Rudskogen 28. Juli
Re: Rudskogen 28. Juli
De tidligere "spådommene" fra yr.no ble gjort til skamme. Det ble en kjempefin dag med mange hyggelige deltakere
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
Re: Rudskogen 28. Juli
Yr er en vits.
Men bra dag! Langt mer effektivt enn tidligere, behagelig vær og hyggelige folk i påslippet til tross for mine to (!) svartflagg. Et forbedringspotensiale er dog gulflaggingen når noen havarerer. NRC er flinke til dette, og flagger kun gult i sonen det gjelder. Så flytter de flaggingen når en bil trekkes. Veldig kjekt, for det som skjer når man flagger gult hele banen er at alle ender opp i en klynge, som fører til omtrent like mye kaos etterpå som restart etter safety car i racing. Dessuten betyr det litt utfordring og noe å gjøre for flaggvaktene.. er ikke akkurat som det er en spennende oppgave på NSKs treff.
Ellers bestemte Z3n for å gjøre et eller annet med hjulvinklene helt på egenhånd, for den var fryktelig ustabil ned mot angsten. Men den var også langt mer svingvillig ellers på banen, noe som førte til ny pers på 1.40.8.
Men bra dag! Langt mer effektivt enn tidligere, behagelig vær og hyggelige folk i påslippet til tross for mine to (!) svartflagg. Et forbedringspotensiale er dog gulflaggingen når noen havarerer. NRC er flinke til dette, og flagger kun gult i sonen det gjelder. Så flytter de flaggingen når en bil trekkes. Veldig kjekt, for det som skjer når man flagger gult hele banen er at alle ender opp i en klynge, som fører til omtrent like mye kaos etterpå som restart etter safety car i racing. Dessuten betyr det litt utfordring og noe å gjøre for flaggvaktene.. er ikke akkurat som det er en spennende oppgave på NSKs treff.
Ellers bestemte Z3n for å gjøre et eller annet med hjulvinklene helt på egenhånd, for den var fryktelig ustabil ned mot angsten. Men den var også langt mer svingvillig ellers på banen, noe som førte til ny pers på 1.40.8.
Re: Rudskogen 28. Juli
Då eg stod flaggvakt i dag (2. skift) var det to utkjøringer der det blei gulflagga i sona og seinare langsmed tauing. Så blei heile bana gulflagga når 944'en hadde havarert og den måtte taues på tvers og mot køyreretning på grunn av mykje lekkasje.
Tok du nokre bilder? (pleier vera ganske fine å sjå på!)
Tok du nokre bilder? (pleier vera ganske fine å sjå på!)
' 9 3 M X - 5
Re: Rudskogen 28. Juli
Aha, praksisen endret seg kanskje utover dagen? Jeg kjørte noen runder sakte hvor hele banen var litt unødvendig gulflagget (en caterham stod stille langt ute nedi angsten).
Jeg hadde ikke med kamera engang, men det virket jo som det var noen andre seriøse fotografer der...
Jeg hadde ikke med kamera engang, men det virket jo som det var noen andre seriøse fotografer der...
Re: Rudskogen 28. Juli
Ganske så sikker på at du ikke har tatt tiden i dag, da dette ikke er lov.hagenisse wrote:Yr er en vits. ny pers på 1.40.8.
Du tenker nok på et annet treff, eller kanskje du tok tiden under lisenskjøringen.
Jeg kan nesten ikke skjønne hvordan du har klart å kjøre så fort, da jeg kjørte lett forbi og fra en slik BMW du har i dag. (flere like BMWer ?)
Har du video av den runden ?
De fleste kjørte veldig bra i dag, mens andre må se bedre i speilene.
Vi har bare lov å kjøre forbi på venstre siden, så ikke legg dere til venstre å blink til venstre.
Ut på langsiden, så må dere legge dere til Høyre.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Re: Rudskogen 28. Juli
Jeg husker du passerte meg nedi slakteren, men det var på en nedkjølingsrunde. Har selvsagt ikke film av noen av rundene med litt fart i. Derimot har jeg ca 2 timer med film fra depoet!
Ser ut som forbikjøringsgreiene ordner seg selv. Jeg regner med forbikjøring i sving og på høyre side er greit så lenge bilen foran gir tydelig beskjed ved å legge seg ut og blinke.. Noe annet blir jo bare helt merkelig.
Ser ut som forbikjøringsgreiene ordner seg selv. Jeg regner med forbikjøring i sving og på høyre side er greit så lenge bilen foran gir tydelig beskjed ved å legge seg ut og blinke.. Noe annet blir jo bare helt merkelig.
