CSM - trackday
- SpitSurfer
- Posts: 28
- Joined: 07 Aug 2007 19:00
CSM - trackday
Dette blir moro!!!
Et spørsmål: Når stenger teknisk på lørdag for oss som skal være med på Trackday? Vi skal kjøre langt og må beregne ankomst.
Et spørsmål: Når stenger teknisk på lørdag for oss som skal være med på Trackday? Vi skal kjøre langt og må beregne ankomst.
Vi får det nok til nesten uansett, men det kan hende det tar litt tid å få organisert noe hvis du kommer mye etter 13.
Det blir vel også satt opp forskjellige heat der de som er påmeldt allokeres. Hvis du kommer sent bør du passe på å be om å bli satt opp på de seneste heatene.
Det blir vel også satt opp forskjellige heat der de som er påmeldt allokeres. Hvis du kommer sent bør du passe på å be om å bli satt opp på de seneste heatene.
Erling Alfheim
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
- Jørn Tangen
- Posts: 3
- Joined: 26 Jun 2011 13:37
- Location: Drammen
- Contact:
- Jørn Tangen
- Posts: 3
- Joined: 26 Jun 2011 13:37
- Location: Drammen
- Contact:
- Jørn Tangen
- Posts: 3
- Joined: 26 Jun 2011 13:37
- Location: Drammen
- Contact:
- SpitSurfer
- Posts: 28
- Joined: 07 Aug 2007 19:00
Her er foreløpig tidsplan
Tidsprogram – Trackday/banekjøring
Lørdag 27. august:
07:00 Innsjekk / Sekretariatet og depot åpnes
09:00 Teknisk kontroll trackdaybiler åpner
10:30 Første førermøte (Sted kunngjøres ved innsjekk)
11:00 Banekjøring for Gruppe A starter, vær på plass minst 10 minutter før!
11:30 Andre førermøte (Sted kunngjøres ved innsjekk)
12:00 Banekjøring for Gruppe B starter, vær på plass minst 10 minutter før!
12:30 Tredje førermøte (Sted kunngjøres ved innsjekk)
13:00 Banekjøring for Gruppe C starter, vær på plass minst 10 minutter før!
13:30 Siste førermøte (Sted kunngjøres ved innsjekk)
14:00 Banekjøring åpen for alle grupper, lineup i depot med korte stopp ca. hvert 30. minutt for å slippe biler inn og ut av depot
17:00 (NB! Ca.!) Racing er tentativt ferdig, og hvis vi har flaggvakter nok vil hovedbanen åpnes for trackdaykjøring. NB! Klokkeslettet er å anse som foreløpig – racingheatene kan ta kortere eller lenger tid.
19:00 Trackday avsluttes
19:00 Grillfest og premieutdeling racing
Søndag 28. august:
(Kirketid – ingen racing/trackday før kl. 13)
09:00 Innsjekk / Sekretariatet og depot åpnes
11:00 Teknisk kontroll trackdaybiler åpner
12:30 Første førermøte (Sted kunngjøres ved innsjekk)
13:00 Banekjøring for Gruppe D starter, vær på plass minst 10 minutter før!
13:30 Andre førermøte (Sted kunngjøres ved innsjekk)
14:00 Banekjøring for Gruppe E starter, vær på plass minst 10 minutter før!
14:30 Siste førermøte (Sted kunngjøres ved innsjekk)
15:00 Banekjøring for Gruppe F starter, vær på plass minst 10 minutter før!
16:00 Banekjøring åpen for alle grupper, lineup i depot med korte stopp ca. hvert 30. minutt for å slippe biler inn og ut av depot
17:00 (NB! Ca.!) Racing er tentativt ferdig, og hvis vi har flaggvakter nok vil hovedbanen åpnes for trackdaykjøring. NB! Klokkeslettet er å anse som foreløpig – racingheatene kan ta kortere eller lenger tid.
18:00 The End. J
Tidsprogram – Trackday/banekjøring
Lørdag 27. august:
07:00 Innsjekk / Sekretariatet og depot åpnes
09:00 Teknisk kontroll trackdaybiler åpner
10:30 Første førermøte (Sted kunngjøres ved innsjekk)
11:00 Banekjøring for Gruppe A starter, vær på plass minst 10 minutter før!
