Rudskogen 24. juli 2011
Iugne halvtimen er for de som kansje ikke har kjørt på bane før eller av andre grunner ikke ønsker å kjøre "Race".Hardtop wrote: En ting jeg ikke skjønte helt, var den rolige halvtimen (lugne halvtimen?).
Vi tenkte det passet bra for å trene litt sporvalg i moderat tempo, men ble hele tiden tatt igjen og forbikjørt)av Audier og andre som hadde dårlig tid. Da satte vi opp tempoet, men fikk da sinte fektinger på langsiden fra pitlane.... Det var meningen å kjøre forholdsvis rolig eller?
.
Da er det ikke lov til å ta forbikjøringer, med videre ikke bilen forran gir tegn
eller ser deg å slakker av for å sleppe deg forbi på Langstrekkene.
Var MANGE som ikke forstod det, så Svensk er kansje litt vanskelig språk for noen ?
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.
Medlem:3325
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.
Medlem:3325
Takk for en fin dag på banen med dere.
Dette er min første gang på NSK banekjøring.
Faktisk første gang jeg har bilen min på bane, så jeg tokk det ganske rolig i dag.
Hadde ingen nestenulykker og jeg følte jeg kunne holde mitt eget tempo.
Jeg liker opplegget til NSK med tegngiving og hensynsfull kjøring, noe som gjør at jeg vil tørre å ta bilen min utpå i en annen anledning også.
Takk til dere som arrangerte dette, synd med været men jeg tror jeg lærte mer om bilen min i dag enn jeg ville gjort om det var tørt.
Det var noen som ikke var like flinke når det gjalt tegngivning å hensynsfull kjøring, hadde dem ventet et par sekunder ville jeg gitt tegn å sluppet dem forbi uansett. Men det var ikke noe stort problem for min del.
Gleder meg allerede til nestegang!
Dette er min første gang på NSK banekjøring.
Faktisk første gang jeg har bilen min på bane, så jeg tokk det ganske rolig i dag.
Hadde ingen nestenulykker og jeg følte jeg kunne holde mitt eget tempo.
Jeg liker opplegget til NSK med tegngiving og hensynsfull kjøring, noe som gjør at jeg vil tørre å ta bilen min utpå i en annen anledning også.
Takk til dere som arrangerte dette, synd med været men jeg tror jeg lærte mer om bilen min i dag enn jeg ville gjort om det var tørt.
Det var noen som ikke var like flinke når det gjalt tegngivning å hensynsfull kjøring, hadde dem ventet et par sekunder ville jeg gitt tegn å sluppet dem forbi uansett. Men det var ikke noe stort problem for min del.
Gleder meg allerede til nestegang!
NSK medlem og stolt eier av en Lotus Esprit S4s
Jeg må også takke, for en flott dag på banen.
Jeg syns alle kjørte bra, og slapp forbi de raskere bilene trygt og sikkert.
Trist vi ikke brukte lysene rundt banen, da disse er mye lettere å se enn flaggvakter langt utenfor banen.
Takk til alle som gjorde denne dagen mulig.
Jeg syns alle kjørte bra, og slapp forbi de raskere bilene trygt og sikkert.
Trist vi ikke brukte lysene rundt banen, da disse er mye lettere å se enn flaggvakter langt utenfor banen.
Takk til alle som gjorde denne dagen mulig.
Last edited by Iceman on 25 Jul 2011 12:57, edited 1 time in total.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
I følge Datsunklubben som hadde treff på lørdag kostet det 15 k ekstra å bruke lysene. Merkelig at Rudskogen har valgt å ikke inkludere dette i baneleien uten ekstra kostnad når det bør være i deres interesse at varsling og håndtering hendelser på banen skjer så tydlig og effektivt som mulig.
- 06 MX-5
De to treffene jeg har kjørt på tidligere har brukt lysene, men det har stort sett bare vært kaos med det. Vet ikke om det skyldes lysene i seg selv, eller personen bak spakene, men det blinket så vilkårlig at man til slutt ikke stolte på dem. Helt genialt når det fungerer dog, men koster det 15k kan man jo nesten heller gi en eller annen organisasjon 5k for å stille med en bøtte folk til å veive flagg...
