Nürburgring Nordschleife 2012

Forum for diskusjon av racing, banetreff, challenge o.l.

Moderators: inge, NoBrain

Post Reply
User avatar
Morten H
Posts: 965
Joined: 26 Jul 2005 23:41
Location: Skedsmokorset

Re: Nürburgring Nordschleife 2012

Post by Morten H »

Knuts wrote:Bare punktering i god fart men litt spesiell dimensjon så vi får ikke ny før Mandag så da kjøpte vi en Cooper S for å komme videre. Bilen var billig og vi tenkte å selge den når vi er tilbake.
Samme skjedde med en jobb kolega, punkterte med Cooper S for 14 dager siden på vei ned :?
De satt igjen bilen å henta den dagen etter (hadde heller ikke dekk dimmen de bruker) ,
så til alle Mini eiere , ta med Reserve dekk eller ha gått med kr på Konto og kjøp en Ny brukt Cooper :)
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.

Medlem:3325
Knuts
Posts: 309
Joined: 03 Aug 2004 07:34

Re: Nürburgring Nordschleife 2012

Post by Knuts »

Da er vi tilbake i Norge. Var snø på Lørdag men Søndag var det fint vær og mye kjøring. Jeg kjørte Cooper S med Øhlins, de to andre en ganske rigget Golf GTI 35 og en Swift. Var ekstremt mye folk på ringen så alt av biler var bortleid men Theo( Rentracecar) ordnet oss biler som allerede var bortleid. Snakk om service. Dessverre ble Swiften litt kortere.
Cooper S og Golfen var skikkelig raske men dessverre umulig å få varme i bakdekkene i kulda.
Allikavel 8.51 med stor trafikk. Klarer nok lett 8.30 uten. Forøvrig har vi en Cooper S til salg. Nydelig bil.

Knut S
User avatar
Morten H
Posts: 965
Joined: 26 Jul 2005 23:41
Location: Skedsmokorset

Re: Nürburgring Nordschleife 2012

Post by Morten H »

Knuts wrote:Da er vi tilbake i Norge. Var snø på Lørdag men Søndag var det fint vær og mye kjøring. Jeg kjørte Cooper S med Øhlins, de to andre en ganske rigget Golf GTI 35 og en Swift. Var ekstremt mye folk på ringen så alt av biler var bortleid men Theo( Rentracecar) ordnet oss biler som allerede var bortleid. Snakk om service. Dessverre ble Swiften litt kortere.
Cooper S og Golfen var skikkelig raske men dessverre umulig å få varme i bakdekkene i kulda.
Allikavel 8.51 med stor trafikk. Klarer nok lett 8.30 uten. Forøvrig har vi en Cooper S til salg. Nydelig bil.

Knut S
Kjedelig med Swiften da ! Leiebil ?

Bilder av Coper S,n ?
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.

Medlem:3325
Tiger
Posts: 551
Joined: 07 Apr 2007 16:44

Re: Nürburgring Nordschleife 2012

Post by Tiger »

Hvordan gikk det med Gjensidige og forsikringen Iceman ? Jeg var forsikret hos Gjensidige og sjekket opp med dem at det var ok å kjøre på Ringen, som var ok.. men når det smeller så er det ofte en annen historie. Håper alt ordnet seg. :-D
Alfa Romeo S.W. 159 Ti 2.0 JTDm 2011
Nissan 200SX Racing E 1999 *SOLGT* :-)
Vrak : Ford Granada / Ford Consul / Karolisleden MB 280 SE '79
User avatar
hmhaga
Posts: 948
Joined: 14 May 2003 23:25
Location: Hallingby

Re: Nürburgring Nordschleife 2012

Post by hmhaga »

Er det egentlig greit at skader på Nordschleife/banekjøring skal dekkes av forsikringsselskapene? Man kjører jo med høy risiko med vitende og vilje... og skal det da gå ut over forsikringspremiene til de som ikke driver med slikt?
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
User avatar
rayb
Posts: 994
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Re: Nürburgring Nordschleife 2012

Post by rayb »

hmhaga wrote:Er det egentlig greit at skader på Nordschleife/banekjøring skal dekkes av forsikringsselskapene? Man kjører jo med høy risiko med vitende og vilje... og skal det da gå ut over forsikringspremiene til de som ikke driver med slikt?
Akkurat Ringen er litt spesielt ettersom det er en offentlig vei (har jeg i alle fall blitt fortalt).

