Var vel ikke helt poenget.arildh wrote:Hvis det ved en feiltakelse gikk en iPhone app eller annet uvesen i bakgrunnen og tok tiden uten at dere var klar over det liksom, hvilken tid hadde dere rundt banen da. Helt hypotetisk altså...
Banekjøring i 200 km/t...?
Re: Banekjøring i 200 km/t...?
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Re: Banekjøring i 200 km/t...?
Jeg er enig med deg Iceman,ikke bra.Men syntes det er synd om du velger å ikke delta på treffene
til NSK lenger, samtidig så skjønner jeg deg, har man en rask bil og kan å kjøre på bane blir det
begrenset hvor "gøy" og raskt man kan kjøre.Blir som å drikke lettøl istedenfor champagne i fint selskap
til NSK lenger, samtidig så skjønner jeg deg, har man en rask bil og kan å kjøre på bane blir det
begrenset hvor "gøy" og raskt man kan kjøre.Blir som å drikke lettøl istedenfor champagne i fint selskap
Nissan 300ZX GT675RS 1991
Nissan GTR SPE750 2009
X-Ford Escort Cosworth
X-BMW M3 EvoII
X-Toyota MR2
X-Ford Sierra Cosworth
X-Nissan 200SX
X-Golf Gti-16v
X-Fiat Ritmo Abarth 130TC
X-Opel Kadett GSI
Nissan GTR SPE750 2009
X-Ford Escort Cosworth
X-BMW M3 EvoII
X-Toyota MR2
X-Ford Sierra Cosworth
X-Nissan 200SX
X-Golf Gti-16v
X-Fiat Ritmo Abarth 130TC
X-Opel Kadett GSI
Re: Banekjøring i 200 km/t...?
Men poenget er vel tydligvis å kjøre fort ?Iceman wrote:Var vel ikke helt poenget.arildh wrote:Hvis det ved en feiltakelse gikk en iPhone app eller annet uvesen i bakgrunnen og tok tiden uten at dere var klar over det liksom, hvilken tid hadde dere rundt banen da. Helt hypotetisk altså...
Just sayin...
- 06 MX-5
Re: Banekjøring i 200 km/t...?
Helt hypotetisk ca. 1.49.1 for min del.arildh wrote:Hvis det ved en feiltakelse gikk en iPhone app eller annet uvesen i bakgrunnen og tok tiden uten at dere var klar over det liksom, hvilken tid hadde dere rundt banen da. Helt hypotetisk altså...
Men for all del... det er vill gjetning fra min side.
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: Banekjøring i 200 km/t...?
Ja, jeg er på en bane for å kjøre fort under trygge forhold, om ikke så kunne jeg like gjerne kjørt en Søndagstur til GOL.arildh wrote:Men poenget er vel tydligvis å kjøre fort ?Iceman wrote:Var vel ikke helt poenget.arildh wrote:Hvis det ved en feiltakelse gikk en iPhone app eller annet uvesen i bakgrunnen og tok tiden uten at dere var klar over det liksom, hvilken tid hadde dere rundt banen da. Helt hypotetisk altså...
Just sayin...
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Re: Banekjøring i 200 km/t...?
Om jeg hadde tatt tiden, så blir det vel 1.42.00,+- noen litt raskere runder og litt tregere runder.rayb wrote:Helt hypotetisk ca. 1.49.1 for min del.arildh wrote:Hvis det ved en feiltakelse gikk en iPhone app eller annet uvesen i bakgrunnen og tok tiden uten at dere var klar over det liksom, hvilken tid hadde dere rundt banen da. Helt hypotetisk altså...
Men for all del... det er vill gjetning fra min side.
Bare bruk videoen min, så ser du jo rundetidene.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Re: Banekjøring i 200 km/t...?
For sammenligning, er det noen superbiler som har blitt testet maksimalt av proff.sjåfører på nye rudskogen?Iceman wrote:Om jeg hadde tatt tiden, så blir det vel 1.42.00,+- noen litt raskere runder og litt tregere runder.rayb wrote:Helt hypotetisk ca. 1.49.1 for min del.arildh wrote:Hvis det ved en feiltakelse gikk en iPhone app eller annet uvesen i bakgrunnen og tok tiden uten at dere var klar over det liksom, hvilken tid hadde dere rundt banen da. Helt hypotetisk altså...
Men for all del... det er vill gjetning fra min side.
Bare bruk videoen min, så ser du jo rundetidene.
Nissan S13 Racing til salgs
Honda ITR DC5 Type-R
Andrè Linder
Honda ITR DC5 Type-R
Andrè Linder
Re: Banekjøring i 200 km/t...?
Superbilen min kjørte 1.42 @ 183km/t max med underbetalt sjåfør. Ingen vits å kjøre over 200 om man ikke må
- 06 MX-5
Re: Banekjøring i 200 km/t...?
De beste kval-tidene i Corsa Italiana er på 1.39 - 1.40. Samme bilene faller ned på 1.47 - 1.50 i løp.
Re: Banekjøring i 200 km/t...?
Minns GT3ene i den nest grommeste klassen til PCN Racing kjører på 1.37-1.38 eller deromkring (fritt etter dårlig hukommelse). Da er det snakk om biler med skilter og Michelin Pilot Sport Cup dekk.Linder wrote:For sammenligning, er det noen superbiler som har blitt testet maksimalt av proff.sjåfører på nye rudskogen?
Lisensierte biler på slicks kjører formodentlig ned mot eller under 1.30 skulle jeg anta.
Edit:
Fant denne hvor Pål Eidsvold kjører på ~1:30 ut fra tidskodene i videoen.
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: Banekjøring i 200 km/t...?
