Har dessverre ikke kjørt "nye" Rudskogen enda, men det at den har blitt raskere appelerer virkelig! Gamle var en gokartbane...
Det bør være "heat" med normal kjøring som man gjør på banedager, men Sportsvognklubben favner ett bredt spekter av biler og stor variasjon av førere og hva dem ønsker seg på en "trackday".
Kanskje ett opplegg med erfarne NSK ere som kan instruere med nybegynnere som ønsker det ute på banen ? lugna timen er iallefall veldig forsiktig greie....
Det er ofte dem raske førererne som også får litt horn og hale og samtidig glemmer å se i speilet som lett presser seg til uhell / avkjøring, og at en bil som sakte blir nærmere og nærmere på runden er faktisk raskere enn en selv er ikke allgtid lett å svelge, men vike samtidig med å lette litt på gassen er det som skal til.
Det er også noen av oss som kjører helt på grensen for å lære bilen å kjenne og lære seg å håndtere den ved maks ytelse, og da ender det med avkjøring, spinner rundt innemellom.
Klare regler for forbikjøring, flagg brukes, også blått, og vise hensyn og svelge stoltheten om man kjører en "superbil" og blir frakjørt av en liten Golf GTI med bur etc...
Det er uansett en vanskelig oppgave for NSK ledelsen dette, siden klubben har så mange forskjellige biler og medlemmer, men håper at ordinære heat, lisens heat og og en litt forbedret utgave av lugna timen kanskje...