Banekjøring i 200 km/t...?

Forum for diskusjon av racing, banetreff, challenge o.l.

Moderators: inge, NoBrain

Post Reply
User avatar
Iceman
Posts: 1243
Joined: 02 Jan 2006 09:28

Re: Banekjøring i 200 km/t...?

Post by Iceman »

arildh wrote:Hvis det ved en feiltakelse gikk en iPhone app eller annet uvesen i bakgrunnen og tok tiden uten at dere var klar over det liksom, hvilken tid hadde dere rundt banen da. Helt hypotetisk altså...
Var vel ikke helt poenget.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
cv1515
Posts: 353
Joined: 16 Feb 2010 05:58

Re: Banekjøring i 200 km/t...?

Post by cv1515 »

Jeg er enig med deg Iceman,ikke bra.Men syntes det er synd om du velger å ikke delta på treffene
til NSK lenger, samtidig så skjønner jeg deg, har man en rask bil og kan å kjøre på bane blir det
begrenset hvor "gøy" og raskt man kan kjøre.Blir som å drikke lettøl istedenfor champagne i fint selskap :roll:
Nissan 300ZX GT675RS 1991
Nissan GTR SPE750 2009

X-Ford Escort Cosworth
X-BMW M3 EvoII
X-Toyota MR2
X-Ford Sierra Cosworth
X-Nissan 200SX
X-Golf Gti-16v
X-Fiat Ritmo Abarth 130TC
X-Opel Kadett GSI
arildh
Posts: 278
Joined: 27 Apr 2005 07:57
Location: Oslo

Re: Banekjøring i 200 km/t...?

Post by arildh »

Iceman wrote:
arildh wrote:Hvis det ved en feiltakelse gikk en iPhone app eller annet uvesen i bakgrunnen og tok tiden uten at dere var klar over det liksom, hvilken tid hadde dere rundt banen da. Helt hypotetisk altså...
Var vel ikke helt poenget.
Men poenget er vel tydligvis å kjøre fort ?
Just sayin...
- 06 MX-5
User avatar
rayb
Posts: 994
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Re: Banekjøring i 200 km/t...?

Post by rayb »

arildh wrote:Hvis det ved en feiltakelse gikk en iPhone app eller annet uvesen i bakgrunnen og tok tiden uten at dere var klar over det liksom, hvilken tid hadde dere rundt banen da. Helt hypotetisk altså...
Helt hypotetisk ca. 1.49.1 for min del.
Men for all del... det er vill gjetning fra min side.
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
User avatar
Iceman
Posts: 1243
Joined: 02 Jan 2006 09:28

Re: Banekjøring i 200 km/t...?

Post by Iceman »

arildh wrote:
Iceman wrote:
arildh wrote:Hvis det ved en feiltakelse gikk en iPhone app eller annet uvesen i bakgrunnen og tok tiden uten at dere var klar over det liksom, hvilken tid hadde dere rundt banen da. Helt hypotetisk altså...
Var vel ikke helt poenget.
Men poenget er vel tydligvis å kjøre fort ?
Just sayin...
Ja, jeg er på en bane for å kjøre fort under trygge forhold, om ikke så kunne jeg like gjerne kjørt en Søndagstur til GOL.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
User avatar
Iceman
Posts: 1243
Joined: 02 Jan 2006 09:28

Re: Banekjøring i 200 km/t...?

Post by Iceman »

rayb wrote:
arildh wrote:Hvis det ved en feiltakelse gikk en iPhone app eller annet uvesen i bakgrunnen og tok tiden uten at dere var klar over det liksom, hvilken tid hadde dere rundt banen da. Helt hypotetisk altså...
Helt hypotetisk ca. 1.49.1 for min del.
Men for all del... det er vill gjetning fra min side.
Om jeg hadde tatt tiden, så blir det vel 1.42.00,+- noen litt raskere runder og litt tregere runder.
Bare bruk videoen min, så ser du jo rundetidene.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Linder
Posts: 147
Joined: 09 Sep 2008 10:37
Location: Mo i Rana

Re: Banekjøring i 200 km/t...?

