Alfaklubben inviterer til Trackday Rudskogen 1. oktober

Forum for diskusjon av racing, banetreff, challenge o.l.

Moderators: inge, NoBrain

cv1515
Posts: 353
Joined: 16 Feb 2010 05:58

Post by cv1515 »

He he,man skal som sagt ikke skue hunden på hårene;)
Nissan 300ZX GT675RS 1991
Nissan GTR SPE750 2009

X-Ford Escort Cosworth
X-BMW M3 EvoII
X-Toyota MR2
X-Ford Sierra Cosworth
X-Nissan 200SX
X-Golf Gti-16v
X-Fiat Ritmo Abarth 130TC
X-Opel Kadett GSI
Ratata
Posts: 29
Joined: 06 Mar 2003 09:37
Location: Tønsberg - Chevelle-pilot -
Contact:

Post by Ratata »

Da fikk jeg oxo endelig testa nye Rudskogen, med Chevellen.
1750 kg amcar med ca 320 hk.
Og seff gatedekk. Type Marangoni. Var det ikke italiensk biltreff? :p

Var morro detta. Bilen passa sånn greit til banen.
Bremser litt tidlig av gammel vane, så har litt å trene på der.
Begynte med å holde 3. gir på hele banen, og rulla inn til 2.02 på det.
Beste tid ble notert til 1.55. Veldig fornøyd med det.
Mer erfaring, bedre balanserte bremser, mod av forstilling, så regner jeg med å klippe 3 sek til. Håper jeg.
Sliter med å holde farta i sving. Amcar seff....

Ellers ble jeg 55-60 liter 99-bensin fattigere.

*Thumbs up, for Rudskogen!*

PS: bilder, bilder, bilder? Anyone?
Ratata
* '70 Chevy Chevelle - 4 doors, no waiting!
Junior Zagato
Posts: 5
Joined: 12 Oct 2011 22:59

Post by Junior Zagato »

bruningen wrote:godt volvoen ble lagt merke til på et spaghetti treff :D
nå lader jeg 1kg mindre enn når den bremset 800hk så er vel snaue 600hk på 1,2.
det stemmer bra at gtr`n ikke klarte å riste av seg 242`n og det var ikke noe varmerunde han kjørte.det ene draget vi hadde over langstrekka lå han noen meter foran,i enden var jeg oppi fangeren hans så på effekt skulle jeg ihvertfall tatt en sånn.
får satse på at pakningen holder neste gang jeg ser en sånn på banen :o
Først og fremst er det kjempekul at du bygger en flott og ekstrem bil av svenskestålet. Gratulerer og kudos... men

Normalt gidder jeg ikke å kommentere slikt, men for det første var dette en trackday og ingen konkurranse... For min egen del synes jeg sammenligning av fart og tider på slike eventer er uinteressant. Men rett må være rett. Og GTR og sjåfør (ikke meg) kjørte enkelt MYE fortere enn alle andre biler den dagen....når han ikke varmet opp eller avkjølte bilen.....
bruningen
Posts: 5
Joined: 05 Oct 2011 19:23

Post by bruningen »

Junior Zagato wrote:
bruningen wrote:godt volvoen ble lagt merke til på et spaghetti treff :D
nå lader jeg 1kg mindre enn når den bremset 800hk så er vel snaue 600hk på 1,2.
det stemmer bra at gtr`n ikke klarte å riste av seg 242`n og det var ikke noe varmerunde han kjørte.det ene draget vi hadde over langstrekka lå han noen meter foran,i enden var jeg oppi fangeren hans så på effekt skulle jeg ihvertfall tatt en sånn.
får satse på at pakningen holder neste gang jeg ser en sånn på banen :o
Først og fremst er det kjempekul at du bygger en flott og ekstrem bil av svenskestålet. Gratulerer og kudos... men

Normalt gidder jeg ikke å kommentere slikt, men for det første var dette en trackday og ingen konkurranse... For min egen del synes jeg sammenligning av fart og tider på slike eventer er uinteressant. Men rett må være rett. Og GTR og sjåfør (ikke meg) kjørte enkelt MYE fortere enn alle andre biler den dagen....når han ikke varmet opp eller avkjølte bilen.....
selv om det ikke er en konkuranse så syntes nå ihvertfall jeg det er morro å sammenligne tider.litt for å se egene prestasjoner og bilen sine i forhold til andre biler/sjåfører.forøvrig virket det som gtr ihvertfall var på banen for å konkurere.trodde det kun var rettstrekkene det skulle kjøres forbi på med mindre det ble gitt signal fra bil foran???
Post Reply