Du som har kjøpt den sølvgrå som sto på Finn?Lækker bil:)Iceman wrote:Kommer nok med RT12en som jeg har kjøpt meg, om alt går bra på Fredag hos biltilsynet.
Ferdinand @ Rudskogen 8.oktober
Nissan 300ZX GT675RS 1991
Nissan GTR SPE750 2009
X-Ford Escort Cosworth
X-BMW M3 EvoII
X-Toyota MR2
X-Ford Sierra Cosworth
X-Nissan 200SX
X-Golf Gti-16v
X-Fiat Ritmo Abarth 130TC
X-Opel Kadett GSI
Nissan GTR SPE750 2009
X-Ford Escort Cosworth
X-BMW M3 EvoII
X-Toyota MR2
X-Ford Sierra Cosworth
X-Nissan 200SX
X-Golf Gti-16v
X-Fiat Ritmo Abarth 130TC
X-Opel Kadett GSI
Sportsvogn vær
http://www.yr.no/sted/Norge/Østfold/Rak ... arsel.html
http://www.yr.no/sted/Norge/Østfold/Rak ... arsel.html
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.
Medlem:3325
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.
Medlem:3325
Ingen Exige på meg i dag, men tok noen bilder om ikke annet. Ganske kjølig på Rudskogen i dag morges...
Noen smakebiter:
Albumet med resten finnes her
Noen smakebiter:
Albumet med resten finnes her
Last edited by rayb on 17 Oct 2011 17:22, edited 1 time in total.
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
+++1Morten H wrote:Dette var en TOPP dag med masse kjøretid og passe temp utover dagen.
Sett meg opp på Neste år også du Gunnar
For en flott dag på skogen, all ære til Gunnar og CO.
Åpen PIT ingen køer, en perfekt dag.
Kjørte ca 30mil på banen, så det ble mye kjøring.
Fikk ikke regga bilen på Fredag grunnet strenge regler hos biltilsynet, men hva gjør vel det når man kan kjøre med Prøveskilter.
Biltilsynet likte ikke det innebygde buret. skal til BT i Oslo med bilen til uka.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
BT er helt på jordet av og til,er vondt å holde seg i skinnet
når man er i kontakt med dem.Ett bur som ditt burde vært
en + detalj,neida ikke hos Norsk BT:(
når man er i kontakt med dem.Ett bur som ditt burde vært
en + detalj,neida ikke hos Norsk BT:(
Nissan 300ZX GT675RS 1991
Nissan GTR SPE750 2009
X-Ford Escort Cosworth
X-BMW M3 EvoII
X-Toyota MR2
X-Ford Sierra Cosworth
X-Nissan 200SX
X-Golf Gti-16v
X-Fiat Ritmo Abarth 130TC
X-Opel Kadett GSI
Nissan GTR SPE750 2009
X-Ford Escort Cosworth
X-BMW M3 EvoII
X-Toyota MR2
X-Ford Sierra Cosworth
X-Nissan 200SX
X-Golf Gti-16v
X-Fiat Ritmo Abarth 130TC
X-Opel Kadett GSI
Hvor var du? Veldig spent på om hva som blir resultatet, både av å gå til en annen trafikkstasjon og av å forsøke å få godkjent en bil med bur i. Du er ikke den første jeg hører om som har støtt på overraskelser med innebygget bur for å si det sånn.......Iceman wrote:Biltilsynet likte ikke det innebygde buret. skal til BT i Oslo med bilen til uka.
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Takk til Ferdinand Motor, Gunnar & Co for et bra arrangement! Det var gøy å prøve nye Rudskogen. Morsom bane å prøve for første gang, ble mye famling fram og tilbake - men fant ut litt etterhvert.
Det jeg ikke var særlig begeistret for, var diverse sjåfører som så på dette som et løp (eller har et ekstremt markeringsbehov) og drev forbikjøring på vei inn i svingene. Det er veldig frustrerende når man ikke har kjørt banen før, da har man nok med konsentrere seg om egen kjøring - om man ikke skal passe på torpedoer på innsiden i tillegg
Det som var kjedelig var at bremseskivene sa takk for seg når jeg endelig hadde begynt å få litt føling med banen:
De var sprukket som dette på flere steder, både på høyre og venstre side Sannsynligvis pga at det var lite gods igjen i dem, men nå er det jo 70-80.000 km siden sist jeg byttet. Men litt dårlig gjort, når man har stått i garasjen i flere dager for å gjøre bilen klar...
