CSM - trackday

Forum for diskusjon av racing, banetreff, challenge o.l.

Moderators: inge, NoBrain

User avatar
SpitSurfer
Posts: 28
Joined: 07 Aug 2007 19:00

CSM - trackday

Post by SpitSurfer »

Dette blir moro!!!
Et spørsmål: Når stenger teknisk på lørdag for oss som skal være med på Trackday? Vi skal kjøre langt og må beregne ankomst.
User avatar
alfheim
Posts: 637
Joined: 05 Mar 2003 17:07
Location: Oslo

Post by alfheim »

Vi får det nok til nesten uansett, men det kan hende det tar litt tid å få organisert noe hvis du kommer mye etter 13.

Det blir vel også satt opp forskjellige heat der de som er påmeldt allokeres. Hvis du kommer sent bør du passe på å be om å bli satt opp på de seneste heatene.
Erling Alfheim
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
User avatar
SpitSurfer
Posts: 28
Joined: 07 Aug 2007 19:00

Post by SpitSurfer »

Flott. Skal nok være der i god tid før 12.00
User avatar
Jørn Tangen
Posts: 3
Joined: 26 Jun 2011 13:37
Location: Drammen
Contact:

Post by Jørn Tangen »

er det mulig å kjøre som på vanlig NSK treff / Trackday med vanlig gateregistrert bil?
finner ingen ting om dette på tidskjema
henning
Posts: 3543
Joined: 28 Feb 2003 16:03
Location: Hosle

Post by henning »

Jørn Tangen wrote:er det mulig å kjøre som på vanlig NSK treff / Trackday med vanlig gateregistrert bil?
finner ingen ting om dette på tidskjema
Javisst.
Trackday på CSM er nettopp for gateregistrerte biler.
'11 sDrive 35is
---------------------
User avatar
Jørn Tangen
Posts: 3
Joined: 26 Jun 2011 13:37
Location: Drammen
Contact:

Post by Jørn Tangen »

fant dette nå

"Primært kjøres det på tilleggssløyfa, men hovedbanen åpnes utover dagen når racingen er ferdig"


så det blir kjøring på den lille tillegsløyfa for "trackday" mens det samtidig er racing på hovedbanen? ?
User avatar
hagenisse
Posts: 1009
Joined: 04 May 2008 20:44
Location: HEIA DRAMMEN!
Contact:

Post by hagenisse »

Jepp, kjørte den feil vei tidligere.

http://www.youtube.com/watch?v=yPqO9wRcGdY
User avatar
Jørn Tangen
Posts: 3
Joined: 26 Jun 2011 13:37
Location: Drammen
Contact:

Post by Jørn Tangen »

når sånn ca kan man forvente att Hovedbanen blir åpnet for trackday etter Racing'a?
-07 Porsche Cayman S / -63 VW Ambulance Turbo / -66 VW Variant Turbo
User avatar
SpitSurfer
Posts: 28
Joined: 07 Aug 2007 19:00

Post by SpitSurfer »

Når åpner teknisk for Trackday og når er det planlagt førermøter?
User avatar
alfheim
Posts: 637
Joined: 05 Mar 2003 17:07
Location: Oslo

Post by alfheim »

Her er foreløpig tidsplan

Tidsprogram – Trackday/banekjøring

Lørdag 27. august:

07:00 Innsjekk / Sekretariatet og depot åpnes

09:00 Teknisk kontroll trackdaybiler åpner

10:30 Første førermøte (Sted kunngjøres ved innsjekk)

11:00 Banekjøring for Gruppe A starter, vær på plass minst 10 minutter før!

11:30 Andre førermøte (Sted kunngjøres ved innsjekk)

12:00 Banekjøring for Gruppe B starter, vær på plass minst 10 minutter før!

12:30 Tredje førermøte (Sted kunngjøres ved innsjekk)

13:00 Banekjøring for Gruppe C starter, vær på plass minst 10 minutter før!

