Trackday.no? Priser og sånn.
Trackday.no? Priser og sånn.
Har enda ikke fått hjem 944`n, men håper jeg får hentet den imorgen. Sjekket terminkalenderen nå, og ser trackday.no har kjøring på Rudskogen førstkommende Søndag. Hvordan er disse treffene, vidt spekter av biler? Og hva er egentlig prisen? Sto (selvfølgelig) ingenting om det på siden deres.
Porsche 944 Turbo -86 Koksgrå
Re: Trackday.no? Priser og sånn.
Var det ikke lørdag 5. mai da? Tror det er rundt 1000,- de tar. Rayb var vel der forrige helg, står litt om det i 200km/t-tråden tror jeg det var.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Trackday.no? Priser og sånn.
Det er søndag 6.
Betalte 1200,- sist, de kjørte da 45 min reigstrerte biler, 15 min lisensierte.
Det var et vidt spekter av biler der, men farten er generelt høy og de har et liberalt forhold til forbiljøringer, så pass på blindsonene og speilene.
Alt i alt synes jeg det hele gikk ryddig og greit for seg. Raske førere er som regel dyktige og de er neppe mer interessert i å bulke bilen sin enn du er....
Jeg reiser i alle fall nedover søndag førstkommende hvis været er sånn at jeg gidder å kjøre. Det er tid for å begynne å tweake litt og se om jeg kan kvitte meg med litt understyring.
Betalte 1200,- sist, de kjørte da 45 min reigstrerte biler, 15 min lisensierte.
Det var et vidt spekter av biler der, men farten er generelt høy og de har et liberalt forhold til forbiljøringer, så pass på blindsonene og speilene.
Alt i alt synes jeg det hele gikk ryddig og greit for seg. Raske førere er som regel dyktige og de er neppe mer interessert i å bulke bilen sin enn du er....
Jeg reiser i alle fall nedover søndag førstkommende hvis været er sånn at jeg gidder å kjøre. Det er tid for å begynne å tweake litt og se om jeg kan kvitte meg med litt understyring.
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: Trackday.no? Priser og sånn.
Tillat meg å legge til.... trackday.no er treff for erfarne førere, ikke for nybegynnere.
Jeg vet ikke hvor mye erfaring OP har, men jeg syntes det var på sin plass å få sagt det.
Jeg vet ikke hvor mye erfaring OP har, men jeg syntes det var på sin plass å få sagt det.
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
-
- Posts: 17
- Joined: 12 Jan 2012 11:25
Re: Trackday.no? Priser og sånn.
Kan bekrefte at Tracday.no har en helt annen kultur en NSK minnet mer om racing trening. Opptil 4 biler i bredden inn mot svinger og forbikjøring over alt!!
Var desverre bare tilskuer da jeg fikk et lite motor havari ca 100 meter før jeg kom fram!!
Så da blir det ny tur til Rudskogen i morgen med biltralle.
Men i lys av diskusjonen som har vært angående NSK sin praksis på Tracday må jeg si at NSK sitt opplegg passer meg mye bedre den det jeg så i dag!! Jeg vil tro at det bare er et tidsspørsmål før det blir en alvorlig smell med den måten Tracday gjennomfører på!!
Var desverre bare tilskuer da jeg fikk et lite motor havari ca 100 meter før jeg kom fram!!
Så da blir det ny tur til Rudskogen i morgen med biltralle.
Men i lys av diskusjonen som har vært angående NSK sin praksis på Tracday må jeg si at NSK sitt opplegg passer meg mye bedre den det jeg så i dag!! Jeg vil tro at det bare er et tidsspørsmål før det blir en alvorlig smell med den måten Tracday gjennomfører på!!
Re: Trackday.no? Priser og sånn.
Jeg er ikke uenig med deg, men det er et valg man tar om man vil kjøre eller ikke. Som tidligere nevnt, dette er et arrangement for erfarne førere.
Ja, NSKs treff er langt mer siviliserte, men jeg opplever at det ser vesentlig skumlere ut fra pit enn ute på banen. Jeg fikk mine 52 runder i dag og er fornøyd med det.
Dagens beste fra meg.
Ja, NSKs treff er langt mer siviliserte, men jeg opplever at det ser vesentlig skumlere ut fra pit enn ute på banen. Jeg fikk mine 52 runder i dag og er fornøyd med det.
Dagens beste fra meg.
