Nürburgring turer 2014.
Re: Nürburgring turer 2014.
Såså, i fjor var det like før min ble stående igjen. Jeg har vel fristet lykken lenge nok, så neste gang vurderer jeg sterkt å ta med henger selv. Men litt ironisk var det jo.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Nürburgring turer 2014.
Hva skjedde med bilen til Inge?
Odd Goderstad
x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
Re: Nürburgring turer 2014.
Er det noen her som skal nedover på N24 19-22.06 ? Jeg drar nok nedover 18.06, fikk nettopp "GO" fra RPR Racing teamet at jeg kan kjøre RCN den 19.06, dagen før N24 i grombilen dems, Opel Astra Cup, som er en SP6 klasse racer. Er ikke kvalifisert til N24 enda, så det får bli 2015 Bratt læringskurve dette her....
Alfa Romeo S.W. 159 Ti 2.0 JTDm 2011
Nissan 200SX Racing E 1999 *SOLGT*
Vrak : Ford Granada / Ford Consul / Karolisleden MB 280 SE '79
Nissan 200SX Racing E 1999 *SOLGT*
Vrak : Ford Granada / Ford Consul / Karolisleden MB 280 SE '79
Re: Nürburgring turer 2014.
Oddvar, skal du være der på N24 også ? Jeg ankommer nok en gang utpå dagen den 17.06, kommer med fly til Køln og så leiebil for perioden der nede.
Alfa Romeo S.W. 159 Ti 2.0 JTDm 2011
Nissan 200SX Racing E 1999 *SOLGT*
Vrak : Ford Granada / Ford Consul / Karolisleden MB 280 SE '79
Nissan 200SX Racing E 1999 *SOLGT*
Vrak : Ford Granada / Ford Consul / Karolisleden MB 280 SE '79
Re: Nürburgring turer 2014.
Ok, er ikke sikker på når neste gang jeg drar nedover etter N24, men det blir litt banekjøring i Corsa Italiana, og første løpshelg blir nok 09-10.08 med Alfa'n jeg kjøpte til det formålet Går alt som planlagt så har jeg internasjonal lisens i løpet av september tenker jeg. Så da blir det nok VLN serien etter det
EDIT: Jeg kjører hele RCN løpet alene i denne, grom bil
EDIT: Jeg kjører hele RCN løpet alene i denne, grom bil
Alfa Romeo S.W. 159 Ti 2.0 JTDm 2011
Nissan 200SX Racing E 1999 *SOLGT*
Vrak : Ford Granada / Ford Consul / Karolisleden MB 280 SE '79
Nissan 200SX Racing E 1999 *SOLGT*
Vrak : Ford Granada / Ford Consul / Karolisleden MB 280 SE '79
-
- Posts: 231
- Joined: 03 Feb 2011 09:00
- Location: Sandnes
Re: Nürburgring turer 2014.
Helga 18-20 juli har jeg plutselig ett dobbeltrom på Ringhaus til overs. En som skulle bli med oss har kansellert, og det er €140 i avbestillingsgebyr. Hvis noen trenger plass å sove er det bare å gi en lyd!
2013 Toyota GT86 6MT
2011 VW Touran Highline 2.0DSG
2007 VW Golf TDi DSG Sportline
2011 VW Touran Highline 2.0DSG
2007 VW Golf TDi DSG Sportline
Re: Nürburgring turer 2014.
Endelig har jeg fått booket tur nedover. Oldtimer GP 9 august, TF 10 august og trackdays.de mandag 11 august.
Tror det er ledige plasser på trackdays.de
Tror det er ledige plasser på trackdays.de
- '73 Escort Mexico
- '65 Amazon 122s 4 sale
- '09 Cooper Clubman
- '65 Amazon 122s 4 sale
- '09 Cooper Clubman
Re: Nürburgring turer 2014.
Lite resyme fra min "racing karriere" på Nürburgring: Jeg og samboer dro nedover sammen med fly til Køln tirsdag 17.06 og kjørte med en Fiat 500 leiebil til Nürburg, og til "Lindenhof" hvor jeg som regel bor. Renate Daun som driver både "Lindenhof" og BB i Mullenbach er veldig gjestfri og prisen på overnatting er billig samt så sentralt som du vil ha det i forhold til GP F1 og Nordsløyfa.
