Alfaklubben inviterer til Trackday Rudskogen 1. oktober

Forum for diskusjon av racing, banetreff, challenge o.l.

Moderators: inge, NoBrain

klldzr
Posts: 24
Joined: 14 Sep 2011 15:41

Post by klldzr »

Den hvite Volvoen var ikke akkurat orginal!!! Den hadde en diger turbo, R-dekk, bur, var helt ribba innvendig, store bremser og definitivt ikke orginalt understell. Den gikk godt og så vidt jeg kunne se ble den også dyktig ratta rundt banen, ikke så godt å se, da den forsvant ganske fort. Den kjørte nok ikke like fort som GTRen.

BMW518, du må vel snart bytte nick til MB200! Sikker på at du hadde den billigste bilen? Min GTV kosta ikke akkurat skjorta den heller, men at du hadde den bilen som krenga mest, det tror jeg nok.
916 GTV
cv1515
Posts: 353
Joined: 16 Feb 2010 05:58

Post by cv1515 »

Nei,det er utrolig hva man kan få ut av en gammel Volvo også,det vet jeg.
Gøy det da,en sleeper av rang;)
Nissan 300ZX GT675RS 1991
Nissan GTR SPE750 2009

X-Ford Escort Cosworth
X-BMW M3 EvoII
X-Toyota MR2
X-Ford Sierra Cosworth
X-Nissan 200SX
X-Golf Gti-16v
X-Fiat Ritmo Abarth 130TC
X-Opel Kadett GSI
bmw518
Posts: 86
Joined: 12 Aug 2011 09:58

Post by bmw518 »

klldzr wrote:Den hvite Volvoen var ikke akkurat orginal!!! Den hadde en diger turbo, R-dekk, bur, var helt ribba innvendig, store bremser og definitivt ikke orginalt understell. Den gikk godt og så vidt jeg kunne se ble den også dyktig ratta rundt banen, ikke så godt å se, da den forsvant ganske fort. Den kjørte nok ikke like fort som GTRen.

BMW518, du må vel snart bytte nick til MB200! Sikker på at du hadde den billigste bilen? Min GTV kosta ikke akkurat skjorta den heller, men at du hadde den bilen som krenga mest, det tror jeg nok.
Den hvite Volvoen er et ekstrembygge, tom gulvet er hevet for å
få den lav nok...sist jeg så den på gamle Rudskogen gikk den sidelengs
på absolutt alle gearene(mener eieren sa det var drøye 700 hk) forstått
at eieren har litt problem med å få bakaksel/gearkasse til å holde.

Mb 200 ja...he he, får nok bli 518 gitt :lol: betalte 4 -sifret for taxien så
mye billigere blir det ikke, visst krenga den fælt med orginalfjæring og
gamle dempere. Kjørte faktisk fra noen utpå der så det så verre ut enn det var (var dessuten høflig å slapp frem de fleste som lå bak) nybeggynner vett :D
cv1515
Posts: 353
Joined: 16 Feb 2010 05:58

Post by cv1515 »

Kan se for meg att han får problem med feste på Volvoen ja,
lett i ræva og 700hk,det blir som å kjøre på snø og is;)
Nissan 300ZX GT675RS 1991
Nissan GTR SPE750 2009

X-Ford Escort Cosworth
X-BMW M3 EvoII
X-Toyota MR2
X-Ford Sierra Cosworth
X-Nissan 200SX
X-Golf Gti-16v
X-Fiat Ritmo Abarth 130TC
X-Opel Kadett GSI
bmw518
Posts: 86
Joined: 12 Aug 2011 09:58

Post by bmw518 »

cv1515 wrote:Kan se for meg att han får problem med feste på Volvoen ja,
lett i ræva og 700hk,det blir som å kjøre på snø og is;)
He he...ja elt klart, de fleste biler sliter med feste når man har
slik effekt og rwd. Kjenner ikke fyren, men vet han har jobbet
MYE med kjøreegenskapene på denne kassa :D
Ingen Volvo-fanboy jeg, men ikke glem at Volvo vel tok
hjem en Vm touringcartittel på det glade 80-tall.....
klldzr
Posts: 24
Joined: 14 Sep 2011 15:41

