Rudskogen 8. juli
Rudskogen 8. juli
Dette er en søndag, og NSK har banen fra 13-19 - møt opp!
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Rudskogen 8. juli
Kun for NSK medlemmer ja. Veldig sugen på å kjøre litt, se an når det nærmer seg. Det er 100dB som er grensen hos NSK også?
Porsche 944 Turbo -86 Koksgrå
Re: Rudskogen 8. juli
100 dB har nok ikke så mye med oss å gjøre som at det er den grensen Rudskogen har, men, ja det er 100 dB som gjelder (målt som stand støy 0,5 m bak eksosutslipp ved 4500 rpm)
Erling Alfheim
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
Rudskogen 8. juli
Ikke det at jeg dukker opp, men jeg lurer dog: er det dB(A) eller dB(C) som gjelder ved støymåling på banene rundtomkring? Kan gi ganske store utslag...
Joachim
Frk. Jensen 1974 Jensen Healey
Frk. Jensen 1974 Jensen Healey
Re: Rudskogen 8. juli
Har aldri sett noen bokstav bak dB, så jeg gjetter på A.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Rudskogen 8. juli
Med andre ord er ikke dypbass et stort problem (om jeg husker kurvene riktig).
En vakker dag skal jeg ha Frk. Jensen baneklar, men det blir ikke i år.
En vakker dag skal jeg ha Frk. Jensen baneklar, men det blir ikke i år.
Joachim
Frk. Jensen 1974 Jensen Healey
Frk. Jensen 1974 Jensen Healey
Re: Rudskogen 8. juli
Jippee
Endelig får jeg tid og anledning også, jeg kommer.
Endelig får jeg tid og anledning også, jeg kommer.
Odd Goderstad
x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
Re: Rudskogen 8. juli
Jeg kommer også. Om ikke bilen er helt i form så tar jeg i alle fall med kamera...
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
- magnesmurf
- Posts: 82
- Joined: 04 Feb 2011 21:23
- Location: Drammen
- Contact:
Re: Rudskogen 8. juli
Kan noen huske å bestille godt vær denne dagen?
Været vært skuffende på rudskogen de siste gangene.
Været vært skuffende på rudskogen de siste gangene.
Re: Rudskogen 8. juli
Godt vær er bestilt
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
Re: Rudskogen 8. juli
Høres bra ut!
Siden du har tydeligvis har kontakter, kunne du bestille litt nedover svenskekysten senere i juli også når jeg skal på seilferie?
Siden du har tydeligvis har kontakter, kunne du bestille litt nedover svenskekysten senere i juli også når jeg skal på seilferie?
E-type 1968
MX-5 1991
MX-5 1991
Re: Rudskogen 8. juli
Klart jeg kommer.
Rudskogen har over 100db ute på selve banen men stemmer at man må klare 100db i Pit.
Rudskogen er ganske hard med dekk bruken og da spesielt ned "angsten" for venstre fordekk, så husk å sjekk dekkene i ny og ne.
De standard pirelli dekkene som sitter på 991en tåler 50-80 runder på tørt før de smelter/løser seg opp, så nå er det igjen nye dekk på bilen.
Dekkmønsteret på sidene hadde smeltet helt sammen, mens dekkmønsteret i midten hadde sluppet helt ned til korden på venstre fordekk. flaks jeg ikke pungterte.
Rudskogen har over 100db ute på selve banen men stemmer at man må klare 100db i Pit.
Rudskogen er ganske hard med dekk bruken og da spesielt ned "angsten" for venstre fordekk, så husk å sjekk dekkene i ny og ne.
De standard pirelli dekkene som sitter på 991en tåler 50-80 runder på tørt før de smelter/løser seg opp, så nå er det igjen nye dekk på bilen.
