Jeg har også kompressor i bilen, men den pumper luft i dekkene mine.hagenisse wrote:Den har hatt kompressor hele tiden, men jeg har kun brukt den på varme dager.
Rudskogen 28. Juli
Re: Rudskogen 28. Juli
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Re: Rudskogen 28. Juli
Ok, er ganske mye greie Porscher her i distriktet etterhvert.
Den jeg tenkte på er denne.
Den jeg tenkte på er denne.
Tommy
'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
Re: Rudskogen 28. Juli
Må jo jukse litt for å kjøre fra deg, du ligger vel på 1.36.00 , om det hadde vært lov med tidtakning.hagenisse wrote:Ekstra luft i dekkene! JUKS!
Tror jeg må ligge bak deg å se på sporvalget ditt rundt angsten, for jeg ser du går inn mye tidligere enn meg.
Lurer derfor på om dette vil lønne seg for meg også, eller om det passer bilen din bedre.
Jeg har stoppet opp læringskurven min har kjørt 1.38.xx - 1.39.xx i to år nå, klarer ikke å kjøre raskere med GTSen.
Denne tiden er tatt på trening, så jeg hadde lov å ta tiden.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Re: Rudskogen 28. Juli
Tror ikke du ser noen Z3 under 1.40 med det første. Iallefall ikke med meg bak rattet. Kanskje Knut får det til? Virker som man kan ta et par sekunder på dekkvalg - Kumho V700 er greit raskere enn R888, så det kan jo være en snarvei til å se 1.39, men etter jeg fant ut at Rudskogen var mest gøy på vått blir det neppe dekk som ikke fungerer på regn.
Konklusjonen etter litt sporvalgsnerding blandt sporvalgsnerdene i BMW var vel at både Angsten og Slakteren har ganske forskjellig spor avhengig av motor og motorplassering. Jeg prøvde forresten et helt treff å ligge ut ved curbsen og så kjøre fortere igjennom svingen i angsten. Ble aldri helt fortroelig med det, og dermed ble det heller aldri noe tider av det. Gikk generelt noen tideler tregere for meg å kjøre på den måten.
(jeg tar selvsagt ikke tider, jeg sitter bare og teller høyt.. )
Konklusjonen etter litt sporvalgsnerding blandt sporvalgsnerdene i BMW var vel at både Angsten og Slakteren har ganske forskjellig spor avhengig av motor og motorplassering. Jeg prøvde forresten et helt treff å ligge ut ved curbsen og så kjøre fortere igjennom svingen i angsten. Ble aldri helt fortroelig med det, og dermed ble det heller aldri noe tider av det. Gikk generelt noen tideler tregere for meg å kjøre på den måten.
(jeg tar selvsagt ikke tider, jeg sitter bare og teller høyt.. )
Re: Rudskogen 28. Juli
Men ikke fortell det til noen, plutselig blir det like mange utpå de dagene det regner som når solen skinnerhagenisse wrote: men etter jeg fant ut at Rudskogen var mest gøy på vått
E-type 1968
MX-5 1991
MX-5 1991
Re: Rudskogen 28. Juli
Trenger nok ikke å frykte meg under 1,40 såfremt Ikke jeg plutselig skulle få skilter på MXn. Den er nok god for det. Klarer jeg 1,42 med MZn er nok det bra. Bilen er jo stort sett standard og tung som fy( spesielt med meg i). Hvis jeg får plass blir det 265/30-18 bak og 235/40-18 foran i A048 form. De har ligget i kjelleren i 5 år i påvente av 911 som det foreløpig ikke har blitt noe av så vi får se om de fortsatt er OK. Burde sitte bra når man får litt varme i dem. Veldig glad i A048 og i v700. Kan nok kappe et sekund med slike dekk i forhold til 888 men vi blir nok rundingsbøyer for Iceman i år og. Kjenner jeg Iceman rett har han vel også forsterkninger for GTSn i garasjen. Hadde jo snart håpet du kom med 917 snart da Iceman. Da kunne vi fått rundetider! Da skulle jeg til og med tilgitt og blitt forbikjørt i sving:) Mvh Knut S
Re: Rudskogen 28. Juli
Er det nå jeg skal legge ut Bilde av en Hund som drikker Øl etc....
Ikke ødlegg enda en tråd med Tidtagning eller ting som er uvesentlig i denne linken..
NSK burde kansje oppretta en egen RACING side hvor NOEN få kan diskutere tider å trimming (hvor ikke Politi/Biltilsynet har adgang),
vet om noen fora som har det faktigst.
Lurt i forhold til Nye medlemmer også, så virker/skønner de at NSK forsatt er en seriøs Sportsvogn Clubb som passer for alle og ikke har
fokus på tider og heste krefter
Merker at jeg har pasert 50 nå
Ikke ødlegg enda en tråd med Tidtagning eller ting som er uvesentlig i denne linken..
NSK burde kansje oppretta en egen RACING side hvor NOEN få kan diskutere tider å trimming (hvor ikke Politi/Biltilsynet har adgang),
vet om noen fora som har det faktigst.
Lurt i forhold til Nye medlemmer også, så virker/skønner de at NSK forsatt er en seriøs Sportsvogn Clubb som passer for alle og ikke har
fokus på tider og heste krefter
Merker at jeg har pasert 50 nå
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.
