Rudskogen 28. Juli

Forum for diskusjon av racing, banetreff, challenge o.l.

Moderators: inge, NoBrain

Post Reply
User avatar
Iceman
Posts: 1243
Joined: 02 Jan 2006 09:28

Re: Rudskogen 28. Juli

Post by Iceman »

Sol og mere sol, så flest mulig kommer å kjører med NSK.
Det skrives sikkert mye her inne som skremmer folk fra å komme, men disse banedagene er de tryggeste i Norge.
Ta turen og prøv, så får dere selv se hvor bra det er.

Som noen skiver så kan man lett nå 200 + kmt med en sprek bil, men dette styres av høyrefoten.
De som syns dette er for raskt går av gassen, så enkelt er det.

Er dere i et "heat" med det dere syns er for mange raske/trege biler, så kjør inn og vent til disse har kjørt inn i PIT.
Er det noen som kjører idiot på banen, og flagg vaktene ikke ser dette :roll: si i fra til vest gjengen ved utslipp.

Bruk speilene og slipp forbi raskere biler.
Rett og slett bruk hodet, så går dette bra.
Drikk mye vann på varme dager, da det blir varmt under hjelmen.

Husk bilene trenger også å hvile på varme banedager, da de stresses ute på banen.

Men det viktigste, kom å ha det gøy.

Bilen min kjøres i safety mode, så jeg kommer til å bli en runningsbøye
:evil:
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
User avatar
Morten H
Posts: 965
Joined: 26 Jul 2005 23:41
Location: Skedsmokorset

Re: Rudskogen 28. Juli

Post by Morten H »

hagenisse wrote:Akkurat nå spår YR sol og fint vær i en uke fremover - bortsett fra på søndag mellom 14 og 18.. da skal det bøtte ned. :twisted: Med den normale treffsikkerheten til YR så blir jo dette null stress, garantert strålende sol hele dagen.
H-H Regn og vind jakke tar jeg med, så da kan det bare blåse og regne på min flagg post :)
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.

Medlem:3325
User avatar
MortenB
Posts: 30
Joined: 01 May 2013 19:03

Re: Rudskogen 28. Juli

Post by MortenB »

Hva bør man tenke på som nybegynner om det blir regn? Jeg ser for meg at det kommer til å gå veldig sakte rundt banen.

På en annen side - det er kanskje til og med en fordel, som noen skrev tidligere, pga det ikke sliter på dekk eller bil på samme måte.

Jeg har 4wd og vanlige gatedekk, så litt regn er kanskje ikke så ille. Men jeg er egentlig mest urolig for andre med mindre respekt for vær og føre.
User avatar
Iceman
Posts: 1243
Joined: 02 Jan 2006 09:28

Re: Rudskogen 28. Juli

Post by Iceman »

MortenB wrote:Hva bør man tenke på som nybegynner om det blir regn? Jeg ser for meg at det kommer til å gå veldig sakte rundt banen.

På en annen side - det er kanskje til og med en fordel, som noen skrev tidligere, pga det ikke sliter på dekk eller bil på samme måte.

Jeg har 4wd og vanlige gatedekk, så litt regn er kanskje ikke så ille. Men jeg er egentlig mest urolig for andre med mindre respekt for vær og føre.
Det er to steder på banen du må tenke på om det regner mye, det er på slutten av langsiden ved PITene og ned mot angsten.
Der kan det stå mye vann, fare for vannplaning.

Gatedekk er et pluss, om det regner.

