For en gang skyld er jeg enig med Iceman. For uerfarne førere skal du nok lete en stund etter noe som egner seg bedre enn NSKs treff. Som bane-junkie (riktignok hovedsaklig i Norge) liker jeg disse treffene veldig godt ettersom de er veldig siviliserte.Iceman wrote:På ingen måte, kom og kjør dette er bare hyggelig.Ørnbjørn wrote:Jeg hadde mitt første møte med NSK i helga og opplegget virker fjellstøtt — sett fra sida som flaggvakt.
Neste gang kommer jeg til å ta med bil, men etter å ha sett tråden her er jeg litt skeptisk. Jeg har ikke ille mange rundene på bane, og bilen jeg nå har kjøpt er på ingen måte en racer, mer Fransk hot hatch ala 1996. Når jeg ser at såpass mange utrykker frustrasjon for saktegående trafikk så lurer jeg på om dere, helt ærlig, ser at jeg helst ikke tar turen ut på bana? Er NSK feil forum for en bil som gjør 0-100 på 8 sekunder og tasler rundt 140 kmt på langstrekket?
Rudskogen 8. juli
Re: Rudskogen 8. juli
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: Rudskogen 8. juli
Da husker du dårlig Knut, vi hadde samme prisen i hvert fall tilbake til 2009 (!).Knuts wrote:Tror nok den økte prisen per treff er utslagsgivende for oppmøtet. Prisene til NSK og andre er vel dobblet det siste året. Når det gjelder treige førere så snakker vi vel like ofte om forskjell på bilene. Spesielt blir forskjellen stor på Rudskogen hvor effekt forskjell er viktigere enn fører forskjellen. Når det gjelder den hvite e30n kjørte han til tider forbi utenom reglene men det skal sies at Tommy er en meget dyktig sjåfør med god kontroll. Det sier tiden 1,38 alt om. At det er raskere enn Porschene og Exigene er kun fordi han er en bedre sjåfør ikke at bilen er raskere. Mvh Knut S
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Rudskogen 8. juli
Toppersen!rayb wrote:For en gang skyld er jeg enig med Iceman. For uerfarne førere skal du nok lete en stund etter noe som egner seg bedre enn NSKs treff. Som bane-junkie (riktignok hovedsaklig i Norge) liker jeg disse treffene veldig godt ettersom de er veldig siviliserte.Iceman wrote:På ingen måte, kom og kjør dette er bare hyggelig.Ørnbjørn wrote:…
' 9 3 M X - 5
Re: Rudskogen 8. juli
Nå blir jeg helt forvirret.rayb wrote: For en gang skyld er jeg enig med Iceman. .
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
-
- Posts: 17
- Joined: 12 Jan 2012 11:25
Re: Rudskogen 8. juli
Først vil jeg takk NSK for meget bra opplegg!!
Det fremstår seriøst og trygt i forhold til andre f. eks Trackay.no
Hvor vidt man skal dele i heat eller ikke har jeg ikke noen formening om. Men jeg tror vi som bare er deltagere skal være litt forsiktig med å kritisere opplegget for mye. Dette blir jo drevet frem av entusiaster som bruker tid og krefter på dette og NSK som ikke er en kommersiell aktør!!
Det sviktende oppmøte tror jeg i stor grad skyldes meget dårlige værmeldinger de siste gangene. Når det dagen før meldes om 50 mm nedbør skal du nok være litt over middels gira for å reise langt slik som jeg må!!(Bor i Valdres ca 30 mil hver vei)
Jeg er også ganske sikker på at potensialet i flere deltagere er mye større hos de som ikke har kjørt noe på bane en de som har kjørt mye og synest det er litt problematiske regler!!!!
