Nye forbikjøringsregler på banetreff
Nye forbikjøringsregler på banetreff
Vike til høyre? Er dette noen god ide da? Er greit noen steder, men nedover mot f.eks angsten på Rudskogen er det forøvrig mye mer naturlig å ligge til venstre, bare slippe gassen og la folk passere på høyre side. De skumle situasjonene jeg har opplevd der er når folk skal være snille og passe seg og ender mot med å kjøre fullstendig uforutsigbart.
Hva skjedde med "hold sporet"?
Hva skjedde med "hold sporet"?
Det vil vise seg, men vi er nødt til å ta noen grep all den tid Rudskogen har blitt som den har blitt. Vi må også ta hensyn til de mer uerfarne der ute.
Dette med å holde sporet ved forbinkjøringer har blitt en utfordring - for hva sporet er er det flere oppfatninger om på nye Rudskogen, som du sikkert vet.
Vi forsøker dette denne gangen, og så får vi justere ved behov.
Dette med å holde sporet ved forbinkjøringer har blitt en utfordring - for hva sporet er er det flere oppfatninger om på nye Rudskogen, som du sikkert vet.
Vi forsøker dette denne gangen, og så får vi justere ved behov.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Hva er forøvrig definert som en langstrekke? Bilen min tar absolutt ingen på de to hovedstrekkene - den er faktisk så treg at folk som i utgangspunktet blinket meg forbi gir opp da jeg aldri kommer.. Det betyr at forbikjøringer oftere skjer ned mot slakteren, og på gamle depotstrekka - det blir automatisk sortflagg eller er det fortsatt litt skjønn hos flaggvaktene?
Blir det forresten gammelt depot i dag (ser fordelen med fasilitetene, men det var rimelig trangt ellers!)
Blir det forresten gammelt depot i dag (ser fordelen med fasilitetene, men det var rimelig trangt ellers!)
Å holde seg til høyre for å slippe forbi biler er helt ok.Skulle faktisk vært brukt blinklys i tillegg for å være helt klar på at føreren vil slippe forbi.Som nybegynner på acr(er nybegynner enda:) så jeg i speilet etter biler etter hver sving, og la meg til høyre hver gang noen nærmet seg fort.Er ganske enkelt.Er uansett ubehagelig å bli forbikjørt i sjikanen.Har vel 120kmt der, og ble passert av en i 150+ :p
Det er 2 langstrekker, dvs langs det nye depotet samt på baksiden mot Angsten. Hvis du ikke slipper forbi er det fordi den du skal kjøre forbi ikke følger spillereglene. En av tingene som står klart i instruksen er at man skal sakne farten for å slippe andre forbi.hagenisse wrote:Hva er forøvrig definert som en langstrekke? Bilen min tar absolutt ingen på de to hovedstrekkene - den er faktisk så treg at folk som i utgangspunktet blinket meg forbi gir opp da jeg aldri kommer.. Det betyr at forbikjøringer oftere skjer ned mot slakteren, og på gamle depotstrekka - det blir automatisk sortflagg eller er det fortsatt litt skjønn hos flaggvaktene?
Blir det forresten gammelt depot i dag (ser fordelen med fasilitetene, men det var rimelig trangt ellers!)
Det står også: "Forbikjøring andre steder på banen kan kun skje dersom føreren i bilen foran gir tydelig signal om at han vil bli forbikjørt ved å gi tegn,
senke farten betydelig og vike til høyre" for å svare på ditt andre spørsmål.
Blir nytt depot i dag, halvparten av det gamle er ikke lenger tilgjengelig, og resten brukes av Rudskogen selv frem til 16:30.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Synes det gikk relativt bra i går, de fleste fikk det med seg selv om vi måtte til med ett og annet svartflagg. Disse ga ønsket effekt.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Hadde en lignende episode med porsche klubben, hvor det ikke er lov å kjøre forbi ca noen steder, og der det var lov, sperret han og kjørte sikksakk, i det heatet er over og jeg går mot han og skal fortelle hva jeg synes om kjøringen hans, spretter han ut av bilen og smiler til meg og sier "oi dette var rått!!! vi kjørte like fort og fighta hele tiden"... jeg ble litt satt ut og bare tusla tilbake til bilen... kjørte forbi han på vei ut av depoet i neste heathagenisse wrote:Var enkelte som kunne fått blåflagg også.. 7 runder på bakfangeren til samme Exige er i overkant. Så pen er den bakenden ikke.webmaster wrote:Synes det gikk relativt bra i går, de fleste fikk det med seg selv om vi måtte til med ett og annet svartflagg. Disse ga ønsket effekt.
944 med v8, gl420 med v8, 1969 camaro RS med kompressormata bigblock.
Nja...den er ganske fin... Men nok om det, det fikk jeg dessverre ikke med meg, men blåflagg i den situasjonen hørtes fornuftig ut ja.hagenisse wrote:Var enkelte som kunne fått blåflagg også.. 7 runder på bakfangeren til samme Exige er i overkant. Så pen er den bakenden ikke.webmaster wrote:Synes det gikk relativt bra i går, de fleste fikk det med seg selv om vi måtte til med ett og annet svartflagg. Disse ga ønsket effekt.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
- JASI_Exige
- Posts: 8
- Joined: 20 Jul 2011 11:32
- Location: Drøbak
Blått flagg
Nå er det ikke jeg som lager bane reglene. Har da opplevt lignende episoder hvor jeg tar igjen biler i svinger, men har ikke nok "pulver" til å ta de på sletta. Må eventuelt ligge å vente til de gjør en "tabbe".hagenisse wrote:Var enkelte som kunne fått blåflagg også.. 7 runder på bakfangeren til samme Exige er i overkant. Så pen er den bakenden ikke.webmaster wrote:Synes det gikk relativt bra i går, de fleste fikk det med seg selv om vi måtte til med ett og annet svartflagg. Disse ga ønsket effekt.
Sånn er racing.
Mvh
Jean-Are
Jean-Are
- BAre Racing
- Posts: 79
- Joined: 15 Sep 2011 14:49
- Location: Bergen
Det var en rar unskyldning. Gå frem med ett godt eksempel istede! Vik og gi signal på naturlig plass når du blir henta inn. Benytt sjansen så til å kjøre like fort som han som du slapp forbi. Det er en grunn til at du blir tatt igjen..........
Dessuten er det ikke løpsregler på treffdager. Vi er der for å lære og utvikle oss som sjåfører, ikke vise hvor gode vi er.
Dessuten er det ikke løpsregler på treffdager. Vi er der for å lære og utvikle oss som sjåfører, ikke vise hvor gode vi er.
Nürburgring 8.36
Rudskogen 1.40.0
Vålerbanen 1.07.8
Frøya 1.03.9
Lånkebanen 00.58.10
Gotland Ring 1.37.7
Rudskogen 1.40.0
Vålerbanen 1.07.8
Frøya 1.03.9
Lånkebanen 00.58.10
Gotland Ring 1.37.7
Re: Blått flagg
Sånn er racing ja, men det er ikke det vi driver med.JASI_Exige wrote:Sånn er racing.
Nemlig. Som jeg sa på førerrmøtene - slipp raskere biler forbi. Det er ingen konkurranse der ute.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no