Rudskogen 8. juli
Re: Rudskogen 8. juli
Grunnen til at det ble litt forsinkelser i starten var at Tracksa-systemet ikke startet opp som det skulle, og vi måtte ha tak i noen fra Rudskogen til å hjelpe oss med det pr tlf. Vi startet forøvrig kl. 13:20. En annen ting som gjør slike forsinkelser uunngåelig er at man faktisk ikke har lov til å starte støymåling før etter 13:00 på en søndag...
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Rudskogen 8. juli
Vet, det var mer en generell greie da dette går igjen på omtrent alle treff jeg er på. BMWCCN var helt rå på at ingenting skjedde på banen og ingen visste hvorfor...
Når det er sagt så oppleves innsjekk og teknisk hos NSK som nøye, men også noe tregt. Blir ofte litt frem og tilbake. Kanskje prøve slik som endel andre gjør det at teknisk og innsjekk står stille og bilene kjører igjennom når de er på vei inn på området?
Når det er sagt så oppleves innsjekk og teknisk hos NSK som nøye, men også noe tregt. Blir ofte litt frem og tilbake. Kanskje prøve slik som endel andre gjør det at teknisk og innsjekk står stille og bilene kjører igjennom når de er på vei inn på området?
Re: Rudskogen 8. juli
Interessen for å kjøre på "Racebane" tror jeg ikke dabber av, men jeg tror interessen for å kjøre på Norske baner blir mindre og mindre.
Har aldri sett så mange Nordmenn på Ringen som i år, så kansje folk er lei lille Våler og Rudskogen.
Flere og flere kjører på SPA, Ringen, Ascari osv, da det er mye artigere og ikke så mange regler å forholde seg til.
Kjørte med Pistenclub på Ringen, de hadde bare 2 regler - Flaggregler og hjelm.
Den perfekte dagen, om man ser bort i fra 2-3 biler som ikke klarte å kjøre hjem uten hjelp. (mye venting)
Uansett hva folk sier og mener, så vil jeg aldri skjønne reglene for Rudskogen. (Ingen forbikjøring på høyre, og ikke kjør på curbs, ikke kjør forbi i sving osv)
Jeg kommer til å følge reglene da man må det, men jeg trenger ikke å være enig i dem.
Neste år skal jeg rundt i Europa å kjøre, da jeg har en bil på Spanske skilter som trenger å lufte seg.
Ascari ligger bare 40min unna, så tror jeg skal starte der.
Kommer nok til å dukke opp på et og annet treff med NSK neste år også, men da med en firer som ikke går så fort.
Har aldri sett så mange Nordmenn på Ringen som i år, så kansje folk er lei lille Våler og Rudskogen.
Flere og flere kjører på SPA, Ringen, Ascari osv, da det er mye artigere og ikke så mange regler å forholde seg til.
Kjørte med Pistenclub på Ringen, de hadde bare 2 regler - Flaggregler og hjelm.
Den perfekte dagen, om man ser bort i fra 2-3 biler som ikke klarte å kjøre hjem uten hjelp. (mye venting)
Uansett hva folk sier og mener, så vil jeg aldri skjønne reglene for Rudskogen. (Ingen forbikjøring på høyre, og ikke kjør på curbs, ikke kjør forbi i sving osv)
Jeg kommer til å følge reglene da man må det, men jeg trenger ikke å være enig i dem.
Neste år skal jeg rundt i Europa å kjøre, da jeg har en bil på Spanske skilter som trenger å lufte seg.
Ascari ligger bare 40min unna, så tror jeg skal starte der.
Kommer nok til å dukke opp på et og annet treff med NSK neste år også, men da med en firer som ikke går så fort.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Re: Rudskogen 8. juli
Er nok et poeng at flere har avansert til enten racing eller mer kjøring i utlandet, men at det skyldes regler tviler jeg på. Frederik i exigen fortalte jo om et treff på Spa tidligere i år hvor et stort ferrari-team (med trailer og flere biler) ble sendt hjem da de tok noen uforsvarlige forbikjøringer. Og sett i forhold til hvordan noen trackdays er over dammen så fremstår jo norske treff som fullstendig texas - hva sies til at man ikke får kjøre alene før man har kjørt nok runder med instruktør og forbikjøringer skjer kun hvis fyren foran stikker armen ut av vinduet og vinker deg forbi..?
Jeg er vel forøvrig den eneste som synes det er mer moro å kjøre på gocart-baner enn på ringen. Høy fart er oppskrytt.
Jeg er vel forøvrig den eneste som synes det er mer moro å kjøre på gocart-baner enn på ringen. Høy fart er oppskrytt.