Post by Linder »

Iceman wrote:
rayb wrote:
arildh wrote:Hvis det ved en feiltakelse gikk en iPhone app eller annet uvesen i bakgrunnen og tok tiden uten at dere var klar over det liksom, hvilken tid hadde dere rundt banen da. Helt hypotetisk altså...
Helt hypotetisk ca. 1.49.1 for min del.
Men for all del... det er vill gjetning fra min side.
Om jeg hadde tatt tiden, så blir det vel 1.42.00,+- noen litt raskere runder og litt tregere runder.
Bare bruk videoen min, så ser du jo rundetidene.
For sammenligning, er det noen superbiler som har blitt testet maksimalt av proff.sjåfører på nye rudskogen?
Nissan S13 Racing til salgs
Honda ITR DC5 Type-R
Andrè Linder
arildh
Posts: 278
Joined: 27 Apr 2005 07:57
Location: Oslo

Re: Banekjøring i 200 km/t...?

Post by arildh »

Superbilen min kjørte 1.42 @ 183km/t max med underbetalt sjåfør. Ingen vits å kjøre over 200 om man ikke må :wink:
- 06 MX-5
User avatar
Luigi
Posts: 1707
Joined: 03 Oct 2005 10:41
Location: Bærum

Re: Banekjøring i 200 km/t...?

Post by Luigi »

De beste kval-tidene i Corsa Italiana er på 1.39 - 1.40. Samme bilene faller ned på 1.47 - 1.50 i løp.
User avatar
rayb
Posts: 994
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Re: Banekjøring i 200 km/t...?

Post by rayb »

Linder wrote:For sammenligning, er det noen superbiler som har blitt testet maksimalt av proff.sjåfører på nye rudskogen?
Minns GT3ene i den nest grommeste klassen til PCN Racing kjører på 1.37-1.38 eller deromkring (fritt etter dårlig hukommelse). Da er det snakk om biler med skilter og Michelin Pilot Sport Cup dekk.
Lisensierte biler på slicks kjører formodentlig ned mot eller under 1.30 skulle jeg anta.

Edit:

Fant denne hvor Pål Eidsvold kjører på ~1:30 ut fra tidskodene i videoen.
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
User avatar
rayb
Posts: 994
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Re: Banekjøring i 200 km/t...?

Post by rayb »

Iceman wrote:Først og fremst må jeg takke for noen fantastiske år med Banekjøring i regi av NSK, men som alle vet. "all good things must come to an end"
Det natulige sporet ned mot "Angsten" er på venstre side, så det betyr at tregere biler nå må krysse banen over til høyre siden når de nå blir forbikjørt.
Med tanke på min egen sikkerhet, så kan jeg ikke lengre delta på NSK sine banetreff på Sommeren.
Jaja, en bil mindre å være rundingsbøye for. :roll:
Håper du får det moro på de treffene du finner verdige din deltakelse.
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
User avatar
Morten H
Posts: 965
Joined: 26 Jul 2005 23:41
Location: Skedsmokorset

Re: Banekjøring i 200 km/t...?

Post by Morten H »

rayb wrote:
Linder wrote:For sammenligning, er det noen superbiler som har blitt testet maksimalt av proff.sjåfører på nye rudskogen?
Minns GT3ene i den nest grommeste klassen til PCN Racing kjører på 1.37-1.38 eller deromkring (fritt etter dårlig hukommelse). Da er det snakk om biler med skilter og Michelin Pilot Sport Cup dekk.
Lisensierte biler på slicks kjører formodentlig ned mot eller under 1.30 skulle jeg anta.

Edit:

Fant denne hvor Pål Eidsvold kjører på ~1:30 ut fra tidskodene i videoen.
Raskeste som er kjørt der er en Stilt (Gislerud) i GT serien 1:24:369
http://www.rudskogen.no/
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.