Ellers var det svært nytting å se videoen din hagenisse da du ligger bak meg noen runder. Jeg må helt klart kjøre et trangere spor!! (Jeg kjørte den blå Caterham)
Det fremstår seriøst og trygt i forhold til andre f. eks Trackay.no
Hvor vidt man skal dele i heat eller ikke har jeg ikke noen formening om. Men jeg tror vi som bare er deltagere skal være litt forsiktig med å kritisere opplegget for mye. Dette blir jo drevet frem av entusiaster som bruker tid og krefter på dette og NSK som ikke er en kommersiell aktør!!
Det sviktende oppmøte tror jeg i stor grad skyldes meget dårlige værmeldinger de siste gangene. Når det dagen før meldes om 50 mm nedbør skal du nok være litt over middels gira for å reise langt slik som jeg må!!(Bor i Valdres ca 30 mil hver vei)
Jeg er også ganske sikker på at potensialet i flere deltagere er mye større hos de som ikke har kjørt noe på bane en de som har kjørt mye og synest det er litt problematiske regler!!!!
Ellers var det svært nytting å se videoen din hagenisse da du ligger bak meg noen runder. Jeg må helt klart kjøre et trangere spor!! (Jeg kjørte den blå Caterham)
Re: Rudskogen 8. juli
Nå var det ikke deg jeg tenkte på hr Madsen. Du hadde bra driv i orginal bil. Fint kjørt. Tenker mer på cup Exiger og Gt3 er. De skal jo kjøre fra en veteran BMW. Jeg synes 1000 er dyrt jeg Jørn. Mulig at jeg er av den fattigere del av skalaen i NSK men for meg er det dyrt. Vet at banen er dyr å leie men tror man får fler hvis prisen er lavere. Hjelper jo heller ikke med elendig værvarsel og begynnelsen av fellesferien. Mvh Knut S
Re: Rudskogen 8. juli
Vi er ganske hardhudet. Vi synes det er knallbra med diskusjoner som dette etter (og før) banedager vi arrangerer - vi suger til oss det som kommer av meninger og innspill, og ser vi at det tjener arrangementene våre tar vi forslagene i bruk. Evt. ikke hvis vi ikke selv kan stå for dem.MGb William wrote:Først vil jeg takk NSK for meget bra opplegg!!
Det fremstår seriøst og trygt i forhold til andre f. eks Trackay.no
Hvor vidt man skal dele i heat eller ikke har jeg ikke noen formening om. Men jeg tror vi som bare er deltagere skal være litt forsiktig med å kritisere opplegget for mye. Dette blir jo drevet frem av entusiaster som bruker tid og krefter på dette og NSK som ikke er en kommersiell aktør!!
Så kjør debatt!
1000 spenn er 1000 spenn. Hvorvidt 1000 kr er dyrt for å kjøre på bane blir opp til den enkelte og den enkeltes økonomi å vurdere naturlig nok. Men vi skal være klar over at vi har latterlig billig banekjøring i Norge fremfor mange andre land - ta f.eks. en trackday i UK eller på Ringen. Eller på Spa.Knuts wrote:Jeg synes 1000 er dyrt jeg Jørn. Mulig at jeg er av den fattigere del av skalaen i NSK men for meg er det dyrt. Vet at banen er dyr å leie men tror man får fler hvis prisen er lavere.
Og i den store bil-sammenhengen utgjør nok ikke de 1000 de største utgiftene på friften av en bil som brukes på banekjøring.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Rudskogen 8. juli
Mm, trackdayene i sverige koster også endel mer som regel, typisk 2000-2500.. Ofte inkluderer de mer (proffe instruktører, lunsj og et generelt større opplegg), men likevel.
Jeg har forøvrig fortsatt inntrykket av at mange tror at man må ha sportsvogn for å kjøre med NSK, som sikkert er noe som henger igjen etter noen dårlige historier fra vårmønstringen. Og ang. det... jeg fikk jo prøve Andreas sin E46 M3 med kompressor, og det er en grom bil.. men sportsvogn? Hah!
