Det er ikke all som har råd til å starte med racing, men likevel ønsker å kjøre fort. Noen kjører fort fordi at de har raske biler, og noen er dyktige til å kjøre, felles er at alle kjører for å øke ferdighetene sine. Den eneste måten å måle om du blir flinkere eller dårligere på er å logge tider. Det er ett langt steg fra dette til å kjøre racing. Det er fint plass til begge deler bare folk bruker speilene å slipper forbi. De fleste er flinke til det, men det er alltid noen som ikke helt forstår at når bilen bak deg kommer nærmere, så er den raskere enn deg. Derfor er det viktig at flaggvaktene bruker blåflagget aktivt, og viser bort de som gjentatte ganger nekter å slippe forbi. Det er ikke sånn at de som tusler sakte rundt banen har større rett til det enn andre som ønsker å kjøre fortere.alfa wrote:Vil bare slutte meg til Henning og Dag-Henning. Jeg deler deres syn på saken.
For de som jakter rundetider og vil kjøre "superfort" ; De har tilbud i regi av Bilsportforbundet.
For oss andre som er opptatt av ferdighetskjøring er det eksisterende tilbudet fra NSK helt supert.
Forutsatt at det ikke blir ødelagt av at noen viderekommende vil benytte NSKs ferdighetskjøring som
racingarena.
Ikke meg imot at deltagere velger det tilbudet som passer best (NSK/NBF). Da blir nok alle fornøyd.
Banekjøring i 200 km/t...?
Re: Banekjøring i 200 km/t...?
Re: Banekjøring i 200 km/t...?
Finn 1 feil....pIMp wrote: Det er ikke all som har råd til å starte med racing, men likevel ønsker å kjøre fort. Noen kjører fort fordi at de har raske biler, og noen er dyktige til å kjøre, felles er at alle kjører for å øke ferdighetene sine. Den eneste måten å måle om du blir flinkere eller dårligere på er å logge tider. Det er ett langt steg fra dette til å kjøre racing. Det er fint plass til begge deler bare folk bruker speilene å slipper forbi. De fleste er flinke til det, men det er alltid noen som ikke helt forstår at når bilen bak deg kommer nærmere, så er den raskere enn deg. Derfor er det viktig at flaggvaktene bruker blåflagget aktivt, og viser bort de som gjentatte ganger nekter å slippe forbi. Det er ikke sånn at de som tusler sakte rundt banen har større rett til det enn andre som ønsker å kjøre fortere.
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: Banekjøring i 200 km/t...?
Det får værer din påstand at den eneste måten til å måle om man blir flinkere, er å samenligne rundetider. Jeg mener at til det har en bane for mange svinger og det altformange ukjente faktorer, som bl.a. andre kjøretøy på banen. Om du har banen alene og du trener til løp så kan jeg være enig. Men i forhold til å mestre kjøretøyet, ja så er jeg ikke enigpIMp wrote:Det er ikke all som har råd til å starte med racing, men likevel ønsker å kjøre fort. Noen kjører fort fordi at de har raske biler, og noen er dyktige til å kjøre, felles er at alle kjører for å øke ferdighetene sine. Den eneste måten å måle om du blir flinkere eller dårligere på er å logge tider. Det er ett langt steg fra dette til å kjøre racing. Det er fint plass til begge deler bare folk bruker speilene å slipper forbi. De fleste er flinke til det, men det er alltid noen som ikke helt forstår at når bilen bak deg kommer nærmere, så er den raskere enn deg. Derfor er det viktig at flaggvaktene bruker blåflagget aktivt, og viser bort de som gjentatte ganger nekter å slippe forbi. Det er ikke sånn at de som tusler sakte rundt banen har større rett til det enn andre som ønsker å kjøre fortere.alfa wrote:Vil bare slutte meg til Henning og Dag-Henning. Jeg deler deres syn på saken.
For de som jakter rundetider og vil kjøre "superfort" ; De har tilbud i regi av Bilsportforbundet.