Hei, og takk for alle tilbakemeldingene - alle tilbakemeldinger er verdifulle for oss, de er med på å gjøre oss bedre.
Når det gjelder incidenten med Audien så hørte jeg bare om den via andre, jeg har hverken snakket med HF-mx5turbo eller Audi-føreren. Jeg er helt enig i at dette så i overkant dramatisk ut, men slike ting kan faktisk skje, selv i lav hastighet og med det man kanskje kan oppleve som full kontroll. Når det er sagt så er det helt klart opp til den enkelte sjåfør å beregne hastighet, dekk og egne kunnskaper.
Det var det flere som slet med i går. Det skyldes nok flere faktorer - banen var ny for mange og været var ekstremt, det var veldig vått. Nettopp derfor skulle man være svært forsiktig inntil man hadde fått 'kjent' på banen. Likevel var det flere svært rutinerte sjåfører som trengte tauehjelp i går, det sier sitt om forholdene. Jeg synes selv det var svært utfordrende forhold, og det gikk veeeldig sakte rundt banen. Når du vannplaner i moderat hastighet på slutten av langsida gir du ikke akkurat bånn gass ned mot Angsten for å si det slik.
Vedr. 'lugna halvtimmen': Det er synd at ikke sjåførene, som hver og en fikk beskjed om rolig tempo og ingen unødige forbikjøringer, ikke kan la være å kjøre sånn som i går. Neste gang blir det ikke slik, det kan jeg garantere.
Vedr. lyssystemet: Vi hadde bestilt mannskap fra Rudskogen til å betjene dette. Dessverre hadde det blitt en misforståelse mellom Rudskogen og vedkommende de igjen hadde hyret inn slik at ingen som kunne betjene systemet dukket opp (!). Dette fikk vi beskjed om 15 minutter før vi skulle i gang med kjøringen. Det ble ikke akkurat godt mottatt hos oss som arrangerte, for å si det sånn. Etter en vurdering i samråd med Rudskogen valgte vi likevel å avholde banedagen med vanlige flaggvakter. Det er altså forklaringen på hvorfor det såkalte tracksasystemet ikke ble brukt.
Så får vi håpe på bedre forhold neste gang på Rudskogen, som er allerede 8. august!
Når det gjelder incidenten med Audien så hørte jeg bare om den via andre, jeg har hverken snakket med HF-mx5turbo eller Audi-føreren. Jeg er helt enig i at dette så i overkant dramatisk ut, men slike ting kan faktisk skje, selv i lav hastighet og med det man kanskje kan oppleve som full kontroll. Når det er sagt så er det helt klart opp til den enkelte sjåfør å beregne hastighet, dekk og egne kunnskaper.
Det var det flere som slet med i går. Det skyldes nok flere faktorer - banen var ny for mange og været var ekstremt, det var veldig vått. Nettopp derfor skulle man være svært forsiktig inntil man hadde fått 'kjent' på banen. Likevel var det flere svært rutinerte sjåfører som trengte tauehjelp i går, det sier sitt om forholdene. Jeg synes selv det var svært utfordrende forhold, og det gikk veeeldig sakte rundt banen. Når du vannplaner i moderat hastighet på slutten av langsida gir du ikke akkurat bånn gass ned mot Angsten for å si det slik.
Vedr. 'lugna halvtimmen': Det er synd at ikke sjåførene, som hver og en fikk beskjed om rolig tempo og ingen unødige forbikjøringer, ikke kan la være å kjøre sånn som i går. Neste gang blir det ikke slik, det kan jeg garantere.