Jaja, en bil mindre å være rundingsbøye for.Iceman wrote:Først og fremst må jeg takke for noen fantastiske år med Banekjøring i regi av NSK, men som alle vet. "all good things must come to an end"
Det natulige sporet ned mot "Angsten" er på venstre side, så det betyr at tregere biler nå må krysse banen over til høyre siden når de nå blir forbikjørt.
Med tanke på min egen sikkerhet, så kan jeg ikke lengre delta på NSK sine banetreff på Sommeren.
Håper du får det moro på de treffene du finner verdige din deltakelse.
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: Banekjøring i 200 km/t...?
Raskeste som er kjørt der er en Stilt (Gislerud) i GT serien 1:24:369rayb wrote:Minns GT3ene i den nest grommeste klassen til PCN Racing kjører på 1.37-1.38 eller deromkring (fritt etter dårlig hukommelse). Da er det snakk om biler med skilter og Michelin Pilot Sport Cup dekk.Linder wrote:For sammenligning, er det noen superbiler som har blitt testet maksimalt av proff.sjåfører på nye rudskogen?
Lisensierte biler på slicks kjører formodentlig ned mot eller under 1.30 skulle jeg anta.
Edit:
Fant denne hvor Pål Eidsvold kjører på ~1:30 ut fra tidskodene i videoen.
http://www.rudskogen.no/
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.
Medlem:3325
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.
Medlem:3325
Re: Banekjøring i 200 km/t...?
Det kan vel komme til å endre seg mot slutten av august :Morten H wrote:Raskeste som er kjørt der er en Stilt (Gislerud) i GT serien 1:24:369rayb wrote:Minns GT3ene i den nest grommeste klassen til PCN Racing kjører på 1.37-1.38 eller deromkring (fritt etter dårlig hukommelse). Da er det snakk om biler med skilter og Michelin Pilot Sport Cup dekk.Linder wrote:For sammenligning, er det noen superbiler som har blitt testet maksimalt av proff.sjåfører på nye rudskogen?
Lisensierte biler på slicks kjører formodentlig ned mot eller under 1.30 skulle jeg anta.
Edit:
Fant denne hvor Pål Eidsvold kjører på ~1:30 ut fra tidskodene i videoen.
http://www.rudskogen.no/
Red Bulls formel 1-team kommer til Norge 24. - 26. august 2012 under Rudskogen Motorfestival. Dette er første gang man kan oppleve en formel bil opp mot 300 kilometer i timen på norsk jord.
- Vi gleder oss utorolig mye til at bilen skal sette den offesielle banerekorden på Rudskogen, sier Jan Ove Nystuen i festivalkomiteen. Ifjor vant Red Bull både førermesterskapet og konstruktørtittelen. Hvilken fører som ratter bilen er foreløbig ikke 100 prosent klart, men det blir en av førerne i Red Bull-systemet.
Edit: Formelbiler til side, Gislerud i en Stealth kan det vel ikke være mange bil/førere i norge som slår?
2001 Impreza "pure racing edition" (racingbilen)
2012 Bmw 330xD m-sport
x 2005 Smart roadster coupe (sportsbilen) solgt
http://altibildeler.no
2012 Bmw 330xD m-sport
x 2005 Smart roadster coupe (sportsbilen) solgt
http://altibildeler.no
Re: Banekjøring i 200 km/t...?
Vil bare slutte meg til Henning og Dag-Henning. Jeg deler deres syn på saken.
For de som jakter rundetider og vil kjøre "superfort" ; De har tilbud i regi av Bilsportforbundet.
For oss andre som er opptatt av ferdighetskjøring er det eksisterende tilbudet fra NSK helt supert.
Forutsatt at det ikke blir ødelagt av at noen viderekommende vil benytte NSKs ferdighetskjøring som
racingarena.
Ikke meg imot at deltagere velger det tilbudet som passer best (NSK/NBF). Da blir nok alle fornøyd.
For de som jakter rundetider og vil kjøre "superfort" ; De har tilbud i regi av Bilsportforbundet.
For oss andre som er opptatt av ferdighetskjøring er det eksisterende tilbudet fra NSK helt supert.
Forutsatt at det ikke blir ødelagt av at noen viderekommende vil benytte NSKs ferdighetskjøring som
racingarena.
Ikke meg imot at deltagere velger det tilbudet som passer best (NSK/NBF). Da blir nok alle fornøyd.
___________________
Come to the dark side - we have cookies!
Come to the dark side - we have cookies!
Re: Banekjøring i 200 km/t...?
Det er ikke helt riktig.alfa wrote:Vil bare slutte meg til Henning og Dag-Henning. Jeg deler deres syn på saken.
For de som jakter rundetider og vil kjøre "superfort" ; De har tilbud i regi av Bilsportforbundet.
De som diskuterer her inne og vil kjøre superfort vil gjøre det med gateregistrerte biler. NBF krever at man lisensierer bilen, noe som delvis er kostbart og delvis "ødelegger" bilen. Det er en vesentlig forskjell på de to.
Det finnes imidlertid arrangører som har et langt mer avslappet forhold til forbikjøringer ute på banen enn NSK har. Mulig man har lavere rundetider på disse treffene, men jeg vil fortsatt gi banekomiteen honnør for å ta sikkerheten på alvor.
At enkelte ikke vil delta fordi de har et annet syn på hva sikkerhet innebærer er selvfølgelig deres rett. Jeg har litt tungt for å ta argumenter om at "det naturlige sporet ned mot ansten er....." på alvor, men jeg har latt meg fortelle at jeg er i overkant sær.....
NSKs banedager har alltid hatt forbud mot tidtaking, men teknologien vi har tilgang til i dag gjør dette litt vanskelig å håndheve.
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....