For oss andre som er opptatt av ferdighetskjøring er det eksisterende tilbudet fra NSK helt supert.
Forutsatt at det ikke blir ødelagt av at noen viderekommende vil benytte NSKs ferdighetskjøring som
racingarena.
Ikke meg imot at deltagere velger det tilbudet som passer best (NSK/NBF). Da blir nok alle fornøyd.
Jeg har drevet med kjøring på bane i 20 år. I noe av denne tiden har jeg kjørt aktivt. Internasjonale løp på Nürburgring. Jeg har også kjørt mange slags biler, både motorsvake og motorsterke, tunge og lette, på baner både i Norge og utlandet. Dette som bakgrunnsinformasjon i forhold til min påstad:
Og min påstand er: Du vet når du har fått til en god sving. Granden av perfeksjonisme kan måles i størrelse på smilet Jo bedre du kjører og bredere blir smilet. Om man legger bort klokka og måler smil i stedet, ja så blir kjøringen mer morro og ikke minst, tryggere for alle parter. Da gjør det ingen ting om man "mister" en sving fordi det var andre kjøretøy i veien
Om dette for enkelte ikke er tilfredsstillende, ja så er jeg redd at lisensiert bil og fører er det rette. Det behøver heller ikke koste alverden, men det kan ta mye tid.
'87 Toyota MR2
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia
'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia
'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
Re: Banekjøring i 200 km/t...?
Godt sagt. En dyktig sjåfør kjenner på bilen og tilbakemeldingene denne gir om han gjør ting riktig. Når man gjør riktige ting oftere vil rundetidene følge etter, men enkelte ser ut til å ha snudd dette på hodet og setter rundetidene foran ferdighetene.inge wrote: Og min påstand er: Du vet når du har fått til en god sving. Granden av perfeksjonisme kan måles i størrelse på smilet Jo bedre du kjører og bredere blir smilet. Om man legger bort klokka og måler smil i stedet, ja så blir kjøringen mer morro og ikke minst, tryggere for alle parter. Da gjør det ingen ting om man "mister" en sving fordi det var andre kjøretøy i veien
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: Banekjøring i 200 km/t...?
Det så ut som det gikk over 80, og tildels for i svingene på videoen din. En exige 240 er en kapabel bil, og det er godt mulig at du er raskere enn meg. Det er selvfølgelig irrelevant, siden det kun er de som er raskere enn akkurat deg som er problemet.rayb wrote:Finn 1 feil....pIMp wrote: Det er ikke all som har råd til å starte med racing, men likevel ønsker å kjøre fort. Noen kjører fort fordi at de har raske biler, og noen er dyktige til å kjøre, felles er at alle kjører for å øke ferdighetene sine. Den eneste måten å måle om du blir flinkere eller dårligere på er å logge tider. Det er ett langt steg fra dette til å kjøre racing. Det er fint plass til begge deler bare folk bruker speilene å slipper forbi. De fleste er flinke til det, men det er alltid noen som ikke helt forstår at når bilen bak deg kommer nærmere, så er den raskere enn deg. Derfor er det viktig at flaggvaktene bruker blåflagget aktivt, og viser bort de som gjentatte ganger nekter å slippe forbi. Det er ikke sånn at de som tusler sakte rundt banen har større rett til det enn andre som ønsker å kjøre fortere.
Re: Banekjøring i 200 km/t...?
Virkelig, så ulike spor og kombinasjoner av svinger, de kan man bare føle på seg når det er riktig. Det å teste ulike spor eller sving kombinasjoner, for så å analysere sektoren etterpå, for å se hva som fungerte best er altså bare tull. Men hva vet vel jeg, som ikke engang har kjørt på ringen eller racing, og ratter rundt i en over 25 år gammel bil.rayb wrote:Godt sagt. En dyktig sjåfør kjenner på bilen og tilbakemeldingene denne gir om han gjør ting riktig. Når man gjør riktige ting oftere vil rundetidene følge etter, men enkelte ser ut til å ha snudd dette på hodet og setter rundetidene foran ferdighetene.inge wrote: Og min påstand er: Du vet når du har fått til en god sving. Granden av perfeksjonisme kan måles i størrelse på smilet Jo bedre du kjører og bredere blir smilet. Om man legger bort klokka og måler smil i stedet, ja så blir kjøringen mer morro og ikke minst, tryggere for alle parter. Da gjør det ingen ting om man "mister" en sving fordi det var andre kjøretøy i veien
Re: Banekjøring i 200 km/t...?
