Rudskogen

Forum for diskusjon av racing, banetreff, challenge o.l.

Moderators: inge, NoBrain

Murena 22
Posts: 33
Joined: 09 Jan 2012 19:50
Location: Grenland

Rudskogen

Post by Murena 22 »

Tenkte å ta er tur og prøve bilen litt på torsdag Hvordan pleier banedagene å være?
Er det full racing ,der vi med motorsvake biler må følge mere med på siden og i speilet enn fremover på banen Har vært på trackday med en annen bil men det var ikke lett å finne riktige spor da det ble mye forbikjøring i inngangen på svingene
Matra Murena med kun 140-150 hk
Matra Murena 22 Audi TT Qaattro Yamaha fzx facer
User avatar
ElViz
Posts: 895
Joined: 01 Aug 2008 13:25
Location: Åros,Røyken
Contact:

Rudskogen

Post by ElViz »

Definitivt ikke. Har selv kjørt med toyota mr2 i noen år, og det eneste jeg har blitt skremt av, er meg selv.
Odd Goderstad
Image

x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
User avatar
rayb
Posts: 994
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Re: Rudskogen

Post by rayb »

NSKs treff er sannsynligvis det mest siviliserte banearrangementet du har vært med på. Og om jeg tar feil så er de i det minste i topp 3...

Ikke la deg villede av tråder her inne, de gir ikke nødvendigvis riktig inntrykk av hvordan ting foregår i virkeligheten.
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
User avatar
Iceman
Posts: 1243
Joined: 02 Jan 2006 09:28

Re: Rudskogen

Post by Iceman »

Murena 22 wrote:Tenkte å ta er tur og prøve bilen litt på torsdag Hvordan pleier banedagene å være?
Er det full racing ,der vi med motorsvake biler må følge mere med på siden og i speilet enn fremover på banen Har vært på trackday med en annen bil men det var ikke lett å finne riktige spor da det ble mye forbikjøring i inngangen på svingene
Matra Murena med kun 140-150 hk
Med NSK så skal man bare kjøre forbi på venstre siden, og 150m før svingen.
Det er bare lov å kjøre forbi på langsidene, så du trenger ikke se i speilet i svingen.
Hold lingen din, så kjører de raskere bilene forbi deg når det er lov og passer seg slik.
Men det er lov å slippe forbi hvor som helst på banen, men da må den tregere bilen blinke den raskere bilen forbi.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
User avatar
Iceman
Posts: 1243
Joined: 02 Jan 2006 09:28

Re: Rudskogen

Post by Iceman »

Da ser det ut til at jeg også dukker opp her, da den nye GTSen har blitt regget opp.
Klarte endelig å gripe rundt en flaske med det dårlige håndleddet mitt i dag, så kansje jeg til og med blir frisk nok til å kjøre noen runder.

Image
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
User avatar
inge
Posts: 1433
Joined: 01 Mar 2003 10:23
Location: Son

Re: Rudskogen

Post by inge »

Iceman wrote:Da ser det ut til at jeg også dukker opp her, da den nye GTSen har blitt regget opp.
Klarte endelig å gripe rundt en flaske med det dårlige håndleddet mitt i dag, så kansje jeg til og med blir frisk nok til å kjøre noen runder.
Godt å høre at du er på bedringens vei Henrik :-)

Da ses vi kanskje på tordag. Jeg er ikke helt sikker på om jeg rekker å komme ned denne gangen :-(
'87 Toyota MR2
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia

'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
Murena 22
Posts: 33
Joined: 09 Jan 2012 19:50
Location: Grenland

Re: Rudskogen

Post by Murena 22 »

Høres betryggende ut Da er det bare å skru ferdig før Torsdag slik att 31 åringen er i form til å leke litt
Matra Murena 22 Audi TT Qaattro Yamaha fzx facer
User avatar
Morten H
Posts: 965
Joined: 26 Jul 2005 23:41
Location: Skedsmokorset

Re: Rudskogen

Post by Morten H »

MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.

Medlem:3325
User avatar
Iceman
Posts: 1243
Joined: 02 Jan 2006 09:28

Re: Rudskogen

Post by Iceman »

er på sykehuset og får på gips på en hånd, som har blitt knust.
legene på Volvat fant masse bein fragmenter i venstre arm/hånd.
begge putene i knærne mine er sprukket, så de må nok opereres.
Legene i Tyskland fant ikke en dritt.

må være senge liggende noen uker,, kos dere på rudskogen i dag.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
User avatar
ElViz
Posts: 895
Joined: 01 Aug 2008 13:25
Location: Åros,Røyken
Contact:

Re: Rudskogen

Post by ElViz »

Auda! det var for jævlig :( Så sykehus i Tyskland fungerer ikke så bra alikevel?
Men men, det kunne vært mye værre. Vi skal underholde deg med rapporter og video fra rudskogen vi. :wink:
Odd Goderstad
Image

x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Re: Rudskogen

Post by webmaster »

Det er jo helt utrolig at tyskerne ikke fikk med seg det! God bedring!
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
PeR4
Posts: 431
Joined: 11 Jun 2010 12:49
Location: Oslo

Re: Rudskogen

Post by PeR4 »

webmaster wrote:Det er jo helt utrolig at tyskerne ikke fikk med seg det! God bedring!
En tysk kirurg skrudde sammen en knekt finger for meg noen år tilbake, det ble overhodet ikke vellykket: den er krokete og rar. Her i N mente en lege(ved etterkontroll) at jeg burde få reoperert. De er ikke nødvenigvis flinke selv om de er tyske..
Ariel Atom, BMW E30 318is og E30 330i
mariusl
Posts: 8
Joined: 01 Aug 2006 20:30

Re: Rudskogen

Post by mariusl »

Takk for en godt gjennomført dag - rakk å kjøre opp 75l fuel - kan ikke klage da :D
PeR4
Posts: 431
Joined: 11 Jun 2010 12:49
Location: Oslo

Re: Rudskogen

Post by PeR4 »

Samme her; takk for et godt gjennomført treff!.

Fant i løpet av treffet ut av endel ting, feks at grusfellene er bra(kanskje litt harde+), og at gresset langs banen er jevnt og fint, og at bagasjeromslokk i glassfiber tåler en smell!. Noe av dette er visstnok tatt opp på video, men kjenner jeg filmerern rett så blir det sikkert ornet slik at det ser MYE verre ut enn det var :roll: :mrgreen:
Ariel Atom, BMW E30 318is og E30 330i
User avatar
Lotus Type-72
Posts: 205
Joined: 03 Mar 2003 14:46
Location: Follo

Re: Rudskogen

Post by Lotus Type-72 »

Takk selv.

Med nye Toyo r-dekk var kjøregleden på bane igjen tilbake :D :D
Endelig føler jeg at jeg begynner å kjenne den nye banen på Rudskogen.

Strever litt med valg av gir i noen svinger.
Det blir litt lite kraft i Elisen med 3.gir opp "s"-svingen etter "angsten", men samtidig ligger 2.giret og stanger mot turtallssperren :roll:
Løsning : fjerne turtallssperre :twisted:

Sees på NSK banekjøring neste år !
Espen Alm
-97 F-355 Berlinetta, -03 Lotus Elise S2 type-72
-68 BMW 1600 Cabriolet, -75 BMW 2002 turbo, -08 BMW 120d Coupe
-62 Norton Dominator, -94 Ducati 750SS
Post Reply