Fiaten var en liten "shitbox" av en bil med den minste motoren.. for ei vinglekasse... og jeg er blitt Italiofil og Alfanatiker, men den var ikke noe tess... fikk akkurat plass til bagasjen og oss to, men det gjorde jobben og 45 min etter Køln begynte vi å kjenne eimen av bål Tilskuerne var vel på plass tydeligvis. Dro oppom GP trailerparken for å se etter RPR Racing traileren, den var kommet, men kun sjåføren og en til fra RPR. Resten av gjengen skal komme dagen etter. Vi slappet av med å være litt turister, lunch, middag og noen øl utover kvelden, hilste på gamle kjente mm. Og været var flott og varmt. Onsdagen kom hele gjengen, bortsett fra noen av førerne, Meyrick Cox er alltid sen og kommer som regel i siste liten, mens Einar Thorsen, Daniel Brinck og Torsten Kratz og teamsjef Carsten Ohlinger var der samt alle mekanikere mm. Opel Astra Cup racer 'n sto klar, ny turbo og 320 BHP, og må innrømme at jeg vokste litt da jeg så navnet mitt over døren på bilen, dette er jo "grombilen" som jeg skal debutere i. RPR Racings Renault Clio RS, som jeg også har trent med i vår, skulle brukes til N24 for å ta hensyn til Daniel Brinck som er ny i racing og i N24. RCN - "Rundstrecken Challenge Nürburgring" løp nr. 4 "Feste Nürburg" var jeg påmeldt og eneste fører på bilen, en bil jeg ikke har kjørt før og kjenner egenskapene til.... nervøs og litt bekymret for konsekvenser, skulle kjøre den uten forsikring, Carsten mente at det burde gå greit, nivået i RCN er litt lavere enn VLN, bare holde litt igjen til jeg ble kjent med bilen
Torsten Kratz tok meg rundt på registrering og briefing, han er kjent racerfører der, mange som ville hilse på'n, men fikk med meg førerbriefingen mm slik at jeg neste gang vet hvor jeg skal møte for registrering, brief etc. Førerbriefingen var på tysk, men noen monitorer hadde engelsk skrift, og standard brief, flagg, hastigheter ved gult osv. Var ikke mange av RCN gutta der... og det merket jeg under løpet gitt
Så tok Carsten og briefet meg på Opel'n, den understyrer kraftig under hardt pådrag og måtte kjøres racinglinje typisk for en RWD bil, LSD kicket hardt inn om jeg pushet bilen, og ville drepe dekkene om jeg brukte kreftene feil, vektfordeling er 65/35, bremse tidlig og fø på gass ut av svingene.. og veldig bra bunndrag i bilen, med manuelt gir, TC og AS kunne jeg justere etter behov selv, ev slå det av. Julius, mekanikeren som også snakker bra engelsk, tok meg med på påmeldingsrunden på RCN stand på Touristenfahrten området ved Nordsløyfa, transponder, startnr mm, sjekk av hjelm var det eneste dem ville se.
27 forskjellige bilklasser, men kun to biler i CUP 1 klassen, så da kunne jeg neppe bli dårligere en nr 2 hehe
Ser at det er alt mulige type biler, mange eldre BMW'r, bobler, Golf GTI , osv men en og annen ny BMW M3, Porsche 911, Cayman, Z4 osv... er ikke sikker på hvor mange biler som starter, men 170 -180 minst.. 19.06 kl 08:00 skal starten gå, bilen står på F1 trailerpark, og både jeg og Julius er ikke helt sikker hvor vi skal kjøre for å komme inn i oppstillingen på Nordsløyfa, løpet går kun på Nordsløyfa, siden GP brukes til N24 trening, N24 classic osv.. Regnet med at dem åpner opp portene ved Historische Fahrerlager, og krysser veien der ned mot T13.
RCN løpet er 15 runder hvor første runde er oppvarming, runde nr 2 er sette en tid som skal matches så likt som mulig på 2 runder ut i løpet, runde 7 og 8 er refuel, pga liten pitlane ved T13 og 9 sprint runder. Julius hadde laget ett lite fargekode system med lapper som jeg rev av ette hver runde for å ha klart for meg hvilken runde jeg var på, og det er viktig !! i tillegg har vi radio i bilen, så jeg ville bli sekundert også. Håpet at jeg kom langt frem i startoppstillingen, og var sånn ca midt i første startpulje, hvor bilene blir vinket en og en avgårde. Det er viktig å ta det rolig på "set time runde" i tilfelle dårlig vær, regn, og gulflagg, ulykker så man kunne lett kjøre inn på riktig tid uten å få det for travelt på slutten av runden. Den første var eksakt på sekundet og den andre 2 sek avvik, men innenfor +/- 10 sek vinduet, og null tillegg straff der.