Hva du (eller jeg) mener om saken er likegyldig ettersom regelverket forbyr tidtaking. Dersom du ønsker å bruke rundetider som kriterium må du lisensiere bilen din.pIMp wrote: Virkelig, så ulike spor og kombinasjoner av svinger, de kan man bare føle på seg når det er riktig. Det å teste ulike spor eller sving kombinasjoner, for så å analysere sektoren etterpå, for å se hva som fungerte best er altså bare tull. Men hva vet vel jeg, som ikke engang har kjørt på ringen eller racing, og ratter rundt i en over 25 år gammel bil.
Hverken Inge eller jeg har 25 år gamle biler. Bare sånn som en saksopplysning.
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: Banekjøring i 200 km/t...?
... men det er jo hele poenget Om du trener til racing så er tiden viktig i en kombinasjon. Du blir imidlertid ikke noe bedre sjåfør, eller flinkere til å håndtere bilen din, og det som er poenget med ferdighetskjøring på bane Når det er sagt, så stemmer det forbløffende ofte; når svingen "sitter" og smilet kommer, ja så er ofte det den raskeste måte å forsere svingen på, om du samenligener med klokken etterpå. Om man ser bort fra drifting dapIMp wrote:Virkelig, så ulike spor og kombinasjoner av svinger, de kan man bare føle på seg når det er riktig. Det å teste ulike spor eller sving kombinasjoner, for så å analysere sektoren etterpå, for å se hva som fungerte best er altså bare tull. Men hva vet vel jeg, som ikke engang har kjørt på ringen eller racing, og ratter rundt i en over 25 år gammel bil.rayb wrote:Godt sagt. En dyktig sjåfør kjenner på bilen og tilbakemeldingene denne gir om han gjør ting riktig. Når man gjør riktige ting oftere vil rundetidene følge etter, men enkelte ser ut til å ha snudd dette på hodet og setter rundetidene foran ferdighetene.inge wrote: Og min påstand er: Du vet når du har fått til en god sving. Granden av perfeksjonisme kan måles i størrelse på smilet Jo bedre du kjører og bredere blir smilet. Om man legger bort klokka og måler smil i stedet, ja så blir kjøringen mer morro og ikke minst, tryggere for alle parter. Da gjør det ingen ting om man "mister" en sving fordi det var andre kjøretøy i veien
'87 Toyota MR2
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia
'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia
'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
Re: Banekjøring i 200 km/t...?
Det er mange andre treff å kjøre på hvor tidtakning er lov. (jada jada, jeg skal dra dit istedenfor). Det er heller ikke noe problem for meg å respektere NSK sitt regelverk og ikke ta tiden. Det som slår meg er hvordan mange her ser på raske biler som et stort problem, også ratter de selv rundt i både dyre og raske biler. Jeg skal ikke spekulere i hvorfor det er sånn, men noen tanker gjør man seg jo.rayb wrote:Hva du (eller jeg) mener om saken er likegyldig ettersom regelverket forbyr tidtaking. Dersom du ønsker å bruke rundetider som kriterium må du lisensiere bilen din.pIMp wrote: Virkelig, så ulike spor og kombinasjoner av svinger, de kan man bare føle på seg når det er riktig. Det å teste ulike spor eller sving kombinasjoner, for så å analysere sektoren etterpå, for å se hva som fungerte best er altså bare tull. Men hva vet vel jeg, som ikke engang har kjørt på ringen eller racing, og ratter rundt i en over 25 år gammel bil.