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: Trackday.no? Priser og sånn.
Litt OT, men hva bruker du for å få laget denne videoen med instrumentoverlay og baneoverlay? Stilig!
E-type 1968
MX-5 1991
MX-5 1991
Re: Trackday.no? Priser og sånn.
Denne lille saken fra Racelogicjonr wrote:Litt OT, men hva bruker du for å få laget denne videoen med instrumentoverlay og baneoverlay? Stilig!
Overlayet settes opp i egen software og videoen kommer ut fiks ferdig med synkronisert overlay.
Husk dog at dette ikke er Full HD etc. (do duger det helt fint til hva det er ment til, nemlig å analysere sporvalg mot fart/rundetid.)
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: Trackday.no? Priser og sånn.
Ny pers 1,5 sekunder raskere enn den forrige videoen du postetrayb wrote:Dagens beste fra meg.
Hvordan var egentlig forbikjøringsreglene på treffet til Trackday. Ifølge hjemmesiden deres så beskriver reglementet for banekjøring kun Trackday Cup som er racing og ikke ferdighetskjøring. Men jeg forstod det slik fra det du postet over at de delte inn i to grupper: Trackday Cup racing og Trackday ferdighetskjøring.
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
Re: Trackday.no? Priser og sånn.
De kjører (tentativt) 45 min med registrerte biler, 15 min med lisensierte.NoBrain wrote:Ny pers 1,5 sekunder raskere enn den forrige videoen du postetrayb wrote:Dagens beste fra meg.
Hvordan var egentlig forbikjøringsreglene på treffet til Trackday. Ifølge hjemmesiden deres så beskriver reglementet for banekjøring kun Trackday Cup som er racing og ikke ferdighetskjøring. Men jeg forstod det slik fra det du postet over at de delte inn i to grupper: Trackday Cup racing og Trackday ferdighetskjøring.
I tillegg har de "Trackday Cup" som er et race for lisensierte biler.
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: Trackday.no? Priser og sånn.
Takk for oppklaring. Da forstår jeg det slik at de 15 min med lisensiert biler er kjøretrening for Trackday Cup (og evt. andre lisensierte løp) og at Trackday Cup også blir arrangert på disse dagene Regner med at dette utgjør 2 heat hvor det blir en liten pause for de med gateregistrerte biler.
Fant forresten banekjøringsreglene som omtaler forbikjøring på hjemmesiden: http://www.trackday.no/banekjoering/tips-og-veiledning/ Siden det omtales som tips og veiledning og ikke regler så fant jeg det ikke ved første øyekast
Fant forresten banekjøringsreglene som omtaler forbikjøring på hjemmesiden: http://www.trackday.no/banekjoering/tips-og-veiledning/ Siden det omtales som tips og veiledning og ikke regler så fant jeg det ikke ved første øyekast
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
Re: Trackday.no? Priser og sånn.
Dette var det mest underholdende jeg klarte å få til...
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Trackday.no? Priser og sånn.
På BMWCCN-forumet ble dette postet:
"Var på Rudskogen i dag(søndag) med Trackday.no. Skikkelig blink! Skyhøyt nivå på bilparken, høyt nivå på førerne og terningkast 5 for avviklingen/gjennomføringen av dagen. Anbefales!"
Interessant hvordan ting oppleves forskjellig. Trackday-treffet jeg var på i fjor opplevdes ikke skummelt fra bilen, men kan godt ha sett slik ut uten i fra. Jeg husker egentlig bare at det var helt komisk mye kø - uansett om man skulle kjøre eller spise pølse.
Hva skjedde der, webmaster...?
"Var på Rudskogen i dag(søndag) med Trackday.no. Skikkelig blink! Skyhøyt nivå på bilparken, høyt nivå på førerne og terningkast 5 for avviklingen/gjennomføringen av dagen. Anbefales!"
Interessant hvordan ting oppleves forskjellig. Trackday-treffet jeg var på i fjor opplevdes ikke skummelt fra bilen, men kan godt ha sett slik ut uten i fra. Jeg husker egentlig bare at det var helt komisk mye kø - uansett om man skulle kjøre eller spise pølse.
Hva skjedde der, webmaster...?
Re: Trackday.no? Priser og sånn.
Litt overvurdering av festet...
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Trackday.no? Priser og sånn.
Ja, enda du hadde alt for mye feste fra før......webmaster wrote:Litt overvurdering av festet...
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....