Våler

Forum for diskusjon av racing, banetreff, challenge o.l.

Moderators: inge, NoBrain

Post Reply
vvc
Posts: 4
Joined: 29 May 2012 11:32

Våler

Post by vvc »

Heia!

Ser at Våler står oppført med dato 05.05 i kalenderen som kom i posten, men ikke i terminlista på denne siden?
Er det noe på Våler den dagen?
User avatar
NoBrain
Posts: 687
Joined: 18 Sep 2003 14:43

Re: Våler

Post by NoBrain »

Banetreff på Vålerbanen som ble opplyst på siste innemøtet. Jeg spurte om dette på innemøtet og ble fortalt at avtalen med Vålerbanen ble bekreftet sent, dvs. etter at den opprinnelige terminlista ble postet på web. Jeg regner med at terminlisten snart blir oppdatert :wink:
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
vvc
Posts: 4
Joined: 29 May 2012 11:32

Re: Våler

Post by vvc »

Kjempe! Satser på å lufte Elise da! :D
User avatar
alfheim
Posts: 637
Joined: 05 Mar 2003 17:07
Location: Oslo

Re: Våler

Post by alfheim »

Beklager, skal få oppdatert terminlista.

Ja det er kjøring på Våler 5/5.
Erling Alfheim
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Re: Våler

Post by webmaster »

Oppdatert. :roll:
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
User avatar
Iceman
Posts: 1243
Joined: 02 Jan 2006 09:28

Re: Våler

Post by Iceman »

Kjører vi på bane en og to?
Det ble jo bare tull sist vi var der :roll: ca 7 biler fikk jo ikke kjøre pga for høy db, så vi måtte bytte bane. :evil: :evil: :evil:
Vi ble flyttet over på bane to og tre, men den er på langt nær så bra som gode gamle Våler.

Er det ikke bedre å bare kjøre på Rudskogen, hvor det er 100db.
De som bruker bilene sine på bane, er jo de som har biler som bråker litt.
Kjenner mange som heller blir hjemme enn å kjøre opp til Våler, da det er 50% sjanse :roll: :evil: om de får kjøre eller ei.
De samme får kjøre på Rudskogen, så hvorfor kjøre på Våler ?.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
User avatar
NoBrain
Posts: 687
Joined: 18 Sep 2003 14:43

Re: Våler

Post by NoBrain »

Apropos Vålerbanen, ifølge terminlisten til Vålerbanen (http://www.vaalerbanen.no/terminliste.aspx?pid=7) så står NSK oppført med kjørekurs 23. februar i tillegg til 5. mai. Stemmer dette :?: Eller er det kanskje Narvik SkøyteKlubb som skal teste isen i februar :roll:
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
User avatar
hmhaga
Posts: 948
Joined: 14 May 2003 23:25
Location: Hallingby

Re: Våler

Post by hmhaga »

Iceman wrote:Vi ble flyttet over på bane to og tre, men den er på langt nær så bra som gode gamle Våler.
Den indre banen er jo stor underholdning. Masse svinger og bakketopper - wehee! :mrgreen:
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
User avatar
Iceman
Posts: 1243
Joined: 02 Jan 2006 09:28

Re: Våler

Post by Iceman »

hmhaga wrote:
Iceman wrote:Vi ble flyttet over på bane to og tre, men den er på langt nær så bra som gode gamle Våler.
Den indre banen er jo stor underholdning. Masse svinger og bakketopper - wehee! :mrgreen:
Du syns nok det, men flertallet jeg kjenner gidder ikke å ta turen til våler for å kjøre på bane 2 og 3.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
User avatar
hagenisse
Posts: 1009
Joined: 04 May 2008 20:44
Location: HEIA DRAMMEN!
Contact:

Re: Våler

Post by hagenisse »

Iceman wrote:men flertallet jeg kjenner gidder ikke å ta turen til våler for å kjøre på bane 2 og 3.
Med fare for å være frekk, men min erfaring er at de som misliker 2+3 er de som ikke helt får til dette med sporvalg. Da blir det fort kjedelig over der..

Men kjøre HELE banen er jo fint, og da får jo de som helst bare kjører rett frem masse å glede seg til også. "Noen" burde ta en prat med vålerbanen dog.. slik det var i 2012 var den jo bortimot ubrukelig til trackdays.. selv min bil som pleier ligger rundt 80db i standstøy ble vinket av. Håpløst.
PeR4
Posts: 431
Joined: 11 Jun 2010 12:49
Location: Oslo

Re: Våler

Post by PeR4 »

Jeg og bilen trivdes svært godt på 2 og 3 i fjor, og 1 er ok den også med unntak av denne følsomme mikrofonen.

Banedel 2 og 3 er en fin kombinasjon av (2)bred bane og relativt høye kurvehastigheter og (3)relativt smal svingete landevei der kombinasjon av sporvalg/inngangshastighet betyr endel.

Vålerbanen er uansett en god del morsommere å kjøre på enn Rudskogen!.
Ariel Atom, BMW E30 318is og E30 330i
User avatar
Iceman
Posts: 1243
Joined: 02 Jan 2006 09:28

Re: Våler

Post by Iceman »

PeR4 wrote:Jeg og bilen trivdes svært godt på 2 og 3 i fjor, og 1 er ok den også med unntak av denne følsomme mikrofonen.

Banedel 2 og 3 er en fin kombinasjon av (2)bred bane og relativt høye kurvehastigheter og (3)relativt smal svingete landevei der kombinasjon av sporvalg/inngangshastighet betyr endel.

Vålerbanen er uansett en god del morsommere å kjøre på enn Rudskogen!.
Det er utrolig mange forskjellige aktører som leier Rudskogen, så jeg skal nok få kjørt litt i sommer.
Jeg syns det er trist at Våler bare har 90 db, da dette var en utrolig artig bane. (mange gode minner)
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Texascom
Posts: 58
Joined: 26 Jun 2011 16:38
Location: Gjøvik

Re: Våler

Post by Texascom »

Det er fortsatt forbudt med prøveskilter (metall) ikke sant?
2006 Volvo S60R AWD
1987 Volvo 240

Felgen, Reodor felgen...
User avatar
Iceman
Posts: 1243
Joined: 02 Jan 2006 09:28

Re: Våler

Post by Iceman »

Texascom wrote:Det er fortsatt forbudt med prøveskilter (metall) ikke sant?
Ganske så sikker på at NSK ikke godtar Prøveskilt av noen form, men du har mange andre aktører som godtar kjøring med prøveskilt.
Det er bare det at disse aktørene ikke er så trygge å kjøre med, som det NSK er.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Texascom
Posts: 58
Joined: 26 Jun 2011 16:38
Location: Gjøvik

Re: Våler

Post by Texascom »

See see!
Har den blå raceren, men den har ikke skilt.
Den er i og for seg seriøst bygd, men da får vi se :)
2006 Volvo S60R AWD
1987 Volvo 240

Felgen, Reodor felgen...
Post Reply