Det jeg ikke var særlig begeistret for, var diverse sjåfører som så på dette som et løp (eller har et ekstremt markeringsbehov) og drev forbikjøring på vei inn i svingene. Det er veldig frustrerende når man ikke har kjørt banen før, da har man nok med konsentrere seg om egen kjøring - om man ikke skal passe på torpedoer på innsiden i tillegg
Det som var kjedelig var at bremseskivene sa takk for seg når jeg endelig hadde begynt å få litt føling med banen:
De var sprukket som dette på flere steder, både på høyre og venstre side Sannsynligvis pga at det var lite gods igjen i dem, men nå er det jo 70-80.000 km siden sist jeg byttet. Men litt dårlig gjort, når man har stått i garasjen i flere dager for å gjøre bilen klar...
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Jeg syns folk kjørte veldig trygt og godt, men det er nå min mening.
Mellom meg og Morten H så skiller det ca 40kmt på langsiden og ned mot angsten, han er langt fra den tregeste rundt der.
Kan da skjønne at flere opplever å bli frakjørt i ganske så høy hastighet, noe som sikkert oppleves litt ekkelt.
Nye Rudskogen skiller i større grad på motoreffekten enn før, så et problem til å tenke på.
Om det er flere som opplever at man blir frakjørt noe grønnjævlig, så må man kansje starte å lage forskjellige klasser.
Hadde utrolig gode semi R dekk på bilen, så jeg må vel innrømme at det gikk godt rundt banen.
Eller hva mener du Haga.
Mellom meg og Morten H så skiller det ca 40kmt på langsiden og ned mot angsten, han er langt fra den tregeste rundt der.
Kan da skjønne at flere opplever å bli frakjørt i ganske så høy hastighet, noe som sikkert oppleves litt ekkelt.
Nye Rudskogen skiller i større grad på motoreffekten enn før, så et problem til å tenke på.
Om det er flere som opplever at man blir frakjørt noe grønnjævlig, så må man kansje starte å lage forskjellige klasser.
Hadde utrolig gode semi R dekk på bilen, så jeg må vel innrømme at det gikk godt rundt banen.
Eller hva mener du Haga.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
BT vil nok bare ha ryggen sin klar vis det skjer noe. Et veltebur blir nok ikke bedre eller tryggere bare fordi det er pakket inn i litt skinn..Jeg har fått godkjent halvbur i bilen min, og dette er ifølge dem det eneste som er lov.cv1515 wrote:BT er helt på jordet av og til,er vondt å holde seg i skinnet
når man er i kontakt med dem.Ett bur som ditt burde vært
en + detalj,neida ikke hos Norsk BT:(
Blir iceman's porsche godkjent med bur så er jo det kjempebra og burde skape unntak for mange andre...
- '73 Escort Mexico
- '65 Amazon 122s 4 sale
- '09 Cooper Clubman
- '65 Amazon 122s 4 sale
- '09 Cooper Clubman
- BAre Racing
- Posts: 79
- Joined: 15 Sep 2011 14:49
- Location: Bergen
Banekjøring med veldig ulike biler og mestringsnivå vil altid "slite" med forbikjøringer på de merkligste plasser.hmhaga wrote:Det jeg ikke var særlig begeistret for, var diverse sjåfører som så på dette som et løp (eller har et ekstremt markeringsbehov) og drev forbikjøring på vei inn i svingene. Det er veldig frustrerende når man ikke har kjørt banen før, da har man nok med konsentrere seg om egen kjøring - om man ikke skal passe på torpedoer på innsiden i tillegg
Jeg tror neppe det har med markeringsbehov å gjøre selv om du opplever det slik. Hadde alle kjørt etter informasjonen som gis på de fleste treff:
" slipp forbi hurtigere biler på rettstrekker" så hadde man sluppet flere av forbikjøringene i sving. Spesielt innbremsinger og sperring av idialspor etter langslettene.
Jeg var selv en av dem som brukte denne forbikjøringsmetoden da bilen er motorsvak men lett. Istedefor å ligge bak motorsterke biler runde etter runde fordi forrankjørende har en jojokjørestil (også kjent som Gatebilsyndromet) med full gass på langslettene og bedagelig i svingene uten tanke for å slippe forbi vesentlig raskere biler, så bremset jeg meg forbi i trange svinger og kjørte også forbi i lange høyhastighetsvinger.
Det at du opplever det som skremmende aksepterer jeg, men vil også si det at de som kjører forbi slik gjerne har en bedre oversikt og klarer å beregne forbikjøringene rimelig greit og kan kjøre forbi så trygt som det er praktisk mulig på en bane i samspill med andre.
Jeg sier ikke at du trenger å bremse på langsletta eller på noen av de korte strekkene. Det holder med å gå litt tilside for idialspor, blinke deg ut og slippe gassen litt tidligere enn du vanligvis gjør før neste sving. Da er bilen bak deg forbi før du vet ordet av det på en ryddig måte der du også føler deg trygg pga samspillet.