Hverken Inge eller jeg har 25 år gamle biler. Bare sånn som en saksopplysning.
Re: Banekjøring i 200 km/t...?
Kom med dine tanker du Jeg er jo en av de du sikter til og kan godt tenke meg å høre dine taker på hvorfor jeg kjører de bilene jeg gjør, så kan vi jo se om de stemmer med "min" virkelighetpIMp wrote:Det er mange andre treff å kjøre på hvor tidtakning er lov. (jada jada, jeg skal dra dit istedenfor). Det er heller ikke noe problem for meg å respektere NSK sitt regelverk og ikke ta tiden. Det som slår meg er hvordan mange her ser på raske biler som et stort problem, også ratter de selv rundt i både dyre og raske biler. Jeg skal ikke spekulere i hvorfor det er sånn, men noen tanker gjør man seg jo.rayb wrote:Hva du (eller jeg) mener om saken er likegyldig ettersom regelverket forbyr tidtaking. Dersom du ønsker å bruke rundetider som kriterium må du lisensiere bilen din.pIMp wrote: Virkelig, så ulike spor og kombinasjoner av svinger, de kan man bare føle på seg når det er riktig. Det å teste ulike spor eller sving kombinasjoner, for så å analysere sektoren etterpå, for å se hva som fungerte best er altså bare tull. Men hva vet vel jeg, som ikke engang har kjørt på ringen eller racing, og ratter rundt i en over 25 år gammel bil.
Hverken Inge eller jeg har 25 år gamle biler. Bare sånn som en saksopplysning.
'87 Toyota MR2
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia
'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia
'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
Re: Banekjøring i 200 km/t...?
Jeg har da i alle fall en 24 år gammel bil Og har hatt den siden den var ny. Den har gått utrolig mange runder på Rudskogen denrayb wrote:Hva du (eller jeg) mener om saken er likegyldig ettersom regelverket forbyr tidtaking. Dersom du ønsker å bruke rundetider som kriterium må du lisensiere bilen din.pIMp wrote: Virkelig, så ulike spor og kombinasjoner av svinger, de kan man bare føle på seg når det er riktig. Det å teste ulike spor eller sving kombinasjoner, for så å analysere sektoren etterpå, for å se hva som fungerte best er altså bare tull. Men hva vet vel jeg, som ikke engang har kjørt på ringen eller racing, og ratter rundt i en over 25 år gammel bil.
Hverken Inge eller jeg har 25 år gamle biler. Bare sånn som en saksopplysning.
'87 Toyota MR2
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia
'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia
'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
Re: Banekjøring i 200 km/t...?
Du misforstår nok litt. Hva slags bil du kjører er opp til deg. Det som slår meg er at eierne av potensielt svært raske (og dyre, for raske biler er nesten alltid dyre) ser det som et stort problem at noen er for raske.inge wrote: Kom med dine tanker du Jeg er jo en av de du sikter til og kan godt tenke meg å høre dine taker på hvorfor jeg kjører de bilene jeg gjør, så kan vi jo se om de stemmer med "min" virkelighet
En annen ting er at dette heter ferdighetskjøring. Hvilke ferdigheter er det man skal øve på? Kjøring på bane har nesten ingen relevans til kjøring på vei, så jeg antar at man skal lære seg bilkontroll. For meg er det å kjøre optimalt spor og balansere bilen optimalt bilkontrol.
Re: Banekjøring i 200 km/t...?
Ok så misforstår jeg, det kan være. Men jeg tilhører den kategorien du nevner. Har minst to biler som kan komme opp i alvorlig høye hastigheter på både Rudskogen og Vålerbanen. Jeg er også kritisk til om alle med motorsterke biler er sitt ansvar bevisst. Vi har noen eksempler fra Rudskogen i fjor som kan tyde på at ferdigheter ikke står helt i stil med kjøretøy og hastighet....pIMp wrote:Du misforstår nok litt. Hva slags bil du kjører er opp til deg. Det som slår meg er at eierne av potensielt svært raske (og dyre, for raske biler er nesten alltid dyre) ser det som et stort problem at noen er for raske.inge wrote: Kom med dine tanker du Jeg er jo en av de du sikter til og kan godt tenke meg å høre dine taker på hvorfor jeg kjører de bilene jeg gjør, så kan vi jo se om de stemmer med "min" virkelighet
En annen ting er at dette heter ferdighetskjøring. Hvilke ferdigheter er det man skal øve på? Kjøring på bane har nesten ingen relevans til kjøring på vei.
