rayb wrote:Pardon my ignorance, men... hæ?steffen wrote: Jepp da går du sette deg inn i en bil med 260 hk og Kina Coilovere og kjøre javne 1,40-1,39 runder på utslitte r888
Siden du kommenterer sporvalg og at det er dårlig kjørt!
rayb wrote:Pardon my ignorance, men... hæ?steffen wrote: Jepp da går du sette deg inn i en bil med 260 hk og Kina Coilovere og kjøre javne 1,40-1,39 runder på utslitte r888
Jeg har litt trøbbel med å lese hva du egentlig mener her, men jeg vil gjenre ha et par ting på plass:steffen wrote:La de som kjører trackday kose deg og de som kjører nsk gjøre de uten og være forum helter og dele video for så kommentere alt som er galt! Selv de som skulle bannlyse trackday og selv etter det kommer frivillig!??! Er kun nsk medlemmer som kommenterer slik dere gjør!
Jeg har ikke sagt at det er dårlig kjørt. Jeg sier at det er litt vel agressivt kjørt. Det er ganske stor forskjell på de to.steffen wrote:Siden du kommenterer sporvalg og at det er dårlig kjørt!
banekjøringen i går søndag var en fin mellom ting. perfekt vær passe med biler.rayb wrote:
Jeg tror kanskje NSKs baneregler kunne vært myket opp noe, men det må da finnes en mellomting...?
Jeg så videoen du opprinnelig postet på Facebook og syntes som tidligere nevnt at kjøringen er i overkant aggressiv.lars_mrs wrote:i dette tilfellet er det du som har delt min video fra youtube for å kritisere meg og trackday . vis du leser i gjennom denne tråden en gang til,så er det ikke akuratt særlig mye hyggelige kommentarer fra en rekke nsk medlemmer til en annen medlem. og dette er ikke på en nsk kjøring.
Jepp, der er vi 100% enige.lars_mrs wrote:banekjøringen i går søndag var en fin mellom ting. perfekt vær passe med biler.rayb wrote:
Jeg tror kanskje NSKs baneregler kunne vært myket opp noe, men det må da finnes en mellomting...?
det er du vel enig i.
Nei, trackday-kjøring generelt skal det ikke tas rundetider. Det å jage rundetider er faktisk ikke tillatt. Det betyr ikke at det ikke blir gjort, (jeg tror ikke det er en eneste arrangør som slår ned på raceloggere) men det blir kanskje litt feil å bruke det som argument?ealoken wrote:Folk snakker om svartflagg, tilsnakk osv, er ikke dette et treff der man er ute og jakter rundetider?
ealoken wrote:Et av problemene er faktisk rundetid forskjellene her, noen kjører 1.5x og storkoser seg, andre ligger 1.4x og nedover.
Som et ressultat av dette, blir det ofte situasjoner som noen føler er usikre og blir skremt, dette kan være av raskere biler, raskere sjåfører, andre spor osv.
Trackday kunne kanskje hatt to klasser, basert på tid og "klasser" da det ikke er alle som er der for og pusje tider i samme tempo.
En annen ting er hvordan folk snakker om det i etterkant, med video eller ikke.
Folk snakker om svartflagg, tilsnakk osv, er ikke dette et treff der man er ute og jakter rundetider? hva er kravene for forbikjøring? hva er krav om speilbruk, høfflighet osv, det ene skader ofte det andre.
Hva hadde skjedd om for eks en person som kjører 1.35 med sin gateregistrerte porsche? han hadde fint passert halve feltet på et par tre runder. Ved store hastighetsforskjeller så kommer store forskjeller på alle steder av banen.
Iceman wrote:Når man ser på reglene og sikkerheten ovenfor førene på treffene til NSK, så kan det jo ikke bli stort bedre.
Jeg syns reglene skal være som dem er, men man burde dele feltet inn i forsjellige heat.
Som jeg har skrevet før. "Nsk har det tryggeste treffet, og det de har fått til er utrolig bra" TAKK
Det er store fartsforskjeller mellom bilene og førene hos NSK , noe jeg føler ikke er så trygt.
Dette med kjølerunde er noe alle burde gjøre, men ikke ligg på inneren rundt Angsten i 40 Km/t
Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har måttet bråbremse for andre som kjører i utrolig lav hastighet rundt i idealsporet.
Reglene er satt, nå er det opp til oss å tenke under den varme hjelmen.
Haga: Du fikk jo med deg Kjetil bolneset rundt på Våler, for å kunne kjøre fortere og fortere.hmhaga wrote:Har drevet med banekjøring i noen år, og ser en utvikling der enkelte sjåfører ser på "banekjøring" som et regulært billøp - førstemann rundt banen! De kjører gjerne flere sekunder hurtigere enn snittet, og burde i stedet stilt i racing. Problemet er vel at der kjører de ikke lenger fortere enn alle andre. Dessuten ingen forsikringsselskap å klage sin nød til når det går galt...
trackday.no sine treff ser ut til å være en fin oppsamlingsplass for disse sjåførene. Der kjører stort sett alle som om det var et billøp, og så lenge det ikke skjer noen alvorlige ulykker så er jo det greit. Jeg er derimot glad for at vi har NSK sine treff, hvor vi slipper å leke racingsjåfører og sjekke blindsoner før vi kjører inn i svingene
Om poenget ikke er og bedre sine tider på et banekjørings treff, hva er da poenget?hmhaga wrote:Har drevet med banekjøring i noen år, og ser en utvikling der enkelte sjåfører ser på "banekjøring" som et regulært billøp - førstemann rundt banen! De kjører gjerne flere sekunder hurtigere enn snittet, og burde i stedet stilt i racing. Problemet er vel at der kjører de ikke lenger fortere enn alle andre. Dessuten ingen forsikringsselskap å klage sin nød til når det går galt...
trackday.no sine treff ser ut til å være en fin oppsamlingsplass for disse sjåførene. Der kjører stort sett alle som om det var et billøp, og så lenge det ikke skjer noen alvorlige ulykker så er jo det greit. Jeg er derimot glad for at vi har NSK sine treff, hvor vi slipper å leke racingsjåfører og sjekke blindsoner før vi kjører inn i svingene