Rudskogen 24. juli 2011

Forum for diskusjon av racing, banetreff, challenge o.l.

Moderators: inge, NoBrain

Post Reply
User avatar
mbac
Posts: 3
Joined: 26 Jun 2011 20:10
Location: Oslo

Rudskogen 24. juli 2011

Post by mbac »

Hei!
Jeg er ny medlem i Norsk Sportsvogn Klubb. Har meget lyst til å være med på heldags ferdighetskjøring den 24. juli på Rudskogen i sommer. Noen som kan fortelle meg om påmelding o.l? Er det noe jeg trenger jeg å gjøre før denne dagen, og hva må jeg ha med meg for å kunne delta på dette? Ser frem til en morro dag på nye Rudskogen :D

Mvh
Magne
______________________________________

´09 Mazda 3 MPS
User avatar
alfheim
Posts: 637
Joined: 05 Mar 2003 17:07
Location: Oslo

Post by alfheim »

Hei og velkommen

Gennerelt har vi ikke påmeldig til våre banetreff, det er bare å møte opp. Kan være en ide å være der i litt god tid, spesielt dette treffet kan det bli mange på (mange som er spent på hvordan nye rudskogen er).

Det du trenger å gjøre før dagen er å sørge for at bilen er i generelt god stand, og at det ikke er løse ting i den. Pass på at batteriet er godt festet og pass spesielt på bremsevesken som vi måler på alle biler før de får lov til å kjøre. Ellers er det ikke noe du trenger å gjøre på forhånd. (Skulle dette endre seg vil det bli lagt ut informasjon om det her.)

Det du trenger å ha med deg er en hjelm, utfylt og signert skjema for banekjøring (legges ut her litt nærmere startdato). Det er også mulig at Rudskogen har et pålegg om at alle må ha en pressening under bilen. Det også kommer vi tilbake til. Utover det skulle det bare være å møte opp, få bilen gjennom teknisk kontroll, delta på føremøtet og komme seg ut og ha det gøy.

Sees på rudskogen.
Erling Alfheim
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
User avatar
ThomasB
Posts: 751
Joined: 29 Jul 2007 17:20
Location: Oslo

Post by ThomasB »

Morsom og sjelden bil (i norge ihvertfall) har du også så er fint med mangfold.

Pvc-presenning for bruk på serviceplass koster 7ookr hos biltema. 3,8x5 meter
- '73 Escort Mexico
- '65 Amazon 122s 4 sale
- '09 Cooper Clubman
User avatar
mbac
Posts: 3
Joined: 26 Jun 2011 20:10
Location: Oslo

Rudskogen 24 juli.

Post by mbac »

Hei
Takker for svar. Hjelm og kjørehansker har jeg! Bilen er jo også nokså ny, skal i tillegg på full service to dager før. Presenning skal anskaffes! Vi sees på Rudskogen. Gleder meg til å prøve den nye banen.

/Magne
______________________________________

´09 Mazda 3 MPS
User avatar
Luigi
Posts: 1707
Joined: 03 Oct 2005 10:41
Location: Bærum

Post by Luigi »

OBS: de billige grønne presenningene fra Biltema m.fl. duger ikke til underlag, dersom Rudskogen Motorsenter faktisk krever det for trackday-biler. Det kreves i så fall, som Thomas sier, en tyngre presenning.
User avatar
Luigi
Posts: 1707
Joined: 03 Oct 2005 10:41
Location: Bærum

Post by Luigi »

Ligger haugevis med bilder av de forskjellige svingene på banen på gatebil.no. Svingen etter bakstrekket kalles "Angsten", ikke "Angstkurve" ;)

Ser at de skal planere og så gress denne uka og ha Gatebil 8. - 10. juli. Blir sikkert flott å ha fulle rånere slåpende rundt på nysådde plener :shock:

Har egentlig aldri tenkt på det, men det blir faktisk småbratt på slutten av den gamle rakan:
Image

Berg- og dalbanen mellom Angsten og Slakter'n kan jo også by på noen utfordringer:
Image
(Er vel begynnelsen til en flaggpost vi ser midt i bildet ...)
User avatar
Luigi
Posts: 1707
Joined: 03 Oct 2005 10:41
Location: Bærum

Post by Luigi »

En hel runde i reell fart. Onboard cam i en shortcar under trening ifbm runden i Racing-NM. Vet ikke om det er helt sammenlignbart, men shortcaren bremser på nesten 210-220 km/t etter den gamle strekka og på bakstrekka før Angsten. Omtrent samme toppfart begge steder med andre ord. Også interessant å se sporvalg i berg- og dalbanen med kurver som er på grensen til å være blinde.

http://www.youtube.com/watch?v=P_MWBKugPVk
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Post by webmaster »

Detta blir gøy! :-) Det går svinfort med shortcar, ingen tvil om det. Likevel så det nesten ut som om han bremset vel tidlig før Angsten, men det er mulig disse bilene rett og slett ikke er gearet for høyere fart?