Dekkmønsteret på sidene hadde smeltet helt sammen, mens dekkmønsteret i midten hadde sluppet helt ned til korden på venstre fordekk. flaks jeg ikke pungterte.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Re: Rudskogen 8. juli
På et tidligere banetreff hvor jeg har stått teknisk og utført støymåling så ble jeg fortalt av ansvarlig person på Rudskogen (med måleutstyr og loggbok som vi skulle bruke) om at Porscher typisk hadde litt problemer med 100 dB-grensen i pit, men at de klarte støykravet ute på banen. Så det var ikke noe problem om de ble målt litt over i pit siden det er støymålingen ute på banen som er utslagsgivende. Blant annet så målte vi 103 dB på en Porsche og det var helt greit. Jeg husker dette siden jeg eksplisitt spurte om det var litt for høyt.Iceman wrote:Rudskogen har over 100db ute på selve banen men stemmer at man må klare 100db i Pit.
Nå vet jeg ikke om dette er en "offisiell" prosedyre eller om det er litt opp til ansvarlig person på Rudskogen å bestemme. Det er mulig at banetreffet hvor jeg ble fortalt dette så brukte vi fortsatt gamle Rudskogen (dvs. i 2010). Husker ikke helt tidspunktet, så det kan være endringer. Vi er nødt til å følge prosedyrene som Rudskogen setter.
Men vi satser selvsagt på at dette ikke blir noe problem
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
-
- Posts: 2
- Joined: 04 Jul 2012 13:45
Re: Rudskogen 8. juli
Hei gutta!
Er ny på forumet som dere sikkert ser. Men jeg lurte på om folk hadde en anelse på hvor mange som kommer til å møte opp på søndag? Er det noen som kan bekrefte noen biler?
Jeg driver med automotive fotografering i fritiden og pleier å være innom rudskogen en del. Jeg har vært tilstede når dere hadde treff tidligere i år, har masse kule bilder. Tenkte å stikke innom på søndag nå hvis det blir bra oppmøte, eller om det kommer sjeldene biler
bilder fra tidligere NSK treff
Hvis dere har lyst å følge med på siden min så er det under facebook.com/DistrictPhotos2
Jeg vil mest sannsynligvis møte opp på søndag, men tenkte å høre litt her først på forumet
EDIT: ser ut som linking til bildene mine ikke funker, så er bare til å browse/filtrere seg gjennom galleriet mitt.
Er ny på forumet som dere sikkert ser. Men jeg lurte på om folk hadde en anelse på hvor mange som kommer til å møte opp på søndag? Er det noen som kan bekrefte noen biler?
Jeg driver med automotive fotografering i fritiden og pleier å være innom rudskogen en del. Jeg har vært tilstede når dere hadde treff tidligere i år, har masse kule bilder. Tenkte å stikke innom på søndag nå hvis det blir bra oppmøte, eller om det kommer sjeldene biler
bilder fra tidligere NSK treff
Hvis dere har lyst å følge med på siden min så er det under facebook.com/DistrictPhotos2
Jeg vil mest sannsynligvis møte opp på søndag, men tenkte å høre litt her først på forumet
EDIT: ser ut som linking til bildene mine ikke funker, så er bare til å browse/filtrere seg gjennom galleriet mitt.
Re: Rudskogen 8. juli
Og da vil jeg få lov til å påpeke at nå stemmer Yr sitt værvarsel med det som står over her.
Og til forrige poster, så kan vi vel da love minst en exige, en elise s3 og en elise s1.
(Ble mye lotus av en eller annen grunn).
Antallet er det vanskelig å si noe om men bra oppmøte kan fort være 60 biler.
Vet ikke helt hva som er definisjonen din av sjeldne biler, men z3 cupéer er det jo ikke så mange av, de dukker nå ofte opp.
Og til forrige poster, så kan vi vel da love minst en exige, en elise s3 og en elise s1.
(Ble mye lotus av en eller annen grunn).
Antallet er det vanskelig å si noe om men bra oppmøte kan fort være 60 biler.
Vet ikke helt hva som er definisjonen din av sjeldne biler, men z3 cupéer er det jo ikke så mange av, de dukker nå ofte opp.
Erling Alfheim
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?