Jeg har sett problemene både fra tiden med motorsvak bil som gikk fort i svingene, og senere med motorsterke biler som går fort både i svingene og rett fram. Da sett i forhold til medtrafikanter der ute som er lite villig til å slippe fram. Mye på grunn av at det er litt vanskelig å sette seg inn i situasjonen til de som kjører annet kjøretøy en en selv, og eller har andre ferdigheter. Jeg vet også så altforgodt hva som kan skje om to biler "dulter" bort i hverandre i 200 km/t. Det er derfor jeg agiterer veldig sterkt for at NSK sin banekjøring må skje i kontrolerte former og at man må sørge for å ha god avstand mellom kjøretøyene. Forbikjøring i innbremsingssoner og i sving er de hendelsene som har størst sjanse for å ende i at to biler kommer bort i hverandre. Om alle viser litt omtanke for sine medtrafikanter der ute på banen, ja så vil dette gå veldig bra Klare regler og håndhevelse av disse vil være med på å redusere risiko for ulykker. Det er det som er poenget her. Ikke hastigheten i seg selv, konsekvensene er bare så mye større når hastigheten øker.... Har noe å gjøre med fysikk dette, og kurven er ikke linær, for å si det slik....
Det kan godt komme til nytte å vite hvordan ens eget kjøretøy oppfører seg på grensen. Selv på landevei. Reaksjonsevne og unnamanøver er to disipliner man kan trene opp ved kjøring på bane, selv etter regelverket til NSK
'87 Toyota MR2
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia
'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia
'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
Re: Banekjøring i 200 km/t...?
Nå er du litt på siden av diskusjonen. Det er en selvfølge at alle kjører hensynsfullt og følger reglene. Hele diskusjonen starter med at noen her inne mener at alle som ønsker å kjøre fort er uønsket, og får begynne med racing. Argumentene for dette er at det heter ferdighestkjøring, som jo er akkurat det vi som ønsker å kjøre fort driver med. Hvor mange drar på banen for å kjøre sakte, eller sånn passe fort og kanskje litt fort i svingene? Min erfaring fra over 12 år med kjøring på bane er at de uefarne som kjører skjeldent er det absolutt farligste på en bane, og da spesielt de med dyr redskap og lite erfaring. Du har selvfølgelig en og annen hensynsløs fyr som må kjøre fort hele tiden. Har selv opplevd disse flere ganger.inge wrote:Ok så misforstår jeg, det kan være. Men jeg tilhører den kategorien du nevner. Har minst to biler som kan komme opp i alvorlig høye hastigheter på både Rudskogen og Vålerbanen. Jeg er også kritisk til om alle med motorsterke biler er sitt ansvar bevisst. Vi har noen eksempler fra Rudskogen i fjor som kan tyde på at ferdigheter ikke står helt i stil med kjøretøy og hastighet....pIMp wrote:Du misforstår nok litt. Hva slags bil du kjører er opp til deg. Det som slår meg er at eierne av potensielt svært raske (og dyre, for raske biler er nesten alltid dyre) ser det som et stort problem at noen er for raske.inge wrote: Kom med dine tanker du Jeg er jo en av de du sikter til og kan godt tenke meg å høre dine taker på hvorfor jeg kjører de bilene jeg gjør, så kan vi jo se om de stemmer med "min" virkelighet
En annen ting er at dette heter ferdighetskjøring. Hvilke ferdigheter er det man skal øve på? Kjøring på bane har nesten ingen relevans til kjøring på vei.