11:30 Andre førermøte (Sted kunngjøres ved innsjekk)
12:00 Banekjøring for Gruppe B starter, vær på plass minst 10 minutter før!
12:30 Tredje førermøte (Sted kunngjøres ved innsjekk)
13:00 Banekjøring for Gruppe C starter, vær på plass minst 10 minutter før!
13:30 Siste førermøte (Sted kunngjøres ved innsjekk)
14:00 Banekjøring åpen for alle grupper, lineup i depot med korte stopp ca. hvert 30. minutt for å slippe biler inn og ut av depot
17:00 (NB! Ca.!) Racing er tentativt ferdig, og hvis vi har flaggvakter nok vil hovedbanen åpnes for trackdaykjøring. NB! Klokkeslettet er å anse som foreløpig – racingheatene kan ta kortere eller lenger tid.
19:00 Trackday avsluttes
19:00 Grillfest og premieutdeling racing
Søndag 28. august:
(Kirketid – ingen racing/trackday før kl. 13)
09:00 Innsjekk / Sekretariatet og depot åpnes
11:00 Teknisk kontroll trackdaybiler åpner
12:30 Første førermøte (Sted kunngjøres ved innsjekk)
13:00 Banekjøring for Gruppe D starter, vær på plass minst 10 minutter før!
13:30 Andre førermøte (Sted kunngjøres ved innsjekk)
14:00 Banekjøring for Gruppe E starter, vær på plass minst 10 minutter før!
14:30 Siste førermøte (Sted kunngjøres ved innsjekk)
15:00 Banekjøring for Gruppe F starter, vær på plass minst 10 minutter før!
16:00 Banekjøring åpen for alle grupper, lineup i depot med korte stopp ca. hvert 30. minutt for å slippe biler inn og ut av depot
17:00 (NB! Ca.!) Racing er tentativt ferdig, og hvis vi har flaggvakter nok vil hovedbanen åpnes for trackdaykjøring. NB! Klokkeslettet er å anse som foreløpig – racingheatene kan ta kortere eller lenger tid.
18:00 The End. J
Erling Alfheim
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
Det som er vanlig, høflig og meget på sin plass er at ihvertfall en av de som var med på trackdaykjøringa skriver noe her om hvor heldige de er som har NSKs trackdayavdeling. De stiller i alle slags værforhold for at vi skal ha det morro..
Pga at jeg ikke kjørte så kan jeg ikke gjøre dette ,
Men noen var vel med på trackday? Var det morro? For lite regn i år..?
Pga at jeg ikke kjørte så kan jeg ikke gjøre dette ,
Men noen var vel med på trackday? Var det morro? For lite regn i år..?
Tusen takk
Jeg var på trackday og kan skrive littPeR4 wrote:Det som er vanlig, høflig og meget på sin plass er at ihvertfall en av de som var med på trackdaykjøringa skriver noe her om hvor heldige de er som har NSKs trackdayavdeling. De stiller i alle slags værforhold for at vi skal ha det morro..
Pga at jeg ikke kjørte så kan jeg ikke gjøre dette ,
Men noen var vel med på trackday? Var det morro? For lite regn i år..?
TUSEN TAKK alle i sportsvognklubben som deltok for å lage dette arrangementet. Jeg var der på lørdag og fikk kjørt utrolig mange runder!
Jeg har vært ute av klubben noen år, men melder meg nå straks inn igjen! Veldig bra gjennomført av alle; Teknisk var smidig og effektivt, teori akkurat slik det skal være og gjennomføring på banen perfekt. En veldig god utøvelse av regler, men også se litt igjennom fingrene. Som f. eks når det dukket opp en bil ekstra på banen som ikke hadde vært der før. Ingen fare oppstod og ingen fant grunn til å kjefte eller andre ting. Bare en gjeng som hadde det gøy med biler! Veldig veldig bra!
Stor takk også til flaggvakten vår. Han "sto han av" når det kom et regnskyll uten like, og smilte fortsatt når vi sladdet rundt han.
Det eneste negative jeg har å si er at det ikke var flere biler på trackday! Dette er ikke arrangør gutta sin skyld, men dere(oss) medlemmer
Vi som var der fikk kjørt mer en nok og det var plass til mange flere biler. Med flere og varierte biler blir det morsommere for alle. Medlemmer skjerp dere og still opp!
