Får beskjed om at videoen er privat....hagenisse wrote:Her er en runde fra meg.
Vålerbanen 5 mai
Re: Vålerbanen 5 mai
E-type 1968
MX-5 1991
MX-5 1991
Re: Vålerbanen 5 mai
Det er vel tillatt dersom den som kjører foran oppfordrer til det:rayb wrote:Å kjøre forbi i sving er ikke tillatt på NSKs banetreff iirc (mulig noen i banekomiteen vil rette på meg her), så du vil nok ikke se mye av det i framtiden hvis det ikke skremte deg vekk i denne omgang.
Sakset fra reglementet:
Jeg som kjørte en treig MX5 syntes det var passende å gjøre av og til når jeg fikk en vesentlig raskere bil bak samtidig som det var langt til neste langstrekke.Forbikjøring andre steder på banen kan kun skje dersom føreren i bilen foran gir tydelig signal om at han vil bli forbikjørt ved å gi tegn, senke farten betydelig og vike til høyre
E-type 1968
MX-5 1991
MX-5 1991
Re: Vålerbanen 5 mai
Vel og bra og jeg berømmer deg for det. Det var bare at du selv mente det var skummelt som fikk meg til å si dette.jonr wrote: Jeg som kjørte en treig MX5 syntes det var passende å gjøre av og til når jeg fikk en vesentlig raskere bil bak samtidig som det var langt til neste langstrekke.
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: Vålerbanen 5 mai
Det var MortenB som skrev det var litt skummelt, ikke jeg. Jeg bare nevnte det siden jeg oppfattet reglene slik at det var greit å slippe forbi andre i svingen. Det var problemfritt for meg når jeg blinket og la meg godt inn til siden.rayb wrote:Vel og bra og jeg berømmer deg for det. Det var bare at du selv mente det var skummelt som fikk meg til å si dette.jonr wrote: Jeg som kjørte en treig MX5 syntes det var passende å gjøre av og til når jeg fikk en vesentlig raskere bil bak samtidig som det var langt til neste langstrekke.
Synes alt i alt at det var en herlig dag med mye fin kjøring av alle
E-type 1968
MX-5 1991
MX-5 1991
Re: Vålerbanen 5 mai
Ah, my bad. Beklager.jonr wrote:Det var MortenB som skrev det var litt skummelt, ikke jeg. Jeg bare nevnte det siden jeg oppfattet reglene slik at det var greit å slippe forbi andre i svingen. Det var problemfritt for meg når jeg blinket og la meg godt inn til siden.
Synes alt i alt at det var en herlig dag med mye fin kjøring av alle
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: Vålerbanen 5 mai
Knallbra dag med masse flotte biler og svært trivelige mennesker!
2006 Volvo S60R AWD
1987 Volvo 240
Felgen, Reodor felgen...
1987 Volvo 240
Felgen, Reodor felgen...
Re: Vålerbanen 5 mai
Legg ikke så mye vekt på at jeg synes forbikjøring i svingen var litt skummelt - det var ganske mye som var skummelt for meg Aller mest var det veldig morsomt, nå håper jeg på å kunne bli med på Rudskogen senere i sommer!
- Lotus Type-72
- Posts: 205
- Joined: 03 Mar 2003 14:46
- Location: Follo
Re: Vålerbanen 5 mai
Toppers dag på Vålerbanen
Espen Alm
-97 F-355 Berlinetta, -03 Lotus Elise S2 type-72
-68 BMW 1600 Cabriolet, -75 BMW 2002 turbo, -08 BMW 120d Coupe
-62 Norton Dominator, -94 Ducati 750SS
-97 F-355 Berlinetta, -03 Lotus Elise S2 type-72
-68 BMW 1600 Cabriolet, -75 BMW 2002 turbo, -08 BMW 120d Coupe
-62 Norton Dominator, -94 Ducati 750SS
Re: Vålerbanen 5 mai
Takk for nok et bra NSK-arrangement. Det ble Peugeot 106 denne gang, og jeg tror faktisk jeg kjørte bilen med minst motor (1600 ccm 8V 103 hk, kanskje litt mer med manifold og eksos). Brukt som matpakkebil de siste 10 årene, men holdt i god teknisk stand. Det ble lagt om til sommerdekk, byttet bremsevæske og fylt på litt ekstra olje - og så var den klar for banekjøring. Fungerte bedre enn jeg hadde trodd, og satt greit i svingene selv med dekk av ukjent opphav/merke. Håper jeg ikke var i veien for noen, benyttet som regel første ledige langside til å slippe forbi. Og så synes jeg kanskje noen kunne vært greie å slippe forbi meg også, selv om jeg kjørte en 106. Null mulighet til å komme forbi på langsidene, og da er det litt kjedelig å bli hindret i svingene - bl.a. av en Z4.
Kjørte 16 mil på banen, og hadde fortsatt nok bensin til å kjøre tilbake til Hønefoss. Bortsett fra bidraget til NSK, så har jeg vel aldri hatt så mye morro på bane for så lite penger.
Kjørte 16 mil på banen, og hadde fortsatt nok bensin til å kjøre tilbake til Hønefoss. Bortsett fra bidraget til NSK, så har jeg vel aldri hatt så mye morro på bane for så lite penger.
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Re: Vålerbanen 5 mai
Lå bak deg innimellom, 106 gir labb på en karakteristisk måte i svingene, men den satt godt på og styrte villig inn! Når du har hatt den såpass lenge så vet du litt om hva man bør passe på vedlikeholdsmessig med disse?hmhaga wrote:Takk for nok et bra NSK-arrangement. Det ble Peugeot 106 denne gang, og jeg tror faktisk jeg kjørte bilen med minst motor (1600 ccm 8V 103 hk, kanskje litt mer med manifold og eksos). Brukt som matpakkebil de siste 10 årene, men holdt i god teknisk stand. Det ble lagt om til sommerdekk, byttet bremsevæske og fylt på litt ekstra olje - og så var den klar for banekjøring. Fungerte bedre enn jeg hadde trodd, og satt greit i svingene selv med dekk av ukjent opphav/merke. Håper jeg ikke var i veien for noen, benyttet som regel første ledige langside til å slippe forbi. Og så synes jeg kanskje noen kunne vært greie å slippe forbi meg også, selv om jeg kjørte en 106. Null mulighet til å komme forbi på langsidene, og da er det litt kjedelig å bli hindret i svingene - bl.a. av en Z4.
Kjørte 16 mil på banen, og hadde fortsatt nok bensin til å kjøre tilbake til Hønefoss. Bortsett fra bidraget til NSK, så har jeg vel aldri hatt så mye morro på bane for så lite penger.
Ariel Atom, BMW E30 318is og E30 330i
Re: Vålerbanen 5 mai
Fikset.jonr wrote:Får beskjed om at videoen er privat....
Jeg har egentlig fått bekreftet at "mye" effekt er oppskrytt så det holder, men du verden som det hjelper på å komme forbi folk! Helt annen verden plutselig.hmhaga wrote:Null mulighet til å komme forbi på langsidene, og da er det litt kjedelig å bli hindret i svingene
Re: Vålerbanen 5 mai
Hvor mye ca har du nå i forhold til før?hagenisse wrote:Jeg har egentlig fått bekreftet at "mye" effekt er oppskrytt så det holder, men du verden som det hjelper på å komme forbi folk! Helt annen verden plutselig.
E-type 1968
MX-5 1991
MX-5 1991