Så løpet generelt, det var mange der utpå som tydeligvis var uerfarne, speil, blåflagg som dem fikk etter hvert som jeg ville forbi var ett strev, og mange krasjet, gulflagg osv... litt tilfeldig hvordan dette ville forløpe også, siden man kjører individuelle runder hvor noen var på rolig "set tid runde" mens andre var på sprintrunde, litt kaos mao... Jeg hadde to hendelser som hvor det kunne blitt krash, opp av Fuchsrøhre, 230 i bunn, bremse av litt av farten opp, over Crest for å bremse av resten, der snurrer det en foran meg, ser jord og dritt bli kastet foran hjulene mine, bremser kun på venstre hjul foran skrenser, unnamanøver og forbi, får grep igjen.. bilen peker oppover mot Adenauer Forst, Jeg så etterpå på Youtube at det var mange som krasjet der, sannsynligvis pga kjølevæske, og vaskevann... mange sprintrunder ble påvirket av gulflagg, trafikk foran meg etc.. ikke alle som "så" blåflaggene, eller gulflaggene heller, som også fikk tillegg straff i tid .. En annen nær krasj var mot Schewedenkreuss, som kjøres i 200 km/t gjennom svingen, ser trafikken foran meg og regner med at dem kjører greit og forventer å kjøre forbi dem ved Aremberg...en BMW M3 har bra flyt foran meg men foran han er det en golf som har mistet motet tydeligvis, eller har problemer med bilen, men midt i svingen, på racinglinja i 60-70 km/t... ser hvitrøyken fra hjulene til M3'n, jeg bremser ned fra 230 og mot svingen men skjønner at her må det stoppes opp, BMW gjør unnamanøver til venstre for golfen, jeg til høyre for å unngå BMW'n og så noen meter til mot ræva på golfen og ut til høyre... så full tilt igjen
Dem 6 siste rundene var sprintrunder, mange biler var ute av løpet og rundetidene droppet drastisk utover i rundene og beste runde ble 08:09 full runde. Tapte med totalt 50 sek på vinneren over 9 sprintrunder. ca 5,6 sek / runde. Så hadde jeg kjent bilen fra starten av hadde det nok blitt greit å tatt seieren, men det var litt tilfeldig med trafikk og ulykker, som også konkurrentene merket også. Totalt sett vil jeg ikke kjøre RCN, med så stor forskjell på førere, følte at jeg ikke fikk kjørt i mitt tempo og ble hemmet mere enn hva man vil oppleve i VLN som er en mer proff serie. Bratt læringskurve, bestått dyst, teamet var fornøyd og jeg lettet av at bilen var uskadd. 3 timer i strekk, gjorde meg temmelig støl, klarte knapt å gå oppreist resten av dagen, kjøredressen var dyvåt, og jeg var så fokusert og konsentrert at jeg ikke klarer å skille enkelte runder ifra hverandre. Plassen i Astra'n er åpen for meg neste sesong om jeg vil, men jeg har hverken råd eller mulighet til å delta i alle VLN løpene 2015. Målet er å kjøre nok VLN løp frem til N24 2015 og stille kvalifisert da.
Link til resyme på Carpe Diem Racing : http://carpe-diem-racing.com/news/rcn-4 ... -hole.html
Fiaten var en liten "shitbox" av en bil med den minste motoren.. for ei vinglekasse... og jeg er blitt Italiofil og Alfanatiker, men den var ikke noe tess... fikk akkurat plass til bagasjen og oss to, men det gjorde jobben og 45 min etter Køln begynte vi å kjenne eimen av bål Tilskuerne var vel på plass tydeligvis. Dro oppom GP trailerparken for å se etter RPR Racing traileren, den var kommet, men kun sjåføren og en til fra RPR. Resten av gjengen skal komme dagen etter. Vi slappet av med å være litt turister, lunch, middag og noen øl utover kvelden, hilste på gamle kjente mm. Og været var flott og varmt. Onsdagen kom hele gjengen, bortsett fra noen av førerne, Meyrick Cox er alltid sen og kommer som regel i siste liten, mens Einar Thorsen, Daniel Brinck og Torsten Kratz og teamsjef Carsten Ohlinger var der samt alle mekanikere mm. Opel Astra Cup racer 'n sto klar, ny turbo og 320 BHP, og må innrømme at jeg vokste litt da jeg så navnet mitt over døren på bilen, dette er jo "grombilen" som jeg skal debutere i. RPR Racings Renault Clio RS, som jeg også har trent med i vår, skulle brukes til N24 for å ta hensyn til Daniel Brinck som er ny i racing og i N24. RCN - "Rundstrecken Challenge Nürburgring" løp nr. 4 "Feste Nürburg" var jeg påmeldt og eneste fører på bilen, en bil jeg ikke har kjørt før og kjenner egenskapene til.... nervøs og litt bekymret for konsekvenser, skulle kjøre den uten forsikring, Carsten mente at det burde gå greit, nivået i RCN er litt lavere enn VLN, bare holde litt igjen til jeg ble kjent med bilen