...og hvor mange flaggvakter trengte vi var det noen som sa? ;-)
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
User avatar
Luigi
Posts: 1707
Joined: 03 Oct 2005 10:41
Location: Bærum

Post by Luigi »

Ser ut som shortcaren bremser på 150m-merket, men det går ganske bratt nedover. Er usikker på hvor stabile disse 2 meter korte bilene er i 200+. Kan kanskje være fornuftig å nærme seg den optimale innbremsinga til Angsten litt forsiktig :shock: Går nok en liten stund til før alle punktene sitter.

Har ikke tenkt over det før, men det er altså ikke sand- eller grusfelle i bunnen, men en veldig bred asfaltsone med dekkstabel ytterst. Sonen går forbi exit fra Angsten. Kan jo bli festlig med et digert felt med motorsterke biler (GT1 f.eks.) og halvkjørt førsterunde ;)
User avatar
inge
Posts: 1433
Joined: 01 Mar 2003 10:23
Location: Son

Post by inge »

Dette gleder jeg meg til å prøve :-) Både med den ene og den andre bilden 8)
'87 Toyota MR2
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia

'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
User avatar
Iceman
Posts: 1243
Joined: 02 Jan 2006 09:28

Post by Iceman »

Jeg var og kjørte på Rudskogen mandagen som var, og jeg kan bekrefte at banen har blitt mye bedre.
Nå er det artig å kjøre på den, den har noen blinde svinger og en bratt nedoverbakke som stuper inn i en rask høyre kombinasjon.
Gleder meg til å kjøre der igjen, men neste gangen med R-dekk. :twisted:

Nå kjørte jeg en 726hk RT12, så jeg har vel aldri hatt det så morro på en bane før.
Bilen står til salgs hos AT. :-) løp og kjøp.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
User avatar
hagenisse
Posts: 1009
Joined: 04 May 2008 20:44
Location: HEIA DRAMMEN!
Contact:

Post by hagenisse »

webmaster wrote:...og hvor mange flaggvakter trengte vi var det noen som sa? ;-)
3! En i utslipp, en på baksida og en i tårnet. Genialt.

Her er hastighetene til Z3n rundt nye banen.

Image
PeR4
Posts: 431
Joined: 11 Jun 2010 12:49
Location: Oslo

Post by PeR4 »

Undertegner gjerne på at Nye Rudskogen er blitt en helt annen bane og at den er utfordrende på en ganske annen måte enn den gamle.

Kjørte tom tanken (55 liter) der i går sammen med en mengde fornøyde Caterham sjåfører, pluss de uunngåelige Porschene(de er jo overalt..).

Det mest positive er vel at til tross for meget aggresiv kjøring(mye drift) så var dekkene mine jevnt slitt.. Like stor forbedring er at de har brukt terrenget utmerket, dette er blitt variert!, og at det er endel asfalt på utsiden av banen, dvs. at påbremsinger/sladder etc som regel kun medfører at man reduserer selvtilliten litt, det oppstår ikke behov for berging :-): mye kjøretid.
+++

Negativt... prisen?
wiggo
Posts: 20
Joined: 24 Oct 2006 17:13
Location: Fredrikstad

Post by wiggo »

hagenisse wrote: Her er hastighetene til Z3n rundt nye banen.
Interessant å se at største hastighet er ned mot inngang Angst
PeR4
Posts: 431
Joined: 11 Jun 2010 12:49
Location: Oslo

Post by PeR4 »

wiggo wrote:
hagenisse wrote: Her er hastighetene til Z3n rundt nye banen.
Interessant å se at største hastighet er ned mot inngang Angst
Det er pga at nissens bil er tung :!:(tyngdekraften) og at han holder fullt til 100 meters merket(store baller) :roll:
Post Reply