Når har denne den beryktede motortypen som sitter i Elise S1, men i motsetning til Elisen så mangler den integrert rollover bar (Elisen er jo tross alt en targa). Roll cage kan man jo imidlertid ettermontere http://www.safetydevices.com/motorsport ... rettyPhoto men da passer ikke original soft top, men det er sikkert mulig å få skreddersydd. Det finnes også en VVC-variant med litt mer hester, f.eks. http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=36468801 som ifølge annonsen har utbedret topp-pakningen som er en gjenganger på Rover-motorene
Hadde forsåvidt en MG-F som leiebil en uke i UK for mange år tilbake. En morsom bil å kjøre på svingete landeveier, men jeg har aldri testet den på bane.
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
Det er det som er morro med å lete etter bil, man setter opp en del kriterier, deretter ignorerer man dem fulstendig.
Så kan man velge om man vil burke noe tid på å forklare for seg selv hvorfor dette likevel var lurt, eller bare la være. Akkurat nå tror jeg at jeg er på det siste.
Når det er sagt, MG-F tror jeg ikke jeg ville valgt hvis hovedformålet er banekjøring. Den har alle de samme problemene som Elisen har, men sliter med et chasiss som er alt for mykt, noe som gjør at det er vanskelig å få noe pressisjon i det man holder på med.
Da er nok en MR2-III et bedre valg.
Bare min mening, det kan som kjent både ignoreres, og endre seg 180 grader i løpet av kort tid
Erling Alfheim
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
alfheim wrote:Det er det som er morro med å lete etter bil, man setter opp en del kriterier, deretter ignorerer man dem fulstendig.
......og som regel ender det med at man gir opp og kjøper en Porsche?
Nei, ikke denne gangen.
Jeg har Porscher og har kjørt så og si alt av dem, så jeg kommer ikke til å kjøpe flere av dem for kjøring på Norske baner.
Har som sagt hus i Spania, der får jeg dem for 1/3 av Norske priser. Heia Norge.
Har helt til neste sommer for å finne den perfekte lille bilen, så jeg stresser ikke.
Last edited by Iceman on 23 Aug 2012 11:44, edited 1 time in total.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Må jo bli veldig mye lettere om man demonterer soft taket og monterer et lett lite havbur og noen små racingstoler, en bil kan alltids stives opp om den trenger det.
Nå kjenner ikke jeg disse motorene, men du mener at toppene er dårlige på dem? Kommer de til å tåle banekjøring ? eller blir det masse ras.
Solgt ikke BMW disse bilene før? kan jeg ta service hos BMW ? hjelp er på ukjent is.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Iceman wrote:
Nå kjenner ikke jeg disse motorene, men du mener at toppene er dårlige på dem? Kommer de til å tåle banekjøring ? eller blir det masse ras.
Det er vel topp-pakningen som er svakheten, ikke toppen i seg selv. Tror de hadde dette problemet fra introduksjonen til ca 2001. Gjelder vel alle biler med Rover K moter, men biler med motoren bak og radiatoren foran er så vidt jeg vet ekstra utsatt for dette problemet. Motoren ble opprinnelig laget som en 1,1 og 1,4 så 1,8 modellen er ganske stor i forhold til blokken. Det betyr at det er kritisk dersom den ikke får tilstrekkelig kjøling. Det er imidlertid mange som aldri opplever noe problem med dette. Et viktig stikkord for å unngå problemer er å holde kjølesystemet 100% i orden. Ha nok kjølevæske og sørge for at det flyter godt rundt.
Kanskje jeg er litt lettskremt siden jeg valgte bort Rover K-serie-motor når jeg skulle kjøpe Elisen. Endte følgelig opp med en litt treigere bil, men slipper å bekymre meg om HGF samt registerreimservice iom. at Toyota-motoren bruker registerkjede. Nå trenger ikke HGF nødvendigvis være noe dyrt å forebygge/utbedre. Se http://www.mgfmavhh.ukf.net/ og http://wiki.seloc.org/a/Hgf som forklarer at den aller enkleste fiksen er remote thermostate kit samt bytte ut topp-pakningen med en forbedret versjon f.eks. ved registrerreimservice. Og som jonr påpeker viktig at kjølevæskesystemet er i orden, samt at man kjører motoren varm før man begynner å gasse på
Vedrørende verksted for MGF har jeg sakset følgende fra forumet til MG klubben:
mvh Jon
Rygge bilverksted
Dette er nå et Mekonomen verksted, men var frem til 2005 knyttet til forhandler og verkstedkjeden til den norske importøren av MG Rover.
De har fortsatt god kunnskap om bilene og yter god service. Mange MGF og MGTF eiere bruker dette verkstedet. Det samme eiere av moderne MG og Rover personbiler.
Kontaktinformasjon:
Telefonnummer: 69 23 47 00
Besøksadresse: Kvaenveien 2
1529, MOSS
jonr wrote:Vedrørende verksted for MGF har jeg sakset følgende fra forumet til MG klubben:
mvh Jon
Rygge bilverksted
Dette er nå et Mekonomen verksted, men var frem til 2005 knyttet til forhandler og verkstedkjeden til den norske importøren av MG Rover.
De har fortsatt god kunnskap om bilene og yter god service. Mange MGF og MGTF eiere bruker dette verkstedet. Det samme eiere av moderne MG og Rover personbiler.
Kontaktinformasjon:
Telefonnummer: 69 23 47 00
Besøksadresse: Kvaenveien 2
1529, MOSS
Takk for info
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Du kan få bruke MR2'en min neste banedag, så får du prøvd hvordan det er å kjøre noe så slapt.. (175 HK, 1260 kg). Kanskje du endrer planene helt igjen. Den koster halvparten av hva du hadde tenkt deg, og er dønn solid.
Odd Goderstad
x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
ElViz wrote:Du kan få bruke MR2'en min neste banedag, så får du prøvd hvordan det er å kjøre noe så slapt.. (175 HK, 1260 kg). Kanskje du endrer planene helt igjen. Den koster halvparten av hva du hadde tenkt deg, og er dønn solid.
Det var utrolig hyggelig, men da er jeg på Ringen å kjører.
Uansett tusen takk.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
ElViz wrote:Du kan få bruke MR2'en min neste banedag, så får du prøvd hvordan det er å kjøre noe så slapt.. (175 HK, 1260 kg). Kanskje du endrer planene helt igjen. Den koster halvparten av hva du hadde tenkt deg, og er dønn solid.
Det var utrolig hyggelig, men da er jeg på Ringen å kjører.
Uansett tusen takk.
Du rekker det kansje, da NSK var 13. og ikke 9. som jeg nevnte tidligere i dag
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.
Trodde MG hadde bakhjulstrekk ( Ikke FWD som ble nevnt her inne )
Kom til å tenke på en Grønn slik som kom sidelengs rundt Rundkjøringen på Olavs Gaard
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.