Torsten Kratz tok meg rundt på registrering og briefing, han er kjent racerfører der, mange som ville hilse på'n, men fikk med meg førerbriefingen mm slik at jeg neste gang vet hvor jeg skal møte for registrering, brief etc. Førerbriefingen var på tysk, men noen monitorer hadde engelsk skrift, og standard brief, flagg, hastigheter ved gult osv. Var ikke mange av RCN gutta der... og det merket jeg under løpet gitt
Så tok Carsten og briefet meg på Opel'n, den understyrer kraftig under hardt pådrag og måtte kjøres racinglinje typisk for en RWD bil, LSD kicket hardt inn om jeg pushet bilen, og ville drepe dekkene om jeg brukte kreftene feil, vektfordeling er 65/35, bremse tidlig og fø på gass ut av svingene.. og veldig bra bunndrag i bilen, med manuelt gir, TC og AS kunne jeg justere etter behov selv, ev slå det av. Julius, mekanikeren som også snakker bra engelsk, tok meg med på påmeldingsrunden på RCN stand på Touristenfahrten området ved Nordsløyfa, transponder, startnr mm, sjekk av hjelm var det eneste dem ville se.
27 forskjellige bilklasser, men kun to biler i CUP 1 klassen, så da kunne jeg neppe bli dårligere en nr 2 hehe
Ser at det er alt mulige type biler, mange eldre BMW'r, bobler, Golf GTI , osv men en og annen ny BMW M3, Porsche 911, Cayman, Z4 osv... er ikke sikker på hvor mange biler som starter, men 170 -180 minst.. 19.06 kl 08:00 skal starten gå, bilen står på F1 trailerpark, og både jeg og Julius er ikke helt sikker hvor vi skal kjøre for å komme inn i oppstillingen på Nordsløyfa, løpet går kun på Nordsløyfa, siden GP brukes til N24 trening, N24 classic osv.. Regnet med at dem åpner opp portene ved Historische Fahrerlager, og krysser veien der ned mot T13.
RCN løpet er 15 runder hvor første runde er oppvarming, runde nr 2 er sette en tid som skal matches så likt som mulig på 2 runder ut i løpet, runde 7 og 8 er refuel, pga liten pitlane ved T13 og 9 sprint runder. Julius hadde laget ett lite fargekode system med lapper som jeg rev av ette hver runde for å ha klart for meg hvilken runde jeg var på, og det er viktig !! i tillegg har vi radio i bilen, så jeg ville bli sekundert også. Håpet at jeg kom langt frem i startoppstillingen, og var sånn ca midt i første startpulje, hvor bilene blir vinket en og en avgårde. Det er viktig å ta det rolig på "set time runde" i tilfelle dårlig vær, regn, og gulflagg, ulykker så man kunne lett kjøre inn på riktig tid uten å få det for travelt på slutten av runden. Den første var eksakt på sekundet og den andre 2 sek avvik, men innenfor +/- 10 sek vinduet, og null tillegg straff der.
Så løpet generelt, det var mange der utpå som tydeligvis var uerfarne, speil, blåflagg som dem fikk etter hvert som jeg ville forbi var ett strev, og mange krasjet, gulflagg osv... litt tilfeldig hvordan dette ville forløpe også, siden man kjører individuelle runder hvor noen var på rolig "set tid runde" mens andre var på sprintrunde, litt kaos mao... Jeg hadde to hendelser som hvor det kunne blitt krash, opp av Fuchsrøhre, 230 i bunn, bremse av litt av farten opp, over Crest for å bremse av resten, der snurrer det en foran meg, ser jord og dritt bli kastet foran hjulene mine, bremser kun på venstre hjul foran skrenser, unnamanøver og forbi, får grep igjen.. bilen peker oppover mot Adenauer Forst, Jeg så etterpå på Youtube at det var mange som krasjet der, sannsynligvis pga kjølevæske, og vaskevann... mange sprintrunder ble påvirket av gulflagg, trafikk foran meg etc.. ikke alle som "så" blåflaggene, eller gulflaggene heller, som også fikk tillegg straff i tid .. En annen nær krasj var mot Schewedenkreuss, som kjøres i 200 km/t gjennom svingen, ser trafikken foran meg og regner med at dem kjører greit og forventer å kjøre forbi dem ved Aremberg...en BMW M3 har bra flyt foran meg men foran han er det en golf som har mistet motet tydeligvis, eller har problemer med bilen, men midt i svingen, på racinglinja i 60-70 km/t... ser hvitrøyken fra hjulene til M3'n, jeg bremser ned fra 230 og mot svingen men skjønner at her må det stoppes opp, BMW gjør unnamanøver til venstre for golfen, jeg til høyre for å unngå BMW'n og så noen meter til mot ræva på golfen og ut til høyre... så full tilt igjen