Selv om det var den lille banen var det utrolig gøy, og banen er krevende! De som ikke dro opp pga av at det "bare" var den lille banen; Bli med neste gang. Med regn, noen hundre hester og turbo som en liten lastebil så var jeg livredd hver gang jeg kom sidelengs over "kulen". Hysterisk morsomt.
Etter å ha kjørt med Porsche klubben noen år, som også har bra arrangementer, så kan jeg si at det å ha åpen pit og mulighet til å ha med en venn som passasjer er helt topp og gir mye mer kjøretid for alle.
Jeg gleder meg til neste gang!
Porsche 944 turbo
MG Midget FIA
Lotus Seven S4
MG Midget FIA
Lotus Seven S4
Re: Tusen takk
En aldri så liten brannfakkel her ...Kghaas wrote:Med regn, noen hundre hester og turbo som en liten lastebil [...]
Her har du etter min mening én av grunnene til at trackdays ikke besøkes av alle som potensielt kunne kommet; mange ser ut til tro at uten 300 hk, R-dekk, bakhjulstrekk og Öhlins rundt baut har man ikke noe på en feridghetskjøring å gjøre.
Det stemmer jo selvfølgelig ikke, men jeg har til gode å se andre diskusjoner enn hk, spoilere, rundetider og diskusjoner om relativt kostbare dekk etter hver trackday.
Man skal jo ikke glemme at det nå koster en drøy tusenlapp (med bensin, mat etc.) å kjøre trackday heller, og de pengene er det rett og slett ikke alle som har til overs.
Men alt i alt er NSKs trackdays helt utrolig godt besøkt i forhold til de fleste andre klubbers. Det er det jo bare å ta av seg hatten for, og da mener jeg medlemmene. Du skal lete lenge etter en klubb med mer "godstemning" enn NSK. Ikke spør hvordan jeg vet det ...
Re: Tusen takk
Er jo bare hagenisse sin bil som ikke har 300hk, som går fort av fullvektsbiler med det sagt er er det ikke alle med over 300hk.... som går fort.Luigi wrote:En aldri så liten brannfakkel her ...Kghaas wrote:Med regn, noen hundre hester og turbo som en liten lastebil [...]
Her har du etter min mening én av grunnene til at trackdays ikke besøkes av alle som potensielt kunne kommet; mange ser ut til tro at uten 300 hk, R-dekk, bakhjulstrekk og Öhlins rundt baut har man ikke noe på en feridghetskjøring å gjøre.
Det stemmer jo selvfølgelig ikke, men jeg har til gode å se andre diskusjoner enn hk, spoilere, rundetider og diskusjoner om relativt kostbare dekk etter hver trackday.
Man skal jo ikke glemme at det nå koster en drøy tusenlapp (med bensin, mat etc.) å kjøre trackday heller, og de pengene er det rett og slett ikke alle som har til overs.
Men alt i alt er NSKs trackdays helt utrolig godt besøkt i forhold til de fleste andre klubbers. Det er det jo bare å ta av seg hatten for, og da mener jeg medlemmene. Du skal lete lenge etter en klubb med mer "godstemning" enn NSK. Ikke spør hvordan jeg vet det ...
Vi må være ærlige, det ER mere morro med skikkelig redskap, men det trenger jo ikke koste all verdens, f.eks. mx5 med turbo, porsche 944 turbo, bmw coupe, osv.
kontrafakkel!
min gamle megabusa er tilsalgs, det er ekstremt mye bil for penga!
Jeg har gått gradene med treg bil, så raskere og raskere, går aldri aldri tilbake til treg bil...
944 med v8, gl420 med v8, 1969 camaro RS med kompressormata bigblock.
- SpitSurfer
- Posts: 28
- Joined: 07 Aug 2007 19:00
Det er viktig å nevne at det er plass for absolutt alle som har lyst til å prøve seg. Om en har Aston Martin eller L300 pick up. Det morsomme er at en kan prøve seg uansett hvilket nivå man er på. Utgangspunktet er jo å ha det moro - ikke å skremme bort alle som ikke tør fordi de ikke har r-dekk, 300hk, bur og death wish...
Kom og prøv!
Kom og prøv!