Medlem:3325
User avatar
vids
Posts: 553
Joined: 16 May 2006 11:47
Location: Oslo

Re: Banekjøring i 200 km/t...?

Post by vids »

Morten H wrote:
rayb wrote:
Linder wrote:For sammenligning, er det noen superbiler som har blitt testet maksimalt av proff.sjåfører på nye rudskogen?
Minns GT3ene i den nest grommeste klassen til PCN Racing kjører på 1.37-1.38 eller deromkring (fritt etter dårlig hukommelse). Da er det snakk om biler med skilter og Michelin Pilot Sport Cup dekk.
Lisensierte biler på slicks kjører formodentlig ned mot eller under 1.30 skulle jeg anta.

Edit:

Fant denne hvor Pål Eidsvold kjører på ~1:30 ut fra tidskodene i videoen.
Raskeste som er kjørt der er en Stilt (Gislerud) i GT serien 1:24:369
http://www.rudskogen.no/
Det kan vel komme til å endre seg mot slutten av august :

Red Bulls formel 1-team kommer til Norge 24. - 26. august 2012 under Rudskogen Motorfestival. Dette er første gang man kan oppleve en formel bil opp mot 300 kilometer i timen på norsk jord.

- Vi gleder oss utorolig mye til at bilen skal sette den offesielle banerekorden på Rudskogen, sier Jan Ove Nystuen i festivalkomiteen. Ifjor vant Red Bull både førermesterskapet og konstruktørtittelen. Hvilken fører som ratter bilen er foreløbig ikke 100 prosent klart, men det blir en av førerne i Red Bull-systemet.

Edit: Formelbiler til side, Gislerud i en Stealth kan det vel ikke være mange bil/førere i norge som slår?
2001 Impreza "pure racing edition" (racingbilen)
2012 Bmw 330xD m-sport

x 2005 Smart roadster coupe (sportsbilen) solgt
http://altibildeler.no
alfa
Posts: 237
Joined: 06 Jan 2004 14:07

Re: Banekjøring i 200 km/t...?

Post by alfa »

Vil bare slutte meg til Henning og Dag-Henning. Jeg deler deres syn på saken.
For de som jakter rundetider og vil kjøre "superfort" ; De har tilbud i regi av Bilsportforbundet.

For oss andre som er opptatt av ferdighetskjøring er det eksisterende tilbudet fra NSK helt supert.
Forutsatt at det ikke blir ødelagt av at noen viderekommende vil benytte NSKs ferdighetskjøring som
racingarena.

Ikke meg imot at deltagere velger det tilbudet som passer best (NSK/NBF). Da blir nok alle fornøyd.
___________________
Come to the dark side - we have cookies!
User avatar
rayb
Posts: 994
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Re: Banekjøring i 200 km/t...?

Post by rayb »

alfa wrote:Vil bare slutte meg til Henning og Dag-Henning. Jeg deler deres syn på saken.
For de som jakter rundetider og vil kjøre "superfort" ; De har tilbud i regi av Bilsportforbundet.
Det er ikke helt riktig.

De som diskuterer her inne og vil kjøre superfort vil gjøre det med gateregistrerte biler. NBF krever at man lisensierer bilen, noe som delvis er kostbart og delvis "ødelegger" bilen. Det er en vesentlig forskjell på de to.
Det finnes imidlertid arrangører som har et langt mer avslappet forhold til forbikjøringer ute på banen enn NSK har. Mulig man har lavere rundetider på disse treffene, men jeg vil fortsatt gi banekomiteen honnør for å ta sikkerheten på alvor.

At enkelte ikke vil delta fordi de har et annet syn på hva sikkerhet innebærer er selvfølgelig deres rett. Jeg har litt tungt for å ta argumenter om at "det naturlige sporet ned mot ansten er....." på alvor, men jeg har latt meg fortelle at jeg er i overkant sær..... :roll:

NSKs banedager har alltid hatt forbud mot tidtaking, men teknologien vi har tilgang til i dag gjør dette litt vanskelig å håndheve.
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Post Reply