Post by klldzr »

bmw518 wrote:Mb 200 ja...he he, får nok bli 518 gitt :lol: betalte 4 -sifret for taxien så
mye billigere blir det ikke, visst krenga den fælt med orginalfjæring og
gamle dempere. Kjørte faktisk fra noen utpå der så det så verre ut enn det var (var dessuten høflig å slapp frem de fleste som lå bak) nybeggynner vett :D
Synes du kjørte bra og du er helt klart snillere med alfaer på bane enn på alfaforumet :wink:

Jeg betalte litt mer for min, men ikke mye, og den krenger en del den også, foholdsvis lurvete i understellet etter over 200kkm. Får se om det blir noe ordning på det i løpet av vinteren. Krengekua mi: http://cuoresportivo.no/index.php?actio ... 8428;image
916 GTV
bmw518
Posts: 86
Joined: 12 Aug 2011 09:58

Post by bmw518 »

klldzr wrote:
bmw518 wrote:Mb 200 ja...he he, får nok bli 518 gitt :lol: betalte 4 -sifret for taxien så
mye billigere blir det ikke, visst krenga den fælt med orginalfjæring og
gamle dempere. Kjørte faktisk fra noen utpå der så det så verre ut enn det var (var dessuten høflig å slapp frem de fleste som lå bak) nybeggynner vett :D
Synes du kjørte bra og du er helt klart snillere med alfaer på bane enn på alfaforumet :wink:

Jeg betalte litt mer for min, men ikke mye, og den krenger en del den også, foholdsvis lurvete i understellet etter over 200kkm. Får se om det blir noe ordning på det i løpet av vinteren. Krengekua mi: http://cuoresportivo.no/index.php?actio ... 8428;image
Banekjøring er rett å slett knallmorro... Må være ærlig vettu, uansett
om man er på merkeforum :) Blir fryktelig fort feilsitert og sett på som
alfafientlig når man har Bmw518 nick... de som kjenner meg vet bedre heldigvis ...

Gøy å se 916 din utpå, den trenger nok litt jobb, men så veldig balansert
å fin ut ! Er det 2 liter ts i den ?
User avatar
Luigi
Posts: 1707
Joined: 03 Oct 2005 10:41
Location: Bærum

Post by Luigi »

bmw518 wrote:Er det 2 liter ts i den ?
Heh. Det er faktisk et betimelig spørsmål. Tror 916-serien var en av de få Alfaene som i løpet av levetiden fikk "alle" motorene fra Alfa Romeo og FPT, bortsett fra diesel og den lett forvirrende "mellommotoren" 1.8 MPI (1); 1.8 og 2.0 TS, 2.0 JTS, 2.0 V6, 3.0 V6 (i 12 og 24V-versjon) og helt på slutten den leeeeett nedtrimma GTA-motoren 3.2 V6. Sistnevnte var forøvrig et motordesign Alfa nektet å selge til Cosworth da produksjonen stanset i 2005. Ikke verst når man tenker på at Giuseppe Busso kreerte den 30 år før.

Sånn bortsett fra det tror jeg du skal lete hardt og lenge før du finner en originalt norsk GTV med annet enn 150hk-utgaven av 2.0 TS. Avgifter? Neida ... :roll:

(1) En motor som egenhendig var skyld i at 2.2 JTS-en feilaktig ble kalt for "Opelmotoren".

