Enig at det noen ganger tar veldig lang tid, som sist gang. Det var en del uheldige omstendigheter den gangen (ingen av deltagerne hadde med seg ferdigutfylte skjemaer, jeg var sent ute med blanke skjemaer p.g.a. en tur på legevakta rett før*, det var bare 1 team som tok teknisk etc.). Det blir tatt tak i dette på neste treff 28. juli, men da er det en annen utfordring - vi får ikke lov til å starte støymåling før kl. 13:00 p.g.a. kirketid - det er da banen åpner også... Men vi skal prøve en annen variant for å få ned tiden på det.
Når det gjelder den tekniske kontrollen forøvrig er det enkelte ting vi
ikke kommer til å lempe på, og det går på sikkerhet som bl.a. bremsevæskekontroll. Hvert eneste treff avviser vi biler p.g.a. for dårlig bremsevæske, og vi sier fra til de som har væske som er på kanten slik at de får byttet før de skal på neste treff. Det viser at det er behov for denne kontrollen. At vi kan bli mer effektive er det ingen tvil om, men ikke ved å kutte ut slike kontroller.
Egenerklæringsskjemaer er fine greier det, men det er utrolig mange som ikke vet når bremsevæsken på bilen sin er skiftet sist, noen vet knapt nok hvor beholderen er.
Når det er sagt - så er det en ting deltagerne kan gjøre for å hjelpe oss (og seg selv), og det er å sørge for å fylle ut skjemaet på forhånd - det ligger alltid tilgjengelig på websiden der vi bekjentgjør treffet, og det oppfordres også til å fylle ut og ta med....så gjør det folkens!
* Skyldtes en flyvende fastnøkkel som ville sloss. Fastnøkkelen vant, leppa tapte men tenna holdt!