Nürburgring nordschleife 2013

Forum for diskusjon av racing, banetreff, challenge o.l.

Moderators: inge, NoBrain

Post Reply
User avatar
Morten H
Posts: 965
Joined: 26 Jul 2005 23:41
Location: Skedsmokorset

Re: Nürburgring nordschleife 2013

Post by Morten H »

Bruker man Leiebilen på Ringen, så er sjangsen stor for at du får et bilde av deg på Ringen i Posten + en regning på Nye dekk, klosser og skiver og svartelista hos Utleier (en på jobben har opplevd det i 2009).
Så styr unna fristelsen.
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.

Medlem:3325
User avatar
Turboen
Posts: 8
Joined: 10 May 2013 07:47

Re: Nürburgring nordschleife 2013

Post by Turboen »

Jeg har valgt samme plan som Tor Atle, 911 fra Avis for transport til banen og Scirocco på banen. Har leid 911 flere ganger fra Avis, men har aldri fått hverken 4S eller S, noen har hatt sportspakke, andre med PDK. Vi får se hva jeg får denne gangen.
Tom Bolstad
Porsche
x930
x996 Turbo
x993 C2
997.2 Turbo
TorAtle
Posts: 469
Joined: 05 Mar 2003 15:26
Location: Oslo

Re: Nürburgring nordschleife 2013

Post by TorAtle »

Litt bingo hva man får, altså. Kanskje relatert til hvor man får bilen utlevert?

For andre som har tenkt å leie 911, følg denne linken så får man 50km ekstra per dag: http://www.avis.de/50jahre911
2015 Porsche Cayman GTS, 2014 BMW i3
User avatar
Iceman
Posts: 1243
Joined: 02 Jan 2006 09:28

Re: Nürburgring nordschleife 2013

Post by Iceman »

Turboen wrote:Jeg har leid meg en Scirocco den 13/7 for å debutere på Ringen. Hadde vært hyggelig å treffe "kjente" fra Norge der nede da.
Jeg reiser ned rundt 9/7, når jeg reiser hjem vet jeg ikke, men jeg blir der nok noen uker.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
oddrey
Posts: 177
Joined: 06 May 2009 14:52
Location: Romerike

Nürburgring nordschleife 2013

Post by oddrey »

Iceman wrote:
Turboen wrote:Jeg har leid meg en Scirocco den 13/7 for å debutere på Ringen. Hadde vært hyggelig å treffe "kjente" fra Norge der nede da.
Jeg reiser ned rundt 9/7, når jeg reiser hjem vet jeg ikke, men jeg blir der nok noen uker.
Ringer deg Henrik når jeg er der nede
BMW M3
User avatar
Iceman
Posts: 1243
Joined: 02 Jan 2006 09:28

Re: Nürburgring nordschleife 2013

Post by Iceman »

oddrey wrote:Bra åpning i helgen 12 juli- 14 juli ser det ut som, så jeg prøver å ta meg en tur da :D
Nå må jeg plutselig gå i en 66 års dag :roll: kommer ikke ned før 15. Sånn kan det gå.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
atledreier
Posts: 231
Joined: 03 Feb 2011 09:00
Location: Sandnes

Re: Nürburgring nordschleife 2013

Post by atledreier »

Iceman, er du nede søndag 21.7? Da kommer jeg og en kamerat innom for turiskjøring. Jomfruturen vår, greit å henge seg på folk som har vært der før... :-)
2013 Toyota GT86 6MT
2011 VW Touran Highline 2.0DSG
2007 VW Golf TDi DSG Sportline
oddrey
Posts: 177
Joined: 06 May 2009 14:52
Location: Romerike

Nürburgring nordschleife 2013

Post by oddrey »

Iceman wrote:
oddrey wrote:Bra åpning i helgen 12 juli- 14 juli ser det ut som, så jeg prøver å ta meg en tur da :D
Nå må jeg plutselig gå i en 66 års dag :roll: kommer ikke ned før 15. Sånn kan det gå.
Synd
BMW M3
User avatar
Iceman
Posts: 1243
Joined: 02 Jan 2006 09:28

Re: Nürburgring nordschleife 2013

Post by Iceman »

atledreier wrote:Iceman, er du nede søndag 21.7? Da kommer jeg og en kamerat innom for turiskjøring. Jomfruturen vår, greit å henge seg på folk som har vært der før... :-)
Hei.

Jepp, da er jeg der.
Om dere vil, så kan dere sitte på noen rolige runder rundt banen før dere kjører selv.
Jeg fikk Theo (eier av http://www.rentracecar.de/ ) til å kjøre meg rundt første gang.
Noe jeg lærte utrolig mye av.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
User avatar
inge
Posts: 1433
Joined: 01 Mar 2003 10:23
Location: Son

Re: Nürburgring nordschleife 2013

Post by inge »

Da er neste tur booket :-)

Formannen og jeg drar ned med 340R og Atom :-)

Noen andre som skal være med?

