Nurburgring er solgt...

Forum for diskusjon av racing, banetreff, challenge o.l.

Moderators: inge, NoBrain

Post Reply
User avatar
ElViz
Posts: 895
Joined: 01 Aug 2008 13:25
Location: Åros,Røyken
Contact:

Nurburgring er solgt...

Post by ElViz »

Odd Goderstad
Image

x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Re: Nurburgring er solgt...

Post by webmaster »

Blir spennende dette her, håper de går tilbake til sånn det var før uten alt dill-dallet ved siden av.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Tiger
Posts: 551
Joined: 07 Apr 2007 16:44

Re: Nurburgring er solgt...

Post by Tiger »

Noen forbedringer er det jo planer om, ringcard skal vekk og det er snakk om å legge ned bar og restaurant området som ble bygget opp. Berg og dalbanen skal fjernes og selges etc.. Og modernisering av nordsløfa med video overvåking, transpondere på bilene etc for å øke sikkerheten etc. Dette er gjort på andre baner som er åpen for turistkjøring. Gjenstår å se, dem tar over fra 01.01.15.

Får sikkert mere info i neste uke, drar på onsdag ;-)
Alfa Romeo S.W. 159 Ti 2.0 JTDm 2011
Nissan 200SX Racing E 1999 *SOLGT* :-)
Vrak : Ford Granada / Ford Consul / Karolisleden MB 280 SE '79
User avatar
Iceman
Posts: 1243
Joined: 02 Jan 2006 09:28

Re: Nurburgring er solgt...

Post by Iceman »

Tyskerne jeg har snakket med som bor der nede, tror turistkjøringen forsvinner.

Det blir vel som på Rudskogen at man må signere en masse tull, og at bilene blir kontrollert i hue og ræva.
Dette går på lille Rudskogen, men tenk de køene det vil være på Ringen.

Det blir sikkert "tracdays" som tar over kjøringen der nede, så kostnadene på å kjøre går nok opp.
Nå må nok alle førerne ha lisenser av noe slag, og bilene må nok også ha lisens.

Trist at Ringen ble solgt.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Re: Nurburgring er solgt...

Post by webmaster »

Er ikke helt overbevist om at det er så ille. Jeg har blitt litt ferdig med turistkjøring, og bruker heller litt penger på å kjøpe meg inn på en trackday. Da er du i alle fall noenlunde sikker på å få kjøre, og ikke minst få kjøre sammen med andre som er interessert i å beholde bilen i ett stykke.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
User avatar
silverwrx
Posts: 92
Joined: 17 Jan 2007 20:39

Re: Nurburgring er solgt...

Post by silverwrx »

Da er iallefall bilindustrien sikret testtid og plass i årene fremover.

Videoovervåke og transpondere på turistkjøring høres veldig race ut.. Og dyrt..

Har regnet litt på inntekter de har, og når ringcardene gikk varme, grepet godt og lenge mellom stenging av banen pga ulykker, då er cashflow ganske høy på turistkjøringen.

Bilfirmaene betalte jo mye for å teste, og de vil jo få sikret sin teststrekke. Får se om den nye prisen blir levelig, var på smertegrensen vel før. Testmessig, så er det virkelig en god bane å teste på. Den beste.
Think. Feel. Drive. Med:
Lotus Elise S2 111S
WRX Sti m DCCD
Legacy 2.0 Boxerdiesel
User avatar
Iceman
Posts: 1243
Joined: 02 Jan 2006 09:28

Re: Nurburgring er solgt...

Post by Iceman »

webmaster wrote:Er ikke helt overbevist om at det er så ille. Jeg har blitt litt ferdig med turistkjøring, og bruker heller litt penger på å kjøpe meg inn på en trackday. Da er du i alle fall noenlunde sikker på å få kjøre, og ikke minst få kjøre sammen med andre som er interessert i å beholde bilen i ett stykke.
Har kjørt med noen "trackdays" på Ringen, selv da har jeg måttet vente på å få fjernet koliderte biler.
Jeg syns turistkjøringen på ukedagene er konge, og helgene fra 0800-1200 /1730-1945 er perfekte.

Så lenge de som kjører som idioter ikke bryr med med det, så spiller det ingen rolle for meg hvordan dem kjører.
Personlig syns jeg det er ganske så fin kjøring på Ringen, :D da jeg kommer raskere og lettere forbi på Ringen enn på Rudskogen.

Hvem av trackday gutta kjører dere med. ?
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
User avatar
Morten H
Posts: 965
Joined: 26 Jul 2005 23:41
Location: Skedsmokorset

Re: Nurburgring er solgt...

Post by Morten H »

webmaster wrote:Er ikke helt overbevist om at det er så ille. Jeg har blitt litt ferdig med turistkjøring, og bruker heller litt penger på å kjøpe meg inn på en trackday. Da er du i alle fall noenlunde sikker på å få kjøre, og ikke minst få kjøre sammen med andre som er interessert i å beholde bilen i ett stykke.
Ser den, men på f.eks Pizten Club sin Track Day så ble banen stengt 1 time grunnet 2-3 biler som dro av (Tillat med Slicks) og problem med Bommen etterpå (ca 20min), men fikk kjørt 10 runder på rappen før stengning og 6 på rappen etter stegning, så fikk jo dekka Baneleia og kjørt / kniva med samme biler flere runder 8)
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.

Medlem:3325
Tiger
Posts: 551
Joined: 07 Apr 2007 16:44

Re: Nurburgring er solgt...

Post by Tiger »

Jeg følger litt med via Dale Lomas sin side Bridge to Gantry, og etter det jeg forstår så er det minst verste kjøper med tyske Capricorn som tar over. Ideen med transponder og videoovervåking er ment mot Touristenfahrten for å få en bedre sikkerhet for alle om det oppstår en ulykke. Dette er innført på andre baner på kontinentet og er ikke noe nytt. Har mange venner i Tyskland og det er ofte negative avisskriverier om ulykkene på Ringen, og spesielt når det er alvorlige ulykker. Mulig dette igjen kommer til å presse prisene for runder opp, men gjenstår å se.

Har ingen problemer med å kjøre der i Touristenfahrten, blir det mye trafikk så tar jeg lunsj, gjør noe annet når det raser som verst. Dem fleste av dere gjør vel det samme, pluss at er man raskere og kjenner banen godt så byr det ikke på så store problemer å komme seg forbi trafikk heller. Som nevnt i tråden: Ukedagene er jo best og tidlig og sent i helgene, spesielt kl 08:00 på søndag, da er det entusiastene som stiller opp ;-) Drar på onsdag, kjøring med Race Clio RSIII fredag og lørdag, og Touristenfahrten på søndag med Alfie :mrgreen:
Alfa Romeo S.W. 159 Ti 2.0 JTDm 2011
Nissan 200SX Racing E 1999 *SOLGT* :-)
Vrak : Ford Granada / Ford Consul / Karolisleden MB 280 SE '79
User avatar
Iceman
Posts: 1243
Joined: 02 Jan 2006 09:28

Re: Nurburgring er solgt...

Post by Iceman »

Under alle de årene jeg har kjørt på Ringen, så har jeg bare opplevd 10-12 stygge opplevelser.
http://www.youtube.com/watch?v=ShXaTctuE4U dette er en av dem :-)

Har opplevd flere og styggere kjøring på Rudskogen, og da spesielt ved forbikjøringer.
I Norge så sperrer man mye mere enn i Tyskland, så det å komme forbi andre biler blir nesten umulig.

Jeg elsker å kjøre på Ringen, faktisk den eneste gangen jeg er 100% happy er når jeg kjører fra Tiergarten til Pflanzgarten 2.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
User avatar
Rune Rødset
Posts: 15
Joined: 14 Oct 2011 13:47

Re: Nurburgring er solgt...

Post by Rune Rødset »

Iceman wrote:Under alle de årene jeg har kjørt på Ringen, så har jeg bare opplevd 10-12 stygge opplevelser.
http://www.youtube.com/watch?v=ShXaTctuE4U dette er en av dem :-)

Har opplevd flere og styggere kjøring på Rudskogen, og da spesielt ved forbikjøringer.
I Norge så sperrer man mye mere enn i Tyskland, så det å komme forbi andre biler blir nesten umulig.

Jeg elsker å kjøre på Ringen, faktisk den eneste gangen jeg er 100% happy er når jeg kjører fra Tiergarten til Pflanzgarten 2.
Video er privat.
User avatar
Iceman
Posts: 1243
Joined: 02 Jan 2006 09:28

Re: Nurburgring er solgt...

Post by Iceman »

Rune Rødset wrote:
Iceman wrote:Under alle de årene jeg har kjørt på Ringen, så har jeg bare opplevd 10-12 stygge opplevelser.
http://www.youtube.com/watch?v=ShXaTctuE4U dette er en av dem :-)

Har opplevd flere og styggere kjøring på Rudskogen, og da spesielt ved forbikjøringer.
I Norge så sperrer man mye mere enn i Tyskland, så det å komme forbi andre biler blir nesten umulig.

Jeg elsker å kjøre på Ringen, faktisk den eneste gangen jeg er 100% happy er når jeg kjører fra Tiergarten til Pflanzgarten 2.
Video er privat.
mmm rart, er nå åpen
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Post Reply