Dem 6 siste rundene var sprintrunder, mange biler var ute av løpet og rundetidene droppet drastisk utover i rundene og beste runde ble 08:09 full runde. Tapte med totalt 50 sek på vinneren over 9 sprintrunder. ca 5,6 sek / runde. Så hadde jeg kjent bilen fra starten av hadde det nok blitt greit å tatt seieren, men det var litt tilfeldig med trafikk og ulykker, som også konkurrentene merket også. Totalt sett vil jeg ikke kjøre RCN, med så stor forskjell på førere, følte at jeg ikke fikk kjørt i mitt tempo og ble hemmet mere enn hva man vil oppleve i VLN som er en mer proff serie. Bratt læringskurve, bestått dyst, teamet var fornøyd og jeg lettet av at bilen var uskadd. 3 timer i strekk, gjorde meg temmelig støl, klarte knapt å gå oppreist resten av dagen, kjøredressen var dyvåt, og jeg var så fokusert og konsentrert at jeg ikke klarer å skille enkelte runder ifra hverandre. Plassen i Astra'n er åpen for meg neste sesong om jeg vil, men jeg har hverken råd eller mulighet til å delta i alle VLN løpene 2015. Målet er å kjøre nok VLN løp frem til N24 2015 og stille kvalifisert da.
Link til resyme på Carpe Diem Racing : http://carpe-diem-racing.com/news/rcn-4 ... -hole.html
Alfa Romeo S.W. 159 Ti 2.0 JTDm 2011
Nissan 200SX Racing E 1999 *SOLGT*
Vrak : Ford Granada / Ford Consul / Karolisleden MB 280 SE '79
Nissan 200SX Racing E 1999 *SOLGT*
Vrak : Ford Granada / Ford Consul / Karolisleden MB 280 SE '79
Re: Nürburgring turer 2014.
Morro lesning
Har selv kjørt 10 runder uten stopp på ringen og det var tøfft nok det og det vare bare på Pisten clubb sin Track Day, så 3 timer er drøyt lenge
Håper Du få en fin kurve til N24
Har selv kjørt 10 runder uten stopp på ringen og det var tøfft nok det og det vare bare på Pisten clubb sin Track Day, så 3 timer er drøyt lenge
Håper Du få en fin kurve til N24
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.
Medlem:3325
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.
Medlem:3325
-
- Posts: 231
- Joined: 03 Feb 2011 09:00
- Location: Sandnes
Re: Nürburgring turer 2014.
Fantastisk dag lørdag 19.7! Masse kjøring og lite trafikk.
2013 Toyota GT86 6MT
2011 VW Touran Highline 2.0DSG
2007 VW Golf TDi DSG Sportline
2011 VW Touran Highline 2.0DSG
2007 VW Golf TDi DSG Sportline
Re: Nürburgring turer 2014.
Flott resyme, Tiger - håper du fortsetter!
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Nürburgring turer 2014.
Ja, jeg kommer til å kjøre for RPR Racing, men blir nok ikke i dne gruppen med faste førere for VLN, men jeg har muligheten om jeg vil. Vurdere to VLN i høst, første som jeg kan rekke og håper det går er 13.09 , bør egentlig få kjørt to i år for å ha en god mulighet til å bli kvalifisert til N24. Kjempeflott team å kjøre for, og kostnadene å delta er "billig". Det kostet meg 2500 Euro å kjøre i 3 timer / 15 runder i en Opel Astra Cup, og tar man utgiftene til mannskap, påmeldingsavgift, dekk, drivstoff og slitasje på bilen så er det ikke mye igjen i netto til teamet... Så jeg er kjempeglad for å få sjansen hos dem, og dem blir lagt merke til i miljøet på Nürburgring
http://rpr-group.com/4-0-Racing.html
http://rpr-group.com/
http://rpr-group.com/4-0-Racing.html
http://rpr-group.com/
Alfa Romeo S.W. 159 Ti 2.0 JTDm 2011
Nissan 200SX Racing E 1999 *SOLGT*
Vrak : Ford Granada / Ford Consul / Karolisleden MB 280 SE '79
Nissan 200SX Racing E 1999 *SOLGT*
Vrak : Ford Granada / Ford Consul / Karolisleden MB 280 SE '79