Hei gutta (og jenter?)!
Jeg har sett noen av dere før, og noen av dere har vel sett meg. Er aldri på møter, men er på alle banekjøringer.
Til saken:
Jeg var på en racingdag hos Harald H på Rudskogen for en tid tilbake, og kjørte hele dagen, og klarte meg ganske bra. De fortalte meg etterpå at kjøringen min kunne regnes som praktisk prøve til hastighetslisens.
Så da mangler jeg bare teorien.. Men en slik lisens, må den fornyes hvert år? Og hvor mye koster dette mon tro?
Har tittet litt på sidene til Norges Bilsportforbund, men jeg er noe usikker..
Vil tro det er noen her som har god kjennskap til dette.
En annen ting, det står også at man må være tilknyttet en motorsportklubb for å få lisens, er NSK en slik klubb?
Har egentlig ingen ambisjoner med lisensen annet enn å ha den, da har man jo mulighet til å kjøre løp innimellom.. (Og man slipper sikkert fartsbot ved å flashe en hastighetslisens, tror dere ikke? )
Men må jeg betale masse hvert år for å ha den, er det ikke verdt det tror jeg. Noen synspunkter?
Spørsmål rundt lisens
Spørsmål rundt lisens
-MY11 Volvo XC60 D5 AWD
-0,5 MY98 ITR Racing/Rally
X-MY97STi, X-03S2K, X-E39M5, X-88UrQ, X-MY02Sti, X-MY11 Impreza Diesel.
Og mye annet snask..
-0,5 MY98 ITR Racing/Rally
X-MY97STi, X-03S2K, X-E39M5, X-88UrQ, X-MY02Sti, X-MY11 Impreza Diesel.
Og mye annet snask..
- Ole-Jørgen
- Posts: 42
- Joined: 04 Mar 2003 13:59
- Location: Bøverbru
- Contact:
Hei
Mener at hastighetslisensen, i likhet med vognlisensen, må fornyes årlig dersom du skal delta i løp. Tror ikke bilsportforbundet krever "vedlikehold"
av lisensen lenger. Tidligere måtte en delta i et bestemt antall løp årlig for å kunne fornye lisensen.
Er det ingen "aktive" her som kan gi litt input på dette?
Mener at hastighetslisensen, i likhet med vognlisensen, må fornyes årlig dersom du skal delta i løp. Tror ikke bilsportforbundet krever "vedlikehold"
av lisensen lenger. Tidligere måtte en delta i et bestemt antall løp årlig for å kunne fornye lisensen.
Er det ingen "aktive" her som kan gi litt input på dette?
It's not 'bout how fast U go, but how U go fast
Jeg ringte til NBF, og jeg kunne få en debutantlisens. Jeg måtte kjøre 4 løp i løpet av 2 (eller var det 4) år for å få en permanent lisens.mojo wrote:Hei
Mener at hastighetslisensen, i likhet med vognlisensen, må fornyes årlig dersom du skal delta i løp. Tror ikke bilsportforbundet krever "vedlikehold"
av lisensen lenger. Tidligere måtte en delta i et bestemt antall løp årlig for å kunne fornye lisensen.
Er det ingen "aktive" her som kan gi litt input på dette?
-MY11 Volvo XC60 D5 AWD
-0,5 MY98 ITR Racing/Rally
X-MY97STi, X-03S2K, X-E39M5, X-88UrQ, X-MY02Sti, X-MY11 Impreza Diesel.
Og mye annet snask..
-0,5 MY98 ITR Racing/Rally
X-MY97STi, X-03S2K, X-E39M5, X-88UrQ, X-MY02Sti, X-MY11 Impreza Diesel.
Og mye annet snask..
- Ole-Jørgen
- Posts: 42
- Joined: 04 Mar 2003 13:59
- Location: Bøverbru
- Contact:
Vet ikke om jeg har råd til det gitt, det hender jo at det blir platekontakt?mojo wrote:Da er det bare å sette inn et enkelt bur, utvendig strømbryter etc. og så er sx'en klar for roadsport b
Forøvrig må det nok bli Roadsport A med tanke på vekt/effekt.
-MY11 Volvo XC60 D5 AWD
-0,5 MY98 ITR Racing/Rally
X-MY97STi, X-03S2K, X-E39M5, X-88UrQ, X-MY02Sti, X-MY11 Impreza Diesel.
Og mye annet snask..
-0,5 MY98 ITR Racing/Rally
X-MY97STi, X-03S2K, X-E39M5, X-88UrQ, X-MY02Sti, X-MY11 Impreza Diesel.
Og mye annet snask..
- Ole-Jørgen
- Posts: 42
- Joined: 04 Mar 2003 13:59
- Location: Bøverbru
- Contact: