Vålerbanen 5 mai

Forum for diskusjon av racing, banetreff, challenge o.l.

Moderators: inge, NoBrain

jonr
Posts: 159
Joined: 17 May 2009 17:36

Re: Vålerbanen 5 mai

Post by jonr »

hagenisse wrote:Her er en runde fra meg.
Får beskjed om at videoen er privat....
E-type 1968
MX-5 1991
jonr
Posts: 159
Joined: 17 May 2009 17:36

Re: Vålerbanen 5 mai

Post by jonr »

rayb wrote:Å kjøre forbi i sving er ikke tillatt på NSKs banetreff iirc (mulig noen i banekomiteen vil rette på meg her), så du vil nok ikke se mye av det i framtiden hvis det ikke skremte deg vekk i denne omgang.
Det er vel tillatt dersom den som kjører foran oppfordrer til det:

Sakset fra reglementet:
Forbikjøring andre steder på banen kan kun skje dersom føreren i bilen foran gir tydelig signal om at han vil bli forbikjørt ved å gi tegn, senke farten betydelig og vike til høyre
Jeg som kjørte en treig MX5 syntes det var passende å gjøre av og til når jeg fikk en vesentlig raskere bil bak samtidig som det var langt til neste langstrekke.
E-type 1968
MX-5 1991
User avatar
rayb
Posts: 994
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Re: Vålerbanen 5 mai

Post by rayb »

jonr wrote: Jeg som kjørte en treig MX5 syntes det var passende å gjøre av og til når jeg fikk en vesentlig raskere bil bak samtidig som det var langt til neste langstrekke.
Vel og bra og jeg berømmer deg for det. Det var bare at du selv mente det var skummelt som fikk meg til å si dette.
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
jonr
Posts: 159
Joined: 17 May 2009 17:36

Re: Vålerbanen 5 mai

Post by jonr »

rayb wrote:
jonr wrote: Jeg som kjørte en treig MX5 syntes det var passende å gjøre av og til når jeg fikk en vesentlig raskere bil bak samtidig som det var langt til neste langstrekke.
Vel og bra og jeg berømmer deg for det. Det var bare at du selv mente det var skummelt som fikk meg til å si dette.
Det var MortenB som skrev det var litt skummelt, ikke jeg. Jeg bare nevnte det siden jeg oppfattet reglene slik at det var greit å slippe forbi andre i svingen. Det var problemfritt for meg når jeg blinket og la meg godt inn til siden.

Synes alt i alt at det var en herlig dag med mye fin kjøring av alle :D
E-type 1968
MX-5 1991
User avatar
rayb
Posts: 994
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Re: Vålerbanen 5 mai

Post by rayb »

jonr wrote:Det var MortenB som skrev det var litt skummelt, ikke jeg. Jeg bare nevnte det siden jeg oppfattet reglene slik at det var greit å slippe forbi andre i svingen. Det var problemfritt for meg når jeg blinket og la meg godt inn til siden.

Synes alt i alt at det var en herlig dag med mye fin kjøring av alle :D
Ah, my bad. Beklager.
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Texascom
Posts: 58
Joined: 26 Jun 2011 16:38
Location: Gjøvik

Re: Vålerbanen 5 mai

Post by Texascom »

Knallbra dag med masse flotte biler og svært trivelige mennesker! :D
2006 Volvo S60R AWD
1987 Volvo 240

Felgen, Reodor felgen...
User avatar
MortenB
Posts: 30
Joined: 01 May 2013 19:03

Re: Vålerbanen 5 mai

Post by MortenB »

Legg ikke så mye vekt på at jeg synes forbikjøring i svingen var litt skummelt - det var ganske mye som var skummelt for meg :) Aller mest var det veldig morsomt, nå håper jeg på å kunne bli med på Rudskogen senere i sommer!
User avatar
Lotus Type-72
Posts: 205
Joined: 03 Mar 2003 14:46
Location: Follo

Re: Vålerbanen 5 mai

Post by Lotus Type-72 »