Når det er sagt er det et legitimt spørsmål, og min mening er at det bær den så lenge det ikke er mulig å tegne egne tilleggsforsikringer for slikt.
Jeg er rimelig sikker på at de fleste som driver med slik kjøring ville ha vært villige til å hoste opp en moderat sum pr. dag for eksempel.....?
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Tiger
Posts: 551
Joined: 07 Apr 2007 16:44

Re: Nürburgring Nordschleife 2012

Post by Tiger »

Nordsløyfa er i ordinær åpningstid enveiskjørt vei, med fri fartsgrense nesten rundt hele. Det er faktisk fartsgrenser etter Døttinger Høhe, før du kjører av igjen og er ikke sikker om det er der enda, men ett skilt ved Breidscheid, man blir også bøtelagt på Ringen ved idiotkjøring, unnlater å stoppe ved uhell etc. Dermed er Ringen som Autobahn med fri fartsgrense. Gjensidge sa til meg at dem hadde ingen invendinger hverken ved banekjøring eller Nurburgring, så lenge det ikke var løp, og banekjøringen er jo også en ferdighetstrening. (ikke for alle ;-) )

MEN : hva skjer når ulykken er ute, og jeg vet at andre har blitt dekket helt etter uhell på Ringen tidligere, men lurte på om dem har fått mere fokus på Nürburgring Nordschleife siden der er mange flere som valfarter ditt nå enn før. Engelske forsikringselskaper dekker ikke skader på Ringen mer og har en klausul som i tekst ikke nevner ringen, men inkluderer den som at dem ikke dekker skader der: Formulert som at dem ikke dekker skader ved uhell /ulykke på enveiskjørt bomvei med fri fartsgrense.. noe i den duren.

Det er vel sikkert bare spm om tid før klausuler på dette blir inkludert med hensyn på banekjøring / Ringen, eller dem foretar en avkortning på kaskoutbetaling.
Alfa Romeo S.W. 159 Ti 2.0 JTDm 2011
Nissan 200SX Racing E 1999 *SOLGT* :-)
Vrak : Ford Granada / Ford Consul / Karolisleden MB 280 SE '79
oddrey
Posts: 177
Joined: 06 May 2009 14:52
Location: Romerike

Nürburgring Nordschleife 2012

Post by oddrey »

Svenske forsikringselskap dekker ikke skader på ringen fra iår. Har også pratet med en nordmann som skadet en norsk porsche som ikke fikk dekket skade han fikk i sommer, dette var if
BMW M3
User avatar
Iceman
Posts: 1243
Joined: 02 Jan 2006 09:28

Re: Nürburgring Nordschleife 2012

Post by Iceman »

Tiger wrote:Hvordan gikk det med Gjensidige og forsikringen Iceman ? Jeg var forsikret hos Gjensidige og sjekket opp med dem at det var ok å kjøre på Ringen, som var ok.. men når det smeller så er det ofte en annen historie. Håper alt ordnet seg. :-D
Fikk igjen alt.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Tiger
Posts: 551
Joined: 07 Apr 2007 16:44

Re: Nürburgring Nordschleife 2012

Post by Tiger »