13:30 Siste førermøte (Sted kunngjøres ved innsjekk)

14:00 Banekjøring åpen for alle grupper, lineup i depot med korte stopp ca. hvert 30. minutt for å slippe biler inn og ut av depot

17:00 (NB! Ca.!) Racing er tentativt ferdig, og hvis vi har flaggvakter nok vil hovedbanen åpnes for trackdaykjøring. NB! Klokkeslettet er å anse som foreløpig – racingheatene kan ta kortere eller lenger tid.

19:00 Trackday avsluttes

19:00 Grillfest og premieutdeling racing


Søndag 28. august:

(Kirketid – ingen racing/trackday før kl. 13)

09:00 Innsjekk / Sekretariatet og depot åpnes

11:00 Teknisk kontroll trackdaybiler åpner

12:30 Første førermøte (Sted kunngjøres ved innsjekk)

13:00 Banekjøring for Gruppe D starter, vær på plass minst 10 minutter før!

13:30 Andre førermøte (Sted kunngjøres ved innsjekk)

14:00 Banekjøring for Gruppe E starter, vær på plass minst 10 minutter før!

14:30 Siste førermøte (Sted kunngjøres ved innsjekk)

15:00 Banekjøring for Gruppe F starter, vær på plass minst 10 minutter før!

16:00 Banekjøring åpen for alle grupper, lineup i depot med korte stopp ca. hvert 30. minutt for å slippe biler inn og ut av depot

17:00 (NB! Ca.!) Racing er tentativt ferdig, og hvis vi har flaggvakter nok vil hovedbanen åpnes for trackdaykjøring. NB! Klokkeslettet er å anse som foreløpig – racingheatene kan ta kortere eller lenger tid.

18:00 The End. J
Erling Alfheim
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
PeR4
Posts: 431
Joined: 11 Jun 2010 12:49
Location: Oslo

Post by PeR4 »

Det som er vanlig, høflig og meget på sin plass er at ihvertfall en av de som var med på trackdaykjøringa skriver noe her om hvor heldige de er som har NSKs trackdayavdeling. De stiller i alle slags værforhold for at vi skal ha det morro..

Pga at jeg ikke kjørte så kan jeg ikke gjøre dette :idea: ,
Men noen var vel med på trackday? Var det morro? For lite regn i år..?
User avatar
Kghaas
Posts: 55
Joined: 07 Mar 2003 10:18
Location: Grefsen, Oslo

Tusen takk

Post by Kghaas »

PeR4 wrote:Det som er vanlig, høflig og meget på sin plass er at ihvertfall en av de som var med på trackdaykjøringa skriver noe her om hvor heldige de er som har NSKs trackdayavdeling. De stiller i alle slags værforhold for at vi skal ha det morro..

Pga at jeg ikke kjørte så kan jeg ikke gjøre dette :idea: ,
Men noen var vel med på trackday? Var det morro? For lite regn i år..?
Jeg var på trackday og kan skrive litt :)

TUSEN TAKK alle i sportsvognklubben som deltok for å lage dette arrangementet. Jeg var der på lørdag og fikk kjørt utrolig mange runder!

Jeg har vært ute av klubben noen år, men melder meg nå straks inn igjen! Veldig bra gjennomført av alle; Teknisk var smidig og effektivt, teori akkurat slik det skal være og gjennomføring på banen perfekt. En veldig god utøvelse av regler, men også se litt igjennom fingrene. Som f. eks når det dukket opp en bil ekstra på banen som ikke hadde vært der før. Ingen fare oppstod og ingen fant grunn til å kjefte eller andre ting. Bare en gjeng som hadde det gøy med biler! Veldig veldig bra!

Stor takk også til flaggvakten vår. Han "sto han av" når det kom et regnskyll uten like, og smilte fortsatt når vi sladdet rundt han.

Det eneste negative jeg har å si er at det ikke var flere biler på trackday! Dette er ikke arrangør gutta sin skyld, men dere(oss) medlemmer

Vi som var der fikk kjørt mer en nok og det var plass til mange flere biler. Med flere og varierte biler blir det morsommere for alle. Medlemmer skjerp dere og still opp!

Selv om det var den lille banen var det utrolig gøy, og banen er krevende! De som ikke dro opp pga av at det "bare" var den lille banen; Bli med neste gang. Med regn, noen hundre hester og turbo som en liten lastebil så var jeg livredd hver gang jeg kom sidelengs over "kulen". Hysterisk morsomt.