Toppers dag på Vålerbanen :D
Espen Alm
-97 F-355 Berlinetta, -03 Lotus Elise S2 type-72
-68 BMW 1600 Cabriolet, -75 BMW 2002 turbo, -08 BMW 120d Coupe
-62 Norton Dominator, -94 Ducati 750SS
User avatar
hmhaga
Posts: 948
Joined: 14 May 2003 23:25
Location: Hallingby

Re: Vålerbanen 5 mai

Post by hmhaga »

Takk for nok et bra NSK-arrangement. Det ble Peugeot 106 denne gang, og jeg tror faktisk jeg kjørte bilen med minst motor (1600 ccm 8V 103 hk, kanskje litt mer med manifold og eksos). Brukt som matpakkebil de siste 10 årene, men holdt i god teknisk stand. Det ble lagt om til sommerdekk, byttet bremsevæske og fylt på litt ekstra olje - og så var den klar for banekjøring. Fungerte bedre enn jeg hadde trodd, og satt greit i svingene selv med dekk av ukjent opphav/merke. Håper jeg ikke var i veien for noen, benyttet som regel første ledige langside til å slippe forbi. Og så synes jeg kanskje noen kunne vært greie å slippe forbi meg også, selv om jeg kjørte en 106. Null mulighet til å komme forbi på langsidene, og da er det litt kjedelig å bli hindret i svingene - bl.a. av en Z4.

Kjørte 16 mil på banen, og hadde fortsatt nok bensin til å kjøre tilbake til Hønefoss. Bortsett fra bidraget til NSK, så har jeg vel aldri hatt så mye morro på bane for så lite penger. :mrgreen:

Image
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
PeR4
Posts: 431
Joined: 11 Jun 2010 12:49
Location: Oslo

Re: Vålerbanen 5 mai

Post by PeR4 »

hmhaga wrote:Takk for nok et bra NSK-arrangement. Det ble Peugeot 106 denne gang, og jeg tror faktisk jeg kjørte bilen med minst motor (1600 ccm 8V 103 hk, kanskje litt mer med manifold og eksos). Brukt som matpakkebil de siste 10 årene, men holdt i god teknisk stand. Det ble lagt om til sommerdekk, byttet bremsevæske og fylt på litt ekstra olje - og så var den klar for banekjøring. Fungerte bedre enn jeg hadde trodd, og satt greit i svingene selv med dekk av ukjent opphav/merke. Håper jeg ikke var i veien for noen, benyttet som regel første ledige langside til å slippe forbi. Og så synes jeg kanskje noen kunne vært greie å slippe forbi meg også, selv om jeg kjørte en 106. Null mulighet til å komme forbi på langsidene, og da er det litt kjedelig å bli hindret i svingene - bl.a. av en Z4.

Kjørte 16 mil på banen, og hadde fortsatt nok bensin til å kjøre tilbake til Hønefoss. Bortsett fra bidraget til NSK, så har jeg vel aldri hatt så mye morro på bane for så lite penger. :mrgreen:

Image
Lå bak deg innimellom, 106 gir labb på en karakteristisk måte i svingene, men den satt godt på og styrte villig inn! Når du har hatt den såpass lenge så vet du litt om hva man bør passe på vedlikeholdsmessig med disse?
Ariel Atom, BMW E30 318is og E30 330i
User avatar
hagenisse
Posts: 1009
Joined: 04 May 2008 20:44
Location: HEIA DRAMMEN!
Contact:

Re: Vålerbanen 5 mai

Post by hagenisse »

jonr wrote:Får beskjed om at videoen er privat....
Fikset.
hmhaga wrote:Null mulighet til å komme forbi på langsidene, og da er det litt kjedelig å bli hindret i svingene
Jeg har egentlig fått bekreftet at "mye" effekt er oppskrytt så det holder, men du verden som det hjelper på å komme forbi folk! Helt annen verden plutselig.
jonr
Posts: 159
Joined: 17 May 2009 17:36

Re: Vålerbanen 5 mai

Post by jonr »

hagenisse wrote:Jeg har egentlig fått bekreftet at "mye" effekt er oppskrytt så det holder, men du verden som det hjelper på å komme forbi folk! Helt annen verden plutselig.
Hvor mye ca har du nå i forhold til før?
E-type 1968
MX-5 1991
Post Reply