Jeg har forøvrig fortsatt inntrykket av at mange tror at man må ha sportsvogn for å kjøre med NSK, som sikkert er noe som henger igjen etter noen dårlige historier fra vårmønstringen. Og ang. det... jeg fikk jo prøve Andreas sin E46 M3 med kompressor, og det er en grom bil.. men sportsvogn? Hah!
Re: Rudskogen 8. juli
Som andre allerede har nevnt så er det pilotens ferdigheter og guts og ikke nødvendigvis spec på bilen som avgjør rundetider på bane. Og hvis man kjører uten å være redd for å havne i autovernet kan man jo satse litt ekstra.Knuts wrote:Nå var det ikke deg jeg tenkte på hr Madsen. Du hadde bra driv i orginal bil. Fint kjørt. Tenker mer på cup Exiger og Gt3 er. De skal jo kjøre fra en veteran BMW. Jeg synes 1000 er dyrt jeg Jørn. Mulig at jeg er av den fattigere del av skalaen i NSK men for meg er det dyrt. Vet at banen er dyr å leie men tror man får fler hvis prisen er lavere. Hjelper jo heller ikke med elendig værvarsel og begynnelsen av fellesferien. Mvh Knut S
Er forresten litt nysjerring på den hvite e30n. Den gikk veldig bra! Har hørt rykter om at det ikke er så mange originale deler igjen.. bl.a med ca 360 hk og 1000kg+ så skulle det jo bare mangle at det går fort med kamikaze pilot bak rattet Noen som vet mer om denne bilen? Understell osv..?
Synes forresten treffet var bra og prisen er ok sett iforhold til andre treff i inn og utland.
Men at man ikke kan kjøre på curbs er for dumt. De er jo en del av "sporet" flere steder på banen..
Re: Rudskogen 8. juli
Noen tanker fra en fersking;hagenisse wrote:Jeg synes prisen er grei nok, forutsatt at man faktisk får kjøre. Når man sier kjøretid fra f.eks 13-19 synes jeg man skal holde det, og ikke starte 13:30 og avslutte 18:30 (NSK er ikke verst her dog..). Ellers tror jeg været, eller rettere sagt værmeldingen gjør at mange holder seg borte. Jeg har to kamerater som egentlig hadde tenkt seg nedover, men ga opp når de så 55mm regn på fredagen..
Ellers kan jeg ikke fordra heat. Mye mer glad i å bare kunne kjøre ut når det passer meg, selv om det betyr at jeg må vente i noen svinger. Synes folk var flinke til å slippe forbi denne gangen, noen til og med litt i overkant - trenger jo ikke bråbremse og omtrent stoppe opp bare fordi jeg kommer, men takk for det blå MX5 - var på en god runde der..
Debuterte på bane i år, og stiller helt klart i klasse "Mann med hatt" og treig bil. Etter å ha deltatt som flaggvakt og kjørt 2 x Rudskogen +1 gang på Vålerbanen er jeg litt på vippen om banekjøring er noe å fortsette med eller ikke. Har noen runder med kjeglekjøring på Gardermoen, og det passer kanskje bedre. Lavere hastighet, mer teknisk kjøring og alene på banen. Blir jo da riktignok ikke mye mer enn 20 30 min kjøring pr dag, med rundetid på dryge minuttet.
Ble kanskje litt overforsiktig etterhvert sist helg ettersom jeg følte den nevnte M3 brukte hattehylla mi som bremsepunkt både her og der
Veldig greit å slippe forbi på langsidene, jeg får uansett opp/holdt hastigheten jeg er tror jeg kan kontrollere gjennom svingene etter. Det var helt greit å ikke være side om side med et par biler når ferdighetene og dekkene ga opp og jeg sto på tvers i svingen før depot-innkjøringen ("Slaktern" ?)
