cv1515 wrote:
Men jeg skjønner deg,er litt for mange "gretne gamle gubber" til tider her
Forsiktig nå Det kan tenkes vi gammle gubbene ikke gidder bruke fritiden vår på å arrangere for dere unge smidige og blide guttene lengre.......
Jeg er en av de som håper NSK fortsetter å ha banetreff, så lenge NSK er en Sportsvogn Klubb.
Har snakket med ganske mange om "Banekjøring i over 200Km/t" som tråden heter , så nå har vi startet en liten klubb.
Oss over 200Km/t under banekjøring. det ble 4 Nye medlemmer i går.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
cv1515 wrote:
Men jeg skjønner deg,er litt for mange "gretne gamle gubber" til tider her
Forsiktig nå Det kan tenkes vi gammle gubbene ikke gidder bruke fritiden vår på å arrangere for dere unge smidige og blide guttene lengre.......
Jeg er en av de som håper NSK fortsetter å ha banetreff, så lenge NSK er en Sportsvogn Klubb.
Har snakket med ganske mange om "Banekjøring i over 200Km/t" som tråden heter , så nå har vi startet en liten klubb.
Oss over 200Km/t under banekjøring. det ble 4 Nye medlemmer i går.
Vil gjerne minne om at veitrafikkloven gjelder på våre banetreff.
Dvs. at fartsgrensen egentlig er 80 km/t.
Derfor fornuftig å ikke flagge at man kjører i langt over dobbelt av lovlig hastighet. Det er jo ikke så vanskelig å finne oss etter å ha lest på dette forumet.
Men nå blir vel jeg bare sett på som en av de gretne gamle gubbene...
Kjørte med lisens I går, jeg har ikke snakkes om NSK treffet.
Dette er Jo ikke før 26.April, da kan vi godt holder OSS under 80.
Masse kjegler så vi kan kjøre slalom, og dette bare på langsiden.
Minner meg litt om filmen fight club. You do not talk about fight club.
Say no more.
Om det er så fy å snakkes om, hvorfor får denne tråden leve.
Er Jo bare å slette hele fandenskapen. ?
Det er vel Han som startet denne Tråden som la lista, da Banekjøring I over 200km/t sier vel alt.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Jeg har kjøre med NSK I flere år nå, og det har aldri vært noe problem.
Har aldri sett noe form for stygg kjøring noen gang, så kommer en tråd som dette opp.
Folk roper ulv ulv uten grunn, da de ikke en gang har prøvd å kjøre på Rudskogen I 2012.
Flere med meg mener bare at en tråd som dette er ødeleggende for oss som førere og NSK som klubb. Klarer derfor ikke å ta denne tråden seriøst.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Iceman wrote:Jeg har kjøre med NSK I flere år nå, og det har aldri vært noe problem.
Har aldri sett noe form for stygg kjøring noen gang, så kommer en tråd som dette opp.
Folk roper ulv ulv uten grunn, da de ikke en gang har prøvd å kjøre på Rudskogen I 2012.
Flere med meg mener bare at en tråd som dette er ødeleggende for oss som førere og NSK som klubb. Klarer derfor ikke å ta denne tråden seriøst.
Som jeg har sagt tidligere..... Dersom man leser denne tråden skulle man ikke tro at banetreffene våre så til de grader siviliserte som de er.
Å skyve denne problemstillingen under teppet hjelper i hvert fall ikke. Denne tråden ødelegger ingenting, den viser derimot at man tar sikkerheten seriøst. Når sant skal sies så mener jeg fortsatt at hastighetene man oppnår på Rudskogen er for høy for en vanlig personbil uten sikkerhetstutstyr. Da er det i hvert fall viktig at man er enige om hvordan forbikjøring skal foregå, så slipper man kjedelige episoder med biler som vil brette seg som en blikkboks rundt sjåføren ved et sammenstøt. Da er det i hvert fall slutt på banekjøring i Norge...
Som det blir nevnt av andre, så forsterkes slike diskusjoner på nett/forum. Ta en tur innom imprezaforumet, og det kan se ut til at girkassene i Subaru er laget av glass...
Etter det som skjedde med deg på ACR, så skjønner alle som var der at det måtte sette spor.
om du syns det går for fort, så gå av gassen.
Med de reglene NSK Bruker, så klarer jeg ikke se hva du snakker om Haga.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Er sjelden bane, hastighet eller bil som er ulykkesårsak.. Der Hmhaga krasjet på ACR er en relativt enkel kombinasjon med helt grei hastighet. En så grov førerfeil burde ikke medføre diskusjon om visse hastigheter er forsvarlig eller ikke. Alle må kjøre etter evne.
Nissan S13 Racing til salgs
Honda ITR DC5 Type-R
Andrè Linder
Selv om det er fredag er det lov å holde diskusjonen på et saklig nivå, gutter. Det er svært nære at jeg stenger denne tråden nå...
Over til noe hyggeligere: Har dere sett at det er lagt ut 'reklame' for treffet på www.sportsvogn.no ? Og der ligger også reglene for kjøringen på bane - de bør glede opptil flere av oss.
-Forbikjøring skal kun skje på langsidene, med tydelig tegngiving og alltid på venstre side, den som blir forbikjørt skal gi tegn, sakne farten og vike til høyre. Forbikjøringen skal være unnagjort innen 100-metersmerket. Det skal aldri være mer enn to biler i bredden noe sted på banen. Forbikjøring andre steder på banen kan kun skje dersom føreren i bilen foran gir tydelig signal om at han vil bli forbikjørt ved å gi tegn, senke farten betydelig og vike til høyre
- Har du en raskere bil bak deg som vil forbi, senk farten, gi signal med blinklyset og legg deg ut til høyre på langsidene for å slippe den frem.
Foreslår en justering av teksten; der det står at det aldri skal være to i bredden noe sted på banen kan det vel tas med "med unntak av under forbikjøring på langsidene"