Det vra bra Ice!, Både Gjensidige og Terra, bekreftet for meg at kasko gjaldt fullt ut både på Ringen og ved banekjøring slik vi deltar på banekjøring i dag, som er en ferdighetstrening. Håper det fortsetter å være slik :-D
Alfa Romeo S.W. 159 Ti 2.0 JTDm 2011
Nissan 200SX Racing E 1999 *SOLGT* :-)
Vrak : Ford Granada / Ford Consul / Karolisleden MB 280 SE '79
User avatar
Iceman
Posts: 1243
Joined: 02 Jan 2006 09:28

Re: Nürburgring Nordschleife 2012

Post by Iceman »

hmhaga wrote:Er det egentlig greit at skader på Nordschleife/banekjøring skal dekkes av forsikringsselskapene? Man kjører jo med høy risiko med vitende og vilje... og skal det da gå ut over forsikringspremiene til de som ikke driver med slikt?
Verden er urettferdig. deal with it. .
Kudos til de som finner et forsikringsselskap, som dekker banekjøring.
Det å kjøre på Ringen/Rudskogen/Våler eller andre baner er ikke ulovlig, så jeg ser ikke problemet med at forsikringsselskapene dekker dette.
Forsikringsselskapene er som staten, putter penger inn i en felles kasse, som igjen fordeles ut til de som trenger dem.

Haga: Når du slengte bilen din i dekk barrieren på Mo i Rana, så prøvde du vel å få dette dekket av forsikringen din? om ikke, hva skal du med forsikring.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
jonr
Posts: 159
Joined: 17 May 2009 17:36

Re: Nürburgring Nordschleife 2012

Post by jonr »

Er det egentlig greit at skader mens man xxxxxx skal dekkes av forsikringsselskapene? Man kjører jo med høy risiko med vitende og vilje... og skal det da gå ut over forsikringspremiene til de som ikke driver med slikt?

(Erstatt xxxxxx med en av følgende; røyker, snakker i telefonen, kjører på vinterføre, er fra landet men prøver å kjøre i sentrum, kjører i land med høyrekjøring, øvelseskjører med barna, kjører på bane, har hatt)

Ja synes jeg, alle har ulik risiko, det må vi leve med.
Last edited by jonr on 13 Nov 2012 22:20, edited 1 time in total.
E-type 1968
MX-5 1991
Tiger
Posts: 551
Joined: 07 Apr 2007 16:44

Re: Nürburgring Nordschleife 2012

Post by Tiger »

Enig :-D
Alfa Romeo S.W. 159 Ti 2.0 JTDm 2011
Nissan 200SX Racing E 1999 *SOLGT* :-)
Vrak : Ford Granada / Ford Consul / Karolisleden MB 280 SE '79
User avatar
hmhaga
Posts: 948
Joined: 14 May 2003 23:25
Location: Hallingby

Re: Nürburgring Nordschleife 2012

Post by hmhaga »

Iceman wrote:Haga: Når du slengte bilen din i dekk barrieren på Mo i Rana, så prøvde du vel å få dette dekket av forsikringen din? om ikke, hva skal du med forsikring.
Nei, jeg betalte for opprettingen selv. Forsikring er kjekt å ha den dagen det skjer et uhell. Avkjøringen på ACR var ikke et uhell, forsikringsselskapene kaller det vel "uaktsom kjøring".
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
User avatar
Iceman
Posts: 1243
Joined: 02 Jan 2006 09:28

Re: Nürburgring Nordschleife 2012

Post by Iceman »

hmhaga wrote:
Iceman wrote:Haga: Når du slengte bilen din i dekk barrieren på Mo i Rana, så prøvde du vel å få dette dekket av forsikringen din? om ikke, hva skal du med forsikring.
Nei, jeg betalte for opprettingen selv. Forsikring er kjekt å ha den dagen det skjer et uhell. Avkjøringen på ACR var ikke et uhell, forsikringsselskapene kaller det vel "uaktsom kjøring".
Du valgte å dekke skaden selv, men du kunne tatt det på forsikringen.
Jeg velger å få mine crash dekket av forsikringen, da jeg ikke hadde penger nok til å kaste dem ut av vinduet.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Post Reply