en nedtur...... hadde sett frem til dette.....men jeg fikk kjørt alikavel på ruskogen. fikke også kjørt på Gelleråsen i Sverige... har nett kommet hjem etter 2500 km ... og greide å slite ut bremsene mine.... det ene hjulet har ikke noe bremseklosse igjen... kun metall mot metall ((..... så nå må den stå i garasjen til jeg fått bestilt nytt (hadde planlagt å bytte skiver og klosser uansett )......
var synd at jeg gikk glipp av NSK treffet... sån går det når du er litt "svimete"... ja ja.. får se en om jeg får tatt det igjen en annen gang......
Så foresten en sølv Elise rundt Veitvedt i dag ca kl 12.00 i dag... noen her?? moro å se lotus på vegen
var synd at jeg gikk glipp av NSK treffet... sån går det når du er litt "svimete"... ja ja.. får se en om jeg får tatt det igjen en annen gang......
Så foresten en sølv Elise rundt Veitvedt i dag ca kl 12.00 i dag... noen her?? moro å se lotus på vegen
Last edited by johannes on 11 Jul 2005 23:33, edited 1 time in total.
http://fensport.com/ ser ut til å ha noe som kan passe ditt behov, hvis ikke blir det hoggere rundt omkring... Har aldri handlet med Fensport, men har hørt mye pent om dem.Anders Gullstein wrote:Om en kompressor ombygging hadde vært aktuelt, så hadde alt baki der måtte ha blitt skifta ut lell.
Men som du sier, det kan bli et enormt mas, så lurer på om jeg ikke går for en vanlig utgave. Men har kunne tenkt meg å bytte ut til en "red top", da den er noe forbedret på slitesiden. Noen som vet om det er noe problem med å sette en 87+ motor i en 86 bil med 86 girkasse. Tror det er en annen kløtsj på de nyere utgavene, om det skal ha noe å si.
Noen som kjenner til noen gode, seriøse plasser en kan få tak i en bra motor?
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
- Anders Gullstein
- Posts: 616
- Joined: 14 Apr 2005 15:49
- Location: Tønsberg
Skal ta å høre med dem. Kjekt å kunne ha fåt tak i en med lav km stand. De har noe annet snacks til den også som jeg kunne ha tenkt meg. Trimkammer blant annet, det skal da gi den litt mer sprut. Samt en TRD topp pakning.
Livet er for kort for kjedelige biler!
86 Toyota MR2 til å ta alle kronglette omveier.....
04 Subaru Impreza 2,0 GX til daglig og moro på vinter
06 Toyota Avensis 1,6 stv til fruen
86 Toyota MR2 til å ta alle kronglette omveier.....
04 Subaru Impreza 2,0 GX til daglig og moro på vinter
06 Toyota Avensis 1,6 stv til fruen
Synd, men du må komme 3. september! Da er det _mye_ som skjer på Rudskogen, også banekjøring!johannes wrote:uffff..... hvem tror du så møttet opp på onsdagen og var klar for banekjøring på rudskogen....... fant det ut klokken 16.40 at dere kjørte på tirsdag og ikke onsdag..... for en nedtur
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Snakket du med Motor & Gear i Oppegård? Aner ikke om de kan ha noe, men ring og hør.Anders Gullstein wrote:Noen som kjenner til noen gode, seriøse plasser en kan få tak i en bra motor?
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
- Anders Gullstein
- Posts: 616
- Joined: 14 Apr 2005 15:49
- Location: Tønsberg
Si fra om det blir napp, da!
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no