Ikke tenk så mye på hva andre gjør, men tenk på din egen kjøring.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
User avatar
Ørnbjørn
Posts: 45
Joined: 20 Apr 2012 08:27

Re: Rudskogen 28. Juli

Post by Ørnbjørn »

Regn er ypperlig for ein nybegynner — alle grensene er nærare og man får trakka over og testa kva som skjer når det slepp, over og under-styrer. For det kjem det til å gjere. Bare ikkje tenk på kva andre gjer og ikkje press på før du føler det klar, det er ikkje eit race.
' 9 3 M X - 5
User avatar
Iceman
Posts: 1243
Joined: 02 Jan 2006 09:28

Re: Rudskogen 28. Juli

Post by Iceman »

Motordeler er bestilt, men under NSK kjøringen nå til Søndag :cry: har jeg nok bare 60% effekt.
De mest lojale hestene har valgt å bli 8) mens resten har reist. :roll:

Dette blir en artig banedag.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
User avatar
Morten H
Posts: 965
Joined: 26 Jul 2005 23:41
Location: Skedsmokorset

Re: Rudskogen 28. Juli

Post by Morten H »

Iceman wrote:Motordeler er bestilt, men under NSK kjøringen nå til Søndag :cry: har jeg nok bare 60% effekt.
De mest lojale hestene har valgt å bli 8) mens resten har reist. :roll:

Dette blir en artig banedag.
Trenger ikke mer en 250HK på Regn, så det blir nok artig uansett :wink:
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.

Medlem:3325
User avatar
Morten H
Posts: 965
Joined: 26 Jul 2005 23:41
Location: Skedsmokorset

Re: Rudskogen 28. Juli

Post by Morten H »

MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.

Medlem:3325
User avatar
hagenisse
Posts: 1009
Joined: 04 May 2008 20:44
Location: HEIA DRAMMEN!
Contact:

Re: Rudskogen 28. Juli

Post by hagenisse »

Man kan jo nesten lure på hva vitsen med å spå været i det hele tatt er, for for hver oppdatering så endrer det seg ganske bra. Nå ser det ut som det blir ganske moroføre igjen.. og da er det jo ganske typisk at JEG ikke er i form.. :evil:
User avatar
Iceman
Posts: 1243
Joined: 02 Jan 2006 09:28

Re: Rudskogen 28. Juli

Post by Iceman »

hagenisse wrote:Man kan jo nesten lure på hva vitsen med å spå været i det hele tatt er, for for hver oppdatering så endrer det seg ganske bra. Nå ser det ut som det blir ganske moroføre igjen.. og da er det jo ganske typisk at JEG ikke er i form.. :evil:
Spis c vitaminer, ta noen piller, helt på topp og du kan kjøre.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
User avatar
hagenisse
Posts: 1009
Joined: 04 May 2008 20:44
Location: HEIA DRAMMEN!
Contact:

Re: Rudskogen 28. Juli

Post by hagenisse »

Satse på å få sove i natt, så skal den flyttbare porsche-sjikanen møte opp.
User avatar
Ørnbjørn
Posts: 45
Joined: 20 Apr 2012 08:27

Re: Rudskogen 28. Juli

Post by Ørnbjørn »

Adrenalin trumfer sjukdom! (så lenge du slepp å stoppe på alle bensinstasjoner til og fra).
' 9 3 M X - 5
User avatar
Morten H
Posts: 965
Joined: 26 Jul 2005 23:41
Location: Skedsmokorset

Re: Rudskogen 28. Juli

Post by Morten H »

http://www.yr.no/sted/Norge/Østfold/Rak ... torsenter/

0,4-1mm regn og 19 Varmegrader er jo bare morro 8)

Kom å kjør :!:
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.

Medlem:3325
User avatar
Iceman
Posts: 1243
Joined: 02 Jan 2006 09:28

Re: Rudskogen 28. Juli

Post by Iceman »

Tusen takk, til alle som gjorde denne dagen mulig.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
User avatar
Ørnbjørn
Posts: 45
Joined: 20 Apr 2012 08:27

Re: Rudskogen 28. Juli

Post by Ørnbjørn »

Takk for ein fisefin dag! Blei i overkant av 25 runder på gullrotta og den klarte seg heilt heim.
' 9 3 M X - 5
Post Reply