Jeg vet hva killdoseren har, men han kan jo få si det selv. Jeg surrer så fælt om dagen at jeg ikke tør ;)
User avatar
ThomasB
Posts: 751
Joined: 29 Jul 2007 17:20
Location: Oslo

Post by ThomasB »

cv1515 wrote:Kan se for meg att han får problem med feste på Volvoen ja,
lett i ræva og 700hk,det blir som å kjøre på snø og is;)
Den har stiv aksel og sladdet fælt i fjor når den gikk på gatedekk. Med semislicks er det heldigvis slutt på dette. Den veier 1250kg uten fører og full tank med miljø-suppe. 800hk / 1036nm hvis jeg husker riktig....
- '73 Escort Mexico
- '65 Amazon 122s 4 sale
- '09 Cooper Clubman
cv1515
Posts: 353
Joined: 16 Feb 2010 05:58

Post by cv1515 »

Da snakker vi ja,da er det jo brukbart av en GTR med 500hk/1700kg og kjøre fra den egentlig:)
Nissan 300ZX GT675RS 1991
Nissan GTR SPE750 2009

X-Ford Escort Cosworth
X-BMW M3 EvoII
X-Toyota MR2
X-Ford Sierra Cosworth
X-Nissan 200SX
X-Golf Gti-16v
X-Fiat Ritmo Abarth 130TC
X-Opel Kadett GSI
User avatar
ThomasB
Posts: 751
Joined: 29 Jul 2007 17:20
Location: Oslo

Post by ThomasB »

cv1515 wrote:Da snakker vi ja,da er det jo brukbart av en GTR med 500hk/1700kg og kjøre fra den egentlig:)
Ja det skulle da bare mangle. Det er en volvo 240 ifra nitten pil og bue. Tenk så flaut om den holdt følge?
- '73 Escort Mexico
- '65 Amazon 122s 4 sale
- '09 Cooper Clubman
cv1515
Posts: 353
Joined: 16 Feb 2010 05:58

Post by cv1515 »

Ikke flaut det,racerigget og med 800hk gode dekk,osv...lite vekt
vettu.....skal ikke skue hunden på hårene vettu,mange superbiler som blir blåst av gamle tunede biler;)
Nissan 300ZX GT675RS 1991
Nissan GTR SPE750 2009

X-Ford Escort Cosworth
X-BMW M3 EvoII
X-Toyota MR2
X-Ford Sierra Cosworth
X-Nissan 200SX
X-Golf Gti-16v
X-Fiat Ritmo Abarth 130TC
X-Opel Kadett GSI
bruningen
Posts: 5
Joined: 05 Oct 2011 19:23

Post by bruningen »

godt volvoen ble lagt merke til på et spaghetti treff :D
nå lader jeg 1kg mindre enn når den bremset 800hk så er vel snaue 600hk på 1,2.
det stemmer bra at gtr`n ikke klarte å riste av seg 242`n og det var ikke noe varmerunde han kjørte.det ene draget vi hadde over langstrekka lå han noen meter foran,i enden var jeg oppi fangeren hans så på effekt skulle jeg ihvertfall tatt en sånn.
får satse på at pakningen holder neste gang jeg ser en sånn på banen :o
cv1515
Posts: 353
Joined: 16 Feb 2010 05:58

Post by cv1515 »

Imponerende kjørt,skrudd opp trykket så kunne du tatt han;)
Men hadde du lagt deg ut nå så hadde han siget fra deg tenker jeg,
ikke lite luftmotstand du ville fått istedenfor sleepstreamingen du gjorde;)
Hvis du lå bak han da,leser det slik ihvertfall.

Jeg kjenner han som kjørte GTRèn,jeg må nesten høre hvordan han bortforklarer att en Volvo hang på rundt skogen;)
Nissan 300ZX GT675RS 1991
Nissan GTR SPE750 2009

X-Ford Escort Cosworth
X-BMW M3 EvoII
X-Toyota MR2
X-Ford Sierra Cosworth
X-Nissan 200SX
X-Golf Gti-16v
X-Fiat Ritmo Abarth 130TC
X-Opel Kadett GSI
User avatar
mazdafun
Posts: 200
Joined: 10 May 2006 13:56

Post by mazdafun »

Hei.

Man skal bli flau om andre typer biler henger på deg på bane når man har en GTR. Om det ikke er en Volvo 240 da. Da er det helt forståelig... :lol:
Post Reply