Medlem:3325
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.
Medlem:3325
Re: Rudskogen 28. Juli
Knuts wrote:Trenger nok ikke å frykte meg under 1,40 såfremt Ikke jeg plutselig skulle få skilter på MXn. Den er nok god for det. Klarer jeg 1,42 med MZn er nok det bra. Bilen er jo stort sett standard og tung som fy( spesielt med meg i). Hvis jeg får plass blir det 265/30-18 bak og 235/40-18 foran i A048 form. De har ligget i kjelleren i 5 år i påvente av 911 som det foreløpig ikke har blitt noe av så vi får se om de fortsatt er OK. Burde sitte bra når man får litt varme i dem. Veldig glad i A048 og i v700. Kan nok kappe et sekund med slike dekk i forhold til 888 men vi blir nok rundingsbøyer for Iceman i år og. Kjenner jeg Iceman rett har han vel også forsterkninger for GTSn i garasjen. Hadde jo snart håpet du kom med 917 snart da Iceman. Da kunne vi fått rundetider! Da skulle jeg til og med tilgitt og blitt forbikjørt i sving:) Mvh Knut S
Jeg satt og vurderte å ta ut 4x4 systemet, det gikk jo på 993en.
Går du også "tidlig" inn i Angsten ? kanskje jeg skulle ligget bak deg noen runder.
Har liksom ikke funnet ut av sporet, men ingen ting hjelper på slutt resultatet.
Har jo 250+ runder rundt nye skogen, men vi er på ingen måte venner.
V700 får du de i 305/30 og 235/30 i 19 "
Løp å kjøp en 911, du rekker dette til den 28.
917 så jeg i går, nei den skal jeg ikke ha.
Snakkes på banen, jeg er den hvite prikken som prøver å lære sporet bak deg.
Gleder meg til å lære å mestre bilen min, under trygge forhold.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Re: Rudskogen 28. Juli
Er nok du som må lære meg sporet Iceman. I angsten så legger jeg meg ut først for å bremse rett senest mulig så inn og så ut for så å få rettest mulig akselerasjon opp bakken. Det viktigste i den svingen er nok utgangen ellers tror jeg ikke det er så vesentlig hvordan selve kurven tas. De rundetidene du har her er meget bra og du har nok lite eller intet og forbedre. Du burde begynne å kjøre race igjen. Kjøp deg en skikkelig vass bil du kan kjøre i GT3. Feks en Ginetta eller en nyere WTCC bil av noe slag, du er mye bedre fører nå enn du var sist. Glem trailer og alt det der men få med deg noen venner. Feks de du kjørte sammen med sist. Trenger ikke koste en formue og du kommer til å gjøre det bra. Kjør så alle løp og sats på å komme til mål hver gang og vips så er du Norgesmester. Det hadde vært gøy. Synd med 917. Har du hørt lyden? Det er mye mer moro å kjøre gamle racebiler enn nye. Du føler deg mye mer levende og lyden er av en annen dimensjon. Nyere Porsche har jeg dessverre ikke råd til lenger. Det har staten sørget for. Må nok settes på vent noen år. Har jo min gamle da. Mvh Knut
Re: Rudskogen 28. Juli
Takket være staten, så har jeg ikke rå til å kjøre Racing lengre.
SKULLE gjerne ha kjørt, men jeg har prioritert ferie og reiser med venner.
Nå har jeg Trackday på Ringen og i Norge igjen, men dette går bare noen år til.
Skatter mere enn jeg tjener, så snart er jeg konk.
Sånn er livet, det går opp og ned.
gleder meg til å kjøre på den 28.
Tror jeg kan tjene på å kjøre litt mykere, så bilen og jeg blir mere i ett.
klare å finne mere feste, føler at bilen sklir litt mye.
Knut :
Høres ut som om vi har samme spor rundt angsten.
SKULLE gjerne ha kjørt, men jeg har prioritert ferie og reiser med venner.
Nå har jeg Trackday på Ringen og i Norge igjen, men dette går bare noen år til.
Skatter mere enn jeg tjener, så snart er jeg konk.
Sånn er livet, det går opp og ned.
gleder meg til å kjøre på den 28.
Tror jeg kan tjene på å kjøre litt mykere, så bilen og jeg blir mere i ett.
klare å finne mere feste, føler at bilen sklir litt mye.
Knut :
Høres ut som om vi har samme spor rundt angsten.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Re: Rudskogen 28. Juli
Jeg var med NSK første gang på Våler i vår, og er helt fersk på banekjøring. Aldri vært på Rudskogen. Har noen link til en video som viser ett bra spor man kan kjøre? Det behøver ikke være et 'perfekt' spor, men noe som kan gi tips til en nybegynner. Takk!
Re: Rudskogen 28. Juli
Her er litt inboard fra en Exige som har fått opp dampen i år:
Og fra en treg bil med en annen rask sjåfør:
Og fra en treg bil med en annen rask sjåfør:
Re: Rudskogen 28. Juli
Hadde det vært lov, så hadde jeg hold sporet til BMWen.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Re: Rudskogen 28. Juli
Er fult lovelig det !Iceman wrote:Hadde det vært lov, så hadde jeg hold sporet til BMWen.
(bortsett fra å kjøre på Curbs da)
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.
Medlem:3325
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.
Medlem:3325