NSK on *Ice 2013

Forum for diskusjon av racing, banetreff, challenge o.l.

Moderators: inge, NoBrain

User avatar
Iceman
Posts: 1243
Joined: 02 Jan 2006 09:28

NSK on *Ice 2013

Post by Iceman »

Hei.

Gleder meg allerede til å kjøre på Isen med NSK, men jeg lurer på om vi kan bruke faste prøveskilter med forsikring på Isen.
Har tenkt å bruke Cayman på Isen i år, men om det ikke går må jeg kjøpe en bil til. :roll:

Blir vel Trysil i år også, da dette er å blir Norges beste Isbane.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
User avatar
alfheim
Posts: 637
Joined: 05 Mar 2003 17:07
Location: Oslo

Re: NSK on *Ice 2013

Post by alfheim »

Vi gjør vel med prøveskilter som vi har pleid å gjøre, så regner ikke med at det blir et stort problem.
Når det gjelder sted er ikke dette 100% bestemt enda, vi ser på forskejllige alternativer. Enig i at Vurrusjøen var en bra bane, men det var veldig langt, og overnattingsmulighetene i nærheten er veldig dårlige for tiden.

På bakgrunn av at vi ikke har besluttet sted endelig enda, må jeg også få ha et lite forbehold om hva som kan og ikke kan tillates på banen, da det kan være utenfor vår kontroll.

Dinne innspill er imdlertid mottatt, og vi prøver å ta hensyn til så mange som mulig av disse.
Erling Alfheim
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
User avatar
Morten H
Posts: 965
Joined: 26 Jul 2005 23:41
Location: Skedsmokorset

Re: NSK on *Ice 2013

Post by Morten H »

Antilla i Sverige ?
BMW Clubben preide å kjøre/Leie der og BMW Event Sweden har mye kjøring der.
Tror heller ikke de har no db grense :twisted:
http://www.youtube.com/watch?v=0KeNO92DFDA
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.

Medlem:3325
User avatar
Iceman
Posts: 1243
Joined: 02 Jan 2006 09:28

Re: NSK on *Ice 2013

Post by Iceman »

Nei nei, vi må ha dette i Norge.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
User avatar
Morten H
Posts: 965
Joined: 26 Jul 2005 23:41
Location: Skedsmokorset

Re: NSK on *Ice 2013

Post by Morten H »

Da er det Sigdal som er alternativet, men da må vi melde oss på NÅ.
(Hvis Trysil sliter med overnatting?)
Ligger et Hotell 25min unna Banen,sør for Sigal med 405 sengeplasser ,Quality Spa.
Borgenstua som IDCN bruker, har desverre bare 16 Rom ,men veldig god service/mat.

Jeg kan sjekke om det er int.
Som alle andre steder i Distriktene er det støy grenser og sinte Grunneiere i nærheten, så Hebbe tar et år av gangen , så må høre om de forsatt har løyve
og godkjenning fra Komunen.
Last edited by Morten H on 09 Oct 2012 02:09, edited 1 time in total.
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.

Medlem:3325
User avatar
Morten H
Posts: 965
Joined: 26 Jul 2005 23:41
Location: Skedsmokorset

Re: NSK on *Ice 2013

Post by Morten H »

Dette Hotellet ligger ca 25 min fra Isbanen til Hebbe/Sigdal.
http://www.booking.com/hotel/no/quality ... 63c;dcid=1
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.

Medlem:3325
User avatar
Iceman
Posts: 1243
Joined: 02 Jan 2006 09:28

Re: NSK on *Ice 2013

Post by Iceman »

Hos hebbe er det så mye papirarbeid, da NBF er der.
Da må du ta dagslisens, og det koster ganske så mye mere å kjøre der enn på trysil.
Det må være bur i bilen, om du kjører med ispigg hos hebbe..
Banen på trysil har mye bedre is, da hebbe ofte har overvann.
OSV......
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Re: NSK on *Ice 2013

Post by webmaster »

Ikke umulig at det er andre alternativer...
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
User avatar
Morten H
Posts: 965
Joined: 26 Jul 2005 23:41
Location: Skedsmokorset

Re: NSK on *Ice 2013

Post by Morten H »

Iceman wrote:Hos hebbe er det så mye papirarbeid, da NBF er der.
Da må du ta dagslisens, og det koster ganske så mye mere å kjøre der enn på trysil.
Det må være bur i bilen, om du kjører med ispigg hos hebbe..
Banen på trysil har mye bedre is, da hebbe ofte har overvann.
OSV......
I kroner så blir det billigere en Trysil, da Hebbe har lovet God pris til NSK om dem kommer dit og han har tett sammarbeid med Hotell næringa der oppe.
Bur og Ishjul er en fin ting etter å ha sett Forden som hekta og taka i fjord og det er jo for alles beste at det ikke skjer no alvorlig ulykker på Iskjøring,
for da skal jeg Love dere at de som er motstandere av Motorsport på Islagte vann kommer frem og ut i media og da må ALLE ha Racing lisens og Biler med Bur,
om det ikke da blir forbud for ALL ferdsel på Isvann ??