Vedr. lyssystemet: Vi hadde bestilt mannskap fra Rudskogen til å betjene dette. Dessverre hadde det blitt en misforståelse mellom Rudskogen og vedkommende de igjen hadde hyret inn slik at ingen som kunne betjene systemet dukket opp (!). Dette fikk vi beskjed om 15 minutter før vi skulle i gang med kjøringen. Det ble ikke akkurat godt mottatt hos oss som arrangerte, for å si det sånn. Etter en vurdering i samråd med Rudskogen valgte vi likevel å avholde banedagen med vanlige flaggvakter. Det er altså forklaringen på hvorfor det såkalte tracksasystemet ikke ble brukt.
Så får vi håpe på bedre forhold neste gang på Rudskogen, som er allerede 8. august!
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Moro med noen timer på nye rudskogen tross en skikkelig sommerforskjølelse som ikke akkurat ble bedre av å stå i regnet noen timer. Fin utsikt over banen ifra tårnet.
Må få evighetsprosjektet mitt klart snart så jeg får testet nye banen i litt skikkelig hastighet.
Må få evighetsprosjektet mitt klart snart så jeg får testet nye banen i litt skikkelig hastighet.
- '73 Escort Mexico
- '65 Amazon 122s 4 sale
- '09 Cooper Clubman
- '65 Amazon 122s 4 sale
- '09 Cooper Clubman
Det er et utrykk som går slik : Det finnes ikke dårlig vær,bare dårlige klær !
ALLE fikk beskjed om at det er glatt og når vinduspusserne ikke kan stå på Interval,men må gå for fult,ja da blir det enda glattere.
Selv kjørte jeg på NYE Pirelli P ZERO og hadde godt feste i sving og ikke en vannplaning.
Kjørte 2.5 Bar bak og 2.6 Bar forran (litt understyrt).
Var nok ikke R888/A048 dekk føre den dagen og på kanten slitte Gate dekk burde ikke fått kjørt.
Som Haganisse foreslo før treffet :ønske om å ha sjikaner på langstrekkene.
Det kunne vært en ide på slike regndager ?
Men jeg tror også at dette satt en støkk i de som dro av og at neste treff blir perfekt standar NSK treff
ALLE fikk beskjed om at det er glatt og når vinduspusserne ikke kan stå på Interval,men må gå for fult,ja da blir det enda glattere.
Selv kjørte jeg på NYE Pirelli P ZERO og hadde godt feste i sving og ikke en vannplaning.
Kjørte 2.5 Bar bak og 2.6 Bar forran (litt understyrt).
Var nok ikke R888/A048 dekk føre den dagen og på kanten slitte Gate dekk burde ikke fått kjørt.
Som Haganisse foreslo før treffet :ønske om å ha sjikaner på langstrekkene.
Det kunne vært en ide på slike regndager ?
Men jeg tror også at dette satt en støkk i de som dro av og at neste treff blir perfekt standar NSK treff
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.
Medlem:3325
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.
Medlem:3325
Vi satser på det.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Når det gjelder incidenten med Audien skjønner jeg HF var oppgitt men til Audiens forsvar skjønner jeg at det var mulig å bomme stygt denne dagen. Tror det var oljesøl i denne svingen etterhvert. Jeg også mistet styringen totalt på min 323 og holdt på å p... i buksa. Klarte å redde meg greit ut av det men med litt mindre erfaring hadde det ikke gått. Trodde jeg mistet bremsene men det var nok bare at det var null grep. Synd men Erlend og de andre som kjørte ut og skadet bilen sin.
Ellers syntes jeg at den nye banen beholdt grepet veldig godt i forhold til været. Pen kjøring ellers bortsett fra kjøringen på "roliga" halvtimen. Ikke minst av styremedlemer. Her må det tas et møte. Sånn kan det ikke være.
Viktig at denne typen kjøring er pen så vi ikke skremmer vekk nye folk.
Mvh
Knut S
Ellers syntes jeg at den nye banen beholdt grepet veldig godt i forhold til været. Pen kjøring ellers bortsett fra kjøringen på "roliga" halvtimen. Ikke minst av styremedlemer. Her må det tas et møte. Sånn kan det ikke være.
Viktig at denne typen kjøring er pen så vi ikke skremmer vekk nye folk.
Mvh
Knut S
Knuts: Du har PM.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no