Når det gjelder heatinndeling, synes jeg ikke idéen er helt fjern, men det kan lett bli veldig lite kjøring om dagen skal deles på FV 2 timer + 4 timer som deles i fire: Lugna Halvtimen / Lisenbil / Raske / Rookies (klar over litt svikt i regning her , men likevel)
Ellers er jeg imponert over NSK som ser ut til å ha rimelig god kontroll på arrangementet.
Mvh
Re: Rudskogen 8. juli
PS: Nå er det jo Fellesferie tider, så antall oppmøtte kan jo ha stor skyld til det
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.
Medlem:3325
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.
Medlem:3325
Re: Rudskogen 8. juli
E30n yter 343 Hk og veier 1160 pluss fører. Har Intrax understell og M3 E 46 bremser. En GT3 eller Exige skal jo ta en sånn lett på en sånn bane. Tommy kjører fort men trygt. Han har kjørt sånn hele livet og aldri kjørt av eller på noen så man er ikke villmann fordi man er rask. Har noe med kunnskap å gjøre og mye trening og å velge de rette delene. Mulig at dere ikke synes det er dyrt men antallet på treff minsker så noe er det. Vet at det er dyrt i andre land men sjelden at det er det i Sverige. I tilfelle er det ofte fordi det er innebakt forsikring i prisen. Procedural pris er ikke normen for pris i Sverige! Mvh Knut S
-
- Posts: 231
- Joined: 03 Feb 2011 09:00
- Location: Sandnes
Re: Rudskogen 8. juli
Kjørte på Rudskogen med VACN i vår, da betalte vi 200,- for to dagers kjøring....
Også der var det uproblematisk å være en av de tregeste på banen. Stort sett greie forbikjøringer og lite 'villmannskjøring'.
Også der var det uproblematisk å være en av de tregeste på banen. Stort sett greie forbikjøringer og lite 'villmannskjøring'.
2013 Toyota GT86 6MT
2011 VW Touran Highline 2.0DSG
2007 VW Golf TDi DSG Sportline
2011 VW Touran Highline 2.0DSG
2007 VW Golf TDi DSG Sportline
- JASI_Exige
- Posts: 8
- Joined: 20 Jul 2011 11:32
- Location: Drøbak
Re: Rudskogen 8. juli
Vi var 3 stk fra Drøbak som skulle ha kjørt denne søndagen, men det var vær varslet som skremte oss og ikke prisen.
Vi får håpe på bedre varsel neste gang.
Vi får håpe på bedre varsel neste gang.
Mvh
Jean-Are
Jean-Are
Re: Rudskogen 8. juli
Da blir spørsmålet hvor mye NSK skal subsidiere hver deltager med for at prisen blir riktig ?Knuts wrote: Mulig at dere ikke synes det er dyrt men antallet på treff minsker så noe er det. Vet at det er dyrt i andre land men sjelden at det er det i Sverige. I tilfelle er det ofte fordi det er innebakt forsikring i prisen. Procedural pris er ikke normen for pris i Sverige! Mvh Knut S
Med kr. 1.000 pr. deltager dekket vi omtrent akkurat baneleien på søndag.
Da har ca. 20 personer (flest Marshals) jobbet gratis for klubben under arrangementet, i tillegg har de kjørt i snitt 20 mil uten å få kjøregodtgjørelse.
NSK holder/betaler også jevnlig kurs for våre Marshals med; førstehjelpskurs, brannvernskurs, flaggvaktskurs etc.
Marshaluniformen er heller ikke gratis
Utenom dette investerer NSK jevnlig i utstyr som blir benyttet på trackdays.
Nytt av året er 10 radioer m/tilbehør og en bremsevæsketester.
Og til dere som snakker om været.
Vi driver faktisk en "utendørsidrett".
Dere kan naturligvis velge å ikke komme om værvarselet ikke passer helt, men vi kan ikke leie bane med værforbehold.
Ei heller be om rabatt fra Rudskogen grunnet dårlig vær.
'11 sDrive 35is
---------------------
---------------------