Rudskogen den 26.

Forum for diskusjon av racing, banetreff, challenge o.l.

Moderators: inge, NoBrain

Post Reply
eirikoo
Posts: 90
Joined: 27 Mar 2003 12:11
Location: Oslo

Rudskogen den 26.

Post by eirikoo »

Ville bare takke for et bra arrangement nok en gang.
Det er en glede å betale årskontigenten når man tenker tilbake på slike treff.

Bra avvikling og mye morsomme biler.

Det eneste jeg vil sette fingeren på er at enkelte var svært dårlige til å slippe forbi.

Når det ligger 8 biler i kø runde på runde i lavt tempo, så er det noe feil.
Bør kanskje stresse dette mer på neste førermøte. Tror det var mange som ikke har kjørt så mye før som prøvde seg igår.

Ellers meget bra.
Terningkast 5! :lol:
-MY11 Volvo XC60 D5 AWD
-0,5 MY98 ITR Racing/Rally


X-MY97STi, X-03S2K, X-E39M5, X-88UrQ, X-MY02Sti, X-MY11 Impreza Diesel.
Og mye annet snask..
User avatar
genuine
Posts: 8
Joined: 22 Apr 2004 10:47
Location: Fredrikstad

Post by genuine »

Ja, igrunn enig med deg. Meget bra arrangement. Mange heftige kjøretøy, fint vær og flere vellykkede heat på banen :D Helt topp kveld for min del, begynner å få litt mere følelse med bilen... Skikkelig morro!

Jeg hadde selv ikke noen problemer med folk som ikke slapp meg forbi, men det virket som at det var et par ganger det ble litt kø-kjøring og oppsamling av alle bilene som var utpå... mulig i forbindelse med flaggvakt-bytte? Artig også å se på løpsbilene noen runder, spesiellt den gule Lotusen (!?). Den gikk fælt unna.

... også er jeg meget interessert i å se hva folk eventuellt har fanget opp med kameralinsene sine iløpet av kvelden... Vært kult med noen bilder av bilen "in action" ;)
a.k.a. espenoo

1998 Honda Integra Type R
2007 Honda Accord 2.2 Diesel Sport
henning
Posts: 3543
Joined: 28 Feb 2003 16:03
Location: Hosle

Post by henning »

Lurer på om vi må bruke blå-flagget mer.
Måtte tilslutt kjøre forbi en på yttern i langsvingen.
Da hadde jeg ligget bak to biler i flere runder.
'11 sDrive 35is
---------------------
lman
Posts: 19
Joined: 25 Nov 2004 09:58
Location: sandefjord

Dette var bra

Post by lman »

Veldig hyggelig kveld og veldig bra arrangert av NSK hilsen oss som kom fra Sandefjord.
Stor takk til Desibel mannskapet som til slutt slapp den ene Caterhamen inn på banen tross tvilende høyt støyniva.
Vi også takke Tommy hos Holmestrand Servicesenter for god hjelp med å banke bremserøret ved høyre bakhjul flatt slik at det var mulig å kjøre hjem med bremser på 3 hjul.

Enig med Henning om at blått flagg kunne blitt brukt mye mere
Exige Cup 2006
User avatar
Anders Gullstein
Posts: 616
Joined: 14 Apr 2005 15:49
Location: Tønsberg

Post by Anders Gullstein »

Jeg var på vei til Rudskogen den dagen, men alt som kunne gå galt gikk realt galt den dagen! Første som skjedde var at jeg stod opp tidlig den dagen for å sette på det nye effektanlegget (ble målt til 104 dB siste banetreff, hull i lyddemperen). Dette skulle egentlig være en grei jobb, helt til en mutter slo seg fullstendig vrang samt at to av tre pinner i manifoilen løsnet istedenfor mutteren. Så da var det bare å putre hjem med fri eksos og gå over til plan B.

Plan B var bare å ta seg en tur i Galant'n min for å knipse noen bilder og være sosial, kanskje smyge seg med en tur som passasjer :wink: . Det gikk da forsåvidt greit en kilometer eller to da bilen akutt døde! Fikk ikke start og ladelampa lyste. Etter å ha fått tak i bilberging og fått slept den til Mitsubishi, viste det seg å være bensinpumpa som hadde tatt kvelden. :cry:

Kjipe greier, men skal garantere at jeg er med på neste banetreff.
Livet er for kort for kjedelige biler!

