Jeg kjører på bane for å ha det moro i trygge omgivelser uten å være redd for å møte onkel P med hårføneren sin i ett bussskur
Jeg kommer aldri til prøve meg på beste rundetider, men jeg liker å teste grensene på bil og meg
Trackday for meg er en fantastisk opplevelse med andre som har samme interesse
Håper å møte dere i sommer
På sommertreffene er jeg mest sannsynlig på teknisk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Hvorfor kjøre på Rudskogen/våler osv.
- need4speed
- Posts: 449
- Joined: 16 Feb 2010 11:26
- Location: Mo i Rana
Re: Hvorfor kjøre på Rudskogen/våler osv.
Kommer en tur til ACR i år, for å teste grenseneneed4speed wrote:Jeg kjører på bane for å ha det moro i trygge omgivelser uten å være redd for å møte onkel P med hårføneren sin i ett bussskur
Jeg kommer aldri til prøve meg på beste rundetider, men jeg liker å teste grensene på bil og meg
Trackday for meg er en fantastisk opplevelse med andre som har samme interesse
Håper å møte dere i sommer
På sommertreffene er jeg mest sannsynlig på teknisk
Sent from my iPhone using Tapatalk
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
- need4speed
- Posts: 449
- Joined: 16 Feb 2010 11:26
- Location: Mo i Rana
Hvorfor kjøre på Rudskogen/våler osv.
Gleder meg
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Hvorfor kjøre på Rudskogen/våler osv.
Jeg får ikke noe "kick" av bilkjøring; aks rett frem blir fort kjedelig og f.eks autobahn er ren transport. Det som derimot er moro er når man slutter føle at man kjører bil, og heller føler at man er bilen. Det krever en responsiv og godt balansert bil, mens grep, effekt og sånt egentlig ikke er så nøye. F.eks får jeg helt fnatt av å kjøre en bil hvor man ikke sitter skikkelig fast - da føler jeg meg som passasjer og blir bare irritert - selv om den går aldri så bra. Til gjengjeld kan gocart være skikkelig moro. Også er det jo gøyalt å se at man blir flinkere og å analysere utviklingen, og derfor tar jeg rundetider på all kjøringen.
Ellers stusser jeg litt på at så mange nevner dette med å teste bilens grenser... hva er det egentlig? Kjøre en sving og se hvor fort det er det mulig at det går?
Ellers stusser jeg litt på at så mange nevner dette med å teste bilens grenser... hva er det egentlig? Kjøre en sving og se hvor fort det er det mulig at det går?
Re: Hvorfor kjøre på Rudskogen/våler osv.
For meg er det å ligge på grensen, når føreren ikke lenger klarer å hente noen mere tid/fart gjennom en sving.hagenisse wrote:Ellers stusser jeg litt på at så mange nevner dette med å teste bilens grenser... hva er det egentlig? Kjøre en sving og se hvor fort det er det mulig at det går?
Har funnet bremse punktet, sporvalget og hvor man kan starte å akse ut av svingen, mens man hele tiden ligger på grensen til bilens slipp pungt.
Bilen min hopper/sklir ut av svingen om man presser den for hardt, noe som kjennes veldig rart ut slipp, feste, slipp, feste osv.
Det å lære seg en hel bane på en gang er ikke lett, så jeg tar alltid sving for sving.
Jeg starter alltid med den første svingen, når jeg er fornøyd med den går jeg på neste sving.
Alle klarer å kjører rett fram, men det er i svingene du finner grensene til deg og bilen.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Re: Hvorfor kjøre på Rudskogen/våler osv.
hagenisse wrote:Jeg får ikke noe "kick" av bilkjøring; aks rett frem blir fort kjedelig og f.eks autobahn er ren transport. Det som derimot er moro er når man slutter føle at man kjører bil, og heller føler at man er bilen. Det krever en responsiv og godt balansert bil, mens grep, effekt og sånt egentlig ikke er så nøye. F.eks får jeg helt fnatt av å kjøre en bil hvor man ikke sitter skikkelig fast - da føler jeg meg som passasjer og blir bare irritert - selv om den går aldri så bra. Til gjengjeld kan gocart være skikkelig moro. Også er det jo gøyalt å se at man blir flinkere og å analysere utviklingen, og derfor tar jeg rundetider på all kjøringen.
Ellers stusser jeg litt på at så mange nevner dette med å teste bilens grenser... hva er det egentlig? Kjøre en sving og se hvor fort det er det mulig at det går?
Hvis du ikke får kick av banekjøring så syntes jeg synd på deg;)
Sitte skikkelig fast er ett must syntes jeg,derfor har jeg Sparco stoler og Bride stoler i mine to aktuelle biler:)
Go cart er jo sinnsykt morro,har kjørt på meg brist i ribbein ett par ganger i stolen på go cart;)Leie go cart
Nissan 300ZX GT675RS 1991
Nissan GTR SPE750 2009
X-Ford Escort Cosworth
X-BMW M3 EvoII
X-Toyota MR2
X-Ford Sierra Cosworth
X-Nissan 200SX
X-Golf Gti-16v
X-Fiat Ritmo Abarth 130TC
X-Opel Kadett GSI
Nissan GTR SPE750 2009
X-Ford Escort Cosworth
X-BMW M3 EvoII
X-Toyota MR2
X-Ford Sierra Cosworth
X-Nissan 200SX
X-Golf Gti-16v
X-Fiat Ritmo Abarth 130TC
X-Opel Kadett GSI