Re: Rudskogen 28. Juli
+1hagenisse wrote:Ser ut som forbikjøringsgreiene ordner seg selv. Jeg regner med forbikjøring i sving og på høyre side er greit så lenge bilen foran gir tydelig beskjed ved å legge seg ut og blinke.. Noe annet blir jo bare helt merkelig.
Forøvrig lukter det bittelitt ironi av posten til Iceman.
Selv er jeg i ferd med å bli venner med både bilen og Rudskogen igjen
Veldig lite optatt av rundetider, mer optatt av spor og teknikk.
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: Rudskogen 28. Juli
Veldig bra kjørt Hagenisse.hagenisse wrote:Jeg husker du passerte meg nedi slakteren, men det var på en nedkjølingsrunde.
Nå vet jeg ikke hvor mange det var ute på banen samtidig, men reint kjøremessig var det veldig bra.
Svingen rundt angsten var "ledig" 70% av tiden, så man fikk noen fine rene runder.
Kjørte forbi en 7 seven eller hva de nå heter på rettstrekken ned mot svingen ved gamle PITen, men han valgte å kjøre forbi meg igjen på inneneren ned og gjennom svingen.
Tenk om jeg hadde lagt meg tidlig inn i svingen, da hadde du fått vondt i en så liten bil.
Du burde tenke litt på hva du gjør, ikke utsett deg selv for fare
Må igjen takke NSK for en flott dag.
Inge M : Vi hadde noen artige runder sammen.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Re: Rudskogen 28. Juli
Hvordan vet du da, om du kjører fortere i det ene eller andre sporet ?rayb wrote: Forøvrig lukter det bittelitt ironi av posten til Iceman.
Veldig lite optatt av rundetider, mer optatt av spor og teknikk.
Nå har jeg en bil med ABS, så teknikken min er ganske så enkel.
I det sporet jeg følger, gjør jeg bare tre ting.
Bremser meg inn i svingen, hold gassen rolig i midten av svingen, og gi full gass i utgangen av svingen.
Om jeg ligger på slippgrensen, så korrigerer jeg med gass og brems.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Re: Rudskogen 28. Juli
Satser på å finne ut av det etterhvert? Jeg prøver fortsatt å bli venner med Rudskogen igjen etter smellen jeg hadde der i fjor, og det er viktigere (for meg) enn rundetider akkurat nå.Iceman wrote:Hvordan vet du da, om du kjører fortere i det ene eller andre sporet ?
Tidtaking er som kjent forbudt, men dersom jeg hadde telt høyt så kanskje jeg har kuttet sånn ca. 3 sek pr. runde på det "nye" sporet og et par andre tips jeg plukket opp i Hethel for litt siden.
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: Rudskogen 28. Juli
Uff, endel av de der er ordentlig leie å få øye på også. Spesielt de kjappeste... plutselig har man bare en liten veps vedsiden av seg..Iceman wrote:Kjørte forbi en 7 seven eller hva de nå heter på rettstrekken ned mot svingen ved gamle PITen, men han valgte å kjøre forbi meg igjen på inneneren ned og gjennom svingen.
Tenk om jeg hadde lagt meg tidlig inn i svingen, da hadde du fått vondt i en så liten bil.
Re: Rudskogen 28. Juli
Ja, nå så jo jeg at han kom, da speilene på bilen min fungerer.hagenisse wrote:Uff, endel av de der er ordentlig leie å få øye på også. Spesielt de kjappeste... plutselig har man bare en liten veps vedsiden av seg..Iceman wrote:Kjørte forbi en 7 seven eller hva de nå heter på rettstrekken ned mot svingen ved gamle PITen, men han valgte å kjøre forbi meg igjen på inneneren ned og gjennom svingen.
Tenk om jeg hadde lagt meg tidlig inn i svingen, da hadde du fått vondt i en så liten bil.
Ga han derfor plass til å ta meg på inneren, men det skal jo ikke skje.
Jeg er veldig glad for at han ikke snurret eller skled inn i meg, men jeg håper at han tar innover seg at dette kunne vært utrolig farlig.
Det går veldig fort ned bakken og inn mot svingen, men det verste var at han kjørte forbi meg på høyre siden. (Regner med at noen så dette, og ga han svart flagg) har det på video.
Denne forbikjøringen blir lagt ut på Youtube, som et eksempel på hvordan det ikke skal gjøres.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Re: Rudskogen 28. Juli
Nei dette er standardutstyr til Porsche, noe BMW burde tenkt på .hagenisse wrote:En porsche med speil? Facelift-greie det?
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Re: Rudskogen 28. Juli
Åh, vi i BMW ser at det ligger noen bak vi også. Vi er bare noen drittsekker og er ikke på banen for å slippe folk forbi.