Ang overvann, så har det gått greit i Januar/Februar, men etter det er sesongen nok ferdig, om ikke det holder seg kaldt helt frem til Mars da.
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.

Medlem:3325
User avatar
Morten H
Posts: 965
Joined: 26 Jul 2005 23:41
Location: Skedsmokorset

Re: NSK on *Ice 2013

Post by Morten H »

Alternativ helg Hebbe kan tilby er uke 3 og 5, men får endelig status over helgen.

Gundersen Motorsport selger/skaffer Lappi Piggdekk for de som vill ligge i toppsjikte ang dekk på is,
men koster fort 10K for et sett. (ikke bra på bart underlag).

Ellers er det Nokian og Conti som skårer høyt på disse isbanekjøringene (men ca 10sek bak et nytt Lappi dekk).
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.

Medlem:3325
Texascom
Posts: 58
Joined: 26 Jun 2011 16:38
Location: Gjøvik

Re: NSK on *Ice 2013

Post by Texascom »

Banen Hebbe hadde i fjord var helt rå!
Heldigvis tok han GPS merking av den og lover samme bane i 2013!

Kjører selv Hakka 7 og det biter godt :)
2006 Volvo S60R AWD
1987 Volvo 240

Felgen, Reodor felgen...
User avatar
Iceman
Posts: 1243
Joined: 02 Jan 2006 09:28

Re: NSK on *Ice 2013

Post by Iceman »

om det blir Hebbe , så er det en del jeg kjenner som blir hjemme. pga NBF.
Vi er på et frosset vann , så at NBF er det ødelegger ganske så mye av morroa.

NSK klarer å ha en iskjøring uten at NBF trenger å bry seg, om hvordan og hva som kjører på isen.

Nei takk til NBF
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
User avatar
Morten H
Posts: 965
Joined: 26 Jul 2005 23:41
Location: Skedsmokorset

Re: NSK on *Ice 2013

Post by Morten H »

Iceman wrote:om det blir Hebbe , så er det en del jeg kjenner som blir hjemme. pga NBF.
Vi er på et frosset vann , så at NBF er det ødelegger ganske så mye av morroa.

NSK klarer å ha en iskjøring uten at NBF trenger å bry seg, om hvordan og hva som kjører på isen.

Nei takk til NBF
Eneste forskjellen er at man må betale Dags lisens (så ser ikke problemet Der).
Alle som tidligere har brukt å kjøre hos Hebbe kjørte via NBF i fjord og jeg hørte ikke noe neggatift ?

Hebbe sliter med Grunneiere/Komunen som prøver alt (derfor Hebbe så ja til NBF) for at Hebbe ikke skal få til noe positift og nyttig for Bygda, som også er med på
å holde Eggedal Borgene stua etc.. i drift og Bensinstasonene får et løft i Høysesongen.

Men for all del, det fins andre alternativer og jeg skal Ringe Hebbe i morgen ang uke 3 og 5, så trenger svar raskt om NSK er int.
IDCN har fast Booking der 1.helgen Januar siden 2003 og bortsett fra et år (kun is,ikke snø) så har vi kommet til perfekte forhold,
men mitten av Februar og utover er det fare for overvann og sporette etter Gatebil og Trackday har kjørt der med Ishjul.
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.

Medlem:3325
antarespilot
Posts: 5
Joined: 18 Feb 2012 13:18

Re: NSK on *Ice 2013

Post by antarespilot »

Hei, ser på terminlista at det blir isbanekjøring på Gol, overnatting på Pers hotell!

Har dere noe mer info om hvor banen skal være? Kjører vi både lørdag og søndag? Støykrav?

Hilsen Ola
Mazda MX-5 10AE 1999. Blå.
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Re: NSK on *Ice 2013

Post by webmaster »

Kommer mer info om kort tid! ;-)
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Post Reply