86 Toyota MR2 til å ta alle kronglette omveier.....

04 Subaru Impreza 2,0 GX til daglig og moro på vinter

06 Toyota Avensis 1,6 stv til fruen
User avatar
inge
Posts: 1433
Joined: 01 Mar 2003 10:23
Location: Son

Post by inge »

Som baneleder vil jeg gjerne takke for tilbakemeldingene. Dette var en knallåpning av sesongen. Stor takk til alle som kom og bidro til den fine stemningen.

Jeg synes det stort sett var fin kjøring på banen. Køproblemer ble observert (jeg lå selv flere runder bak bilder som hadde litt mere motor en min, men vesentlig dårligere kurvehastighet), det ble også observert en del stygge forbikjøringer og innbremsinger på enden av langsiden. Likeså noen som kjørte for tett på bilen forran. Disse hendelsene kan skyldes køen, men ikke altid. Vi må jobbe med å få antallet slike hendelser ned.

Inge Mauseth
'87 Toyota MR2
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia

'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Post by webmaster »

Takk for hyggelige tilbakemeldinger, slikt varmer alltid! Vi har definitivt forbedringspotensiale (som alltid! ;-D), men i det store og det hele var i hvert fall jeg godt fornøyd. Og jeg så ikke et eneste tilløp til drifting, woho!!! :-)

PS: Det kommer noen bilder i.l.a. kvelden, håper jeg!
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
henning
Posts: 3543
Joined: 28 Feb 2003 16:03
Location: Hosle

Post by henning »

Så vel bare glade fjes i går.
Som sagt av andre, litt tett enkelte steder. I tillegg behøver noen å følge med bedre i speilene, og la raskere biler slippe forbi.
Men utover det var ren og pen kjøring.
Som medlem av banekomiteen vil jeg gjerne takke deltagerene for god oppførsel :-) og fin kjøring.
'11 sDrive 35is
---------------------
Ole J. Svendsen
Posts: 13
Joined: 01 Oct 2003 18:16
Location: Drammen

Banedag

Post by Ole J. Svendsen »

Takk for en strålende dag selv om jeg måtte taues inn noen ganger. Syntes tross alt det var grei kjørekultur. Dere gjør en glimrende jobb keep up the good work hilsen Ole Jørgen Svendsen
User avatar
SSS
Posts: 47
Joined: 03 Aug 2004 13:34
Location: Fagernes

Post by SSS »

Slenger meg på her og takker for en finn kveld, dette har jeg ventet lenge på. Og som vanlig mye fine biler og hyggelige folk. Keep up the good work :D
Rune W Larsen
Nissan 200 SX S14 1996
"No engine edition"
henning
Posts: 3543
Joined: 28 Feb 2003 16:03
Location: Hosle

Post by henning »

Slutt med alt dette skrytet. Send heller penger :lol:
'11 sDrive 35is
---------------------
User avatar
SSS
Posts: 47
Joined: 03 Aug 2004 13:34
Location: Fagernes

Post by SSS »

henning wrote:Slutt med alt dette skrytet. Send heller penger :lol:
Trodde du akkurat hadde kjøpt deg nye dekk jeg :P
Rune W Larsen
Nissan 200 SX S14 1996
"No engine edition"
henning
Posts: 3543
Joined: 28 Feb 2003 16:03
Location: Hosle

Post by henning »

SSS wrote:
henning wrote:Slutt med alt dette skrytet. Send heller penger :lol:
Trodde du akkurat hadde kjøpt deg nye dekk jeg :P
Ja, men har ikke sperre :wink:
'11 sDrive 35is
---------------------
User avatar
alfheim
Posts: 637
Joined: 05 Mar 2003 17:07
Location: Oslo

Post by alfheim »

Synes vel at det ble litt vel mange på banen samtidig mot slutten. Da var det stort sett kaoes i enden av rettstrekket hele tiden.

Tror jeg talte 25 biler utpå samtidig jeg. Tror jeg vil foreslå en maks grense på ca. 15. Da blir alt så mye greiere
esmobil
Posts: 2
Joined: 23 Nov 2004 08:16

Post by esmobil »

alfheim wrote:Synes vel at det ble litt vel mange på banen samtidig mot slutten. Da var det stort sett kaoes i enden av rettstrekket hele tiden.

Tror jeg talte 25 biler utpå samtidig jeg. Tror jeg vil foreslå en maks grense på ca. 15. Da blir alt så mye greiere
Dette var en løsning som ble foretatt for at ingen skulle stå igjen når vi stengte for kvelden ( lisensbiler fra 20:45).
Det er en grense på ca. 15 biler ved normal kjøring.
Ikke optimalt, men mange ville få med seg absolutt hele kvelden etter vinterdvale. Dette vil nok være bedre ved neste treff. :D

EspenS
Post Reply