Jeg har sett problemene både fra tiden med motorsvak bil som gikk fort i svingene, og senere med motorsterke biler som går fort både i svingene og rett fram. Da sett i forhold til medtrafikanter der ute som er lite villig til å slippe fram. Mye på grunn av at det er litt vanskelig å sette seg inn i situasjonen til de som kjører annet kjøretøy en en selv, og eller har andre ferdigheter. Jeg vet også så altforgodt hva som kan skje om to biler "dulter" bort i hverandre i 200 km/t. Det er derfor jeg agiterer veldig sterkt for at NSK sin banekjøring må skje i kontrolerte former og at man må sørge for å ha god avstand mellom kjøretøyene. Forbikjøring i innbremsingssoner og i sving er de hendelsene som har størst sjanse for å ende i at to biler kommer bort i hverandre. Om alle viser litt omtanke for sine medtrafikanter der ute på banen, ja så vil dette gå veldig bra Klare regler og håndhevelse av disse vil være med på å redusere risiko for ulykker. Det er det som er poenget her. Ikke hastigheten i seg selv, konsekvensene er bare så mye større når hastigheten øker.... Har noe å gjøre med fysikk dette, og kurven er ikke linær, for å si det slik....
Det kan godt komme til nytte å vite hvordan ens eget kjøretøy oppfører seg på grensen. Selv på landevei. Reaksjonsevne og unnamanøver er to disipliner man kan trene opp ved kjøring på bane, selv etter regelverket til NSK
At reaksjonsevne og unnamanøver har en viss relevans til hendelser som kan skje på vanlig vei er jeg enig i. Men at du som fører står veldig mye bedre rustet til å håndtere en uforutsett situasjon vesentlig bedre pga banekjøring, stiller jeg meg tvilende til. Banekjøring handler om sporvalg og bilkontroll, det at en blir mye bedre sjåfør er for meg udokumenterte påstander for å legitimere banekjøring. Drar du rundt i depotet på en banetreff, snakker stort sett alle om spor og hvordan man kjørte osv osv.
Og inge, ikke ta det med raske biler så personlig, jeg bryr meg virkelig ikke om hva slags bil du kjører (selv om en Atom hadde passet meg perfekt som lekebil). Det at du er imot å kjøre for fort fordi at noen ikke mestrer redskapen sin, ikke følger reglene eller kjører farlig, er noe helt annet, med mindre du mener jeg er en av dem. Alt jeg ønsker er å få kjøre så fort jeg kan med min bil i mitt eget tempo. Det er raskere enn mange, og tregere enn mange andre. En skulle tro dette var mulig uten å føle seg uønsket og bli henvist til racing.
Banekjøring i 200 km/t...?
Der tar du skammelig feil. Jeg kjører på bane fordi jeg synes det er moro å kjøre fort.pIMp wrote:Det så ut som det gikk over 80, og tildels for i svingene på videoen din. En exige 240 er en kapabel bil, og det er godt mulig at du er raskere enn meg. Det er selvfølgelig irrelevant, siden det kun er de som er raskere enn akkurat deg som er problemet.
Jeg er ikke så optatt av "egenutvikling","å presse grenser","å ligge på kanten", "å bli en bedre sjåfør" eller noen andre av de flosklene folk har en tendens til å slenge rundt seg med.
Jeg gir en god dag i om du kjører fortere eller saktere enn meg så lenge det gjøres på en sikker måte. Når noen jeg får noen i speilet slipper jeg dem forbi så fort jeg overhodet kan. Det eneste jeg forlanger er at de har høflighet nok til å vente til neste rettstrekk eller, dersom det passer seg sånn, i alle fall til jeg ikke ligger med slipp på alle 4 hjul.
Argumenter om rundetider eller hva man har råd til er så irrelevante at jeg ikke helt skjønner hvorfor de blir dratt fram gang på gang.
Ja, S240 er en kapabel bil men først og fremst synes jeg det er en hysterisk morsom bil å kjøre. Det gjelder både på vei og bane.
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....