Avreise fra Oslo lørdag 13. juli.

Blir på ringen 14. til 18. juli.
'87 Toyota MR2
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia

'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
User avatar
hagenisse
Posts: 1009
Joined: 04 May 2008 20:44
Location: HEIA DRAMMEN!
Contact:

Re: Nürburgring nordschleife 2013

Post by hagenisse »

Nei, men vink når dere passerer Knutstorp! Er noen BMW-er og noe engelsk plast-opplegg som befinner seg der den 13.
User avatar
Iceman
Posts: 1243
Joined: 02 Jan 2006 09:28

Re: Nürburgring nordschleife 2013

Post by Iceman »

inge wrote:Da er neste tur booket :-)

Formannen og jeg drar ned med 340R og Atom :-)

Noen andre som skal være med?

Avreise fra Oslo lørdag 13. juli.

Blir på ringen 14. til 18. juli.
Snakkes på fergen. 8)
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
User avatar
inge
Posts: 1433
Joined: 01 Mar 2003 10:23
Location: Son

Re: Nürburgring nordschleife 2013

Post by inge »

Iceman wrote:
inge wrote:Da er neste tur booket :-)

Formannen og jeg drar ned med 340R og Atom :-)

Noen andre som skal være med?

Avreise fra Oslo lørdag 13. juli.

Blir på ringen 14. til 18. juli.
Snakkes på fergen. 8)
Så bra :-)
'87 Toyota MR2
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia

'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
atledreier
Posts: 231
Joined: 03 Feb 2011 09:00
Location: Sandnes

Re: Nürburgring nordschleife 2013

Post by atledreier »

Iceman wrote:
atledreier wrote:Iceman, er du nede søndag 21.7? Da kommer jeg og en kamerat innom for turiskjøring. Jomfruturen vår, greit å henge seg på folk som har vært der før... :-)
Hei.

Jepp, da er jeg der.
Om dere vil, så kan dere sitte på noen rolige runder rundt banen før dere kjører selv.
Jeg fikk Theo (eier av http://www.rentracecar.de/ ) til å kjøre meg rundt første gang.
Noe jeg lærte utrolig mye av.
Glimrende! Høres ut som en bra plan, dette! Sender en PM så kan vi utveksle telefonnummer, evnt kan du se etter et par forvirrede sjeler i grå GT86 og rød NSX med norske skilt... :-)
2013 Toyota GT86 6MT
2011 VW Touran Highline 2.0DSG
2007 VW Golf TDi DSG Sportline
User avatar
Iceman
Posts: 1243
Joined: 02 Jan 2006 09:28

Re: Nürburgring nordschleife 2013

Post by Iceman »

Knuts wrote:Da er de glade amatører tilbake, utrolig nok like hele alle mann. Kjørte 13 runder med Scirocco Cup og Swift. Rakk faktisk ikke å kjøre flere runder selv om vi kjørte hele dagen. Banen var mer stengt enn åpen. Ulykker hele tiden men tror ikke det var større personskader. Masse totalvrak og til og med en norskeid Wiesman GT møtte den skjebnen. Var mye stygg kjøring som spesielt merkes når man kjører Swift hvor du stadig blir tatt igjen av andre fordi du blir hengende bak sinker som ikke slipper deg forbi. Utrolig irriterende og farlig. Er tydeligvis flaut å bli frakjørt av Swift når man kjører Porsche, Lotus eller M3. Er faktisk tryggere å kjøre Scirocco. Den gikk ekstremt bra og ble kun forbikjørt 2 ganger på 9 runder.Skulle være 220 HK i den men tror det var mer i min. Mulig å kjøre under 8 min og har ikke tall på M3er og Porscher den tok igjen. Ble frakjørt av en svart Elise opp bakkene fra Bergwerk, den var det ihvertfall ikke orginalmotor i. Kos dere dere som skal ned neste helg. Vær forsiktig, det var helt vilt denne helgen. Håper det blir mer kontrolerte former denne helgen. Var også innom Porschemuseet som var helt rått men skuffende lite

Mvh

Knut S
God å høre at dere kom hele hjem.

Vi Porsche eiere er ikke så raske, men fanden så kule.

Helt enig i at Porschemuseet er lite, men utrolig bra for å være så lite.
Startet de opp noen av bilene når dere var der ? skal si bygningen rista når de startet opp den ene GT1en , :twisted: for en lyd og opplevelse.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Post Reply