Rudskogen 8. juli

Forum for diskusjon av racing, banetreff, challenge o.l.

Moderators: inge, NoBrain

Post Reply
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Rudskogen 8. juli

Post by webmaster »

Dette er en søndag, og NSK har banen fra 13-19 - møt opp! :-)
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Raymondj
Posts: 54
Joined: 12 Feb 2012 11:19

Re: Rudskogen 8. juli

Post by Raymondj »

Kun for NSK medlemmer ja. Veldig sugen på å kjøre litt, se an når det nærmer seg. Det er 100dB som er grensen hos NSK også?
Porsche 944 Turbo -86 Koksgrå
User avatar
alfheim
Posts: 637
Joined: 05 Mar 2003 17:07
Location: Oslo

Re: Rudskogen 8. juli

Post by alfheim »

100 dB har nok ikke så mye med oss å gjøre som at det er den grensen Rudskogen har, men, ja det er 100 dB som gjelder (målt som stand støy 0,5 m bak eksosutslipp ved 4500 rpm)
Erling Alfheim
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
subwoofer
Posts: 107
Joined: 06 May 2010 07:01

Rudskogen 8. juli

Post by subwoofer »

Ikke det at jeg dukker opp, men jeg lurer dog: er det dB(A) eller dB(C) som gjelder ved støymåling på banene rundtomkring? Kan gi ganske store utslag...
Joachim
Frk. Jensen 1974 Jensen Healey
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Re: Rudskogen 8. juli

Post by webmaster »

Har aldri sett noen bokstav bak dB, så jeg gjetter på A.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
subwoofer
Posts: 107
Joined: 06 May 2010 07:01

Rudskogen 8. juli

Post by subwoofer »

Med andre ord er ikke dypbass et stort problem (om jeg husker kurvene riktig).

En vakker dag skal jeg ha Frk. Jensen baneklar, men det blir ikke i år.
Joachim
Frk. Jensen 1974 Jensen Healey
User avatar
ElViz
Posts: 895
Joined: 01 Aug 2008 13:25
Location: Åros,Røyken
Contact:

Re: Rudskogen 8. juli

Post by ElViz »

Jippee :D
Endelig får jeg tid og anledning også, jeg kommer.
Odd Goderstad
Image

x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
User avatar
rayb
Posts: 994
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Re: Rudskogen 8. juli

Post by rayb »

Jeg kommer også. Om ikke bilen er helt i form så tar jeg i alle fall med kamera...
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
User avatar
magnesmurf
Posts: 82
Joined: 04 Feb 2011 21:23
Location: Drammen
Contact:

Re: Rudskogen 8. juli

Post by magnesmurf »

Kan noen huske å bestille godt vær denne dagen?
Været vært skuffende på rudskogen de siste gangene. :P
User avatar
NoBrain
Posts: 687
Joined: 18 Sep 2003 14:43

Re: Rudskogen 8. juli

Post by NoBrain »

Godt vær er bestilt :P

Image
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
jonr
Posts: 159
Joined: 17 May 2009 17:36

Re: Rudskogen 8. juli

Post by jonr »

Høres bra ut!
Siden du har tydeligvis har kontakter, kunne du bestille litt nedover svenskekysten senere i juli også når jeg skal på seilferie?
E-type 1968
MX-5 1991
User avatar
Iceman
Posts: 1243
Joined: 02 Jan 2006 09:28

Re: Rudskogen 8. juli

Post by Iceman »

Klart jeg kommer.

Rudskogen har over 100db ute på selve banen :twisted: men stemmer at man må klare 100db i Pit.
Rudskogen er ganske hard med dekk bruken og da spesielt ned "angsten" for venstre fordekk, så husk å sjekk dekkene i ny og ne.

De standard pirelli dekkene som sitter på 991en tåler 50-80 runder på tørt før de smelter/løser seg opp, så nå er det igjen nye dekk på bilen. :twisted:
Dekkmønsteret på sidene hadde smeltet helt sammen, mens dekkmønsteret i midten hadde sluppet helt ned til korden på venstre fordekk. :twisted: :shock: flaks jeg ikke pungterte.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
User avatar
NoBrain
Posts: 687
Joined: 18 Sep 2003 14:43

Re: Rudskogen 8. juli

Post by NoBrain »

Iceman wrote:Rudskogen har over 100db ute på selve banen :twisted: men stemmer at man må klare 100db i Pit.
På et tidligere banetreff hvor jeg har stått teknisk og utført støymåling så ble jeg fortalt av ansvarlig person på Rudskogen (med måleutstyr og loggbok som vi skulle bruke) om at Porscher typisk hadde litt problemer med 100 dB-grensen i pit, men at de klarte støykravet ute på banen. Så det var ikke noe problem om de ble målt litt over i pit siden det er støymålingen ute på banen som er utslagsgivende. Blant annet så målte vi 103 dB på en Porsche og det var helt greit. Jeg husker dette siden jeg eksplisitt spurte om det var litt for høyt.

Nå vet jeg ikke om dette er en "offisiell" prosedyre eller om det er litt opp til ansvarlig person på Rudskogen å bestemme. Det er mulig at banetreffet hvor jeg ble fortalt dette så brukte vi fortsatt gamle Rudskogen (dvs. i 2010). Husker ikke helt tidspunktet, så det kan være endringer. Vi er nødt til å følge prosedyrene som Rudskogen setter.

Men vi satser selvsagt på at dette ikke blir noe problem :)
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
freddy.krueger
Posts: 2
Joined: 04 Jul 2012 13:45

Re: Rudskogen 8. juli

Post by freddy.krueger »

Hei gutta!

Er ny på forumet som dere sikkert ser. Men jeg lurte på om folk hadde en anelse på hvor mange som kommer til å møte opp på søndag? Er det noen som kan bekrefte noen biler?

Jeg driver med automotive fotografering i fritiden og pleier å være innom rudskogen en del. Jeg har vært tilstede når dere hadde treff tidligere i år, har masse kule bilder. Tenkte å stikke innom på søndag nå hvis det blir bra oppmøte, eller om det kommer sjeldene biler :D

bilder fra tidligere NSK treff

Image

Image

Image

Hvis dere har lyst å følge med på siden min så er det under facebook.com/DistrictPhotos2

Jeg vil mest sannsynligvis møte opp på søndag, men tenkte å høre litt her først på forumet :mrgreen:

EDIT: ser ut som linking til bildene mine ikke funker, så er bare til å browse/filtrere seg gjennom galleriet mitt.
User avatar
alfheim
Posts: 637
Joined: 05 Mar 2003 17:07
Location: Oslo

Re: Rudskogen 8. juli

Post by alfheim »

Og da vil jeg få lov til å påpeke at nå stemmer Yr sitt værvarsel med det som står over her.

Og til forrige poster, så kan vi vel da love minst en exige, en elise s3 og en elise s1.
(Ble mye lotus av en eller annen grunn).

Antallet er det vanskelig å si noe om men bra oppmøte kan fort være 60 biler.
Vet ikke helt hva som er definisjonen din av sjeldne biler, men z3 cupéer er det jo ikke så mange av, de dukker nå ofte opp.
Erling Alfheim
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
Post Reply