Re: Rudskogen 8. juli
Tror nok den økte prisen per treff er utslagsgivende for oppmøtet. Prisene til NSK og andre er vel dobblet det siste året. Når det gjelder treige førere så snakker vi vel like ofte om forskjell på bilene. Spesielt blir forskjellen stor på Rudskogen hvor effekt forskjell er viktigere enn fører forskjellen. Når det gjelder den hvite e30n kjørte han til tider forbi utenom reglene men det skal sies at Tommy er en meget dyktig sjåfør med god kontroll. Det sier tiden 1,38 alt om. At det er raskere enn Porschene og Exigene er kun fordi han er en bedre sjåfør ikke at bilen er raskere. Mvh Knut S
Re: Rudskogen 8. juli
Jeg har kjørt på treff på våler i år som kostet 400,-. Det kom ingen da heller..
Re: Rudskogen 8. juli
Nå har Ringen 73 svinger og ganske mange svinger, som egentlig ikke er svinger om du har baller.hagenisse wrote:Er nok et poeng at flere har avansert til enten racing eller mer kjøring i utlandet, men at det skyldes regler tviler jeg på. Frederik i exigen fortalte jo om et treff på Spa tidligere i år hvor et stort ferrari-team (med trailer og flere biler) ble sendt hjem da de tok noen uforsvarlige forbikjøringer. Og sett i forhold til hvordan noen trackdays er over dammen så fremstår jo norske treff som fullstendig texas - hva sies til at man ikke får kjøre alene før man har kjørt nok runder med instruktør og forbikjøringer skjer kun hvis fyren foran stikker armen ut av vinduet og vinker deg forbi..?
Jeg er vel forøvrig den eneste som synes det er mer moro å kjøre på gocart-baner enn på ringen. Høy fart er oppskrytt.
Er ikke sikker på hva du mener at høy fart er, men ikke mange stedene over 200 kmt på Ringen.
Klart det er mange forskjellige typer treff , men jeg hadde jo funnet et treff som passer meg.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Re: Rudskogen 8. juli
Knuts wrote:Tror nok den økte prisen per treff er utslagsgivende for oppmøtet. Prisene til NSK og andre er vel dobblet det siste året. Når det gjelder treige førere så snakker vi vel like ofte om forskjell på bilene. Spesielt blir forskjellen stor på Rudskogen hvor effekt forskjell er viktigere enn fører forskjellen. Når det gjelder den hvite e30n kjørte han til tider forbi utenom reglene men det skal sies at Tommy er en meget dyktig sjåfør med god kontroll. Det sier tiden 1,38 alt om. At det er raskere enn Porschene og Exigene er kun fordi han er en bedre sjåfør ikke at bilen er raskere. Mvh Knut S
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Re: Rudskogen 8. juli
Hvilket er en desto større grunn til at han skal kjenne og klare å følge reglene.....Knuts wrote: At det er raskere enn Porschene og Exigene er kun fordi han er en bedre sjåfør ikke at bilen er raskere.
Edit: Jeg sjekket videoen og loggene og det viser seg at jeg bruker under 4 sekunder på å nå et sted hvor jeg kunne ha lagt meg ut og sluppet forbi denne bilen. Det virker ikke som velldig lenge å vente, selv for de som kjører på 1.38....?
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: Rudskogen 8. juli
Ikke ta ting så personlig.
Her dreier det seg om at noen førere er bedre enn andre, og at noen biler går bedre enn andre biler rundt Rudskogen.
Alle som betaler 1000kr for å kjøre, har lyst til å få noe ut av det de har betalt for.
Når det skiller over 30sec mellom dårligte til beste bil, så er dette for mye for en liten bane som Rudskogen.
Det er rett og slett ikke gøy å miste x antall sec pr runde hver runde, men det kan jo ikke være noe artig å sitte å se i speilene hele tiden heller.
Vi er der for å kjøre rene runder, for å bli bedre førere og lære å kjenne våre egene biler.
Jeg blir ikke bedre om jeg stadig vekk må bremse for bilen foran, men om resten ikke har noe problem med dette så er jo det bra.
Her dreier det seg om at noen førere er bedre enn andre, og at noen biler går bedre enn andre biler rundt Rudskogen.
Alle som betaler 1000kr for å kjøre, har lyst til å få noe ut av det de har betalt for.
Når det skiller over 30sec mellom dårligte til beste bil, så er dette for mye for en liten bane som Rudskogen.
Det er rett og slett ikke gøy å miste x antall sec pr runde hver runde, men det kan jo ikke være noe artig å sitte å se i speilene hele tiden heller.
Vi er der for å kjøre rene runder, for å bli bedre førere og lære å kjenne våre egene biler.