Etter å ha kjørt med Porsche klubben noen år, som også har bra arrangementer, så kan jeg si at det å ha åpen pit og mulighet til å ha med en venn som passasjer er helt topp og gir mye mer kjøretid for alle.

Jeg gleder meg til neste gang!
Porsche 944 turbo
MG Midget FIA
Lotus Seven S4
User avatar
Luigi
Posts: 1707
Joined: 03 Oct 2005 10:41
Location: Bærum

Re: Tusen takk

Post by Luigi »

Kghaas wrote:Med regn, noen hundre hester og turbo som en liten lastebil [...]
En aldri så liten brannfakkel her ...

Her har du etter min mening én av grunnene til at trackdays ikke besøkes av alle som potensielt kunne kommet; mange ser ut til tro at uten 300 hk, R-dekk, bakhjulstrekk og Öhlins rundt baut har man ikke noe på en feridghetskjøring å gjøre.

Det stemmer jo selvfølgelig ikke, men jeg har til gode å se andre diskusjoner enn hk, spoilere, rundetider og diskusjoner om relativt kostbare dekk etter hver trackday.

Man skal jo ikke glemme at det nå koster en drøy tusenlapp (med bensin, mat etc.) å kjøre trackday heller, og de pengene er det rett og slett ikke alle som har til overs.

Men alt i alt er NSKs trackdays helt utrolig godt besøkt i forhold til de fleste andre klubbers. Det er det jo bare å ta av seg hatten for, og da mener jeg medlemmene. Du skal lete lenge etter en klubb med mer "godstemning" enn NSK. Ikke spør hvordan jeg vet det ...
anders951
Posts: 202
Joined: 27 Aug 2007 21:45

Re: Tusen takk

Post by anders951 »

Luigi wrote:
Kghaas wrote:Med regn, noen hundre hester og turbo som en liten lastebil [...]
En aldri så liten brannfakkel her ...

Her har du etter min mening én av grunnene til at trackdays ikke besøkes av alle som potensielt kunne kommet; mange ser ut til tro at uten 300 hk, R-dekk, bakhjulstrekk og Öhlins rundt baut har man ikke noe på en feridghetskjøring å gjøre.

Det stemmer jo selvfølgelig ikke, men jeg har til gode å se andre diskusjoner enn hk, spoilere, rundetider og diskusjoner om relativt kostbare dekk etter hver trackday.

Man skal jo ikke glemme at det nå koster en drøy tusenlapp (med bensin, mat etc.) å kjøre trackday heller, og de pengene er det rett og slett ikke alle som har til overs.

Men alt i alt er NSKs trackdays helt utrolig godt besøkt i forhold til de fleste andre klubbers. Det er det jo bare å ta av seg hatten for, og da mener jeg medlemmene. Du skal lete lenge etter en klubb med mer "godstemning" enn NSK. Ikke spør hvordan jeg vet det ...
Er jo bare hagenisse sin bil som ikke har 300hk, som går fort av fullvektsbiler ;) med det sagt er er det ikke alle med over 300hk.... som går fort.

Vi må være ærlige, det ER mere morro med skikkelig redskap, men det trenger jo ikke koste all verdens, f.eks. mx5 med turbo, porsche 944 turbo, bmw coupe, osv.

kontrafakkel!

min gamle megabusa er tilsalgs, det er ekstremt mye bil for penga!

Jeg har gått gradene med treg bil, så raskere og raskere, går aldri aldri tilbake til treg bil...
944 med v8, gl420 med v8, 1969 camaro RS med kompressormata bigblock.
User avatar
SpitSurfer
Posts: 28
Joined: 07 Aug 2007 19:00

Post by SpitSurfer »

Det er viktig å nevne at det er plass for absolutt alle som har lyst til å prøve seg. Om en har Aston Martin eller L300 pick up. Det morsomme er at en kan prøve seg uansett hvilket nivå man er på. Utgangspunktet er jo å ha det moro - ikke å skremme bort alle som ikke tør fordi de ikke har r-dekk, 300hk, bur og death wish...

Kom og prøv!
Post Reply