Nürburgring 8.36
Rudskogen 1.40.0
Vålerbanen 1.07.8
Frøya 1.03.9
Lånkebanen 00.58.10
Gotland Ring 1.37.7
Rudskogen 1.40.0
Vålerbanen 1.07.8
Frøya 1.03.9
Lånkebanen 00.58.10
Gotland Ring 1.37.7
+1BAre Racing wrote:Banekjøring med veldig ulike biler og mestringsnivå vil altid "slite" med forbikjøringer på de merkligste plasser.hmhaga wrote:Det jeg ikke var særlig begeistret for, var diverse sjåfører som så på dette som et løp (eller har et ekstremt markeringsbehov) og drev forbikjøring på vei inn i svingene. Det er veldig frustrerende når man ikke har kjørt banen før, da har man nok med konsentrere seg om egen kjøring - om man ikke skal passe på torpedoer på innsiden i tillegg
Jeg tror neppe det har med markeringsbehov å gjøre selv om du opplever det slik. Hadde alle kjørt etter informasjonen som gis på de fleste treff:
" slipp forbi hurtigere biler på rettstrekker" så hadde man sluppet flere av forbikjøringene i sving. Spesielt innbremsinger og sperring av idialspor etter langslettene.
Jeg var selv en av dem som brukte denne forbikjøringsmetoden da bilen er motorsvak men lett. Istedefor å ligge bak motorsterke biler runde etter runde fordi forrankjørende har en jojokjørestil (også kjent som Gatebilsyndromet) med full gass på langslettene og bedagelig i svingene uten tanke for å slippe forbi vesentlig raskere biler, så bremset jeg meg forbi i trange svinger og kjørte også forbi i lange høyhastighetsvinger.
Det at du opplever det som skremmende aksepterer jeg, men vil også si det at de som kjører forbi slik gjerne har en bedre oversikt og klarer å beregne forbikjøringene rimelig greit og kan kjøre forbi så trygt som det er praktisk mulig på en bane i samspill med andre.
Jeg sier ikke at du trenger å bremse på langsletta eller på noen av de korte strekkene. Det holder med å gå litt tilside for idialspor, blinke deg ut og slippe gassen litt tidligere enn du vanligvis gjør før neste sving. Da er bilen bak deg forbi før du vet ordet av det på en ryddig måte der du også føler deg trygg pga samspillet.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Hei.BAre Racing wrote:Banekjøring med veldig ulike biler og mestringsnivå vil altid "slite" med forbikjøringer på de merkligste plasser.hmhaga wrote:Det jeg ikke var særlig begeistret for, var diverse sjåfører som så på dette som et løp (eller har et ekstremt markeringsbehov) og drev forbikjøring på vei inn i svingene. Det er veldig frustrerende når man ikke har kjørt banen før, da har man nok med konsentrere seg om egen kjøring - om man ikke skal passe på torpedoer på innsiden i tillegg
Jeg tror neppe det har med markeringsbehov å gjøre selv om du opplever det slik. Hadde alle kjørt etter informasjonen som gis på de fleste treff:
" slipp forbi hurtigere biler på rettstrekker" så hadde man sluppet flere av forbikjøringene i sving. Spesielt innbremsinger og sperring av idialspor etter langslettene.
Jeg var selv en av dem som brukte denne forbikjøringsmetoden da bilen er motorsvak men lett. Istedefor å ligge bak motorsterke biler runde etter runde fordi forrankjørende har en jojokjørestil (også kjent som Gatebilsyndromet) med full gass på langslettene og bedagelig i svingene uten tanke for å slippe forbi vesentlig raskere biler, så bremset jeg meg forbi i trange svinger og kjørte også forbi i lange høyhastighetsvinger.
Det at du opplever det som skremmende aksepterer jeg, men vil også si det at de som kjører forbi slik gjerne har en bedre oversikt og klarer å beregne forbikjøringene rimelig greit og kan kjøre forbi så trygt som det er praktisk mulig på en bane i samspill med andre.
Jeg sier ikke at du trenger å bremse på langsletta eller på noen av de korte strekkene. Det holder med å gå litt tilside for idialspor, blinke deg ut og slippe gassen litt tidligere enn du vanligvis gjør før neste sving. Da er bilen bak deg forbi før du vet ordet av det på en ryddig måte der du også føler deg trygg pga samspillet.
Du glemte bonusen: Når du har sluppet forbi så observerer du hvilke spor den som kjørte forbi bruker, og forsøker de samme sporene. Vips, så er du en bedre sjåfør. Aner ikke hvor mange ganger jeg har sluppet forbi folk bare for å "stjele" sporene dems, for så å kjøre fortere enn jeg selv klarte i utgangspunktet.
Har lagt ut et par klipp fra kjøringen i Multimedia, phpBB2/viewtopic.php?t=3270.
Vil takke for et perfekt gjennomført arrangement. Mye fin kjøring!
Vil takke for et perfekt gjennomført arrangement. Mye fin kjøring!
mvh Tor