Jeg blir ikke bedre om jeg stadig vekk må bremse for bilen foran, men om resten ikke har noe problem med dette så er jo det bra.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Re: Rudskogen 8. juli
Misforstå meg rett, jeg har ingen tin prinsipielt imot heat, men det forutsetter at det er en noe jevnere fordeling på bilene enn hva som ville vært tilfelle her.Iceman wrote:Ikke ta ting så personlig.
Her dreier det seg om at noen førere er bedre enn andre, og at noen biler går bedre enn andre biler rundt Rudskogen.
Alle som betaler 1000kr for å kjøre, har lyst til å få noe ut av det de har betalt for.
Når det skiller over 30sec mellom dårligte til beste bil, så er dette for mye for en liten bane som Rudskogen.
Andre kjører heat og det fungerer helt fint, men der er gruppene ca. like store. Dersom vi skal ha alle som kjører på under 1.44 i samme heat så blir fordelingen veldig ujevn.....
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: Rudskogen 8. juli
Jeg hadde mitt første møte med NSK i helga og opplegget virker fjellstøtt — sett fra sida som flaggvakt.
Neste gang kommer jeg til å ta med bil, men etter å ha sett tråden her er jeg litt skeptisk. Jeg har ikke ille mange rundene på bane, og bilen jeg nå har kjøpt er på ingen måte en racer, mer Fransk hot hatch ala 1996. Når jeg ser at såpass mange utrykker frustrasjon for saktegående trafikk så lurer jeg på om dere, helt ærlig, ser at jeg helst ikke tar turen ut på bana? Er NSK feil forum for en bil som gjør 0-100 på 8 sekunder og tasler rundt 140 kmt på langstrekket?
Neste gang kommer jeg til å ta med bil, men etter å ha sett tråden her er jeg litt skeptisk. Jeg har ikke ille mange rundene på bane, og bilen jeg nå har kjøpt er på ingen måte en racer, mer Fransk hot hatch ala 1996. Når jeg ser at såpass mange utrykker frustrasjon for saktegående trafikk så lurer jeg på om dere, helt ærlig, ser at jeg helst ikke tar turen ut på bana? Er NSK feil forum for en bil som gjør 0-100 på 8 sekunder og tasler rundt 140 kmt på langstrekket?
' 9 3 M X - 5
Re: Rudskogen 8. juli
Helt enig, så hvor vi skulle delt heatene er noe man må tenke litt på.rayb wrote:Misforstå meg rett, jeg har ingen tin prinsipielt imot heat, men det forutsetter at det er en noe jevnere fordeling på bilene enn hva som ville vært tilfelle her.Iceman wrote:Ikke ta ting så personlig.
Her dreier det seg om at noen førere er bedre enn andre, og at noen biler går bedre enn andre biler rundt Rudskogen.
Alle som betaler 1000kr for å kjøre, har lyst til å få noe ut av det de har betalt for.
Når det skiller over 30sec mellom dårligte til beste bil, så er dette for mye for en liten bane som Rudskogen.
Andre kjører heat og det fungerer helt fint, men der er gruppene ca. like store. Dersom vi skal ha alle som kjører på under 1.44 i samme heat så blir fordelingen veldig ujevn.....
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Re: Rudskogen 8. juli
På ingen måte, kom å kjør dette er bare hyggelig.Ørnbjørn wrote:Jeg hadde mitt første møte med NSK i helga og opplegget virker fjellstøtt — sett fra sida som flaggvakt.
Neste gang kommer jeg til å ta med bil, men etter å ha sett tråden her er jeg litt skeptisk. Jeg har ikke ille mange rundene på bane, og bilen jeg nå har kjøpt er på ingen måte en racer, mer Fransk hot hatch ala 1996. Når jeg ser at såpass mange utrykker frustrasjon for saktegående trafikk så lurer jeg på om dere, helt ærlig, ser at jeg helst ikke tar turen ut på bana? Er NSK feil forum for en bil som gjør 0-100 på 8 sekunder og tasler rundt 140 kmt på langstrekket?
Det er ingen her som gjør noe for å sette andre i fare, så dette er helt trygt å fint.
Jeg kjører trygt å godt selv om jeg kunne tenke meg flere heat, noe flere her inne kan bekrefte.
Last edited by Iceman on 11 Jul 2012 13:43, edited 2 times in total.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Re: Rudskogen 8. juli
Ja, det er sikkert en god idé. Jeg har kjørt med Peugeot og Honda-klubben og da har 90% av bilene gått ca likt (115-200 hp). Ingen tvil om at det skaper ekstra breie glis og glisende isse.
' 9 3 M X - 5